"Do najczęściej spotykanych symptomów zaliczono: nadruchliwość, chwiejność emocjonalną z dominacją impulsywności, zaburzenia percepcyjno - motoryczne, niedobory ogólnej koordynacji, zakłócenia procesów pamięci, uwagi, mowy i myślenia oraz specjalną niezdolność do czytania, pisania i arytmetyki, zwaną odpowiednio dysleksją, dysgrafią i dysortografią oraz dyskalkulią." Określenie "specyficzne trudności w uczeniu się" oznacza szczególny rodzaj trudności ze względu na charakterystyczny zespół objawów i moment ujawniania się ich w działaniu i zachowaniu dziecka, a zwłaszcza podczas procesu dydaktyczno-wychowawczego. " Z http://www.dzieci.org.pl/internet/kszspec/dysleksja.html
I inne określenie: "Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych to dzieci mające trud-ności w uczeniu się: dzieci upośledzone umysłowo, dzieci z uszkodzonymi narządami ruchu, zmysłu (wzrok, słuch), dzieci z zaburzeniami mowy, dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Pojęcie „specyficzne trudności w uczeniu się” ma węższy zakres i oznacza wybiórcze trudności w uczeniu się czytania, pisania, matematyki, pomimo dobrej sprawności intelektualnej, a często wysokiej inteligencji." Z http://www.oupis.iart.com.pl/produkt.php?id=35&gr=1 |