Kształcenie integracyjne rozpoczyna się z nowym rokiem szkolnym w momencie zorganizowania przynajmniej jednego oddziału integracyjnego. Zanim to jednak nastąpi, należy zadbać o stan prawny, który na gruncie szkolnym określa statut szkoły. W statucie przewidujesz różne niepełnosprawności, a w związku z tym konieczność zatrudnienia odpowiednich specjalistów. Możesz więc przewidzieć, że dzieciom z upośledzeniem umysłowym szkoła zapewnia pedagoga specjalnego. Jeśli organ prowadzący zatwierdzi arkusz - zatrudniasz. Jednakże zarówno w UoSO jaki i rozporządzeniach podkreśla się przede konieczność organizowania niepełnosprawnym rewalidacji. Mniejszą zatem wagę ma tu problem czy zatrudniać, czy nie pedagoga specjalnego. Ważne jest tu zapewnienie odpowiednich specjalistów do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych. Oczywiście pedagog specjalny, jeśli otrzymasz taki etat, może m.in. prowadzić zajęcia rewalidacyjne. Jeśli natomiast nie otrzymasz takiego etatu, to po prostu organizujesz zajęcia rewalidacyjne, które w stosunku do upośledzonych umysłowo, będzie prowadził pedagog specjalny, tj. absolwent pedagogiki specjalnej. |