Forum OSKKO - wątek

TEMAT: nowa pierwsza klasa
strony: [ 1 ]
marg27-08-2005 23:45:04   [#01]
I klasa gimnazjum. 29 osób. Przejrzałam wstępnie świadectwa ze szkoły podstawowej  i wyniki sprawdzianu po kl VI.

Nie ma nikogo bez ocen dostatecznych. Bez dopuszczajacych,  dziewięć.  Dwa naganne  zachowania. Dwa nieodpowiednie. Brak wzorowych. Jedno dziecko z rozpoznanym ADHD.

Poprzednia moja klasa była tzw 'trudną" klasą. Ale teraz!

Nie miałam do czynienia z takim zespołem.

Jestem uważana za nauczyciela, który sobie radzi. Choć czy ktoś  zdaje sobie sprawę jakim kosztem i wysiłkiem? Wiem, nikt nie mówił, że praca w szkole ma być łatwa, miła i przyjemna. Jest trudna. A kolejne trzy lata zapowiadają się jako jeszcze trudniejsze.
Kolejne trudne przypadki?

W czerwcu poczułam ulgę, że udało się doprowadzić ten zespół do końca szkoły. Troszkę satysfakcji , ogromne zmęczenie i ulga.

Do teraz.

Oglądam te świadectwa po raz kolejny.

"Znów ja mam trudna klasę?". Poczucie niesprawiedliwości.
"A może nie będzie tak źle/ciężko?" nadzieja.
"A jak nie dam rady?" Strach.
"Zrobię wszystko, co mogę/umiem".  Podjęcie wyzwania.

Od wczoraj przeżywam taką huśtawkę. Myślę, jak się za to zabrać. Wymyślam różne sposoby, strategie postępowania i, kurczę, wciąż boję się, że to za mało.

Do licha, w poprzedniej klasie miałam grupkę zdolnych i pracowitych uczniów, działał fajny zespół pomocy w nauce. teraz ten wypracowany system odpada.

Co mogę/możemy zrobić?

Proszę o pomoc. Każdy pomysł może być cenny. Może ktoś pracował z podobnym zespołem, może ktoś wypracował jakieś fajne/dające dobre efekty  metody działania...

Będę wdzięczna za odzew.
hania28-08-2005 06:24:24   [#02]
spokojnie....poczekaj...świadectwa nie  zawsze odzwierciedlają ludzi...przerobiłam to.......
oby nie zadziałał błąd "efektu oczekiwań"........
Magosia28-08-2005 07:16:53   [#03]

marg