Forum OSKKO - wątek

TEMAT: autoprezentacja
strony: [ 1 ]
agnieszkaw06-07-2005 20:13:23   [#01]
Chciałabym państwa serdecznie powitać. Od dłuższego czasu zaglądam na forum Vulcana, gdyż można się od Was dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy. Nie jestem dyrektorem,ani vicedyrektorem, ani też nauczycielem z dłuuuuugim stażem. Jestem nauczycielem kontraktowym, który za kilka dni ma stanąć przed szacowną komisją. I tu jest problem. Co powiedzieć? Dodam, że znikoma jest u mnie umiejętność publicznych wystapień. Nerwy, nerwy, nerwy zżerają mnie za każdym razem. Może ktoś z Państwa dysponuje wzorem autoprezentacji. Byłabym ogromnie wdzięczna? Z góry serdecznie dziękuję!
Jola06-07-2005 20:37:22   [#02]

Witaj Agnieszko!
Myślę, że znasz treść

Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu

z dnia 1 grudnia 2004 r.

w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

§ 12.

1. Komisja kwalifikacyjna przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną, podczas której nauczyciel stażysta ubiegający się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego:

1) przedstawia sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego;

2) odpowiada na pytania członków komisji dotyczące wymagań określonych w § 6 ust. 2.

I to wszystko - autoprezentacja to to, co napisałaś w sprawozdaniu :-))

violka06-07-2005 20:44:39   [#03]

c. d.

 

§ 12.

 

2. Komisja egzaminacyjna przeprowadza egzamin, w czasie którego nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego:

1) dokonuje prezentacji dorobku zawodowego;

2) odpowiada na pytania członków komisji dotyczące wymagań określonych w § 7 ust. 2.

§ 7.

 

2. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego obejmują:

1) umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1a Karty Nauczyciela - umiejętność samodzielnego opracowania indywidualnych planów pracy z dzieckiem i prowadzenia karty pobytu dziecka oraz aktywnego działania w zespole do spraw okresowej oceny sytuacji wychowanków;

2) umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;

3) umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;

4) umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań;

5) umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

poza tym odbierz pocztę :-))

Jola06-07-2005 21:02:08   [#04]
Dobrze violka, że czuwasz :-)

Przepraszam Agnieszko, postawiłabym Cię jeszcze raz przed komisją na kontraktowego ;-)
A to pewnie dlatego, że pomyślałam o Tobie tak samo ciepło, jak myślę o swojej stażystce :-)))
agnieszkaw07-07-2005 07:47:06   [#05]
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Violka odebrałam pocztę. Naprawdę wiedziałam, że na Was mogę liczyć. Od kilku dni śleczę nad aktami oświatowymi, pytaniami, które błądzą gdzieś po internecie- chyba ulegam panice. Tak sobie myślę, że komisja powinna skupić się na najważniejszych rzeczach- czy może będą pytać o szczegóły. Obawiam się tylko, że ta moja prezentacja wypadnie blado. Jak przedstawić dorobek zawodowy tak, aby było ciekawie?
agnieszkaw07-07-2005 07:57:54   [#06]
Jeszcze raz wszystkim dziękuję!:) Idę się uczyć, ale bedę tu co chwilkę zaglądać. Może ktoś podpowie mi coś ciekawego. Pozdrawiam
nn07-07-2005 15:48:24   [#07]

do tego...

Witam. Prowadziłem juz w tym miesiącu komisję egzaminacyjną dla nauczycieli kontraktowych. Jedna osoba przedstawiała swój dorobek zawodowy w formie prezentacji multimedialnej (j. angielski). Muszę przyznać, że zrobiła to bardzo ładnie. Czy ciekawie? trudno powiedzieć. Lecz to co było na ekranie po prostu czytała lub jedynie objaśniała. Taki nowoczesny bajer. Cała komisja w skowronkach, z nadzorem ped. włącznie. Spróbować warto. Pozdrawiam.
IlDa07-07-2005 16:13:47   [#08]

Dzisiaj postępowanie egzaminacyjne miała moja nauczycielka - język polski. Było bardzo miło. Komisja zadawała pytania dotyczące warsztatu pracy i spraw wychowawczych, a także technologii informacyjnej. Bardzo miło byc dyrektorem takich nauczycieli. 

