Forum OSKKO - wątek
mizerowa | 17-09-2005 16:14:19 [#01] |
---|
Uczeń mający "opinię" dotyczącą specyficznych trudności w nauce wydaną przez Poradnię PP, nie uczęszcza na zajęcia z reedukacji na terenie szkoły( rodzice podpisli oświadczenie, że nie wyrażają zgody na uczestnictwo w zajęciach w danym roku szkolnym). Czy nauczyciel może zaprzestać traktowania ucznia jako " dyslektyka" czy musi nadal stosować się do wniosków wydanych w opinii. |
Fakir2 | 17-09-2005 16:17:33 [#02] |
---|
To co zadecydują rodzice nie ma znaczenia dla szkoły.
Nauczyciel musi "traktować" ucznia zgodnie z opinią PPP. |
Rycho | 17-09-2005 16:20:38 [#03] |
---|
...kowal zawinił, cygana powiesili ...
rozumiem, że za postawę rodziców chcesz ukarać dziecko.
nie chce się reedukować tzn nie jest dyslektykiem ...
w sumie niezłe to jest :-( |
Fakir2 | 17-09-2005 16:22:54 [#04] |
---|
:))))) Rodzicem się bywa.....
Dyslektykiem jest....
- - -
Ale od razu od "cyganów" wyzywać ? :)))) |
mizerowa | 17-09-2005 16:28:39 [#05] |
---|
Uczniowie nie chcą chodzić na nieobowiązkowe zajęcia. Wymuszają na rodzicach podpis i śmieją się nam w twarz. Gdzieś słyszałam, że jest jakiś przepis ale nie wiem czy to jest tylko czyjś wymysł. |
Fakir2 | 17-09-2005 16:31:54 [#06] |
---|
Pogadaj z rodzicami... Ustawiczna praca u podstaw...
Orka na ugorze...
Jak zwał, tak zwał - przekonaj rodzica, że warto zająć się jego dzieckiem dla wspólnego dobra... |
mika | 17-09-2005 17:36:06 [#07] |
---|
Tak mi przyszło do glowy, że przydałby się zapis w statucie szkoły o obowiązku chodzenia na zajęcia dodatkowe, jeżli nauczyciel zakwalifikuje ucznia. To taki skrót myślowy, ale jaby zgrabnie ulożyć zapis to mógłby być przydatny, też mamy problem z lekceważeniem przez uczniów zajęć ww, ale na razie rodzice współpracują. |
Gaba | 17-09-2005 18:10:57 [#08] |
---|
dyslektykiem się także bywa, a nawet dość często... - ale to nie nie ma wspólnego z tą sprawą. Powiem, jakbym ja to robiła. 1. To jest wolny kraj. 2. Napisałbym pismo do rodziców, że przyjmujecie decyzję rodziców (ze zrozumieniem) i prosicie o wypełnianie zaleceń poradni i prowadzenie cwiczeń zgodnie z nimi. Amen i tu się kończy wszytsko. 3. A potem egzekwujcie ćwiczenia, które sa obowiązkowe dla dys. Musicie mieć także wymagania, w których opisujecie pracę dziecka nad sobą, by usprawniać swoje obszary dysfunkcji. Brak pracy - brak specjalnych kryetriów dostosowaczych. Jest to zgodne ze sztuką. (robię tak od 1990 roku) - a teraz na konferencjach tak zalecają. 4. Przy ponowej opinii opisujecie stan faktyczny - ćwiczył pod okiem, nie ćwiczył, nie dostraczał zeszytów pracy, dostarczał zalecone ćwiczenia, zmagał się. itp. |
Majka | 17-09-2005 20:24:07 [#09] |
---|
http://dysleksja.univ.gda.pl/prawo2.htm |
Leszek | 17-09-2005 21:55:45 [#10] |
---|
niektórzy sięgają ostatecznie po art. 18 ust. 2 i 3 UoSO w powiązaniu z sądem ... pozdrawiam |
beera | 18-09-2005 10:17:46 [#11] |
---|
miałam ostatnio spotkanie z prezesem sadu i tez proponował w trudnych przypadkach takie rozwiazanie. Zreszta w ten sposób takze moze wyegzekwować badanie w pp | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|