Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
liczebność klas a wyniki nauczania |
hanabi | 06-09-2005 18:57:48 [#01] |
---|
czy ktos natknął sie na opracowanie na taki temat? |
Gaba | 06-09-2005 19:28:45 [#02] |
---|
sa badania związane z umiejętnościami nauczycielskimi, było o tym już tutaj, prostego przełóżenia nie ma. |
beera | 06-09-2005 19:32:32 [#03] |
---|
przeszukaj OECD tu masz adres do polskiego wydania http://www.oecd.org/dataoecd/33/21/33713449.pdf
Wielko ść klasy i stosunek liczby uczniów do liczby nauczycieli
• Średnia wielkość klasy w szkołach podstawowych wynosi 22 osoby, ale jest ona różna w poszczególnych krajach – od 36 uczniów w klasie w Korei do poniżej 18 uczniów w Grecji, Islandii i Luksemburgu (tabela D2.1).
• Średnia liczba uczniów w klasie zwiększa się mniej więcej o dwie osoby przy przejściu ze szkoły podstawowej do szkoły średniej poziomu I, jednak stosunek liczby uczniów do liczby nauczycieli zazwyczaj zmniejsza się wraz ze wzrostem poziomu kształcenia – z powodu dłuższego czasu nauki w skali roku (tabela D2.1).
• Kadra nauczycielska i pozostali pracownicy zatrudnieni w szkołach podstawowych i średnich to od poniżej 81 osób na 1000 przyjętych uczniów – w Japonii, Korei i Meksyku do 119 osób lub więcej na 1000 uczniów – na Węgrzech,we Francji, Islandii, Włoszech i Stanach Zjednoczonych (tabela D2.3).
tabeli poszukaj w necie no i trzeba porównać wyniki krajów z liczebnoscia klas podaną w tabeli d2.1 zmienilam kompek i nie potrafię Ci podać dokladnych adresow netowych... |
BożenaB | 06-09-2005 20:39:51 [#04] |
---|
Ale kiedyś gaba tu pisała ... i chyba w jakimś opracowaniu OECD było coś na ten temat. Tzn., że powyżej 24- 26 uczniów w oddziale wyniki nauczania obniżają się. Bo jakby nie było związku, to uczylibyśmy może 100-osobowe oddziały... oszczędnie byłoby ;-) |
Majka | 06-09-2005 20:59:43 [#05] |
---|
Asiu:) Jakos mi bliżej do Korei, gdy sprawdzam obecność :( |
beera | 06-09-2005 21:03:01 [#06] |
---|
;-) nie wiem tylko jak ta Korea w wynikach z tego, co pamiętam nie tak źle;-))) wsadziłam gdzies swój raport z tego roku, co go dawali w Menisie, ale sprawdzę :-))) |
Majka | 06-09-2005 21:05:22 [#07] |
---|
Z matematyki są dobrzy ;) |
beera | 06-09-2005 21:20:34 [#08] |
---|
;-)) pewnie tak :-) ........ haniu- zapomniałam o takim fajnym linku: zmałej szkoły duża nauka W 1994 r. podzielono kilka dużych szkół w Bostonie na 11 mniejszych zespołów szkolnych, w tym 4 gimnazja. Po kilku latach pilotażu okazało się, że bliższy, indywidualny kontakt nauczycieli z uczniami przyniósł znaczną poprawę wyników. Uczniowie z 3 pilotażowych gimnazjów dostają lepsze niż w całym mieście oceny z egzaminów z angielskiego i matematyki. Gimnazja kończy 81% do 100% uczniów, a 2/3 z absolwentów stara się o przyjęcie na studia wyższe (w porównaniu do 55% dla wszystkich absolwentów gimnazjów w mieście). Pilotażowe szkoły notują również najwyższe wskaźniki obecności. Sukces małych zespołów szkolnych spowodował, że władze Bostonu planują podział wszystkich szkół publicznych na mniejsze. Nowa koncepcja testowana jest też w Nowym Jorku, Chicago i Minneapolis. reszta tu: http://www.vulcan.edu.pl/badania/porownania/index.html | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|