Jutro nauczyciel wychowania fizycznego.

agnieszkaw07-07-2005 17:56:41   [#09]
Prosze o jeszcze, błagam strach mnie zje, a wiecie, że on ma wielkie oczy!!!!
cynamonowa07-07-2005 17:58:17   [#10]

 Dziś byłam ekspertem w 3 komisjach dla mianowanych. Dwie nauczycielki - super. jedna niestety nie otrzymała wymaganych 7 pkt  . Szkoda dziweczyny ale musi jeszcze sporo popracować nad warsztatem pracy, słownictwem i chyba inaczej spojrzec na to co robi.

Trzymam kciuki Agnieszko, bądź spokojna i rzeczowo odpowiadaj na pytania.

agnieszkaw07-07-2005 18:09:19   [#11]
A czy mogą zapytać jakie padały pytania? Taki malutki przykładzik:)
słonko07-07-2005 18:27:47   [#12]

agnieszkaw

stary, sprawdzony sposób - poćwicz wcześniej przed lustrem, ale nie ucz sę na pamięć

i - b. ważne - nastaw się psychicznie na to, że komisja to życzliwi Ci ludzie, którzy chcą Twojego dobra, są po Twojej stronie, będą robić wszystko, aby Ci pomóc, a nie odwrotnie. Twoje optymistyczne nastawienie pomoże Tobie i ... nastawi pozytywnie do Ciebie

odwagi! i do przodu!

cynamonowa07-07-2005 18:46:59   [#13]

 Agnieszko Ta pani "podpadła" nam juz od samego poczatku. Plan rozwoju na 2 strony, sprawozdanie -chyba 3. Nie chodzi oczywiscie o ilośc, ale.....

Form doskonalenia-wcale. Z większych osiągnięć przez 3 lata nie doczekałysmy sie niczego.W zasadzie swoją prezentację oparła o współprace z PPP ( ogląda orzeczenia - i tak to nazwała), współpraca z pedagogiem, udział w radach pedagogicznych i dyżurach na korytarzach szkolnych. W życzliwy sposób starałyśmy sie zadawać pytania ( mysląc - naprowadzimy dziewczyne bo stremowana)ale rozporzadzenia u niej to były ogłoszenia ministra oswiaty, myslę, ze nie miała pojącia na temat realizacji podstawy programowej, mieła problem z powiedzeniem z jakim programem pracuje. Myslę, jestem pewna, że musi solidnie przyłożyć sie do pracy przez kolejne 9 miesiecy. No i jeszce dodam opinię dyrektora, która całkowicie przedstawiła obraz nauczyciela. ( ocena była pozytywna, ale.... sporo słów: stara sie, próbuje,chciałaby itp.)

zgredek07-07-2005 19:01:01   [#14]

zdenerwowałam się

normalnie się zdenerwowałam wypowiedzią violi

przepraszam, ale komisja ma przeprowadzić egzamin i wystawić punktową ocenę

co tutaj do rzeczy ma ilość stron planu rozwoju, ilość stron sprawozdania "podpadnięcie na samym początku", opinia dyrektora????????????????

