Barla, dlaczego? Po terapii pedagogicznej nie może być ktoś pedagogiem wspomagającym?
§ 13. 1. W szkołach specjalnych i w szkołach ogólnodostępnych z oddziałami specjalnymi dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym, z niepełnosprawnością ruchową, z autyzmem i niepełnosprawnościami sprzężonymi w klasach I-IV zatrudnia się pomoc nauczyciela. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się zatrudnienie pomocy nauczyciela w klasach V i VI.
2. W szkołach integracyjnych i w szkołach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających specjalne przygotowanie pedagogiczne oraz specjalistów prowadzących zajęcia rewalidacyjne. W uzasadnionych przypadkach w szkołach tych można zatrudnić pomoc nauczyciela. Są dzieci, które potrzebują terapii pedagogicznej jako wsparcia na zajęciach rewalidacyjnych. Jeżeli ten sam specjalista jest na lekcji i wspomaga dziecko, a potem prowadzi z nim zajęcia rewalidacyjne, to chyba dobrze? Co to wreszcie jest kształcenie specjalne? Ustawa o systemie oświaty: Art. 71b. 1. Kształceniem specjalnym obejmuje się dzieci i młodzież, o których mowa w art. 1 pkt 5 i 5a, wymagające stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy. Kształcenie to może być prowadzone w formie nauki w szkołach ogólnodostępnych, szkołach lub oddziałach integracyjnych, szkołach lub oddziałach specjalnych i ośrodkach, o których mowa w art. 2 pkt 5. Kształcenie specjalne, to nie tylko nauczanie dzieci z upośledzeniem umysłowym. