Forum OSKKO - wątek

TEMAT: zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w "zerówkach" szkolnych
strony: [ 1 ]
Benk30-08-2005 23:24:38   [#01]

Czy w "zerówkach"  szkolnych uczniowie mogą korzystac z dodatkowych zajęć typu logopedia, reedukacja, gimnastyka korekcyjna organizowanych w szkole.

Stanowisko organu prowadzącego jest takie, że nie ma podstaw prawnych do objęcia przedszkolaków w szkole w/w formami opieki .

John31-08-2005 01:06:36   [#02]
oj to dziwne uzasadnienie twojego OP-rzecza oczywista jest, ze 6-latek podlega juz obowiazkowi szkolnemu - i naleza mu sie zajecia chociazby z korektywy
rzewa31-08-2005 08:28:55   [#03]

niestety nie

stanowisko organu jest zgodne z ogólnopolskimi przepisami, ale...

Organ może zdecydować o uruchomieniu takich zajęć dla tych dzieci - ma kasę, organizuje i płaci - to mu jak najbardziej wolno. Tak, że warto "pukać" i uruchamiać rózne sfery nacisku (rodziców np.)

beera31-08-2005 08:46:30   [#04]

przepisy, które mozna wykorzystać w takiej sytacji:

Przede wszystkim to:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTUz dnia 7 stycznia 2003 r.w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach(Dz. U. Nr 11, poz. 114)

§ 1. Publiczne przedszkola, szkoły, a także placówki, o których mowa w art. 2 pkt 3, 3a, 5 i 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, zwane dalej "placówkami", organizują i udzielają uczniom, ich rodzicom oraz nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej na zasadach określonych w rozporządzeniu.

§ 5. 1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu jest organizowana w szczególności w formie:

1) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
2) zajęć psychoedukacyjnych dla rodziców;
3) porad, konsultacji i warsztatów dla rodziców i nauczycieli.

2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu prowadzącego przedszkole, szkołę lub placówkę, zajęcia specjalistyczne mogą być prowadzone indywidualnie.

oraz to ( ale już na marginesie)
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTUz dnia 4 kwietnia 2005 r.w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci(Dz. U. Nr 68, poz. 587)
Na podstawie art. 71b ust 7 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa warunki organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, mającego na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole, zwanego dalej "wczesnym wspomaganiem", w tym kwalifikacje wymagane od osób prowadzących wczesne wspomaganie, a także formy współpracy z rodziną dziecka.

§ 2. Wczesne wspomaganie może być organizowane w przedszkolu i w szkole podstawowej, w tym w specjalnych, w ośrodkach, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, oraz w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, jeżeli mają one możliwość realizacji wskazań zawartych w opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, w szczególności dysponują środkami dydaktycznymi i sprzętem, niezbędnymi do prowadzenia wczesnego wspomagania.

§ 4. 1. Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania organizuje się w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka.

dyskusja i w efekcie pismo do RPO tu:

http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=10819&fs=0&st=0

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]