Forum OSKKO - wątek

TEMAT: ciekawy pomysł dla ( na) dyrektorów
strony: [ 1 ][ 2 ]
Bogp17-09-2005 19:18:54   [#01]
W programie jednej z  partii przodujących w sondażach wyborczych przeczytałem taki oto "cudowny" pomysł:
"Konkursy na stanowisko dyrektora powinny pełnić jedynie funkcję pomocniczą w wyłanianiu kompetentnych i odpowiedzialnych kandydatów. Należy wprowadzić jedynie dwukrotną kadencję dyrektora w danej szkole, choć z możliwością pracy po dwóch kadencjach w innej szkole za zgodą kuratora oświaty."

I co..? Podoba się?
mariaa17-09-2005 20:38:00   [#02]

dyrektor

Oczywiście popieram pomysł, że dyrektor na stanowisku winien byc co najwyżej 10 lat. W przeciwnym razie cierpią na tym nauczyciele, pracownicy, rodzice a najbardziej uczniowie. Może ktoś kiedyś wpadnie na taki -mądry moim zdaniem pomysł.
beera17-09-2005 20:45:15   [#03]

ja uwazam, ze nalezy nawet pójść dalej

dyrektor najwyzej dwie kadencje, choc nawet i to przesada- lepiej 2xpo dwa lata

ale koniecznie proponuję tez by nauczyciele co 2 lata zmieniali rodzaj szkół, w ktorych pracują.
Od podstawowki, poprzez gimnazjum do szkoły sredniej. Wiedzieliby o co chodzi i jak uczyc dzieci by je doprowadzić do matury.

I nie mowiliby, ze w szkole " nizszej" nie uczą.

Gdy nie zmianiamy n-li, bardzo cierpią na tym uczniowie, rodzice, a najbardziej dyrektor.

...........

jedno, czego udaje się dotąd tu uniknąc to  dyskusji dotyczących programow wyborczych.

mam dość demagogii w programach wyborczych- oszczędźmy sobie tych doznań choć tu

Nie bedę tu pisac tego, co po stokroć pisywaliśmy. Nigdy nie będziemy mieli wysoko wykwalifikowanej kadry kierowniczej jesli nie zaczniemy jej traktować powaznie.

I jesli chodzi o mnie- to by bylo na tyle.

Zola17-09-2005 20:46:45   [#04]

Asiu

duża buźka za tę wypowiedź :-))))
beera17-09-2005 20:50:50   [#05]

oczekuję

z radością

:-)))

Marek Pleśniar17-09-2005 20:57:15   [#06]
ej! ja też chcę dużą buźkę;-)
Zola17-09-2005 20:59:30   [#07]

Marku

w Toruniu, nie ma sprawy :-))
Majka17-09-2005 21:29:30   [#08]
Tak w temacie świadomości, co sie dzieje w okreslonym typie szkół i jak się tam pracuje ....

Dręczy mnie nowa podstawa programowa, która gdzieś tam krąży w przestrzeni bliżej nieokreslonej ;)
Czytam skład komisji opracowującej :

SKŁAD ZESPOŁÓW ROBOCZYCH DO PRAC NAD NOWĄ PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ

Nauki o kulturze duchowej

  1. Aleksandra Bek, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Gen. S. Dąbka w Lubaczowie (język polski)
  2. Mirosław Skrzypczyk, Zespół Szkół w Szczekocinach (język polski) (szkoła podstawowa, gimnazjum)
  3. dr Piotr Łuszczykiewicz, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (język polski)
  4. dr Kornelia Rybicka, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej (wiedza o kulturze)
  5. prof. Adam Grobler, Uniwersytet Opolski, Instytut Filozofii i Socjologii (filozofia)
  6. Paweł Kołodziński, Centrum Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie (filozofia)
  7. dr Jacek Wojtysiak, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Wydział Filozofii (filozofia)

Nie ma ani jednego polonisty ze szkoły ponadgimnazjalnej!
Nikogo, kto w 2,5 roku ma przygotowac do matury i doświadcza tego w praktyce ....
Są reprezentanci szkoły podstawowej, gimnazjum, licznie nauczyciele uniwersyteccy , cenrtum doradztwa, a "maturalnych" ni ma :(
To jak to tak? teoretycznie???
:((((
Majka17-09-2005 21:37:35   [#09]

efekty

http://www.isp.org.pl/podstawa/podstawa_files/polski.pdf

Wypowiedź prof. Bortnowskiego jednoznacznie puentuje to, co "wyprawia się " w nowej podstawie :(

