Forum OSKKO - wątek

TEMAT: liczebność klas a wyniki nauczania
strony: [ 1 ]
hanabi06-09-2005 18:57:48   [#01]
czy ktos natknął sie na opracowanie na taki temat?
Gaba06-09-2005 19:28:45   [#02]
sa badania związane z umiejętnościami nauczycielskimi, było o tym już tutaj, prostego przełóżenia nie ma.
beera06-09-2005 19:32:32   [#03]

przeszukaj OECD

tu masz adres do polskiego wydania

http://www.oecd.org/dataoecd/33/21/33713449.pdf

Wielko

ść klasy i stosunek liczby uczniów do liczby nauczycieli

Średnia wielkość klasy w szkołach podstawowych wynosi 22 osoby, ale jest ona różna w poszczególnych krajach – od 36 uczniów w klasie w Korei do poniżej 18 uczniów w Grecji, Islandii i Luksemburgu (tabela D2.1).

Średnia liczba uczniów w klasie zwiększa się mniej więcej o dwie osoby przy przejściu ze szkoły podstawowej do szkoły średniej poziomu I, jednak stosunek liczby uczniów do liczby nauczycieli zazwyczaj zmniejsza się wraz ze wzrostem poziomu kształcenia – z powodu dłuższego czasu nauki w skali roku (tabela D2.1).

Kadra nauczycielska i pozostali pracownicy zatrudnieni w szkołach podstawowych i średnich to od poniżej 81 osób na 1000 przyjętych uczniów – w Japonii, Korei i Meksyku do 119 osób lub więcej na 1000 uczniów – na Węgrzech,we Francji, Islandii, Włoszech i Stanach Zjednoczonych (tabela D2.3).

tabeli poszukaj w necie

no i trzeba porównać wyniki krajów z liczebnoscia klas podaną w tabeli d2.1

zmienilam kompek i nie potrafię Ci podać dokladnych adresow netowych...

BożenaB06-09-2005 20:39:51   [#04]
Ale kiedyś gaba tu pisała ... i chyba w jakimś opracowaniu OECD było coś na ten temat. Tzn., że powyżej 24- 26 uczniów w oddziale wyniki nauczania obniżają się. Bo jakby nie było związku, to uczylibyśmy może 100-osobowe oddziały... oszczędnie byłoby ;-)
Majka06-09-2005 20:59:43   [#05]

Asiu:)

Jakos mi bliżej do Korei, gdy sprawdzam obecność  :(
beera06-09-2005 21:03:01   [#06]

;-)

nie wiem tylko jak ta Korea w wynikach

z tego, co pamiętam nie tak źle;-)))

wsadziłam gdzies swój raport z tego roku, co go dawali w Menisie, ale sprawdzę :-)))

Majka06-09-2005 21:05:22   [#07]
Z matematyki są dobrzy ;)
beera06-09-2005 21:20:34   [#08]

;-))

pewnie tak :-)

........

haniu- zapomniałam o takim fajnym linku:

  zmałej szkoły duża nauka
W 1994 r. podzielono kilka dużych szkół w Bostonie na 11 mniejszych zespołów szkolnych, w tym 4 gimnazja. Po kilku latach pilotażu okazało się, że bliższy, indywidualny kontakt nauczycieli z uczniami przyniósł znaczną poprawę wyników. Uczniowie z 3 pilotażowych gimnazjów dostają lepsze niż w całym mieście oceny z egzaminów z angielskiego i matematyki. Gimnazja kończy 81% do 100% uczniów, a 2/3 z absolwentów stara się o przyjęcie na studia wyższe (w porównaniu do 55% dla wszystkich absolwentów gimnazjów w mieście). Pilotażowe szkoły notują również najwyższe wskaźniki obecności. Sukces małych zespołów szkolnych spowodował, że władze Bostonu planują podział wszystkich szkół publicznych na mniejsze. Nowa koncepcja testowana jest też w Nowym Jorku, Chicago i Minneapolis.

reszta tu:

http://www.vulcan.edu.pl/badania/porownania/index.html

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]