Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Prawo OP do kontroli dokumentów z komisji kwalifikacyjnej?
strony: [ 1 ][ 2 ]
Marek Pleśniar16-07-2005 14:52:59   [#51]

awans to realizacja prawa nauczyciela do niego. Gdy nauczyciel wszystko dobrze zrobił - ma prawo mieć awans.

A urzędnicy i pracodawca powinni naprawiać nieprawidłowości a nie organizować jakieś tchórzliwe urzędnicze spiski, związane albo z lękiem o bezcenne dokumenty lub chęcią dokopania komuś

do tego stopnia to żałosne, iż urzędnik nie widzi że wsadzając szpilę dyrektorowi narusza prawa nauczyciela

sprostować błędy i przywrócić stan prawny trzeba

ewa16-07-2005 14:55:28   [#52]
ano marku fakt :-)
Magosia16-07-2005 22:18:00   [#53]

przepraszam,

że Wy tak w mojej sprawie, a ja nic, ale mi się rodzina zjechała i cały dzień nie mogłam zajrzeć :-)

Tak sobie dzisiaj na spokojnie to przemyślałam i w poniedziałek spróbuję wszystko odkręcić, zgodnie z Waszymi radami.

Jak to dobrze, że w takich chwilach człowiek nie jest sam, że czuje się autentyczną chęć pomocy, to jest naprawdę ...dające siłę :-)))

Najważniejsze jest to,że w tych awansach moja wina polegała , jak to rzewa określiła na zbyt niefrasobliwym wykorzystaniu druku- moja wina i moja nauczka i wnioski na przyszłość.

Ale nie pozwolę zrobić z tego powodu krzywdy nauczycielowi, choćbym miała ...no nie wiem co, ale się zeźliłam.

KO w razie czego będę miała na pewno za sobą- mam mądry nadzór pdagogiczny.

Ciekawe doświadczenie życiowe- z jednej strony taka trudna do zrozumienia złośliwość, arogancja, a z drugiej siła ludzkiej życzliwości, bezinteresowna chęć pomocy.

Dobro silniejsze :-)

Gaba16-07-2005 22:23:34   [#54]

errare humanum est

Dyrektor, który naprawia takie błędy, w tym własne i broni pracownika - w takich sytuacjach - jest dyrektorem na medal. Też czasem coś odkęcam, jeżeli moja niedokładnośc miałaby kogos skrzywdzić, bywa, że biorę winę na siebie.

To się wszystko uda, musisz przerwac bezsensowne działania urzędu. ;-)

Grażyna Stanek17-07-2005 10:26:56   [#55]

magosiu kochana

Trzymam kciuki za pomyślne załatwienie sprawy.
Zdawałoby się prostej i oczywistej - poprawa nieodpowiedniego druku. Widzisz swoje drobne uchybienie, na które może przy innych władzach gminnych nie potrzeba by było tylu Twoich nerwów i zmartwień. Jak również niepokoju nauczycielki.
"Ciekawe doświadczenie życiowe - trudna do zrozumienia złośliwość".
Zawsze zaskakuje mnie, do tej pory, ta "bezinteresowna złośliwość" niektórych ludzi, z którymi przyszło mi przebywać, a szczególnie pracować.
Od zawsze, przy każdym swoim potknięciu, tak w życiu zawodowym, jak i prywatnym, starałam się zrozumieć czego miałam się nauczyć i czemu to moje potknięcie służy. I zawsze tłumaczyłam sobie, że pewnie będę kiedyś bardziej wyrozumiała dla potknięć innych ludzi.
Przykro, że to Ciebie akurat spotkało. Ale finał już tuż, tuż. Poniedziałek za parę godzin.

Piszę po to, byś wiedziała, że całym sercem jestem z Tobą.
Jeśli działasz w dobrej wierze i działania Twoje podyktowane są sercem i zrozumieniem dla innego człowieka, to musi się udać. To jest tajemnica moich sukcesów. Wierzę i ufam, że Twoje działanie też zakończy się sukcesem.

Magosia17-07-2005 23:28:16   [#56]

Może ktoś rzuci okiem :-)

Plan działania-wzory pism:

1. Pismo nauczycielki do  mnie :(zgodnie z podpowiedzią Dyrka):

Sz.P. Małgorzata N

Dyrektor Zespołu Szkół w N

Szkoły Podstawowej W N

WNIOSEK O SPROSTOWANIE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ

 Na podstawie art. 113 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071), wnoszę o sprostowanie błędu pisarskiego w decyzji nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego  z dnia 15 lipca 2002 r. polegającego na błędnym zapisie podstawy prawnej.

