Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
ciekawy pomysł dla ( na) dyrektorów |
Bogp | 17-09-2005 19:18:54 [#01] |
---|
W programie jednej z partii przodujących w sondażach wyborczych przeczytałem taki oto "cudowny" pomysł:
"Konkursy na stanowisko dyrektora powinny pełnić jedynie funkcję pomocniczą w wyłanianiu kompetentnych i odpowiedzialnych kandydatów. Należy wprowadzić jedynie dwukrotną kadencję dyrektora w danej szkole, choć z możliwością pracy po dwóch kadencjach w innej szkole za zgodą kuratora oświaty."
I co..? Podoba się? |
mariaa | 17-09-2005 20:38:00 [#02] |
---|
dyrektor Oczywiście popieram pomysł, że dyrektor na stanowisku winien byc co najwyżej 10 lat. W przeciwnym razie cierpią na tym nauczyciele, pracownicy, rodzice a najbardziej uczniowie. Może ktoś kiedyś wpadnie na taki -mądry moim zdaniem pomysł. |
beera | 17-09-2005 20:45:15 [#03] |
---|
ja uwazam, ze nalezy nawet pójść dalej dyrektor najwyzej dwie kadencje, choc nawet i to przesada- lepiej 2xpo dwa lata ale koniecznie proponuję tez by nauczyciele co 2 lata zmieniali rodzaj szkół, w ktorych pracują. Od podstawowki, poprzez gimnazjum do szkoły sredniej. Wiedzieliby o co chodzi i jak uczyc dzieci by je doprowadzić do matury. I nie mowiliby, ze w szkole " nizszej" nie uczą. Gdy nie zmianiamy n-li, bardzo cierpią na tym uczniowie, rodzice, a najbardziej dyrektor. ........... jedno, czego udaje się dotąd tu uniknąc to dyskusji dotyczących programow wyborczych. mam dość demagogii w programach wyborczych- oszczędźmy sobie tych doznań choć tu Nie bedę tu pisac tego, co po stokroć pisywaliśmy. Nigdy nie będziemy mieli wysoko wykwalifikowanej kadry kierowniczej jesli nie zaczniemy jej traktować powaznie. I jesli chodzi o mnie- to by bylo na tyle. |
Zola | 17-09-2005 20:46:45 [#04] |
---|
Asiu duża buźka za tę wypowiedź :-)))) |
beera | 17-09-2005 20:50:50 [#05] |
---|
oczekuję z radością :-))) |
Zola | 17-09-2005 20:59:30 [#07] |
---|
Marku w Toruniu, nie ma sprawy :-)) |
Majka | 17-09-2005 21:29:30 [#08] |
---|
Tak w temacie świadomości, co sie dzieje w okreslonym typie szkół i jak się tam pracuje ....
Dręczy mnie nowa podstawa programowa, która gdzieś tam krąży w przestrzeni bliżej nieokreslonej ;)
Czytam skład komisji opracowującej :
SKŁAD ZESPOŁÓW ROBOCZYCH DO PRAC NAD NOWĄ PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ
Nauki o kulturze duchowej
1. Aleksandra Bek, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Gen. S. Dąbka w Lubaczowie (język polski)
2. Mirosław Skrzypczyk, Zespół Szkół w Szczekocinach (język polski) (szkoła podstawowa, gimnazjum)
3. dr Piotr Łuszczykiewicz, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (język polski)
4. dr Kornelia Rybicka, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej (wiedza o kulturze)
5. prof. Adam Grobler, Uniwersytet Opolski, Instytut Filozofii i Socjologii (filozofia)
6. Paweł Kołodziński, Centrum Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie (filozofia)
7. dr Jacek Wojtysiak, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Wydział Filozofii (filozofia)
Nie ma ani jednego polonisty ze szkoły ponadgimnazjalnej!
Nikogo, kto w 2,5 roku ma przygotowac do matury i doświadcza tego w praktyce ....
Są reprezentanci szkoły podstawowej, gimnazjum, licznie nauczyciele uniwersyteccy , cenrtum doradztwa, a "maturalnych" ni ma :(
To jak to tak? teoretycznie???
