Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Prośba o pilną pomoc- źle wystawione świadectwo pracy
strony: [ 1 ]
bratek07-09-2005 21:24:47   [#01]

No właśnie źle wystawione, ale nie przeze mnie- sprawa dotyczy jednej z osób którą zatrudniam. Poprosiła mnie o pomoc a ja zgłupiałam (jestem baaaaaaaaardzo początkująca w tych wszystkich zawiłościach), więc teraz zwracam się do Was.

Sytuacja wygląda tak:

Dziewczyna była zatrudniona na czas nieokreślony, na 1/2 etatu jako pomoc n-la. Od września br. oddział w którym pracowała został w całości przeniesiony pod nową dyrekcję, jako Filia. Nauczyciele zostali przeniesieni. Ta osoba o której piszę, zgodnie z sugestią nowego dyrektora, zwróciła się do starego dyrektora również z prośbą o przeniesienie. Działo się to z końcem sierpnia. Tamten- nazwijmy go "stary dyrektor" podania o przeniesienie od tej dziewczyny nie przyjął, argumentując, że personel pomocniczy nie podlega przepisom o przeniesieniu, i że musi ona po prostu mieć rozwiązaną umowę i nawiązać nową. W tym celu polecono jej napisać prośbę o rozwiązanie umowy z dniem 31.08. Świadectwo pracy odebrała nazajutrz (1.09) ale mnie przyniosła je dopiero dziś. I co się okazało- ma jak byk napisane w tym świadectwie: "wygasa z końcem umowy". Tyle, że ona miała umowę na czas nieokreślony!!!! Ani słowa o rozwiązaniu umowy ze względu na reorganizację, czy że na prośbę pracownika....

Taki obrót sprawy jest dla tej dziewczyny niekorzystny, bo:

- gdyby została przeniesiona to dalej miałaby umowę na czas nieokreślony, a tak dostaje na rok

- gdyby rozwiązali z nią umowę ze względu na reorganizację- dostałaby odprawę

No i jeszcze jedna kwestia- co oznacza takie źle wypisane świadectwo?

W sumie wygląda na to, że dotyczy innej umowy- więc może ta osoba jest formalnie nadal pracownikiem w poprzedniej placówce?!?!

Co powinnam jej doradzić???

P.s. Dodam, że minął już 7-dniowy czas odwołania określony w świadectwie pracy.

maeljas07-09-2005 22:21:13   [#02]

Są tu dwie sprawy: