Forum OSKKO - wątek

TEMAT: PRZ- czy pisać czynności organizacyjne???
strony: [ 1 ]
Aneta S05-09-2005 22:00:39   [#01]

Witam,

poddaję ostatnim obróbkom mój plan rozwoju zawodowego na naucz. dyplomowanego. I nie wiem ,czy na początku umieścić tzw. czynności organizacyjne, jest tam "poznanie procedury awansu", "wstępna ocena własnych umiejętności..." , "dokumentowanie planu rozwoju..." Czy odrazu napisać rozporządzenia i zadania???    Mam nadzieję, że w miarę ok wyjaśniłam o co mi chodzi :-)

Różne osoby, które już się dyplomowały albo jeszcze nie, różnie twierdzą. I weź tu człowieku bądź mądry!

I jak zwykle liczę na wasze odpowiedzi ;-)

Pozdrawiam

Leszek05-09-2005 22:31:09   [#02]

rozp. o awansie

§ 8. 1. Nauczyciel mianowany ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:

  1)  podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej,

  2)  realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły,

  3)  pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego

- z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

 

to musisz mieć w planie rozwoju, rozpiska należy do Ciebie, odważnie twórz sama

pozdrawiam

Aneta S05-09-2005 22:33:15   [#03]
Hm, ale ja napisałam wg. 8.2 ??
Leszek05-09-2005 22:36:28   [#04]

możesz coś dodać (z grupy 8.2 - jeśli chcesz), ale przede wszystkim trzeba się w planie zająć 8.1

pozdrawiam

Bożena06-09-2005 10:52:30   [#05]
 KN:  Art. 9c. 3.W okresie stażu nauczyciel realizuje własny plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez dyrektora szkoły, uwzględniający wymagania, o których mowa w art. 9g ust. 10.

 Art 9g ust. 10. Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określi, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, ministrem właściwym do spraw zabezpieczenia społecznego, Ministrem Obrony Narodowej i Ministrem Sprawiedliwości, w drodze rozporządzenia:

W rozporządzeniu są powinności do realizacji w okresie stażu (§.8ust.1) ale i wymagania (§.8ust.2) jakie musi spełnić nauczyciel aby uzyskać stopnień awansu.
Dlatego plan rozwoju musi uwzględniać wymagania określone w §.8ust.2 (zgodnie z Art. 9c. 3. KN)  i powinności określone w §.8ust.1 rozporządzenia. Powinności te można realizować określając je w planie rozwoju jako zadania do wykonania i jednocześnie przyporządkować do spełniania wymagań. Trzeba też pamiętać, że spełnianie wymagń w przypadku nauczyciela mianowanego może odbywać się poza stażem:
 
1. przed rozpoczęciem stażu na dyplomowanego ( przerwa 1 rok)
 
2. Po zakończeniu stażu ma on trzy lata na złożenia wniosku i w tym czasie może podejmować działania mające na celu spełnienie wymagań.
 

KN ART 9c ust.3a. Nauczycielowi mianowanemu, ubiegającemu się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego, za spełnienie odpowiednich wymagań, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 9g ust. 10, uznaje się także jego odpowiedni dorobek zawodowy ze szczególnym uwzględnieniem okresu od dnia uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego.

 
Pozdrawiam

zgredek06-09-2005 15:05:15   [#06]

dziwnie piszesz, bo najpierw:

Dlatego plan rozwoju musi uwzględniać wymagania określone w §.8ust.2

a później:

Trzeba też pamiętać, że spełnianie wymagń w przypadku nauczyciela mianowanego może odbywać się poza stażem

--------------------------

pozwolisz, że podpiszę sie pod postem Leszka #4:

plan rozwoju może, ale nie musi uwzględniać 8.2

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]