Uzasadnienie

      W dniu 15 lipca kwietnia 2002 r. Dyrektor ZS W N..., Pani Małgorzata N.... wydała w mojej sprawie decyzję o nadaniu stopnia nauczyciela kontraktowego.

W podstawie prawnej  decyzji błędnie zamiast podstawy 9b ust.4 zapisano art.9b ust.4 w związku z art.9a ust.3 KN(...) w związku z art.7 ust.1 ustawy z dnia 18 lutego 2000r. O zmianie ustawy –KN(...).

 Powyższy błąd pisarski  w istotny sposób utrudnia mi posługiwanie się tą decyzją w obrocie prawnym.  Wnoszę zatem o jego sprostowanie.

2.Wniosek nauczycielki do Wójta:

Dotyczy: Wniosek o umorzenie postępowana ze względu na dostarczenie nowego aktu.

 

            W związku z pismem z dnia 13 lipca 2005, data otrzymania 15 lipca 2005, nr GOASz. 4317/48/05  zawierającym POSTANOWIENIE   o wszczęciu z urzędu postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela proszę o umorzenie postępowanie w sprawie stwierdzenia nieważności aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego Pani ....., wydanego przez Dyrektora Zespołu Szkół w N...... w dniu 15.07.2005.

Uzasadnienie:

Akt nadania stopnia nauczyciela kontraktowego został sprostowany przez dyrektora ZS w N..... na żądanie strony, czyli mnie –M....., (zgodnie ze wskazanym w  piśmie z dn.11.072005 nr GOASz.1121/2/2005 wzorem (Załącznik nr 3 –§11 ust.6do rozporządzenia MEN z dn.3 sierpnia 2000r w sprawie uzyskiwania stopni awansu...(DZ.U. Nr 70, poz.825 ze zmianami) . Właściwy dokument został dostarczony w dniu dzisiejszym  w celu dołączenie do dokumentacji awansowej. W związku z powyższym postępowanie w sprawie stwierdzenie nieważności stało się bezprzedmiotowe.

Podstawa prawna:Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071),

Art. 105. § 1. Gdy postępowanie z jakiejkolwiek przyczyny stało się bezprzedmiotowe, organ administracji publicznej wydaje decyzję o umorzeniu postępowania.

 art. 113. 1 Organ administracji publicznej może z urzędu lub na żądanie strony prostować w drodze postanowienia błędy pisarskie i rachunkowe oraz inne oczywiste pomyłki w wydanych przez ten organ decyzjach.

 

3.Pismo- wniosek mój do wójta- podobne:

 

 

Dotyczy: Wniosek o umorzenie postępowania w sprawie  stwierdzenia nieważności aktu nadania stopnia nauczyciela kontraktowego.

 

            W związku z pismem z dnia 13 lipca 2005, data otrzymania 15 lipca 2005, nr GOASz. 4317/48/05  zawierającym POSTANOWIENIE   o wszczęciu z urzędu postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela proszę o umorzenie postępowanie w sprawie stwierdzenia nieważności aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego Pani M....., wydanego przez Dyrektora Zespołu Szkół w N...... w dniu 15.07.2005.

Uzasadnienie:

Wskazany w postanowieniu powód wszczęcia postępowania unieważniającego akt brzmi następująco, cytuję: „Akt nadania stopnia nauczyciela kontraktowego (...) został wydany bez podstawy prawnej( tzn. został wydany w oparciu o niewłaściwe przepisy), co może skutkować nieważnością decyzji (art.156 pkt2 kpa)”(koniec cytatu).

Należy tu stwierdzić, iż w przywoływanej podstawie prawnej nie można znaleźć wystarczającego uzasadnienia do unieważnienia aktu,  (co najwyżej można tu zalecić  zastosowanie art. 113 KPA czyli wydanie postanowienia o sprostowaniu ze względu na oczywistą pomyłkę lub też błąd pisarski).

 Art. 156. § 1. Organ administracji publicznej stwierdza nieważność decyzji, która:

1) wydana została z naruszeniem przepisów o właściwości,

2) wydana została bez podstawy prawnej lub z rażącym naruszeniem prawa,

3) dotyczy sprawy już poprzednio rozstrzygniętej inną decyzją ostateczną,

4) została skierowana do osoby nie będącej stroną w sprawie,

5) była niewykonalna w dniu jej wydania i jej niewykonalność ma charakter trwały,

6) w razie jej wykonania wywołałaby czyn zagrożony karą,

7) zawiera wadę powodującą jej nieważność z mocy prawa.