ona po prostu nie zdała tego egzaminu, bo nie odpowiedziała na pytania członków komisji, bo jej dorobek zawodowy, który zaprezentowała nie był np, dorobkiem zawodowym według członków komisji

cynamonowa07-07-2005 19:21:33   [#15]
Zgredku, mam pełna świadomość, ze ilośc stron o niczym nie swiadczy, moze nie wyraziłam sie zbyt jasno. Pisząc 2 miałam na mysli, ze jesli zrobiło sie niewiele to i tak to wyglada. Gdybym miała przedstawic krótko - jak przebiegała ta komisja to musiałabym napisać - ona tego egzaminu nie zdala a prosba Agnieszki nie tego dotyczyła. A dlaczego dla mnie nie powinna liczyc sie opinia dyrektora. Moze sie myle ale po to własnie jest na komisji aby pewne rzeczy dopowiedzieć, te na które nie potrafiła odpowiedzieć nauczycielka.
Jola07-07-2005 19:28:24   [#16]

Agnieszko, przykładowe pytania:

1. Jakie metody aktywizujące stosujesz na swoich zajęciach?
2. W jaki sposób indywidualizujesz pracę swoich uczniów?
3. Wymień co najmniej dwa kryteria wymagań na oceny szkolne.
4. Jakie cechy dobrego nauczyciela są Ci najbliższe?
5. Jakie dokumenty regulują pracę szkoły?
6. Co bierzesz pod uwagę oceniając uczniów?
7. Jakie osiągnięcie zawodowe sprawiło Ci największą satysfakcję?
8. W jakiej formie pracy pozalekcyjnej spełniasz się najlepiej?
9. Jakie metody prowadzenia zajęć wydają Ci się najlepsze?
10. Jak dążysz do ukształtowania wychowanka zgodnie z wizją absolwenta?
11. Jak planujesz i wdrażasz współpracę z rodzicami?
12. Jakie korzyści wyniosłeś z obserwowanych zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i jak wykorzystasz je w prowadzeniu swoich zajęć?
13. Scharakteryzuj wybraną trudną sytuację wychowawczą i sposób jej rozwiązania.
14. W jaki sposób dokonuje się korekt w dokumentacji szkolnej np: w dzienniku lekcyjnym, arkuszach ocen?
15. Jaki program nauczania wybrałeś i dlaczego ten, a nie inny?
16. Wymień dokumenty wewnątrzszkolne i omów jeden z nich.
17. Wyjaśnj kwestię czasu pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze.
18. W jaki sposób można wykorzystać komputer na lekcjach matematyki?
19. Jak rozwiązujesz konflikty powstające w zespole klasowym?
20. Kto powołuje dyrektora placówki?
21. Jak długo trwa rok szkolny? (odpowiedź: do 31 sierpnia)
22. Na jakiej podstawie nawiązuje się stosunek pracy z nauczycielem np. kontraktowym?
23. W jaki sposób diagnozujesz problemy środowiskowe w swojej szkole?
24. Jak motywujesz uczniów do pracy?
25. Kto powołuje komisję na egzamin dla nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela mianowanego?
26. Czym są i jaki jest sens stosowania celów operacyjnych?
27. Jakie znaczenie ma doskonalenie nauczyciela, jakie znasz formy
doskonalenia zawodowego?
28. Dyskusja na temat jednej z przeczytanych lektur.
29. Ile wynosi tygodniowy czas pracy nauczyciela?
30. Czym charakteryzują się aktywizujące metody nauczania? Omów jedną z nich.
31. Jaki sukces dydaktyczny lub wychowawczy odniosłeś w okresie stażu?
32. Czy nauczyciel kontraktowy może uczyć według własnego programu?
33. Podaj przykłady realizacji ścieżek edukacyjnych na swoich zajęciach?
34. Jakie korzyści płyną z uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego?
35. Czy lepiej czujesz się jako wychowawca, czy jako nauczyciel przedmiotu?
36. Jak rozwiązujesz problemy wychowawcze w klasie? Kogo prosisz o pomoc?
37. Na jakiej podstawie prawnej wystawiasz oceny końcoworoczne?
38. Co sądzisz o reformie edukacji?
39. Jakie przepisy określają obowiązki nauczyciela?
40. Kryteria diagnozowania potrzeb RP w ramach WDN.
41. Jakie znasz sposoby dokonywania analizy wyników testów pomiaru osiągnięć?
42. Wymień prawa i obowiązki nauczyciela.
43. Jakie są funkcje rady pedagogicznej?
44. Jaki są cele ewaluacji?
45. Wymień akty prawne regulujące pracę w oświacie.
46. Co może zrobić uczeń, który otrzymał ocenę niedostateczną na koniec roku?
47. W jaki sposób oceniasz uczniów? (pytanie dotyczy wewnątrzszkolnego i przedmiotowego systemu oceniania).
48. Jakie są różnice w wymaganiach na nauczyciela mianowanego i dyplomowanego?
49. W jaki sposób angażujesz uczniów do pracy na rzecz szkoły?
