Forum OSKKO - wątek
elak | 19-09-2005 15:51:28 [#01] |
---|
Na jaki okres tworzy sie plan pracy WDN w szkole - roczny i piecioletni? Jakie rozporządzenie o tym mówi . My mamy już dość tych planów - czemu mam nie dadzą dzieci uczyć i przygotować się do lekcji . Doba za krótka. |
beera | 19-09-2005 16:12:58 [#02] |
---|
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie sposobu podziału środków na wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli pomiędzy budżety poszczególnych wojewodów, form doskonalenia zawodowego dofinansowywanych ze środków wyodrębnionych w budżetach organów prowadzących szkoły, wojewodów, ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oraz szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania tych środków § 5. Środki, o których mowa w art. 70a ust. 1, 3 i 4 ustawy, są przeznaczane na dofinansowanie form doskonalenia zawodowego nauczycieli, z uwzględnieniem:
1) kwalifikacji nauczycieli oraz zgłaszanych przez nauczycieli potrzeb w zakresie ich uzupełniania i podnoszenia,
2) oceny przydatności form doskonalenia zawodowego w pracy nauczycieli,
3) zadań związanych z realizacją polityki oświatowej państwa.
§ 6. 1. Dyrektor szkoły lub placówki opracowuje wieloletni plan doskonalenia zawodowego nauczycieli, mając na uwadze:
1) program rozwoju szkoły lub placówki i związane z tym potrzeby kadrowe,
2) plany rozwoju zawodowego poszczególnych nauczycieli,
3) wnioski nauczycieli o dofinansowanie form doskonalenia zawodowego, o których mowa w § 2 ust. 2.
2. Organ prowadzący opracowuje na każdy rok budżetowy plan dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli, o których mowa w § 2, biorąc pod uwagę wnioski dyrektorów szkół i placówek przygotowane z uwzględnieniem planu, o którym mowa w ust. 1, złożone do dnia 30 listopada danego roku. 3. Dyrektor szkoły lub placówki, w terminie do dnia 31 marca danego roku, składa organowi prowadzącemu sprawozdanie ze sposobu wykorzystania środków przyznanych na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli w poprzednim roku budżetowym. |
rzewa | 19-09-2005 17:13:56 [#03] |
---|
nie ma czegos takiego jak "plan WDN" WDN jest to zespołowe rozwiązywanie problemów - w wielkim skrócie polega na zdiagnozowaniu środowiska szkolnego i kolejnym, (lub równoczesnym) wspólnym, rozwiązywaniu wykrytych problemów. Dla każdego problemu należy ustalić plan działań i ewaluację - tyle. Czyli możemy miec plan uporania sie z konkretnym problemem i on może być, w zależności od konkretnego przypadku, na tydzień, miesiąc, rok jak i na kilka lat... Możemy też dojść do wniosku, że pewne działania należy cyklicznie powtarzać - wtedy to będzie plan permanentny. Ale to nie będzie "plan WDN"!! A jedynie plan działań służących określonemu celowi (okreśłenie tego celu to również zadanie w ramach WDN) wypracowany w ramach istniejącego w szkole WDN-u. |
beera | 19-09-2005 17:25:46 [#04] |
---|
przeciez widać, ze jej chodzi o plan doskonalenia zawodowego ............ a poza tym, co to znaczy " nie ma czegos takiego jak wewnętrzne doskonalenie nauczycieli" czemu nie ma? a jak ktos chce by bylo? tzn- co chcę powiedzieć: jest to w szkole, co chcemy by bylo, co jest nam potrzebne itp. mnie wkurza ta nomenklatura- w jednym roku mozna mowić " plan dydaktyczny" w kolejny nie ma juz planow dydaktycznych, a za to jest plan wynikowy. W jednym roku jest " model absolwenta" w kolejnym nie wypada mowić "model absolwenta" w jednym roku mamy WDN, szkolimy liderow , czytamy Elsnerową w kolejnym- nie ma WDNu, a tym bardziej planu WDNu ( a swoją drogą WDN wg. teoretyków sklada się z dwu części A- planu doskonalenia n-li B- planu wprowadzenia kolejnej zmiany) moim zdaniem wiecej zdrowego rozsadku z tym wszystkim- zarówno z wprowadzaniem nowosci, jak i z kolejnym: wyprowadzaniem ich i zastepowaniem czyms nowym |
AnJa | 19-09-2005 18:39:47 [#05] |
---|
"B- planu wprowadzenia kolejnej zmiany"?
rozporządzenia?