"Wymagania są karykaturą tego, czego powinno żądac się od ucznia szkoły średniej i od maturzysty" pisze prof. Bortnowski.
fredi17-09-2005 22:01:37   [#10]

najlepiej co dwa lata zmiana:

uczeń zostaje nlem i odwrotnie.

będa sie lepiej rozumieli.

a ja proponuję, żeby posłowie zamieniali się miejscami z dyrektorami ( mnajlepiej tymi z Lubartowa)- chętnie posiedzę w Sejmie  o pieniądze oczywiscie nie chodzi, ale satysfakcję)

dhausner17-09-2005 22:03:00   [#11]

Za Olę Bek ręczę głową jest wspaniałą polonistką i na dodatek otwartą na wiedzę nie tylko polonistyczną. Razem ze mną uczestniczyła w CODN we wszystkich kursach e-learningowych pilotażowych dla dyrektorów szkół. Teraz szkolą się koordynatorzy od IT z zakładów doskonalenia nauczycieli.Chciałabym aby moje dziecko zdobywało wiedzę w szkole podstawowej pod jej kierunkiem, ale za daleko, a przy tym dziecko za stare. Podstawy programowe pisze się dla każdego etapu kształcenia, a ten pierwszy moim zdaniem jest najważniejszy

AnJa17-09-2005 22:06:52   [#12]
a mnie interesuje:

1.czyj to program, bo u liderów sondaży aż takich konkretów nie znalazłem

2. asi - dlaczego, wychodzac ze słuszym skądinąd postulatem ograniaczenia dyrektorowania jeednej osoby w jednej szkole uznałaś, że powinni to byc 4 lata?
ja optowałbym za trzema!

przepraszam asiu za politykę, ale to też i dla Twego dobra - żebyś w powodzi buziek w Torumiu rozdawanych i otrzymywanych, mogła też, dla urozmaicenia oczywiście, i  w dziób przyłozyć..
...
podstawyprogramowe to nie jest moja mocna strona, stąd i zainteresowanie nieweielkie, ale pamietam, ze dosyć długo czekano na zgłoszenia kandydatów chętnych do pracy w zespołach
nie wykluczam, że chętnych z liceów wykoszono, ale mozliwe też że ich zwyczajnie nie było
Majka17-09-2005 22:11:20   [#13]
W ŻADEN sposób nie chcę (nie smiałabym!) podważyć profesjonalizmu nauczycieli , których wymieniono w składzie komisji.

Pytam tylko, dlaczego pominięto etap ponadgimnazjalny?
Dlaczego o przebiegu finału edukacji polonistycznej zdecydowali ci, którzy przygotowują PRZED lub bazują na efektach (uczelnie)?
Bogp17-09-2005 22:17:44   [#14]
Jeszcze coś takiego:
"Ze statusem zawodowym nauczyciela wiąże się nie tylko jakość, ale także ilość jego pracy. Ciągle panuje przekonanie, że nauczyciel pracuje kilkanaście godzin tygodniowo i ma prawie nieustanne ferie i wakacje. Należy ten błędny obraz zmienić, m.in. poprzez zapis, iż obowiązkowy czas pracy nauczyciela wynosi 40 godzin tygodniowo. Na pracę nauczyciela składają się trzy elementy:

1. pensum zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych prowadzonych bezpośrednio z uczniami i wychowankami; wymiar tych zajęć jest uzależniony od ich rodzaju, a dla nauczycieli powinien wynosić od 18 do 24 godzin tygodniowo, pensum to jest określane przez dyrektora szkoły i zatwierdzane przez organ prowadzący na dany rok szkolny,
2. zajęcia i czynności wynikające ze statutowych zadań szkoły; czas w którym nauczyciel pozostaje do dyspozycji uczniów (konsultacje, koła zainteresowań,, opieka nad uczniami w trakcie gier i zabaw itp.), rodziców (spotkania z rodzicami, wycieczki klasowo rodzinne, itp.) i dyrektora szkoły (rady pedagogiczne,  programowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, przygotowywanie uroczystości i imprez szkolnych itp.); wymiar tych zajęć powinien być ustalany przez radę szkoły w granicach od 4 do 8 godzin tygodniowo,
3. praca własna nauczyciela: przygotowanie się do zajęć, samokształcenie, doskonalenie i dokształcanie zawodowe; wymiar tych zajęć jest zależny jedynie od potrzeb każdego nauczyciela i może być realizowany poza szkołą."