. Określona jako  niewłaściwa  podstawa prawna  jest w istocie rzeczy błędem pisarskim, redakcyjnym: zamiast podstawy 9b ust.4 zapisano art.9b ust.4 w związku z art.9a ust.3 KN(...) w związku z art.7 ust.1 ustawy z dnia 18 lutego 2000r. O zmianie ustawy –KN(...).

Powyższy , zbyt rozbudowany zapis, był wynikiem niewłaściwego zastosowania wzoru aktu. Należy podkreślić, że odpowiednia podstawa prawna (czyli art.9b ust.4) jest wymieniona na początku, błędem jest natomiast dalszy zapis. Pomyłka ta jest ewidentnym przykładem wady aktu administracyjnego o charakterze wadliwości nieistotnej, wynikającym z niezamierzonego błędu osoby wydającej decyzję. ( "Akty mogą posiadać wady o charakterze istotnym i nieistotnym. Wadliwość nieistotna - nie pociąga za sobą ani nieważności, ani potrzeby uchylenia aktu - wadę należy usunąć poprzez sprostowanie aktu. Wadliwość istotna - może stanowić podstawę do uchylenia lub stwierdzenia nieważności aktu. Skutkuje to utratą mocy obowiązującej przez akt adm. (art. 156 k.p.a.). Każdy akt administracyjny chroniony jest domniemaniem ważności - domniemaniem prawidłowości aktu administracyjnego.")

 

Akt nadania stopnia nauczyciela kontraktowego został już sprostowany przez dyrektora Zespołu Szkół  w N...., Szkoły Podstawowej w N..... na żądanie strony, czyli Pani M........, (zgodnie ze wskazanym w  piśmie z dn.11.072005 nr GOASz.1121/2/2005 wzorem (Załącznik nr 3 –§11 ust.6 do rozporządzenia MEN z dn.3 sierpnia 2000r w sprawie uzyskiwania stopni awansu...(DZ.U. Nr 70, poz.825 ze zmianami) . W związku z powyższym postępowanie w sprawie stwierdzenie nieważności stało się bezprzedmiotowe.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071),

Art. 105. § 1. Gdy postępowanie z jakiejkolwiek przyczyny stało się bezprzedmiotowe, organ administracji publicznej wydaje decyzję o umorzeniu postępowania.

 art. 113. 1 Organ administracji publicznej może z urzędu lub na żądanie strony prostować w drodze postanowienia błędy pisarskie i rachunkowe oraz inne oczywiste pomyłki w wydanych przez ten organ decyzjach.

 

 

Planuję:

Nauczycielka z pismem o umorzenie postępowania oraz z drugim pismem informującym o usunięciu braków (sprostowanie wadliwego aktu) oraz ja - ze swoim pismem - do Wójta.

Jeśli jeszcze Wam się chce, to podpowiedzcie , czy tak sformułowane pisma są w porządku. Nie mogę sobie pozwolić na żaden błąd, bo mam wrażenie, że chodzi o to, by mnie na czymś złapać. Przykre, wiem :-((

Cytowane w piśmie przepisy i dodatkowe wyjaśnienia są celowe- wójt jest wzrokowcem i wolę mu te przepisy kawę na ławę przywołać.

Co Wy na to ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bogna17-07-2005 23:33:51   [#57]

z tymi przepisami - kawę na ławę - to bym uważała,

bo wójt może odebrać to, jako pouczanie go

Magosia17-07-2005 23:36:19   [#58]

Przemyślę..

Choć intencje mam raczej czyste. Raczej (?) - czyli może nie do końca.

Też nad tym myślałam - pewno zrobię inaczej, wydrukuję jako załącznik do rozmowy .

Bogna dzięki za radę :-)

bogna17-07-2005 23:41:14   [#59]

małgoś czytam uważnie te propozycje pism

i za chwilę coś napiszę...

Magosia17-07-2005 23:46:43   [#60]

Z góry dzięki

przyjmuję wszelkie sugestie, bo coś mój umysł ostatnio zmęczony :-(
bogna17-07-2005 23:56:47   [#61]

myślę, że w uzasadnieniu pisma nauczycielki do dyr.,

mogłoby na wstępie znaleźć się stwierdzenie, że

W dniu xx.yy.20002r. po przeprowadzonym postępowaniu kwalifikacyjnym uzyskałam akceptację komisji nr 02/ 2002.

(to dla jasności, że całe postępowanie awansowe było OK)

Co prawda to jest pismo skierowane do dyrektora, ale niewątpliwie - jeśli OP zechce jednak ciągnąć sprawę - to znajdzie się w materiałach dowodowych w prowadzonym postępowaniu.