bo sie pogubiłem:-( |
Botka | 19-09-2005 19:15:33 [#06] |
---|
a lider WDN-u Jakie wobec tego są zdania lidera WDN -u , bo juz się pogubiłam w tym wszystkim? |
beera | 19-09-2005 19:18:56 [#07] |
---|
ale co? po prostu zacytowałam Elsnerową - to się sklada na plan WDNu- Plan doskonalenia ( w tym problem szkoły i potrzeby szkoleniowe)+ plan wprowadzenia zmiany ( w tym harmonogram i ewaluacja). A tak swoją droga- plotkując i kontynuujac temat z watku o pozostawianiu dzieci w klasie w I-III. Zobacz jak to jest WDN przepadł, a piecioletni plan nadzoru jakoś nie... ;-)) a jakbym miala wybierać, to bym nie wybrala obu;-) choć w tym pierwszym większy sens |
beera | 19-09-2005 19:27:27 [#08] |
---|
:-)) nie zauważylam Botki wiesz- ten lider, to tez .... Ustalmy tak- W żadnym Rozporządzeniu nie ma tego WDNu- w sensie WDN teraz nazwano to Wewnatrzszkolnym Doskonaleniem Zawodowym i tez nie jakos obligatoryjnie. Masz o tej potrzebie doskonalenia w Rozporządzeniu o nadzorze i oczywiście w Rozporządzeniu z postu 2 Co nie oznacza, ze nie możesz miec WDNu i nawet jego lidera, jesli wiesz co to jest WDN- na swoje wlasne potrzeby, po co Ci on jest potrzebny, czemu służy. I podobnie z tym liderem. O jego obecnosci milczy prawo ;-) |
Botka | 19-09-2005 19:55:01 [#09] |
---|
poprzedno w mojej szkole praca lidera WDN -u ograniczała się do zrobienia listy dokształcających się nauczycieli i otrzymania kolejnych punktów od dyrektora za działalność społeczną na rzecz szkoły. W moim odczuciu zawsze stawiałam i widziałam inne cele działania lidera, a w chwili obecnrj powinien to byc człowiek, który powinien mieć więcej do powiedzenia w sprawie nauczania, badania i diagnozowania niż inni nauczyciele. Może się mylę ale... |
hania | 19-09-2005 20:03:14 [#10] |
---|
o liderze WDN ciekawie Elsnerowa w ostatnim, podwójnym czyli 7-8 2005 Dyrektorze szkoły pisze... |
beera | 19-09-2005 20:10:30 [#11] |
---|
tak naprawdę to kwadratura koła tworzy się rzeczy, ktore mają utrzymać tworcę rzeczy ;-) |
Krajanka | 19-09-2005 21:14:48 [#12] |
---|
to ciekawe co piszecie... Mam przyjemność współpracować z dwoma koleżankami, które są liderami WDNu.. Tworzymy taki zespół wespół...;) Koleżanki przygotowują stronę merytoryczną danego problemu, zgodnego ze zgłaszanym wcześniej zapotrzebowaniem nauczycieli. Ja jestem ten od komputerów...;)) - wspomagam od strony TI... Pracujemy wg rocznego harmonogramu, zatwierdzonego przez dyrektora. Spotkania odbywają się systematycznie. Udział w nich biorą zainteresowani daną problematyką nauczyciele. Staramy się też zawsze przygotować dyplomy za udział..;-) Czasem robimy i pamiątkowe zdjęcia..:-) W bieżącym roku dyskutowaliśmy już o awansie nauczyciela, o prawie oświatowym dotyczącym nauczycieli stażystów, przygotowałyśmy materiał o hospitacji diagnozującej. Jutro mamy zaplanowane spotkanie w którym zwrócimy uwagę na rolę i obowiązki opiekuna stażu.. W sumie nic takiego.. Najważniejsze, że mam w dechę koleżanki i dobrze nam się ze sobą pracuje.:-) Reszta... jest milczeniem. |
beera | 19-09-2005 21:18:37 [#13] |
---|
i ok bo taki WDN i takie liderki, to jest to, o co chodzi w szkole niezaleznie, od tego, czy nazwa WDN wyszła z mody ;-)))) ................ Zresztą to tzw- wewnetrzne szkolenie nie musi oznaczać, ze szkoli ktos z wewnątrz rady. Spokojnie moze to byc ktos z zewnatrz jesli jest taka potrzeba i dla rozwiazania problemu potrzeba jakiegos fachowca ze znajomoscią obszarow nieznanych. |
ewa | 19-09-2005 21:21:04 [#14] |
---|
yhm :) |
beera | 19-09-2005 21:21:45 [#15] |
---|
o kuratorium mnie poparło :-))) |
ewa | 19-09-2005 21:22:44 [#16] |
---|
a w dziób chcesz ;-) |
beera | 19-09-2005 21:25:05 [#17] |
---|
;-) yym :-) | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|