"Nastąpi zaostrzenie kryteriów dopuszczania podręczników szkolnych do użytku szkolnego. Dodatkowym kryterium stanie się cena maksymalna ich sprzedaży. /15 zł dla podręczników szkół podstawowych, 18 zł dla podręczników gimnazjalnych, 20 zł dla podręczników szkół ponadpodstawowych; wycenie poddane zostaną także ćwiczenia szkolne i inne pomoce/."

"W ciągu sześciu lat należy zwiększyć liczbę godzin zajęć z języka polskiego i historii oraz z matematyki i fizyki na każdym poziomie kształcenia w o jedną  godzinę w każdym trzyletnim cyklu kształcenia, a także dodatkowo po dwie godziny na cykl kształcenia zajęć pozalekcyjnych. To przecież właśnie zajęcia pozalekcyjne stanowią najważniejszy charakter szkoły.  "

"Ocena z zachowania musi mieć przywróconą tę samą moc co oceny z przedmiotów szkolnych. Ocena negatywna musi powodować brak promocji do następnej klasy. Sytuacja społeczna w Polsce wymaga także wprowadzenia stanowczych działań wobec przemocy i łamania prawa w szkole przez uczniów. Uczniowie naruszający prawo będą kierowani przez kuratora oświaty do współpracy z poradnią psychologiczni-pedagogiczną. Należy wprowadzić kary przenoszenia uczniów do innych szkół oraz realizowania obowiązku szkolnego poza miejscem zamieszkania. Przywróci to odpowiedzialność rodziców za wypełnianie obowiązku szkolnego."
AnJa17-09-2005 22:20:57   [#15]

aha, to już wiem, ale

to chyba wersja programu sprzed paru miesięcy

obecna wydała mi sie mniej konkretna
Marek Pleśniar17-09-2005 22:27:18   [#16]

a Wojtek Tański i jego szkoła w Dwójce jest!!!

:-)

Gaba17-09-2005 23:05:13   [#17]

Ocena z zachowania musi mieć przywróconą tę samą moc co oceny z przedmiotów szkolnych. Ocena negatywna musi powodować brak promocji do następnej klasy.

- to akurat mój program wyborczy

 

Sytuacja społeczna w Polsce wymaga także wprowadzenia stanowczych działań wobec przemocy i łamania prawa w szkole przez uczniów. Uczniowie naruszający prawo będą kierowani przez kuratora oświaty do współpracy z poradnią psychologiczni-pedagogiczną.

nie wierzę -

Należy wprowadzić kary przenoszenia uczniów do innych szkół oraz realizowania obowiązku szkolnego poza miejscem zamieszkania.

- poważnie, a kto się ma tym zająć?

Przywróci to odpowiedzialność rodziców za wypełnianie obowiązku szkolnego.

- zawsze i o każdej porze, proszę tylko wychowawć sądy i permisywne urzędy.

BożenaB18-09-2005 02:09:10   [#18]

Co do j pol i mat to zgoda...i matura z mat - też.

Ale dlaczego historii o 1 i fizyki o 1 np w gim? Historii jest 6 w cyklu, a fizyki 4, przy wymaganiach na jakie dawniej było 6 godz. w SP i dodano nowe treści z LO:-( To może jednak oddać chociaż te 2 godz?

I zdaje się, że nowe podstawy proponują zrezygnować z techniki lub ograniczyć do 1 godz, a część treści umieścić w fizyce jako wiązanie teorii z praktyką... ale bez zaplanowania na to czasu dodatkowego :-(

A ofert pracy dla róznych mechaników, elektryków, automatyków itp jest trochę, zaś dla historyków, socjologów itp nie bardzo...

