Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Jeszcze pomoc
strony: [ 1 ]
miriamm904-07-2005 21:49:49   [#01]
Kochani! Dziękuję za wsparcie w wątku PORADA. Bardzo proszę o jeszcze. Mam odnieść sie do sytuacji dostosowania wymagań edukacyjnych. W WSO brak zapisu o dostosowaniu wymagań, brak też innych ważnych informacji, gdyż dyrektor twierdzi, iż WSO jest integralne z Rozporz. MENiS w sprawie oceniania..., jeśli czegoś nie ma w WSO, to jest przecież w Rozporządzeniu. Informacja dla rodziców na temat wymagań edukacyjnych została przedstawiona w październiku - zapis w dzienniku. Jak w PSO zapisać dostosowanie wymagań edukacyjnych: czy zamieścić kryteria oceniania, a wtedy - ogólne dla grupy uczniów z opinią PPP, czy osobno dla każdego? Kto ma wesprzeć n-la w dostosowaniu PSO? Jeśli PPP wskazuje w jaki sposób oceniać ucznia i czego od niego wymagać, czy n-l może to zlekceważyć i stosować własne wymagania i narzekać, że uczeń jest tak leniwy, ze ich nie spełnia? Co sądzicie % przelicznikach punktów na oceny w WSO, ktore są jednakowe dla wszystkich przedmiotów i wszystkich rocznikow uczniów. Jeśli n-l obniżył z 35% punktów do 24% na ocenę dopuszczającą, uważa, że dostosował wymagania i dyskusja trwa bez końca. I jeszcze jedno, uczeń prosi o odpowiedź pisemną, dotyczy to recytacji wiersza, n-l pozwala, lecz obniża ocenę, gdyż nie może ocenić sposobu recytacji. Nie wspominam o zapisie w PSO: w ocenianiu uwzględnia sie staranne pismo. DZięki, że mama WAS. Muszę się odnieść do tych sytuacji. Jak to wszystko widzicie?
miriamm904-07-2005 22:32:21   [#02]
Dlaczego jeszcze nic???? Chyba mnie tak nie zostawicie?
AnJa04-07-2005 22:40:56   [#03]
Jakby to powiedzieć

Od siebie - dla mnie te wszelkie WSO i PSO to pierdoły kompletne - ważne są tam tylko procedury bo ich naruszenie lub nie da się stwierdzić.

A co do reszty - to i tak nauczyciel zrobi co zechce.

A jak zaczniesz to wszystko spisywać to skończy sie jak z procedurami CKE na maturę - wszystko, z odległościa w mm od brzegu koperty do naklejonego kodu bedzie

A jak konkretnie i kto ma reagować w przypadku podejrzenia o niesamodzielność to juz nie.

A i tak potem ktoś sie walnie i punktów za prace na świadectwie nie doliczy - bo w procedurach dla wklepywacza nie napisano, ze ma doliczać poprzez dodanie
miriamm904-07-2005 22:46:46   [#04]
Dzięki AnJa. Gdyby ktoś jeszcze powiedział co myśli
Gaba05-07-2005 02:51:24   [#05]
nauczyciel, który ma opinię PPP i wpiera uczniowi, że leń - własnie łamie procedurę...
BożenaB05-07-2005 03:20:10   [#06]

no, patrzcie ;-)

ja w tym moim cudzie, co go jeszcze poprawiam, mam uwagę wizyt., ze coś takiego jak PSO nie istnieje ... tylko WSO

I teraz muszę napisać o PSO jak nie o PSO ;-) Ta specyfika przedmiotowa, zgodna z WSO, ale że nie jest PSO...

jeku, jejku, chyba pójdę spać ....

O, to jest ciekawe: "Co sądzicie % przelicznikach punktów na oceny w WSO, ktore są jednakowe dla wszystkich przedmiotów i wszystkich rocznikow uczniów. Jeśli n-l obniżył z 35% punktów do 24% na ocenę dopuszczającą, uważa, że dostosował wymagania i dyskusja trwa bez końca"

Źle sądzimy. My nie mamy w WSO żadnych %.

Ja się na tym nie znam, ale jak dostosowuję zadania, to je specjalnie dobieram dla tych uczniów (zaznaczam - fizyka). Na sprawdzianie, to na przykład: Krótkie polecenia, rysunki "podpowiadające", mało pisania.... no, różnie to jest, ale padam na pysk i już nie dam rady rozwinąć. W każdym bądź razie, u mnie trzeba się "starać" o ndst, ale zaś bez niczego, to dop nie będzie. Zdolne dyslektyki i chętne nie mają problemu z bdb.

A staranne pismo ... lubię i proszę o czytelne. Jak ktoś nie starający, to mu komentarz napiszę pismem "niekaligraficznym - lekarskim" ... i też czyta długo ;-) I się w końcu gdzieś tak w połowie drogi spotkamy, .. ze się odczytać nawzajem możemy.

A o WSO, to mam podobne zdanie jak AnJa :-)

BożenaB05-07-2005 03:25:39   [#07]
A Ty, gabo, to jeszcze nie śpisz, czy już nie śpisz? :-)))
Gaba05-07-2005 03:29:32   [#08]

ja jestem w tzw. międzyczasie - nie ma PSO rzeczywiście (ale ja jestem uczylona na te zabawy słowami pórocza, ktore nie mają 6 miesięcy, semesrty itp.)

jest zdecydowanie wso - wew.szkolne sposoby oceniania. Za zmianę w trakcie roku powinniśmy postukac sie po głowie p. ministrowi. Ale mi sie nie chce.

