Forum OSKKO - wątek

TEMAT: pięcioletni plan mierzenia jakości
strony: [ 1 ]
olinka25-08-2005 13:39:34   [#01]
Chciałabym zasięgnąć rady na temat pięcioletniego planu mierzenia jakości.Czy mam obowiązek taki dokument posiadać?
beera25-08-2005 13:42:45   [#02]

NIE

nie masz

nie masz też obowiązku tworzyć dokumentu o nazwie " szkolny system zapewniania jakości", czy rocznych planow nadzoru nie mówiąc już o pięcioletnim

GMR25-08-2005 21:46:36   [#03]

NIE

a to ciekawosta - proszę - rozwiń to.
Gaba25-08-2005 21:48:19   [#04]
Asiu... nie prowokuj, bo... sie ucieszę.
ewcia26-08-2005 00:43:51   [#05]
Ratunku, naprawde nie musze mieć tego pięcioletniego czy zbliżający się rok szkolny skłania Was do żartów?
rzewa26-08-2005 00:48:26   [#06]

musisz mieć

5-letni program rozwoju placówki i

roczny takiz sam program - często zwany potocznie "planem pracy" i...

jeszcze plan doskonalenia nauczycieli... i to wszystko jeśli chodzi o plany.

Możesz tez mieć jeszcze pare innych planów, ale jak sama będziesz tego chciała - nie ma obligu.

ewcia26-08-2005 01:00:45   [#07]

W ostatnim poradniku dtrektora przeczytałam ,że obok w/w musi być:

1. Pr. poprawy efektywności kształcenia i wych.

2. pr. profilaktyki

itd.

rzewa26-08-2005 01:03:24   [#08]

To pierwsze to nie wiem co to - pp, proszę

to drugie to oczywiście tak i jeszcze program wychowawczy i jeszcze... ale to nie plany a programy, a tu o planach miało być...

ewcia26-08-2005 01:05:16   [#09]
Pomerdało mi się.
ewcia26-08-2005 01:11:12   [#10]
Czy 5-letni program rozwoju szkoły pisany jest przez powołany zespół. Kiedy nalezy go zatwierdzić? A kiedy trzeba zatwierdzic roczny?
miriamm926-08-2005 07:15:15   [#11]

program rozwoju

U nas piszą zespoły, każdy zespół po 2-3 obszary. Zatwierdzony jest na ostatni wakacyjnym posiedzeniu RP. Z programu 5-letniego wynika roczny program pracy szkoły, pisany po zatwierdzeniu tego pierwszego. Na posiedzeniu wrześniowym jest zatwierdzany.
olinka26-08-2005 17:28:52   [#12]
Bardzo się ciesze,że pewnie nie będę musiała pisać tego 5- letniego planu mierzenia.Mam jeszcze prośbę : czy powinnam mieć oprócz Rocznego programu rozwoju Plan pracy na  dany rok- wynikający z Programu wychowawczego (jestem dyr. z b. krótkim stażem), taki plan dotąd u nas funkcjonował.Nie chciałabym z tymi planami przesadzić
miriamm926-08-2005 18:20:37   [#13]

Mają to

Mają szkoły taki plan pracy wynikający z programu wychowawczego i profilaktycznego. Również jest roczny plan nadzoru. Polecam stronkę mojej Ulubionej Pani Dyrektor, Która Dba  
Oficjalna strona Zespołu Szkół Nr 2 w Ostrowi Mazowieckiej
http://www.ekonomik.szkola.pl/
nie zrobię aktywnej, bo nie potrafię.
cynamonowa26-08-2005 19:44:21   [#14]

rzeczywiscie, pani dyrektor i nauczyciele bardzo pracowici

http://www.ekonomik.szkola.pl/dyrekcja.html

rzewa26-08-2005 19:46:14   [#15]

tylko, że

nie jest to obowiązkowe... ale czasem bardzo przydatne :-)
olinka26-08-2005 20:23:48   [#16]
Serdeczne dzięki.
olinka26-08-2005 20:33:56   [#17]
Przy okazji jak już rozważamy plany i programy- co obowiązkowe a co niekoniecznie jak sporzadzać Wewnątrzszkolny System Zapewniania jakości?  Nie mam zupełnie koncepcji? Wersja z książki Paska nie bardzo mi odpowiada
ellys26-08-2005 22:57:17   [#18]

Wewnątrzszk. system zapewniania jakości to właśnie cały system dokumentów - programówi harmonogramów, które tworzą całość szkolnej dokumentacji i służą podnoszeniu jakości:

w pierwszej kolejności program rozwoju szkoły wieloletni i roczne, z niego wynikają plany doskonalenia n-li również te rozwoju zawodowego,

plan mierzenia jakości i opracowane wskaźniki szkolne i kryteria ich spełnienia,

tu zaczyna się nadzór pedagogiczny - więc jego organizacja wieloletnia, plan roczny, czyli plan wszystkich czynności, np hospitacji diagn, pozostałych, badanie wyników nauczania, przeglądy, lustracje itp, no i w końcu mierzenie jakości pracy szkoły, a do niego opracowane kolejne procedury do diagnozowanych obszarów.