--------------------

I tutaj bym chyba zmieniła, żeby wynikało, że to nie podstawa prawna była błędna, tylko błędnie znalazł się przy niej niewłaściwy dopisek:

W podstawie prawnej  decyzji - art. 9b ust. 4 KN błędnie dodano dopisek w związku z art.9a ust.3 KN(...) w związku z art.7 ust.1 ustawy z dnia 18 lutego 2000r. O zmianie ustawy –KN(...).

bogna18-07-2005 00:02:29   [#62]

Magosiu- a to pismo ze wzorem

nr GOASz.1121/2/2005

było skierowane do dyrektora czy do nauczycielki?

Magosia18-07-2005 00:04:22   [#63]

Dzięki :-)

zwłaszcza za to na zielono,  nie wiedziałam jak zaznaczyć,że dchodzi o dopisek właśnie.

Bogna - dobranoc:-)))

wroce jutro, mam nadzieję,że w lepszym humorze

bogna18-07-2005 00:05:23   [#64]

hmm....

nie wiem czy Ty możesz wnosić o umorzenie postępowania,

nie jesteś stroną w sprawie.

Raczej wydaje mi się, że z Twojej strony powinno iść pismo wyjaśniającę omyłkę pisarską oraz informujące o dokonanym sprostowaniu

Marek Pleśniar18-07-2005 00:06:38   [#65]
yhm, ma rację bogna
bogna18-07-2005 00:10:49   [#66]

śpij dobrze Magosiu :-)

trzymam kciuki za powodzenie :-)

Magosia18-07-2005 00:12:58   [#67]

To pismo

było do nauczycielki.

Wiesz, to w ogóle jest poplątane.

Bo właśnie to pismo z 11 lipca-dotyczy usunięcia braków we wniosku i dokumentacji. I tak jest napisane,że akt zawiera niewlaściwą podstawę prawną i jest wskazany wzór- taka ściągawka jak to należy zrobić poprawnie.

Dopiero drugie pismo- z 13 lipca jest postanowieniem o wszczęciu postępowania.

Według mojej analizy ludzkich zachowań - najpierw miało pójść tylko pismo o usunięciu braków. Ja wiedzialam od kadrowej, że są usterki, ale miała "zakazane' przekazać ustnie o co chodzi, a dziewczyna młoda i się boi.

Potem ja podpadłam (czyt.nie dałam się wrobić w kontrolowaną obecnośc w pracy w wakacje- patrz wątek: dyrektor nie stawił się do pracy) i chyba Pani postanowiła mi przyłożyć. Jak ? Uderzając jednocześnie we mnie i nauczyciela :-( Stąd to drugie pismo z 13 lipca.

Moim zdaniem, te dwa pisma są niekoniecznie spójne: w jednym mówi się o wezwaniu do usunięcia braków, w drugim rozpoczyna unieważnianie.

Ta niespójnośc będzie podstawą mojej rozmowy z Wójtem .

Magosia18-07-2005 00:15:40   [#68]

Bogna , Marku

z tym wnioskiem (ode mnie i nauczycielki) to też mi coś nie grało. Już mi się strony pomyliły :-)( Zmienię -oczywiście.

Dzieki za Wasze rady i za to, że się Wam w ogóle chce takim problemem zajmować w wakacje o tej porze nocnej . :-)

bogna18-07-2005 00:17:45   [#69]

aha - czyli nauczycielka dostała dwa pisma,

a Ty - to pismo - postanowienie o wszczęciu postępowania,

dostałaś jako pismo adresowane do nauczycielki

a Tobie przekazane do wiadomości - tak?

Magosia18-07-2005 00:25:41   [#70]

Jeszcze inaczej

 -ja dostałam pismo , w którym prosi się mnie o dostarczenie do gminy dokumentacji z prac komisji kwalifikacyjene w związku ze wszczęciem postępowania o nieważnści. Pismo o wszczęciu postępowania w załączeniu- bez adresata w nagłówku, ale ja jako pierwszy otrzymujący, jako drugi- nauczycielka.

nauczycielka dostala 1)pismo o uzupełnienie brakow i 2)tekst powyższy- do wiadomości z załącznikiem postanowienia.

Na postanowieniu nie ma wskazanej nagłówkowo strony, stąd moje pogubienie się . Ale jestem pierwszym adresatem .

Tak na 100 % jeszcze się upewnię jutro co do nauczycielki, ale z tego co mi dala i co ja mam to tak jak opisałam /Uff...

Magosia18-07-2005 18:17:49   [#71]

Jestem lepszej (dobrej?) myśli

sprawa w toku, napiszę, jak się zakończy- mam nadzieję, pomyślne dla nauczycieli ...

