Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Proszę o radę
strony: [ 1 ]
Ivet03-08-2005 23:07:02   [#01]
Obejmuje od września przedszkole (o czym juz pisałam) i powiem szczerze śledząc materiały na forum stwierdziłam, że jestem zupełnie zielona. Chciałabym prosić o pomoc (nie pierwszy i nie ostatni raz, za co z góry dziekuję). Na stanowisko wice dyrektora chciałabym powołać nauczycielkę, która po pierwsze nie ma aktualnej oceny, po drugie wraca po dwuletniej nieobecności z urlopu wychowawczego. Ma za to ogromną wiedzę, kulturę osobistą, no i wszystko co potrzebne osobie na tym stanowisku. Jak wybrnąć z tej sytuacji? Pracowałam z nia 8 lat - obie byłysmy nauczycielkami w tej placówce. Kiedy mogłabym dokonac jej oceny? Czy mogłabym skorzystać z informacji zgromadzonych w teczce akt osobowych czyli opinii mojej poprzedniczki?
Gaba04-08-2005 05:52:45   [#02]

1. Możesz korzystać ze wszystkich informacji.

2. Nie musi mieć wice tzw. aktualnej oceny (nie ma takiego pojęcia, choć oczywiście są wymagania np. do nagrody, by ocena była nie starsza niż... albo do konkursu, by ocena była nie starsza niż...)

 

3. skup sie na pracy - ocenisz ja za rok. Zaglądnij do UoSO nt. wicka, u nas trzeba powiadomic po wyborze OP... - wysonduj, jakie są zwyczaje.

U nas trzeba powiadomić, że się chce taka i taka osobę, dołaczyć opinię RP z dnia... i czekać na odpowiedź OP, czy nie wnosi zastrzeżeń i dopiero wtedy (u mnie to było ok. 15 wrzesnia) na kolejnej radzie dziewczynę powołałam.

 

;-)

 

spokojnie. Będzie dobrze.

rzewa04-08-2005 09:43:22   [#03]

niestety

wice musi mieć ocenę nie starszą jak 4 lata w momencie powołania...

Powołaj ją na p.o. wice (wtedy nie musi mieć oceny) na 3 m-ce, oceń w tym czasie i powołaj normalnie na wice.

Rozporządzenie MENiS z dnia 6 maja 2003 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w poszczególnych typach szkół i placówek (Dz. U. Nr 89, poz. 826 z późn. zm.)