Forum OSKKO - wątek

TEMAT: usprawiedliwienia : "Żadnej wykładni nie będzie"
strony: [ 1 ][ 2 ]
Marek Pleśniar18-09-2005 22:40:21   [#51]

swój głos w dyskusji nadesłał nam M. Osuch:

Szanowni Państwo

Redakcja

 

Gazety Wyborczej

Warszawa

 

 

            Ponieważ w dzisiejszym wydaniu Gazety Wyborczej ukazał się tekst zatytułowany  „18-letni uczeń sam się usprawiedliwi?” autorstwa Pana Marcina Markowskiego, który zawiera sporo wypowiedzi dalekich od prawdy, proszę o sprostowanie. Od razu zaznaczę, że nieprawda nie dotyczy wypowiedzi Autora, a jedynie stanowisk osób wypowiadających się. Ponieważ są to najczęściej urzędnicy, tym większa jest konieczność sprostowania ich wypowiedzi.

Z tego co mi wiadomo, Bartek chciał zweryfikować informacje umieszczone na mojej stronie internetowej www.maciekosuch.prv.pl które dotyczyć mają uczniów dorosłych. Tym bardziej więc czuję konieczność wypowiedzenia się w tej sprawie.

Niezależnym rzecznictwem praw ucznia zajmuję się już od kilkunastu lat. Przez te wszystkie lata interpretacja prawa związanego z uczniami zmieniała się. Co ciekawe nie jest to ewolucja a jedynie chaotyczny i nieprzewidywalny proces... Nie jest to pocieszające.

Sprawa usprawiedliwiania nieobecności przez uczniów pełnoletnich od wielu lat wydawała się prawnie uporządkowana. Już w połowie lat 90-tych, otrzymałem stanowisko ówczesnego MEN w tej sprawie przekazane mi przez aktualnego ministra Mirosława Sawickiego.

Stanowisko ówczesnego MEN zostało potwierdzone przez Rzecznika Praw Obywatelskich         w piśmie skierowanym do mnie w 2003 r. (kopie obydwu pism w załączeniu)