Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Kwalifikacja do kształcenia specjalnego dla uczniów przewlekle
strony: [ 1 ]
jaszczurzyca05-09-2005 09:37:46   [#01]

chorych z realizacją w warunkach klasy integracyjnej.

Czy należy napisać dla dziecka posiadającego takie właśnie orzeczenie osobny zindywidualizowany program edukacji???

Czy program ten powinien zawierać wszystkie minima programowe wyznaczone dla klasy???

Pytam bo w tej sferze jestem zielona i z góry dziękuję za wszelkie informacje.

agabu05-09-2005 10:36:26   [#02]

?

Udało sie uzyskać orzeczenie dla dziecka przewlekle chorego? Gdzie jest tak dobrze?

Nie da się odpowiedzieć precyzyjnie na Twoje pytania, bez wiedzy o rodzaju choroby i wydanych zaleceniach. Ja mam przypadek dziecka niepełnosprawnego po przeszczepie szpiku kostnego. W tym przypadku "specjalność" kształcenia polega na zastosowaniu innej organizacji nauczania, bo ze względu na specyfikę choroby dziecko nie zawsze może uczestniczyć w zajęciach.( PPP nie chce wydac orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego) Przy epilepsji juz jest inaczej, astma np. jeszcze co innego.

Pytanie 1. Tak, ale niekoniecznie ograniczony. Wymagania edukacyjne powinny być zgodne ze standardami.

Pytanie 2. Nie. Dostosowanie programu nie powinno zakładać realizacji minimów, jezeli uczeń może opanowac całość treści nauczania. W ogóle wydaje mi sie, że czegoś takiego jak minima już nie ma. Moze jednak niedokładnie Cię zrozumiałam.

jaszczurzyca05-09-2005 17:03:54   [#03]

Dzięki za odpowiedź!

Do mojej klasy przyszedł dzieciaczek z takim orzeczeniem więc pytam (elementy autyzm + ADHD)

Ganges05-09-2005 17:53:03   [#04]

No to współczuję!