AnJa18-09-2005 08:25:22   [#19]

domniemuję:

fizyka - bo to jeden z nielicznych szkolnych przedmiotów, który dobrze uczony, zmusza do myslenia i w konsekwencji przewidywania,

historia- bo partia jest konserwatywana programowo, a dla konserwatystów odwołań do historii nigdy dosyć
...
to chyba nie polityka?
AnJa18-09-2005 08:28:32   [#20]
jak odszedłem coby  Wojtka obejrzeć -  to  w Dwójce był Wojtek ale O., w ramach płatnego czasu antenowego;-)
Marek Pleśniar18-09-2005 09:06:29   [#21]

wojtek T był chwilkę - taka przebitka z gdzieścić z kraju:-)

o telefonach komórkowych prawili

tzn nie dilował ich;-) tylko opowiedział jak postepuje się w szkole z komórkami u uczniów

słusznie prawił:-)

beera18-09-2005 09:54:56   [#22]

Wojtka Tanskiego widziałam i ja:-)
W niebieskiej koszuli- znaczy tez kandyduje?

;-)

.........

A o reszcie nie chce mi się dyskutować, ani o idiotycznym pomysle pozostawiania w klasie za zle zachowanie,   ani o innych pomysłach, tym bardziej, ze to tak jakby gadać o tym na ktorą gwiazdę kosmosu lepiej polecieć

;-)

.........

majka- temat ważki, ktory podjęłaś

nie mają znaczenia poręczenia za jakiegokolwiek czlonka zespołu w sytuacji, o ktorej wiemy, ze bardzo duża cześć zespolu odeszła z wielkim hukiem w zwiazku z niezgodą na poczynania reszty ( przypominasz sobie ten watek z forum?)

To wszystko na pewno ma prawo bardzo niepokoic...

Marek Pleśniar18-09-2005 10:44:14   [#23]

wojtek generalnie się elegancko tak ubiera

tzn chyba że ja mam szczęście - że jak odwiedzę to zawsze elegancko on;-)

popieram - dyrektor musi wyglądać jak dyrektor;-)

bo jak TV wpadnie, np zapytać o te komórki to proszę uprzejmie - Pierwszy Rzecznik szkoły jest gotów i nie robi nam wstydu;-)

AnJa18-09-2005 10:53:17   [#24]
raz go widziałem - i też był w niebieskiej

czyli chyba ten typ tak ma:-)
Rycho18-09-2005 10:59:45   [#25]
coście się czepili tej niebieskiej.
 
też lubię niebieskie nosić ;-)
 
więc widząc Wojtka rano nic mi się nie kojarzyło ;-)
 
Co do dyskusji o niektórych pomysłach, to mam tak jak Asia ...
Marek Pleśniar18-09-2005 11:09:04   [#26]

o pomysłach mam tak samo - ale uznaję pomysły za takie tam gadanie

nie?

nie doceniam?

ewa18-09-2005 11:14:48   [#27]
doceniasz
Marek Pleśniar18-09-2005 11:15:57   [#28]

mi chodzi o to że może nie doceniam zagrożeń wynikających z pomysłów co się roją ludziom a oni je ot tak wywalają w gazecie albo innej tam tv;-)

hm

chyba jednak tak generalnie to doceniam:-)

beera18-09-2005 11:16:34   [#29]

spoko

doceniasz odpowiednio:-)

a ja raz wojtka widziałam w krotkich gatkach i sandalach :-)

to teraz mam pelen obraz...

nie wspomnę jak raz widziałam Rycha;-)

i jak kiedyś nad ranem marka

i ten... jak anję

 

hm..

nie obrazoburczo ja tu?

;-))

beera18-09-2005 11:17:34   [#30]

a ewę

to zawsze widziałam właściwie

choć raz zalecilam zmianę obuwia
;-))))))))))))))))

 

o jaki nam się fajny wyborczy watek zrobił

;-)

Gaba18-09-2005 11:18:44   [#31]

nie znowu tak bardzo, bo Boy się takim zajomował od samego początku, odbrązawianiem.

Ale... Marek krzyczał w Sulejówku, że dyrektor zawsze powinien wyglądać.

ewa18-09-2005 11:20:20   [#32]
te buty to największa katorga była ;-)
zgredek18-09-2005 11:23:09   [#33]

a nie macie jakiejś fotki Wojtka w tej niebieskiej koszuli?

potrzebę pooglądania dyrektora wyglądającego jak dyrektor mam;-)

zgredek18-09-2005 11:29:29   [#34]
zwłaszcza, że Wojtka tylko rozebranego, znaczy w basenie, widziałam;-)
AnJa18-09-2005 11:31:07   [#35]
popatrz se na Rycha

on nawet w gatkach jak dyrektor wygląda

albo zbój z Janosikowej bandy

co na jedno wychodzi
...
jak się przez was spóźnie na dożynki powiatowe to mi nawet wygląd w wersji z krawatem nie pomoże;-)
wisiak18-09-2005 15:38:56   [#36]

jejku

ja się nie bawię, bo zgadzam sie w pełni z początkową wypowiedzią Asi a dalej nie mogę, bo nie widziałam Wojtka wcale a lubię niebieski. AnJę widziałam z  ala palmą, która nijak niebieskiego nie przypominała.....
beera18-09-2005 16:30:41   [#37]

