Forum OSKKO - wątek

TEMAT: pilne-statut
strony: [ 1 ]
Doris10-06-2005 17:58:19   [#01]

Na 5 minut przed zebraniem z rodzicami dostaliśmy (nauczycieli) papierek pt."Tryb ustalania oceny rocznej w roku szkolnym 2004/2005". Zawarty w niejn tryb odwoławczy od oceny przewidywanej jest inny od tego, który znajduje się w naszym LO. Ale zostaliśmy zobligowani do przeczytania tego czegoś na zebraniu, ponieważ dyrekcja stwierdziła, że jest to obowiązująca interpretacja rozporządzenia z dn. 7 września 2004r podana przez małpolskie kuratorium. Ja niestety jestem niedowiarkiem i szukam, i szukam i szukam i nie mogę znależć.

Oto fragment:

"4. Nauczyciel dokonuje analizy wniosku w oparciu o o udokumentowane realizowanie obowiązków ucznia w zakresie oceniania.

5.W oparciu o tę analizę może ocenę podwyższyć lub utrzymać."

Czy istnieje taka interpretacja, gdyie ja moge znalezc_

Prosze, pomozcie

zgredek10-06-2005 18:30:56   [#02]

pomogłabym, ale nic nie rozumiem

jak zwykle zresztą z tego co piszesz

podniosę, może ktoś zajrzy i zrozumie;-)

zgredek10-06-2005 18:31:34   [#03]
Bogna na przykład;-)
Doris10-06-2005 18:35:55   [#04]

Gdzie to jest?

A może dyrekcji chodziło o sugestie kuratorium, lub coś w tym stylu.

Proszę pomóżcie!

Ja niestety mam podejrzenia, że bezczelnie chce się zmusić RP do zatwierdzenia statutu, pod pozorem, że tak ma być, bo tak każe "góra".

Zresztą nie zdziwiłabym się gdyby było zarządzenie dyrektora nakazujące uchwalenie statutu, a jak nie to nagana!

Doris10-06-2005 18:42:08   [#05]

Może tak będzie jaśniej

Czy istnieją jakieś wytyczne (interpretacja, sugestie, pisma cokolwiek)wizytatora, kuratorium czy może MENiSu (kogokolwiek) dotyczące ustalania przez szkołę zmiany oceny przewidywanej, poza tym co jest w ww. wspomnianym rozporządzeniu?
zgredek10-06-2005 18:59:22   [#06]
tam nic nie ma
Doris10-06-2005 19:13:16   [#07]

Inaczej

Ja uważam, że  tryb odwołania (zmiany) przewidywanej oceny rocznej jest ustalany AUTONOMICZNIE przez szkołę w statucie?

W każdej szkole może być inaczej w zależności od jej specyfiki.

 Czy się mylę i są jakieś sugestie trybów nie do odrzucenia, najlepsze ?

Doris10-06-2005 20:19:22   [#08]

Mam trop. Ten doskonały tryb odwoławczy  podobno został ułożony przez pana Szklarczyka- małopolskiego wizytatora uważanego za najlepszego w temacie prawa. Może to prawda? ??

Choć i tak uważam, że każda szkoła jest inna i nie uniwersalnego trybu odwoławczego.

bogna10-06-2005 20:33:08   [#09]
zajrzałam, niewiele zrozumiałam ;-)
zgredek10-06-2005 20:34:00   [#10]
to i właśnie tak myślałam, ale nie pisałam;-)
Magosia10-06-2005 20:52:05   [#11]

Tak mi sie skojarzyło ;-)

"Na tropach...Doris"

To "mam trop" mnie zainspirowało ..i kilka innych wątków ;-)

Ale po ludzku doradzę w odpowiedzi na:

A może dyrekcji chodziło o sugestie kuratorium, lub coś w tym stylu.

Najlepiej spytać dyrekcji, o co dyrekcji chodziło- raczej powinna dyrekcja wiedzieć ;-)

Doris10-06-2005 21:01:43   [#12]

do magosi

Po ludzku, to kultura prawna jakaś obowiązuje i z tego co się orientuję nie zmienia się zasad odwoływania od oceny w trakcie roku szkolnego! A zanim coś nazwie się statutem , to stary musi stracić ważność, a nowy zostać uchwalonym. Kultura prawna jest w różnych szkołach różna. U mnie niestety jej w ogóle nie ma.

Nawet jak projekt został napisany przez p. Szklarczyka (w co osobiście wątpię), to najpierw wypadałoby go uprawomocnić (uchwalić statut)

Magosia10-06-2005 21:10:56   [#13]

Zgadzam się z poniższym

Kultura prawna jest w różnych szkołach różna. U mnie niestety jej w ogóle nie ma.

