Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
osiągnięcia ucznia po I etapie kształcenia |
violka | 07-06-2005 21:37:55 [#01] |
---|
jakie osiągnięcia powinien mieć uczeń po zakończeniu I etapu kaształcenia? nie jestem specjalistą od zintegrowanego i mam z tym problem (w podstawie programowej w klasach 4-6 są wypisane, oprócz celów, zadań i treści również osiągnięcia, przy 1-3 nie ma tego) może ktoś ma taki zestaw osiągnięć po klasie trzeciej, a może i po pierwszej i drugiej wiem, że uczeń ma trzy lata i każdy w swoim tempie dochodzi do tych osiągnięć, ale przecież jakoś trzeba diagnozować osiągnięcia uczniów i realizację podstawy programowej może jest coś takiego jak zestaw osiągnięć dla danej klasy, uniwersalny i niezależny od realizowanego programu (i osiągnięć opisanych w przewodniku dla nauczyciela) podpowiedzcie coś |
rzewa | 07-06-2005 21:47:05 [#02] |
---|
można w IBK Instytucie Badania Kompetencji z Wałbrzycha zakupić przykładowe plany wynikowe do klas 1-3 - one zawierają osiągnięcia, a także sposoby ich sprawdzania. www.ibk.edu.pl |
agda | 08-06-2005 14:32:16 [#03] |
---|
WSiP wydał pozycję "Osiągnięcia uczniów. Jak je badać?". Są tam plany wynikowe z określonymi wymaganiami na poziom podstawowy i ponadpodstawowy. Tam też sprawdziany do każdej klasy. Wszystko jest też na CD, a więc wygodnie. Szukaj na stronach www.wsip.com.pl |
barwa | 08-06-2005 20:28:42 [#04] |
---|
osiągnięcia w I - III "Ocenianie opisowe - diagnoza i motywacja" Magdaleny Roszkowskiej-Przetacznik i Longiny Wtorkiewicz (Kraków 2000) zawiera ciekawe ujęcie osiągnięć ucznia po klasie I, II i III. W zakresie kompetencji językowych, matematycznych, artystyczno - technicznych i społeczno-przyrodniczych umiejętności ucznia są okreslone w trzech kategoriach: -na poziomie - umiejętności podstawowe -poniżej poziomu - niższe od podstawowych, przewidzianych w podstawie programowej -powyżej poziomu - wykraczające poza podstawowe Chociaż podział taki nie jest adekwatny do założeń pomiaru dydaktycznego, na tym etapie kształcenia wydaje się sensowny i bardzo czytelny zarówno dla nauczyciela, jak i rodziców i uczniów. Są też propozycje sprawdzianów po każdej klasie. |
BożenaB | 08-06-2005 20:48:38 [#05] |
---|
Trochę podobne Jak się wściekłam po przeczytaniu (w propozycji nowej PP) koncertu życzeń wymagań z fizyki o ruchu jednostajnym, na który przewidziano trzy lekcje, to się doszperałam do strony angielskiej The Standards Site. Tam opisano wymagania tak: wiekszość uczniów nauczy się:.... niektórzy uczą się szybciej, więc nauczą się jeszcze:.... niektórzy uczą się wolniej (słabiej) i ci nauczą się przynajmniej:.... |
koperek | 08-06-2005 22:03:37 [#06] |
---|
violka Napisz na prywate. Mam wklepany plan wynikowy, co do kierunkowego szukam dyskietki to prześlę. |
violka | 09-06-2005 00:38:44 [#07] |
---|
:-)) dzięki wszystkim | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|