:(((( |
Majka | 17-09-2005 21:37:35 [#09] |
---|
efekty http://www.isp.org.pl/podstawa/podstawa_files/polski.pdf
Wypowiedź prof. Bortnowskiego jednoznacznie puentuje to, co "wyprawia się " w nowej podstawie :(
"Wymagania są karykaturą tego, czego powinno żądac się od ucznia szkoły średniej i od maturzysty" pisze prof. Bortnowski. |
fredi | 17-09-2005 22:01:37 [#10] |
---|
najlepiej co dwa lata zmiana: uczeń zostaje nlem i odwrotnie. będa sie lepiej rozumieli. a ja proponuję, żeby posłowie zamieniali się miejscami z dyrektorami ( mnajlepiej tymi z Lubartowa)- chętnie posiedzę w Sejmie o pieniądze oczywiscie nie chodzi, ale satysfakcję) |
dhausner | 17-09-2005 22:03:00 [#11] |
---|
Za Olę Bek ręczę głową jest wspaniałą polonistką i na dodatek otwartą na wiedzę nie tylko polonistyczną. Razem ze mną uczestniczyła w CODN we wszystkich kursach e-learningowych pilotażowych dla dyrektorów szkół. Teraz szkolą się koordynatorzy od IT z zakładów doskonalenia nauczycieli.Chciałabym aby moje dziecko zdobywało wiedzę w szkole podstawowej pod jej kierunkiem, ale za daleko, a przy tym dziecko za stare. Podstawy programowe pisze się dla każdego etapu kształcenia, a ten pierwszy moim zdaniem jest najważniejszy |
AnJa | 17-09-2005 22:06:52 [#12] |
---|
a mnie interesuje:
1.czyj to program, bo u liderów sondaży aż takich konkretów nie znalazłem
2. asi - dlaczego, wychodzac ze słuszym skądinąd postulatem ograniaczenia dyrektorowania jeednej osoby w jednej szkole uznałaś, że powinni to byc 4 lata?
ja optowałbym za trzema!
przepraszam asiu za politykę, ale to też i dla Twego dobra - żebyś w powodzi buziek w Torumiu rozdawanych i otrzymywanych, mogła też, dla urozmaicenia oczywiście, i w dziób przyłozyć..
...
podstawyprogramowe to nie jest moja mocna strona, stąd i zainteresowanie nieweielkie, ale pamietam, ze dosyć długo czekano na zgłoszenia kandydatów chętnych do pracy w zespołach
nie wykluczam, że chętnych z liceów wykoszono, ale mozliwe też że ich zwyczajnie nie było |
Majka | 17-09-2005 22:11:20 [#13] |
---|
W ŻADEN sposób nie chcę (nie smiałabym!) podważyć profesjonalizmu nauczycieli , których wymieniono w składzie komisji.
Pytam tylko, dlaczego pominięto etap ponadgimnazjalny?
Dlaczego o przebiegu finału edukacji polonistycznej zdecydowali ci, którzy przygotowują PRZED lub bazują na efektach (uczelnie)? |
Bogp | 17-09-2005 22:17:44 [#14] |
---|
Jeszcze coś takiego:
"Ze statusem zawodowym nauczyciela wiąże się nie tylko jakość, ale także ilość jego pracy. Ciągle panuje przekonanie, że nauczyciel pracuje kilkanaście godzin tygodniowo i ma prawie nieustanne ferie i wakacje. Należy ten błędny obraz zmienić, m.in. poprzez zapis, iż obowiązkowy czas pracy nauczyciela wynosi 40 godzin tygodniowo. Na pracę nauczyciela składają się trzy elementy:
1. pensum zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych prowadzonych bezpośrednio z uczniami i wychowankami; wymiar tych zajęć jest uzależniony od ich rodzaju, a dla nauczycieli powinien wynosić od 18 do 24 godzin tygodniowo, pensum to jest określane przez dyrektora szkoły i zatwierdzane przez organ prowadzący na dany rok szkolny,
2. zajęcia i czynności wynikające ze statutowych zadań szkoły; czas w którym nauczyciel pozostaje do dyspozycji uczniów (konsultacje, koła zainteresowań,, opieka nad uczniami w trakcie gier i zabaw itp.), rodziców (spotkania z rodzicami, wycieczki klasowo rodzinne, itp.) i dyrektora szkoły (rady pedagogiczne, programowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, przygotowywanie uroczystości i imprez szkolnych itp.); wymiar tych zajęć powinien być ustalany przez radę szkoły w granicach od 4 do 8 godzin tygodniowo,
3. praca własna nauczyciela: przygotowanie się do zajęć, samokształcenie, doskonalenie i dokształcanie zawodowe; wymiar tych zajęć jest zależny jedynie od potrzeb każdego nauczyciela i może być realizowany poza szkołą."
