Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Opinia
strony: [ 1 ]
mizerowa17-09-2005 16:14:19   [#01]
Uczeń mający "opinię" dotyczącą specyficznych trudności w nauce wydaną przez Poradnię PP, nie uczęszcza na zajęcia z reedukacji na terenie szkoły( rodzice podpisli oświadczenie, że nie wyrażają zgody na uczestnictwo w zajęciach w danym roku szkolnym). Czy nauczyciel może zaprzestać traktowania ucznia jako " dyslektyka" czy musi nadal stosować się do wniosków wydanych w opinii.
Fakir217-09-2005 16:17:33   [#02]

To co zadecydują rodzice

nie ma znaczenia dla szkoły.
Nauczyciel musi "traktować" ucznia zgodnie z opinią PPP.
Rycho17-09-2005 16:20:38   [#03]
...kowal zawinił, cygana powiesili ...
 
rozumiem, że za postawę rodziców chcesz ukarać dziecko.
 
nie chce się reedukować tzn nie jest dyslektykiem ...
 
w sumie niezłe to jest :-(
Fakir217-09-2005 16:22:54   [#04]

:)))))

Rodzicem się bywa.....
Dyslektykiem jest....
- - -
Ale od razu od "cyganów" wyzywać ? :))))
mizerowa17-09-2005 16:28:39   [#05]
Uczniowie nie chcą chodzić na nieobowiązkowe zajęcia. Wymuszają na rodzicach podpis i śmieją się nam w twarz. Gdzieś słyszałam, że jest jakiś przepis ale nie wiem czy to jest tylko czyjś wymysł.
Fakir217-09-2005 16:31:54   [#06]

Pogadaj z rodzicami...

Ustawiczna praca u podstaw...
Orka na ugorze...
Jak zwał, tak zwał - przekonaj rodzica, że warto zająć się jego dzieckiem dla wspólnego dobra...
mika17-09-2005 17:36:06   [#07]
Tak mi przyszło do glowy, że przydałby się zapis w statucie szkoły o obowiązku chodzenia na zajęcia dodatkowe, jeżli nauczyciel zakwalifikuje ucznia. To taki skrót myślowy, ale jaby zgrabnie ulożyć zapis to mógłby być przydatny, też mamy problem z lekceważeniem przez uczniów zajęć ww, ale na razie rodzice współpracują.
Gaba17-09-2005 18:10:57   [#08]

dyslektykiem się także bywa, a nawet dość często... - ale to nie nie ma wspólnego z tą sprawą. Powiem, jakbym ja to robiła.

1. To jest wolny kraj.

2. Napisałbym pismo do rodziców, że przyjmujecie decyzję rodziców (ze zrozumieniem) i prosicie o wypełnianie zaleceń poradni i prowadzenie cwiczeń zgodnie z nimi. Amen i tu się kończy wszytsko.

3. A potem egzekwujcie ćwiczenia, które sa obowiązkowe dla dys. Musicie mieć także wymagania, w których opisujecie pracę dziecka nad sobą, by usprawniać swoje obszary dysfunkcji. Brak pracy - brak specjalnych kryetriów dostosowaczych. Jest to zgodne ze sztuką. (robię tak od 1990 roku) - a teraz na konferencjach tak zalecają.

4. Przy ponowej opinii opisujecie stan faktyczny - ćwiczył pod okiem, nie ćwiczył, nie dostraczał zeszytów pracy, dostarczał zalecone ćwiczenia, zmagał się. itp.

Majka17-09-2005 20:24:07   [#09]
http://dysleksja.univ.gda.pl/prawo2.htm
Leszek17-09-2005 21:55:45   [#10]

niektórzy sięgają ostatecznie po art. 18 ust. 2 i 3 UoSO w powiązaniu z sądem ...

pozdrawiam

beera18-09-2005 10:17:46   [#11]

miałam ostatnio spotkanie

z prezesem sadu i tez proponował w trudnych przypadkach takie rozwiazanie.

Zreszta w ten sposób takze moze wyegzekwować badanie w pp

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]