Narazie dziękuję za pomoc i słowa wsparcia:-)

A jutro pierwsze (na tych wakacjach)posiedzenie  komisji kwalifikacyjnej na dyplomowanego :-)

beera19-07-2005 10:05:52   [#72]

a nie może ta nauczycielka wnieść

o sprostowanie aktu- do Ciebie ( moim zdaniem to zawsze może)

a potem dostarczyć nowy akt od ciebie z pismem do wójta???

Na takie zalatwienie sprawy wskazuje pismo z 11 lipca do nauczycielki- prosba o usuniecie braków

To pismo co to jest od nauczycielki ( Twoja propozycja) powinno być w istocie bardziej pismem wyjasniajacym od Ciebie, nie wnioskiem belfra.( w odpowiedzi na to z 13 lipca)

Marek Pleśniar19-07-2005 10:20:53   [#73]
to najlepszy sposób.
beera19-07-2005 10:24:28   [#74]

ten tego

on może i najlepszy, ale juz omowiony wyżej;-)

przepraszam za gapiostwo- jestem nie w domu i przeczytalam jakby pobieznie

Marek Pleśniar19-07-2005 10:32:45   [#75]
no ale najlepszy;-)
ewa19-07-2005 10:36:38   [#76]
łoj marek, marek dzień bez podlizywania.... ;-))))))))))))))
Marek Pleśniar19-07-2005 10:42:02   [#77]

chcesz w dziób!!!!

chwaliłem sposób a nie ten no;-)

a swoją drogą - ja tez wyżej nie doczytałem

to dośc powszechne - ludzie piszą, radzą itp

potem przychodzi ktoś

pisze TO SAMO

i wychodzi na to, że to on jedyny wiedział co i jak

no bo kto by tam czytał wyżej;-)

I DLATEGO CZYTAJCIE KARTĘ ZGŁOSZENIA NA KKDS - bo mi połowa ludzi wysyła te karty ale nie przeczytała że trzeba wpłacić pieniądze!!!!!!!

beera19-07-2005 10:46:39   [#78]

aha

nie mię chwaliłeś tak???

idę więc w rozpaczy się weselić z bratem

A magosia da nam w dziób, żesmy jej wleźli wewątek;-)

beera19-07-2005 10:47:45   [#79]

a to dobry sposób :-))

potem przychodzi ktoś

pisze TO SAMO

i wychodzi na to, że to on jedyny wiedział co i jak

no bo kto by tam czytał wyżej;-)

w ten sposób mozna być na wiecznej fali;-))

ewa19-07-2005 10:53:13   [#80]

marek

no i było się odzywać ;-))))
a małgosia chyba nam wybaczy ;-)))
Grażyna Stanek19-07-2005 10:58:37   [#81]

i to jest to

"sposób na bycie na wiecznej fali" ;-)))

Pozdrawiam wszystkich i idę "w maliny" (dosłownie), ale to do Piaskownicy.

Magosia19-07-2005 21:57:53   [#82]

Gdzieżbym tam śmiała :-)

A magosia da nam w dziób, żesmy jej wleźli wewątek;-)

Sama wierchuszka mi radzi, wszystko co dobre Wam życzę :-)

Najważniejsze, że sprawa zalatwiana zgodnie z waszymi radami jest już prawie załatwiona:-)

Odezwę się tu wkrótce , coby wątek pozytywnie , mam nadzieję , zamknąć:-)

A co do dania w dziób- to pytanie pozamerytoryczne: jakie piwo jest w Toruniu najlepsze - z tych lokalnych???

Marek Pleśniar19-07-2005 22:25:09   [#83]
żadne;-) żywiec trza
Magosia05-08-2005 14:43:48   [#84]

Melduję radośnie!!!

Sprawa została odkręcona w całym majestacie prawa i przy poparciu szefa gminy:-))))

Dzisiaj ilość moich mianowanych zwiększyła się o trzy osoby:-)))))

Dokładniej napiszę później- dla przekazania doświadczeń innym i ku przestrodze.

A teraz idę się cieszyć z ludźmi.

Dzięki za pomoc: -))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

zgredek05-08-2005 16:57:27   [#85]
cieszę się magosiu bardzo:-))))))))))))))))))))))))))))))
Grażyna Stanek06-08-2005 10:04:41   [#86]

magosiu

Gratulacje, ale czyż mogło być inaczej ?

Szkoda tylko, że tyle nerwów to kosztowało. Nerwów zbędnych - Twoich i pani Nauczycielki, no cóż samo życie ...

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ][ 2 ]