"Nastąpi zaostrzenie kryteriów dopuszczania podręczników szkolnych do użytku szkolnego. Dodatkowym kryterium stanie się cena maksymalna ich sprzedaży. /15 zł dla podręczników szkół podstawowych, 18 zł dla podręczników gimnazjalnych, 20 zł dla podręczników szkół ponadpodstawowych; wycenie poddane zostaną także ćwiczenia szkolne i inne pomoce/."
"W ciągu sześciu lat należy zwiększyć liczbę godzin zajęć z języka polskiego i historii oraz z matematyki i fizyki na każdym poziomie kształcenia w o jedną godzinę w każdym trzyletnim cyklu kształcenia, a także dodatkowo po dwie godziny na cykl kształcenia zajęć pozalekcyjnych. To przecież właśnie zajęcia pozalekcyjne stanowią najważniejszy charakter szkoły. "
"Ocena z zachowania musi mieć przywróconą tę samą moc co oceny z przedmiotów szkolnych. Ocena negatywna musi powodować brak promocji do następnej klasy. Sytuacja społeczna w Polsce wymaga także wprowadzenia stanowczych działań wobec przemocy i łamania prawa w szkole przez uczniów. Uczniowie naruszający prawo będą kierowani przez kuratora oświaty do współpracy z poradnią psychologiczni-pedagogiczną. Należy wprowadzić kary przenoszenia uczniów do innych szkół oraz realizowania obowiązku szkolnego poza miejscem zamieszkania. Przywróci to odpowiedzialność rodziców za wypełnianie obowiązku szkolnego." |
AnJa | 17-09-2005 22:20:57 [#15] |
---|
aha, to już wiem, ale to chyba wersja programu sprzed paru miesięcy
obecna wydała mi sie mniej konkretna |
Marek Pleśniar | 17-09-2005 22:27:18 [#16] |
---|
a Wojtek Tański i jego szkoła w Dwójce jest!!! :-) |
Gaba | 17-09-2005 23:05:13 [#17] |
---|
Ocena z zachowania musi mieć przywróconą tę samą moc co oceny z przedmiotów szkolnych. Ocena negatywna musi powodować brak promocji do następnej klasy. - to akurat mój program wyborczy Sytuacja społeczna w Polsce wymaga także wprowadzenia stanowczych działań wobec przemocy i łamania prawa w szkole przez uczniów. Uczniowie naruszający prawo będą kierowani przez kuratora oświaty do współpracy z poradnią psychologiczni-pedagogiczną. nie wierzę - Należy wprowadzić kary przenoszenia uczniów do innych szkół oraz realizowania obowiązku szkolnego poza miejscem zamieszkania. - poważnie, a kto się ma tym zająć? Przywróci to odpowiedzialność rodziców za wypełnianie obowiązku szkolnego. - zawsze i o każdej porze, proszę tylko wychowawć sądy i permisywne urzędy. |
BożenaB | 18-09-2005 02:09:10 [#18] |
---|
Co do j pol i mat to zgoda...i matura z mat - też. Ale dlaczego historii o 1 i fizyki o 1 np w gim? Historii jest 6 w cyklu, a fizyki 4, przy wymaganiach na jakie dawniej było 6 godz. w SP i dodano nowe treści z LO:-( To może jednak oddać chociaż te 2 godz? I zdaje się, że nowe podstawy proponują zrezygnować z techniki lub ograniczyć do 1 godz, a część treści umieścić w fizyce jako wiązanie teorii z praktyką... ale bez zaplanowania na to czasu dodatkowego :-( A ofert pracy dla róznych mechaników, elektryków, automatyków itp jest trochę, zaś dla historyków, socjologów itp nie bardzo... |
AnJa | 18-09-2005 08:25:22 [#19] |
---|
domniemuję: fizyka - bo to jeden z nielicznych szkolnych przedmiotów, który dobrze uczony, zmusza do myslenia i w konsekwencji przewidywania,
historia- bo partia jest konserwatywana programowo, a dla konserwatystów odwołań do historii nigdy dosyć
...