50. Jaki dokument reguluje procedury awansu zawodowego nauczycieli?
51. Twoje zadania w zakresie realizacji programu profilaktycznego.
52. Jakie wymagania stawiasz uczniom, żeby nie zniechęcić ich do lekcji wychowania fizycznego?
53. Jakie czynności podejmiesz w stosunku do ucznia w wypadku, gdy ze wszystkich przedmiotów ma oceny bardzo dobre i celujące, a z wychowania fizycznego ocenę dostateczną?
54. Omów procedurę, jaka może wystąpić w przypadku braku akceptacji komisji egzaminacyjnej.
55. Jak podjęte przez Ciebie doskonalenie zawodowe wpłynęło podnoszenie jakości pracy szkoły?
56. Twoje działania na rzecz szkoły wynikające z planu pracy szkoły.
57. Twoja praca z uczniem zdolnym i mającym trudności w nauce.
58. Jak pomóc uczniowi zaniedbanemu wychowawczo?
59. W jaki sposób zachęcasz i wdrażasz uczniów do bezpiecznego korzystania z komputera?
60. Wymień organy szkoły i powiedz, które z nich są organami społecznymi?
61. Kto dokonuje oceny pracy nauczyciela?
62. Jak nazywa się organ prowadzący Twoją szkołę?
63. W jaki sposób, oprócz opracowywania testów, sprawdzianów, gromadzenia informacji (np. Internet, encyklopedia multimedialna)wykorzystujesz technologię komputerową w swojej pracy?
64. Jakie sukcesy wychowawcze odniosłeś w ramach współpracy z organami społecznymi szkoły?
65. Jak należy rozumieć pojęcie " uczeń potrafi czytać ze zrozumieniem"?
66. W jaki sposób wykorzystujesz wiedzę zdobytą podczas analizowania dokumentów dotyczących systemu oświaty?
67. W jaki sposób kształtujesz u uczniów takie umiejętności, jak asertywność i empatia?
68. Wyjaśnij, na czym polega różnica pomiędzy konspektem a scenariuszem?
69. W jaki sposób monitorujesz osiągnięcia edukacyjne uczniów?
70. Jakie działania z zakresu doskonalenia własnego warsztatu pracy uważasz za najbardziej istotne i dlaczego?
71. Jakie metody i formy pracy stosujesz w trakcie prowadzenia zajęć. Podaj rezultaty.
72. W jaki sposób aktywizujesz uczniów w procesie dydaktycznym?
73. Od kogo i w jaki sposób otrzymujesz informacje zwrotne dotyczące własnych działań?
74. W jaki sposób wpłynąłeś na własny na rozwój zawodowy?
75. Jakie korzyści odnosi uczeń z Twojej aktywności w zakresie realizacji zadań ogólnoszkolnych?
76. Jaki jest Twój wkład w realizację programu wychowawczego szkoły i ścieżki edukacyjnej?
77. Jakie widzisz sposoby motywowania uczniów do aktywności społecznej?
78. Jakie znasz metody stymulowania wyobraźni i myślenia twórczego? Odnieś się do wybranej literatury.
79. Wskaż instytucje, z którymi współpracujesz w zakresie realizacji zadań opiekuńczych i podaj przykłady współpracy.
80. Jakie narzędzia badawcze można wykorzystać do zdiagnozowania problemu wychowawczego?
81. Czym charakteryzują się aktywizujące metody nauczania? Omów jedną z nich.
82. Ile postawiłeś szóstek na koniec roku, a ile jedynek? Co o tym myślisz?
83. W jaki sposób koordynujesz współpracę rodziców z pedagogiem szkolnym?
84. Jakie są prawa i obowiązki dyrektora?
85. Jak radzisz sobie z uczniami notorycznie utrudniającymi prowadzenie zajęć?
86. Z jakiego podręcznika korzystasz i dlaczego?
87. Jak motywujesz uczniów do udziału w konkursach?
88. Jakimi kryteriami się kierujesz wybierając podręczniki?
89. Realizacja którego zadania ujętego w planie rozwoju zawodowego sprawiła Ci kłopoty i jak sobie poradziłaś?
90. Na czym polegała Twoja współpraca z opiekunem stażu?
91. Które komputerowe programy edukacyjne poleciłbyś innym i dlaczego?
92. W jaki sposób przygotowujesz się do spotkań z rodzicami? 93. Czemu służy mierzenie jakości pracy szkoły?
94. W jaki sposób możesz zdiagnozować strukturę zespołu klasowego?
95. Jakie znasz sposoby integracji grupy uczniów?
96. Jaką, Twoim zdaniem, rolę odgrywają zajęcia pozalekcyjne?
97. Co wpływa na jakość współpracy z rodzicami?
98. Wymień walory wychowawcze wycieczek, biwaków i innych imprez turystycznych.
99. Jeśli przygotowując scenariusz zajęć zaplanowałeś pracę w zespołach, w jaki sposób utworzysz zespoły?
100.W jaki sposób kształtujesz u uczniów umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach?"

