Forum OSKKO - wątek

TEMAT: osiągnięcia ucznia po I etapie kształcenia
strony: [ 1 ]
violka07-06-2005 21:37:55   [#01]

jakie osiągnięcia powinien mieć uczeń po zakończeniu I etapu kaształcenia?

nie jestem specjalistą od zintegrowanego i mam z tym problem (w podstawie programowej  w klasach 4-6 są wypisane, oprócz celów, zadań  i treści również osiągnięcia, przy 1-3 nie ma tego)

może ktoś ma taki zestaw osiągnięć po klasie trzeciej,  a może i po pierwszej i drugiej

wiem, że uczeń ma trzy lata i każdy w swoim tempie dochodzi do tych osiągnięć, ale przecież jakoś trzeba diagnozować osiągnięcia uczniów i realizację podstawy programowej

może jest coś takiego jak zestaw osiągnięć dla danej klasy, uniwersalny i niezależny od realizowanego programu (i osiągnięć opisanych w przewodniku dla nauczyciela)

podpowiedzcie coś

rzewa07-06-2005 21:47:05   [#02]

można w IBK

Instytucie Badania Kompetencji z Wałbrzycha zakupić przykładowe plany wynikowe do klas 1-3 - one zawierają osiągnięcia, a także sposoby ich sprawdzania.

www.ibk.edu.pl

agda08-06-2005 14:32:16   [#03]
WSiP wydał pozycję "Osiągnięcia uczniów. Jak je badać?". Są tam plany wynikowe z określonymi wymaganiami na poziom podstawowy i ponadpodstawowy. Tam też sprawdziany do każdej klasy. Wszystko jest też na CD, a więc wygodnie. Szukaj na stronach www.wsip.com.pl
barwa08-06-2005 20:28:42   [#04]

osiągnięcia w I - III

"Ocenianie opisowe - diagnoza i motywacja" Magdaleny Roszkowskiej-Przetacznik i Longiny Wtorkiewicz (Kraków 2000) zawiera ciekawe ujęcie osiągnięć ucznia po klasie I, II i III. W zakresie kompetencji językowych, matematycznych, artystyczno - technicznych i społeczno-przyrodniczych umiejętności ucznia są okreslone w trzech kategoriach:

-na poziomie - umiejętności podstawowe

-poniżej poziomu - niższe od podstawowych, przewidzianych w podstawie programowej

-powyżej poziomu - wykraczające poza podstawowe

Chociaż podział taki nie jest adekwatny do założeń pomiaru dydaktycznego, na tym etapie kształcenia wydaje się sensowny i bardzo czytelny zarówno dla nauczyciela, jak i rodziców i uczniów.

Są też propozycje sprawdzianów po każdej klasie.

BożenaB08-06-2005 20:48:38   [#05]

Trochę podobne

Jak się wściekłam po przeczytaniu (w propozycji nowej PP) koncertu życzeń wymagań z fizyki o ruchu jednostajnym, na który przewidziano trzy lekcje, to się doszperałam do strony angielskiej The Standards Site.

Tam opisano wymagania tak:
wiekszość uczniów nauczy się:....
niektórzy uczą się szybciej, więc nauczą się jeszcze:....
niektórzy uczą się wolniej (słabiej) i ci nauczą się przynajmniej:....

koperek08-06-2005 22:03:37   [#06]

violka

Napisz na prywate. Mam wklepany plan wynikowy, co do kierunkowego szukam dyskietki to prześlę.
violka09-06-2005 00:38:44   [#07]

:-))

dzięki wszystkim

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]