to chyba nie polityka? |
AnJa | 18-09-2005 08:28:32 [#20] |
---|
jak odszedłem coby Wojtka obejrzeć - to w Dwójce był Wojtek ale O., w ramach płatnego czasu antenowego;-) |
Marek Pleśniar | 18-09-2005 09:06:29 [#21] |
---|
wojtek T był chwilkę - taka przebitka z gdzieścić z kraju:-) o telefonach komórkowych prawili tzn nie dilował ich;-) tylko opowiedział jak postepuje się w szkole z komórkami u uczniów słusznie prawił:-) |
beera | 18-09-2005 09:54:56 [#22] |
---|
Wojtka Tanskiego widziałam i ja:-) W niebieskiej koszuli- znaczy tez kandyduje? ;-) ......... A o reszcie nie chce mi się dyskutować, ani o idiotycznym pomysle pozostawiania w klasie za zle zachowanie, ani o innych pomysłach, tym bardziej, ze to tak jakby gadać o tym na ktorą gwiazdę kosmosu lepiej polecieć ;-) ......... majka- temat ważki, ktory podjęłaś nie mają znaczenia poręczenia za jakiegokolwiek czlonka zespołu w sytuacji, o ktorej wiemy, ze bardzo duża cześć zespolu odeszła z wielkim hukiem w zwiazku z niezgodą na poczynania reszty ( przypominasz sobie ten watek z forum?) To wszystko na pewno ma prawo bardzo niepokoic... |
Marek Pleśniar | 18-09-2005 10:44:14 [#23] |
---|
wojtek generalnie się elegancko tak ubiera tzn chyba że ja mam szczęście - że jak odwiedzę to zawsze elegancko on;-) popieram - dyrektor musi wyglądać jak dyrektor;-) bo jak TV wpadnie, np zapytać o te komórki to proszę uprzejmie - Pierwszy Rzecznik szkoły jest gotów i nie robi nam wstydu;-) |
AnJa | 18-09-2005 10:53:17 [#24] |
---|
raz go widziałem - i też był w niebieskiej
czyli chyba ten typ tak ma:-) |
Rycho | 18-09-2005 10:59:45 [#25] |
---|
coście się czepili tej niebieskiej.
też lubię niebieskie nosić ;-)
więc widząc Wojtka rano nic mi się nie kojarzyło ;-)
Co do dyskusji o niektórych pomysłach, to mam tak jak Asia ... |
Marek Pleśniar | 18-09-2005 11:09:04 [#26] |
---|
o pomysłach mam tak samo - ale uznaję pomysły za takie tam gadanie nie? nie doceniam? |
ewa | 18-09-2005 11:14:48 [#27] |
---|
doceniasz |
Marek Pleśniar | 18-09-2005 11:15:57 [#28] |
---|
mi chodzi o to że może nie doceniam zagrożeń wynikających z pomysłów co się roją ludziom a oni je ot tak wywalają w gazecie albo innej tam tv;-) hm chyba jednak tak generalnie to doceniam:-) |
beera | 18-09-2005 11:16:34 [#29] |
---|
spoko doceniasz odpowiednio:-) a ja raz wojtka widziałam w krotkich gatkach i sandalach :-) to teraz mam pelen obraz... nie wspomnę jak raz widziałam Rycha;-) i jak kiedyś nad ranem marka i ten... jak anję hm.. nie obrazoburczo ja tu? ;-)) |
beera | 18-09-2005 11:17:34 [#30] |
---|
a ewę to zawsze widziałam właściwie choć raz zalecilam zmianę obuwia ;-)))))))))))))))) o jaki nam się fajny wyborczy watek zrobił ;-) |
Gaba | 18-09-2005 11:18:44 [#31] |
---|
nie znowu tak bardzo, bo Boy się takim zajomował od samego początku, odbrązawianiem. Ale... Marek krzyczał w Sulejówku, że dyrektor zawsze powinien wyglądać. |
ewa | 18-09-2005 11:20:20 [#32] |
---|
te buty to największa katorga była ;-) |
zgredek | 18-09-2005 11:23:09 [#33] |
---|
a nie macie jakiejś fotki Wojtka w tej niebieskiej koszuli? potrzebę pooglądania dyrektora wyglądającego jak dyrektor mam;-) |
zgredek | 18-09-2005 11:29:29 [#34] |
---|
zwłaszcza, że Wojtka tylko rozebranego, znaczy w basenie, widziałam;-) |
AnJa | 18-09-2005 11:31:07 [#35] |
---|
popatrz se na Rycha
on nawet w gatkach jak dyrektor wygląda
albo zbój z Janosikowej bandy
co na jedno wychodzi
...