Nie martw się, na pewno będzie dobrze :-)))

Fakir207-07-2005 19:28:54   [#17]

Już się boję, bo znowu coś palnę....

i na mnie nakrzyczą :)))
O jednym aspekcie mało się mówi. O ocenie dorobku...
Dyro jest często uwikłany, nie bardzo może - tak przynajmniej myśli - postawić negatywnej oceny (co zamknęłoby sprawę!). Daje pozytywa...
Potem albo broni swojego głuptaska w zaparte, albo robi jak ta wyżej: "pozytywna, ale...".
Gdyby to się jasno postawiło na radach -  byłoby lżej....
Nie wiem czy wolno, ale ja moim (a mam 124 nauczycieli) robię przed mianowaniem i dyplomem.... swoisty egzamin!!!! Pytam na wyrywki, robię swoisty ersatz egzaminu.... I to PRZED wystawieniem oceny dorobku...
Bardzo pomaga w osiągnięciu przyzwoitego poziomu "moich" na egzaminach....
słonko07-07-2005 19:34:28   [#18]

a tam, nawet jak nakrzyczą... ;)

"Dyro jest często uwikłany, nie bardzo może - tak przynajmniej myśli - postawić negatywnej oceny (co zamknęłoby sprawę!). Daje pozytywa... "

I to jest smutne...   :((((((((((((

Grazyna Maria07-07-2005 19:34:42   [#19]

Właśnie dzisiaj cztery moje panie zdały egzamin na mianowanego. Jestem bardzo dumna, gdyż zatrudniłam Je bezpośrednio po studiach cztery lata temu i dziś prezentowały się bardzo dobrze. Prezentacja miała taki mniej więcej schemat:-krótko o sobie: jaką specjalność, jakie studia, czego uczę ;-potem jak pracuję z uczniami, co jest dla mnie ważne, jak oceniam, jakie metody nauczania, jak różnicuję pracę z uczniem w zależności od jego możliwości intelektualnych;-dalej praca wychowawcza, jakie problemy,jak je rozwiązuję,z kim w tym zakresie współpracuję; -jak wygląda moja praca na rzecz szkoły: uroczystości, promocja w środowisku np. założenie i administrowanie stroną szkoły w internecie a na koniec refleksje i plany na przyszłość. A z prawa oświatowego zapytano o podstawowe akty prawne dla funkcjonowania szkoły oraz dla nauczyciela. Głowa do góry! Trzymam kciuki!