BożenaB05-07-2005 10:57:10   [#09]

O tym: "...uczeń prosi o odpowiedź pisemną, dotyczy to recytacji wiersza, n-l pozwala, lecz obniża ocenę, gdyż nie może ocenić sposobu recytacji. " myślę, że np. jak uczeń się jąka i ma duże opory przed mówieniem, a napisze treść wiersza, znaczy nauczył się, to powinien dostać bdb. I w jakichś innych analogicznych sytuacjach, podobnie. To by było wg mnie dostosowanie wymagań.

Kiedyś mieliśmy uczennicę, która przez wszystkie lata dawnej SP ani razu nie odezwała się do żadnego n-la. Oceniana była tylko pisemnie. Czasami powiedziała coś szeptem do bliskiej koleżanki i ta przekazywała informacje n-lowi. Nie pamiętam, czy miała jakąś opinię o dostosowaniu... może nie, bo to było dawno temu. Ale po co opinia? Czy n-l ślepy i głuchy? Czy ogólne zasady dydaktyki nie pozwalają /nakazują mu dostosowywanie metod i form do uczniów?

Alicja 3905-07-2005 19:14:45   [#10]

Zaopatrzenie nauczycieli

Pomóżcie, gdzie szukać przepisów dotyczących zaopatrzenia nauczycieli  w napoje i środki utrzymania higieny osobistejChodzi mi o normy przydziału herbaty, ręcznika,mydła.Pomóżcie, bo się w tym wszystkim pogubiłam.Niby wiem ile komu, ale nie wiem skąd to wiem.Ale zamotałam, co? Jeśli ktoś ma podstawy prawne, to bardzo proszę!
ewa05-07-2005 19:20:58   [#11]
nie ma norm. Regulamin pracy to określa na podstawie KP. ale w znanych mi przypadkach. o mydle, herbacie itp. mozna zapomnieć (OP kasy nie ma)
Gaba05-07-2005 19:44:02   [#12]
Alicjo, możesz to szukac na tym forum, wykorzystując np. szukaja, Hasło herbata - jest wystarczające, by prześledzić wiele wątków.
Alicja 3905-07-2005 20:44:48   [#13]
dzięki, skorzystałam
miriamm909-07-2005 01:19:00   [#14]
Wracam do tej sprawy. Nie zostały zachowane procedury wystawiania oceny. Mowi sie ,aby przeprowadzić egzamin sprawdzający. Jak to wygląda z prawem?
Proszę o Wasze naprawdę madre porady, NIE ZAWIEDŹCIE.
maeljas09-07-2005 08:26:18   [#15]

Czy został zgłoszony wniosek przez rodziców?

"Nie zostały zachowane procedury wystawiania oceny. Mowi sie ,aby przeprowadzić egzamin sprawdzający. Jak to wygląda z prawem?"

Prawo wygląda tak:

§ 17. 1. Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna      z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia mogą być zgłoszone w terminie do 7 dni po zakończeniu zajęć dydaktyczno-wychowawczych.

2. W przypadku stwierdzenia, że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny, dyrektor szkoły powołuje komisję, która:

1) w przypadku rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych - przeprowadza sprawdzian wiadomości i umiejętności ucznia, w formie pisemnej i ustnej, oraz ustala roczną (semestralną) ocenę klasyfikacyjną z danych zajęć edukacyjnych;

2) w przypadku rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania – ustala roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania w drodze głosowania zwykłą większością głosów; w przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego komisji.

     3. Termin sprawdzianu, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, uzgadnia się z uczniem                 i jego rodzicami (prawnymi opiekunami).

     4. W skład komisji wchodzą:

       1) w przypadku rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych:

a)        dyrektor szkoły albo nauczyciel zajmujący w tej szkole inne stanowisko kierownicze – jako przewodniczący komisji,

b)       nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne,

c)        dwóch nauczycieli z danej lub innej szkoły tego samego typu, prowadzący takie same zajęcia edukacyjne;

2)       w przypadku rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania:

a)        dyrektor  szkoły albo nauczyciel zajmujący w tej szkole inne stanowisko  

      kierownicze – jako przewodniczący komisji,

b)       wychowawca klasy,

c)        wskazany przez dyrektora szkoły nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne w danej klasie,

d)       pedagog,

e)        psycholog,

f)        przedstawiciel samorządu uczniowskiego,

g)         przedstawiciel rady rodziców.

     5. Nauczyciel, o którym mowa w ust. 4 pkt 1 lit. b, może być zwolniony z udziału                w pracy komisji na własną prośbę lub w innych, szczególnie uzasadnionych przypadkach. W takim przypadku dyrektor szkoły powołuje innego nauczyciela prowadzącego takie same zajęcia edukacyjne, z tym że powołanie nauczyciela zatrudnionego w innej szkole następuje w porozumieniu z dyrektorem tej szkoły.  

     6. Ustalona przez komisję roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych oraz roczna ocena klasyfikacyjna zachowania nie może być niższa od ustalonej wcześniej oceny. Ocena ustalona przez komisję jest ostateczna, z wyjątkiem niedostatecznej rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, która może być zmieniona w wyniku egzaminu poprawkowego, z zastrzeżeniem § 19 ust. 1.

     7. Z prac komisji sporządza się protokół zawierający w szczególności:

       1) w przypadku rocznej (semestralnej) oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych:

              a) skład komisji,

              b) termin sprawdzianu, o którym mowa w ust. 2 pkt 1,

              c) zadania (pytania) sprawdzające,

              d) wynik sprawdzianu oraz ustaloną ocenę;

        2) w przypadku rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania:

              a) skład komisji,

              b) termin posiedzenia komisji,

              c) wynik głosowania,

              d) ustaloną ocenę zachowania wraz z uzasadnieniem.

Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.

8. Do protokołu, o którym mowa w ust. 7 pkt 1, dołącza się pisemne prace ucznia           i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]