jak się przez was spóźnie na dożynki powiatowe to mi nawet wygląd w wersji z krawatem nie pomoże;-) |
wisiak | 18-09-2005 15:38:56 [#36] |
---|
jejku ja się nie bawię, bo zgadzam sie w pełni z początkową wypowiedzią Asi a dalej nie mogę, bo nie widziałam Wojtka wcale a lubię niebieski. AnJę widziałam z ala palmą, która nijak niebieskiego nie przypominała..... |
beera | 18-09-2005 16:30:41 [#37] |
---|
"anja z ala plamą" no... to się może przyśnić ;-)))) |
beera | 18-09-2005 17:15:47 [#39] |
---|
aaaa on był z palmą!!! a nie... to jak zwykle ;-)) |
Wojciech Tański | 18-09-2005 17:35:41 [#40] |
---|
Wy tu sobie śmichy chichy... a mnie strach obleciał, bom już 15 lat w naszej szkole szefem, no i jak ta partia tajemnicza wygra, to stracę robotę, którą bardzo lubię. A tak na poważnie. Nie określałbym ile kadencji ma pełnić dyrektor. Znam kilka osób, które są dyrektorami od wielu lat i to dobrze służy ich placówkom i takich, których od razu odsunąłbym od stanowiska. Natomiast wprowadziłbym obligatoryjność konkursów i zniósł instytucję powierzenia. Jak dyrektor zacznie głupieć po dwóch kadencjach, to nie wygra trzeciego konkursu. ;-))) Myślę, że u podstaw tego pomysłu leży przekonanie o potrzebie dopływu "świeżej" ewentualnie "młodej" krwi. Ja sądzę, że potrzeba po prostu dobrej krwi. I tu jest większy problem, problem jakości zarządzania całą oświatą. Podoba mi sie natomiast pomysł zróżnicowania pensum. Myślę, że na przykład polonista mógłby mieć 18 godzin, a nauczyciel WF 24. Nikt by wtedy na szacownych przedstawicieli katedry kultury fizycznej nie patrzył krzywym okiem. ;-))) Co do koszuli, to rzeczywiście lubię niebieskie. Chociaż w latach, gdy jakąkolwiek koszulę było trudno kupić nieraz brano mnie za milicjanta w cywilu. raz w klubie studenckim w Gdańsku dostałem nawet w dziób, jako domniemany milicjant. Nie zniechęciło mnie to jednak do niebieskich koszul. ;-))) |
Zola | 18-09-2005 17:47:24 [#41] |
---|
a do studenckiego klubu ? |
AnJa | 18-09-2005 17:59:26 [#42] |
---|
palma jak zwykle???
no, to nietypowo:
a w dziób to chcesz może?
....
zdążyłem na dożynki
wieńce jakieś takie...
agitacji nie było...
mego yulubionego dostawcy też...
mantyczę? |
Marek Pleśniar | 18-09-2005 18:22:40 [#43] |
---|
kurka, ja wolę czarne koszule mało medialne chyba:-) a w pysk to mi chcieli tylko na jakimś wiejskim weselu za niewiejski imidż;-) |
AnJa | 18-09-2005 19:18:44 [#44] |
---|
dlatego tez propozycja nie Ciebie dotyczy:-)
to musiało byc dawnio temu - teraz za wygląd nie biją
chyba, żeś się odezwał - no, ale tego to juz nie musiałeś |
Adaa | 18-09-2005 19:58:38 [#45] |
---|
w kwestii garderoby Wojtka jedna z konferencji pozwolila wylansować :pory w selery;-)) |
Adaa | 18-09-2005 20:00:07 [#46] |
---|
taaa niewiejski imidż..akurat dziewuchę synowi sołtysa chcial poderwać;-) |
AnJa | 18-09-2005 20:15:00 [#47] |
---|
abo nawet samemu sołtysowi
bo na wsi wymiana pokoleń władzy juz nastapiła |
beera | 18-09-2005 20:20:49 [#48] |
---|
a on myslał że ma inteligencki imidż, a Wy mu tak szczerze kawę na ławę!!! .......... i tak dobrze, ze soltysa nie podrywał, bo w kwestii postepu wies tez poszła do przodu ;-) |
Adaa | 18-09-2005 20:26:33 [#49] |
---|
no...postep jest widoczny sztachet jak na lekarstwo:-) |
beera | 18-09-2005 20:33:31 [#50] |
---|
no utrudnienia w kwestii udawadniania, czyja wartośc ważniejsza som ;-) |
|