cynamonowa07-07-2005 19:37:49   [#20]

 tez to tak zrozumiałam, ale uwierzcie nie mogłam przejśc bezczynnie obok osoby, która prezentuje sie na zasadzie " przychodzę do szkoły na 18 godzin i znikam a jak są problemy to do pedagoga"

 Agnieszko, Jola przeslała Ci sporo pytań, poćwicz i bedzie dobrze, czego szczerze Ci życzę. Z własnego doswiadczenia dopowiem - zwróc uwage na te " łatwe" bo one wbrew pozorom potrafia spowodować najwięcej problemów.

agnieszkaw07-07-2005 20:20:13   [#21]
Po tylu optymistycznych słowach musi byc dobrze!!! Chyba joga wycisza- ale trochę za późno rozpocząć ćwiczenia skoro egzamin 12. Spróbuję innych technik relaksacji. Może kino? Nawet na pewno chwyciła mnie w tym momencie głupawka. Jeszcze raz wszystkim dziękuję- wiedziałam że VULCANOŻERCY są THE BEST (czy ja to dobrze napisałam?)
agnieszkaw07-07-2005 20:31:32   [#22]
Grażynko a czy nie mogłabyśtakiej pięknej prezentacji swoich dziewczyn przesłać na mój adres- bardzo proszę! Miałbym pewien zarys, dzięki!
IlDa08-07-2005 10:31:35   [#23]
Dzisiaj zdawał egzamin mój nauczyciel i muszę napisac, że bardzo miło byc dyrektorem takich nauczycieli.
agnieszkaw08-07-2005 10:34:41   [#24]
Ten od wychowania fizycznego?Jaka była tendencja w zadawaniu pytań?
IlDa08-07-2005 11:24:22   [#25]
kryteria oceniania, pytania dotyczące programu, który napisał nauczyciel, bezpieczeńsztwo i pytania dotyczące przepisów w czasie wyjazdów z dziecmi, wykorzystanie środowiska do prowadzenia zajęc.
agnieszkaw08-07-2005 13:22:58   [#26]
Proszę o jeszcze:)
agnieszkaw08-07-2005 15:30:35   [#27]
Daliście sobie ze mną spokój? :-(
agnieszkaw08-07-2005 16:31:21   [#28]
Smutno mi:-(
agnieszkaw08-07-2005 20:31:52   [#29]
Dzięki Senga:-)))
miriamm909-07-2005 00:42:40   [#30]
Agnieszko traktuj to normalnie. W komisji są ludzie. Staraj się rozsądnie odpowiadać, odnoś się do swego doświadczenia. Wiesz, że możesz posłużyć się swoją teczką z materiałami, możesz przygotować konspekt autoprezentacji i z niego korzystać. Jeśli coś Cię zaskoczy, zacznij od czegoś, co kojarzy się z pytaniem, a potem dalej metodą dedukcji.
Nie wyolbrzymiaj tego egzaminu, sama sywierdzisz, że nie warto.
Marek Pleśniar09-07-2005 21:45:55   [#31]

a może co do nauczyciela zastosować ocenę najdoskonalszą i dobrze znaną nauczycielom?

opisową:-)

miałaby ona zaletę tę, że nikogo nie uwikłuje a w dodatku jednoznacznie dość potrafi ukazać człeka - co zrobić umiał a czego nie

aktualny stan rzeczy musi "uwikływać dyrektora" - bo zbyt definitywnie a za wcześnie ucina łeb sprawie

(pomijając że ocena opiowa >oraz argument powyższy< wykazałaby skutecznie idiotyczność systemu awansu;-)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]