Dużo tego, fakt ale jak to wszystko zrobisz, to chyba będziesz miała ten nieszczęsny sytem. powodzenia.

beera28-08-2005 20:28:28   [#19]

rozwinę...

ponieważ przygotować się czas do toruńskiej pracy

"krytyka nadzoru"

......

ellys-co najmniej z połową się nie zgadzam

a już na pewno  z tym:
no i w końcu mierzenie jakości pracy szkoły, a do niego opracowane kolejne procedury do diagnozowanych obszarów.

AnJa28-08-2005 20:42:19   [#20]
no własnie - mierzenie jakości a nadzór

jakoś ponownie zgłupiałem

i na razie nie mam czsu na mądrzenie

na ostatniej nasiadówie od KO dowiedzieliśmy się, że częstym błedem tegorocznego mierzenia wewnętrznego było to, że szkoły nie mierzyły wszystkich obszarów

a we wzorze skrótu z raportu ( u nasa takie coś było) napisano, coby wskazać te obszary i standardy, które w tym roku byłu mierzone wraz z uzasadnieniem wyboru.
beera28-08-2005 20:47:38   [#21]

twórcy rozporządzenia

byli chyba lepsi od wykonawców...

wewnątrzszkolny system zapewniania jakosci, to nawet według slowniczka do Roporządzenia nie jest system dokumentów, a  zespół działań

kiepskie rozporządzenie- fakt, ale to co z niego zrobiono interpretując i nadinterpretując to majstersztyk manipulacyjny...

wszystko można uzasadnić rozporządzeniem o nadzorze- każdą największą bzdurę...

Bo obok Rozporządzenia funkcjonuje menisowy i kuratoryjny " system zapewniania jakości pracy szkół" polegający na mnożeniu żądań, pomysłów i " dobrych rad"

olinka28-08-2005 23:24:59   [#22]
I ja własnie miałam na myśli bardziej ten zgpdny z oczekiwaniami KO system , który będzie pewnie musiał sprowadzić się do kolejnego dokumentu a raczej którym będę musiała "wzbogacić" cały zespół działań.Całkiem inną sprawą jest czy tworzenie kolejnego paperu ma jakis sens.Jestem przekonana że nie , ale czy to kogos będzie interesowało?
ellys29-08-2005 21:28:02   [#23]

Asiu,

oczywiście masz prawo mieć odmienne zdanie na temat opisanego przeze mnie systemu zapewniania jakości. To ja tak rozumiem problem, każdy może to widzieć ciut inaczaj. Ale sądzę, że nasze zdania nie są tak całkiem odległe. Pisałam skrutem myślowym, oczywiście ten system to czynności, zadania. Bo czy np. plan nadzoru, plan hospitacji, analiza wyników egzaminów, plan doskonalenia zawodowego, program rozwoju itp, itp to nie są zaplanowane i wykonywane konkretne działania? Ja chaciałam tylko napisać, że moim zdaniem, system zapewniania jakości to każdy z nas w swojej szkole ma i nie musi tworzyć kolejnego, dodatkowego dokumentu.
beera30-08-2005 08:29:35   [#24]

 

no fakt- różnimy się w interpretacji zapisów

ale interpretacja przepisow prawa jest jednym z elementów jego stosowania- więc zgadzam sie, ze stosowanie przepisow o nadzorze może wygladac w róznych miejscach różnie i popieram to jesli jest wynikiem wewnetrznych, szkolnych ustaleń.

burzy sie we mnie krew tylko na przekonanie nadzoru, ze maja prawo interpretować przepisy Rozporządzenia przekraczając wyznaczone kompetencje i wkraczając w kompetencje dyrektora i przedstawiać mu zespół bzdur wynikajacy z tych interpretacji do realizacji w szkole.

olinka30-08-2005 08:52:36   [#25]
A jak w tym wszystkim ma odnaleźć się młody stażem dyr? Skąd wiedzieć co konieczne?Przeciez aby nabrać pewnwgo dystansu do tego co muszę koniecznie a co tylko jest dodatkowym pomysłem trzeba trochę doświadczenia nia.
AnJa30-08-2005 17:57:56   [#26]
Konieczne, młody stażem dyrektorze jest to, co Ci w zaleceniach pokontrolnych napiszą.

Czyli czekaj.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]