no tak, ale... wczytując się w ten cały § 19 nie widzę w nim wcale takiego przypadku: § 19. 1. Do klasy programowo wyższej (na semestr programowo wyższy) w szkole podstawowej, gimnazjum, szkole ponadgimnazjalnej oraz dotychczasowej szkole ponadpodstawowej przyjmuje się ucznia na podstawie: 1) świadectwa ukończenia klasy programowo niższej (wpisu w indeksie potwierdzającego ukończenie semestru programowo niższego) w szkole publicznej lub szkole niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej tego samego typu oraz odpisu arkusza ocen wydanego przez szkołę, z której uczeń odszedł; 2) pozytywnych wyników egzaminów klasyfikacyjnych, przeprowadzanych na warunkach określonych w odrębnych przepisach, w przypadku przyjmowania: a) do szkoły podstawowej lub gimnazjum ucznia spełniającego obowiązek szkolny poza szkołą, na podstawie art. 16 ust. 8 ustawy, (nie dotyczy) b) do szkoły ponadgimnazjalnej ucznia spełniającego obowiązek nauki poza szkołą, na podstawie art. 16 ust. 8 ustawy, (nie dotyczy) c) do klasy programowo wyższej, niż to wynika z ostatniego świadectwa szkolnego ucznia zmieniającego typ szkoły lub profil klasy albo przedmiot realizowany w zakresie rozszerzonym, (przecież uczeń nie zmienił typu szkoły, ani profilu klasy, ani nie spotkał rozszerzonego przedmiotu) d) do szkoły ponadgimnazjalnej lub dotychczasowej szkoły ponadpodstawowej ucznia przechodzącego ze szkoły niepublicznej nieposiadającej uprawnień szkoły publicznej; (nie dotyczy) 3) świadectwa (zaświadczenia) wydanego przez szkołę za granicą i ostatniego świadectwa szkolnego wydanego w Polsce, na podstawie sumy lat nauki szkolnej ucznia. (nie dotyczy) 2. Egzaminy klasyfikacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 2, przeprowadza się z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ujętych w szkolnym planie nauczania dla klasy programowo niższej od klasy, do której uczeń przechodzi, z wyjątkiem zajęć edukacyjnych z techniki, plastyki, muzyki i wychowania fizycznego. (no i wyżej wymieniony ust. 1 pkt 2 nie wymienia wcale sytuacji ucznia zmieniającego szkołę tego samego typu, ale z innym planem nauczania) 3. Różnice programowe z zajęć edukacyjnych realizowanych w klasie, do której uczeń przechodzi, są uzupełniane na warunkach ustalonych przez nauczycieli prowadzących dane zajęcia.( o różnicach programowych też raczej nie można mówić w przypadku nieistniejącego przedmiotu - to może dotyczyć np. przypadku, gdy ktoś miał fizykę w wymiarze 1 godz. tygodniowo i przeszedł do gimnajium gdzie mieli 2 godziny tygodniowo i są dużo bardziej do przodu, albo realizowali ją wg zupełnie innego programu nauczania - i uczeń te różnice musia uzupełnić - ale przedmiot BYŁ !) To co, zostaje już tylko "zdrowy rozsądek", żadnego przepisu ? |