Forum OSKKO - wątek

TEMAT: świadectwo pracy korekta!!!
strony: [ 1 ]
Monika Koch01-07-2005 07:49:51   [#01]
Dostałam prośbę od pracownika, który pracował w zakładzie 9 lat temu o wydanie nowego świadectwa pracy, gdyż w tym które ma jest błąd (wcześniej się go nie dopatrzono). Czy obecny dyrektor moży wydać nowe świadectwo na podstawie tego starego? Czy powinien tylko pismo korygujące wystawić dotyczące tego konkretnego punktu, w którym jest błąd....
rzewa02-07-2005 17:53:17   [#02]

dyrektor może lecz nie musi

wydać nowe świadectwo, o ile nie ma sporu co do zasadności korekty. Konieczny jest pisemny wniosek o sprostowanie, który załączasz do akt osobowych pracownika. Wypisujesz nowe świadectwo pracy na podstawie teczki akt osobowych, a nie starego świadectwa.

Stare świadectwo, to z błędem, koniecznie odbierasz od pracownika przed wydaniem nowego. Nowe świadectwo jest opatrzone datą bieżącą.

A oto podstawa prawna:
Kodeks Pracy art. 97 § 2(1). Pracownik może w ciągu 7 dni od otrzymania świadectwa pracy wystąpić z wnioskiem do pracodawcy o sprostowanie świadectwa. W razie nieuwzględnienia wniosku pracownikowi przysługuje, w ciągu 7 dni od zawiadomienia o odmowie sprostowania świadectwa pracy, prawo wystąpienia z żądaniem jego sprostowania do sądu pracy.

Rozporządzenie MPiPP z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (Dz. U. Nr 60, poz. 282, z poźn. zm.)

§ 5. ust. 1. Pracodawca zawiadamia pracownika na piśmie o negatywnym wyniku rozpatrzenia wniosku o sprostowanie świadectwa pracy w ciągu 7 dni od dnia otrzymania tego wniosku. W razie uwzględnienia wniosku, pracodawca wydaje pracownikowi w tym terminie nowe świadectwo pracy.
ust. 2. W razie uwzględnienia przez sąd pracy powództwa pracownika o sprostowanie świadectwa pracy, pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi niezwłocznie nowe świadectwo pracy, nie później jednak niż w ciągu 3 dni od dnia uprawomocnienia się orzeczenia sądu w tej sprawie.
[...]
ust. 5. W przypadkach określonych w ust. 1 zdanie drugie oraz w ust. 2 i 4 pracodawca jest obowiązany, najpóźniej w dniu wydania pracownikowi nowego świadectwa pracy, usunąć z akt osobowych pracownika i zniszczyć poprzednio wydane świadectwo pracy.

Czyli, poniewaz termin zawity już upłynął, nie musisz uwzględnić wniosku pracownika o sprostowanie świadectwa. Ale, jeśli uważasz, że pracownik słusznie domaga się tego sprostowania, to możesz wydać mu nowe świadectwo.

W przepisach nie ma słowa o tym, że jak po czasie to nie wolno. Jak termin upłynął, to pracownik nie może odwoływać się do sądu pracy od odmownej decyzji dyrka w tej sprawie.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]