"anja z ala plamą"

no... to się może przyśnić

;-))))

Marek Pleśniar18-09-2005 16:40:15   [#38]

no cóż

z palmą to nas wielu;-)

beera18-09-2005 17:15:47   [#39]

aaaa

on był z palmą!!!

a nie... to jak zwykle

;-))

Wojciech Tański18-09-2005 17:35:41   [#40]

Wy tu sobie śmichy chichy...

a mnie strach obleciał, bom już 15 lat w naszej szkole szefem, no i jak ta partia tajemnicza wygra, to stracę robotę, którą bardzo lubię.

A tak na poważnie. Nie określałbym ile kadencji ma pełnić dyrektor. Znam kilka osób, które są dyrektorami od wielu lat i to dobrze służy ich placówkom i takich, których od razu odsunąłbym od stanowiska. Natomiast wprowadziłbym obligatoryjność konkursów i zniósł instytucję powierzenia. Jak dyrektor zacznie głupieć po dwóch kadencjach, to nie wygra trzeciego konkursu. ;-)))

Myślę, że u podstaw tego pomysłu leży przekonanie o potrzebie dopływu "świeżej" ewentualnie "młodej" krwi. Ja sądzę, że potrzeba po prostu dobrej krwi. I tu jest większy problem, problem jakości zarządzania całą oświatą.

Podoba mi sie natomiast pomysł zróżnicowania pensum. Myślę, że na przykład polonista mógłby mieć 18 godzin, a nauczyciel WF 24. Nikt by wtedy na szacownych przedstawicieli katedry kultury fizycznej nie patrzył krzywym okiem. ;-)))

Co do koszuli, to rzeczywiście lubię niebieskie. Chociaż w latach, gdy jakąkolwiek koszulę było trudno kupić nieraz brano mnie za milicjanta w cywilu. raz w klubie studenckim w Gdańsku dostałem nawet w dziób, jako domniemany milicjant. Nie zniechęciło mnie to jednak do niebieskich koszul. ;-)))

Zola18-09-2005 17:47:24   [#41]
a do studenckiego klubu ?
AnJa18-09-2005 17:59:26   [#42]

palma

jak zwykle???

no, to nietypowo:
a w dziób to chcesz może?
....
zdążyłem na dożynki

wieńce jakieś takie...

agitacji nie było...

mego yulubionego dostawcy też...

mantyczę?
Marek Pleśniar18-09-2005 18:22:40   [#43]

kurka, ja wolę czarne koszule

mało medialne chyba:-)

a w pysk to mi chcieli tylko na jakimś wiejskim weselu za niewiejski imidż;-)

AnJa18-09-2005 19:18:44   [#44]
dlatego tez propozycja nie Ciebie dotyczy:-)

to musiało byc dawnio temu - teraz za wygląd nie biją

chyba, żeś się odezwał - no, ale tego to juz nie musiałeś
Adaa18-09-2005 19:58:38   [#45]

w kwestii garderoby Wojtka

jedna z konferencji pozwolila wylansować :pory w selery;-))
Adaa18-09-2005 20:00:07   [#46]

taaa

niewiejski imidż..akurat

dziewuchę synowi sołtysa chcial poderwać;-)

AnJa18-09-2005 20:15:00   [#47]
abo nawet samemu sołtysowi

bo na wsi wymiana pokoleń władzy juz nastapiła
beera18-09-2005 20:20:49   [#48]

a on myslał

że ma inteligencki imidż, a Wy mu tak szczerze kawę na ławę!!!

..........

i tak dobrze, ze soltysa nie podrywał, bo w kwestii postepu wies tez poszła do przodu ;-)

Adaa18-09-2005 20:26:33   [#49]

no...postep jest widoczny

sztachet jak na lekarstwo:-)
beera18-09-2005 20:33:31   [#50]

no

utrudnienia w kwestii udawadniania, czyja wartośc ważniejsza som

;-)

strony: [ 1 ][ 2 ]