zainspirował mnie wątek o ocenianiu uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim. A ponieważ mam z tym problem w szkole postanowiłem napisac ten wątek.
Mam dziewczynkę w klasie I z mutyzmem wybiórczym (wybiórczym, bo ponoć w domu, do matki się odzywa). Do tego jest upośledzona umysłowo w stopniu lekkim i ma problemy z npięciem mięśniowym w dłoni, co powoduje trudności z utrzymaniem ołówka, długopisu.
Zgodnie z przepisami ma więc realizować program sp dostosowany do Jej możliwości. Niezależnie od przepisów nauczycielka i tak musi indywidualnie z Nią pracować, bo dziewczynka nie jest w stanie iść równolegle z resztą klasy.
Szukam podpowiedzi na pytanie jak radzić sobie z takim problemem? Dałem już 2 godz. rewalidacji indywidualnej ze specjalistą, nauczycielka (dziewczyna naprawdę bardzo się w to zaangażowała) wykorzystuje każdą wolną chwilę na indywidualną pracę z z dzieckiem. Mamy bardzo dobry kontakt z matką dziewczynki - dużo pracuje z Nią w domu. To w kwestii organizacyjnej ...
A metody pracy z takim dzieckiem? Może ktoś ma już jakieś doświadczenia w tym zakresie i mógłby coś podpowiedzieć? |