Czasem tak bywa, warto Się doskonalić.

hania10-06-2005 21:37:04   [#14]
statut nie może być sprzeczny z aktami prawnymi wyższego rzędu.....
ktoś się tam u was zagapił ( jeśli chodzi o statut, wierzyć się nie chce, ale... dziewczyny, słowo daję, są ci u nas szkoły w których wiele rzeczy jest "do góry nogami", wiem co mówię, za dużo kursów prowadziłam, aby tego nie stwierdzić...... Doris czytuję:-)))
i teraz nadrabia .......
zgredek10-06-2005 21:53:57   [#15]

haniu - to nie tak, w tym co pisze Doris jest dużo nieścisłości

sposób w jaki pisze jest dla mnie kompletnie nieczytelny

i można to odczytać różnie

i obawiam się, że ja odczytuję chyba nie tak:-(

zgredek10-06-2005 23:03:57   [#16]

dobra, poszukałam, znalazłam, cytuję:

Propozycja zapisów statutowych w rozdziale

“Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów”

§ 22 [zadania i obowiązki nauczyciela w zakresie oceniania]

Do zadań i obowiązków nauczyciela w zakresie oceniania należy w szczególności:

  1. formułowanie wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania,
  2. informowanie o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego programu nauczania,
  3. informowanie o sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów,
  4. stwarzanie uczniowi szansy uzupełnienia braków,
  5. systematyczne i rytmiczne ocenianie uczniów,
  6. dostosowanie wymagań edukacyjnych, o których mowa w lit. “a”, do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia,
  7. informowanie i stosowanie ustalonych sposobów sprawdzenia osiągnięć edukacyjnych uczniów,
  8. informowanie ucznia na ... dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej
    o przewidywanej ocenie rocznej,
  9. umożliwianie uzyskania i podwyższania ocen bieżących,
  10. informowanie uczniów i rodziców o stopniu opanowania materiału dostarczanie rodzicom informacji o postępach, trudnościach w nauce oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia,
  11. ……

§ 23 [zadania i obowiązki ucznia w zakresie oceniania]

Do zadań i obowiązków ucznia w zakresie oceniania należy:

  1. systematyczne przygotowywanie się do zajęć zajęć edukacyjnych,
  2. usprawiedliwianie nieobecności na zajęciach,
  3. regularne odrabianie zadań domowych,
  4. prowadzenie zeszytu przedmiotowego, notatek, zeszytów ćwiczeń i innych wymaganych przez nauczyciela,
  5. pisanie każdej pracy kontrolnej,
  6. aktywne uczestnictwo w zajęciach,
  7. na miarę swoich możliwości wkładanie wysiłku w wywiązywanie się z obowiązków na wychowaniu fizycznym, technice, plastyce i muzyce,
  8. .....

§ 33 [warunki i tryb uzyskiwania wyższej niż przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna]

  1. Uczeń lub jego w rodzice mogą zwrócić się do nauczyciela o ustalenie wyższej niż przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna.
  2. Prośba może być wyrażona ustnie lub w formie pisemnej.
  3. Nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne jest zobowiązany dokonać analizy zasadności wniosku, o którym mowa w ust. 1.
  4. Nauczyciel dokonuje analizy wniosku w oparciu o udokumentowane realizowanie obowiązków określonych w § 23. W oparciu o tą analizą może ocenę podwyższyć lub utrzymać.
  5. Nauczyciel może przed posiedzeniem klasyfikacyjnym dokonać sprawdzenia wiedzy i umiejętności ucznia, w formach stosowanych przez nauczyciela, w obszarze uznanym przez nauczyciela za konieczne.
  6. Ustalona w ten sposób ocena jest ostateczna w tym trybie postępowania.

Opracowanie:

Janusz Szklarczyk

Kuratorium Oświaty w Krakowie

Doris10-06-2005 23:20:41   [#17]

Super

Jestem pod wrażeniem! Niestety nie umiem tak dobrze surfowac (tak to się chyba nazywa) po internecie.

Ponawiam pytanie, czy ta propozycja może być traktowana przez dyrekcję jako (nie wiem) nakaz kuratorium, bez uzgodnienia z RP i ponad zapisami statutowymi?

Doris10-06-2005 23:23:48   [#18]

prośba

Proszę o adres powyższego, bo chciałam sprawdzić datę ukazania się tego dokumentu? Poza tym ciekawa jestem całości
zgredek10-06-2005 23:26:41   [#19]

ja też nie umiem

ale spróbowałam, bo się głupio poczułam

--------------------------

nie zadawaj takich pytań, bo sama chyba potrafisz na nie odpowiedzieć

propozycja = nakaz?

------------------------

ja naprawdę próbuję zrozumieć, to co tutaj przedstawiasz, ale nijak w żadne kategorie tego ująć nie mogę

a Twoja dyrekcja to nie czyta forum przez przypadek?

albo najlepiej byłoby, żeby się zarejestrowała

może by coś napisała?

zgredek10-06-2005 23:29:03   [#20]
http://www.kuratorium.krakow.pl/user/15/informacja_ksn_2_zpo.doc
Doris10-06-2005 23:31:58   [#21]

umiejętności dyrekcji

Główny dyrektor nie czyta , bo nie umie posługiwać się komputerem. Wice umie, ale najwyraźniej tego nie robi. Sama żałuję, że moja dyrekcja nie należy do Waszego klubu, bo z pewnością kultura prawna by wzrosła, czy raczej w ogóle pojawiła się.

Jak już kiedyś pisałam jak się ma znajomości, to żadna kultura (nie tylko prawna) nie jest potrzebna.

Doris10-06-2005 23:41:51   [#22]
Dzięki za adres

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]