Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Mianowanie, umowa i ciąża...
strony: [ 1 ]
ala as30-08-2005 15:16:42   [#01]

Witam serdecznie!

Jestem nauczycielem mianowanym z 5-letnim stażem. Od 01.09.2004r. podjęłam pracę w przedszkolu na podstawie umowy na czas określony do dnia 31.12.2004r. (dyrektor motywował tak krótki okres umowy tym, ze nie wie jak się sprawdzę oraz czy w gminie nie będzie przesunięć pomiędzy placówkami i że być może ktoś, kto ma umowę na czas nie określony będzie miał pierszeństwo...). Z dniem 01.01.2005r. zostałam dalej zatrudniona na podstawie nowej umowy na czas (nadal) określony do dnia 31.08.2005r. Obecnie jestem w ciąży i mam mieć umowę przedłużoną do czasu porodu (po interwencji bo dyrektor nie wiedział, że takie prawo mi przysługuje...!!!) ale wcześniej dyrektor zaproponował mi pracę na pół etatu na kolejny rok, (pomimo iż w placówce jest cały etat ale dyrektor oficjalnie go nie wykazuje, wykazuje 1/2 etatu a reszta idzie w nadliczbówki, wójt widać idzie na takie rozwiązanie bo pewnie gminie bardziej opłaca się płacić nadliczbówki niż zatrudnić na cały etat... a ludzie są bez pracy!!). Takie rozwiązanie byłoby jednak dla mnie niekorzystne z finansowego punktu widzenia. Czytając artykuły na FORUM wydaje mi się, że w mojej sytuacji jako nauczyciel mianowany powinnam być zatrudniona na podstawie mianowania lub co najwyżej na czas nie określony już we wcześniejszych umowach, czy mam rację??? Czy przedłużając umowę w obecnym czasie do dnia porodu nie powinna ona być automatycznie zawarta na czas nie określony (w końcu w placówce istnieją ku temu warunki). Obawiam się, że gmina po moim porodzie-wygaśnięciu umowy zatrudni kogoś innego na moje miejsce i już do placówki nie wrócę... Dyrektor całą winę zwala na gminę twierdząc, że nie pozwala ona zatrudniać na czas nie określony, nie bacząc w ogóle na KN, wiedząc że nikt nie będzie z nimi walczył w sądzie bojąc się konsekwencji na przyszłość (nikt go w gminie nie zatrudni-takie sugestie już słyszałam...). Pros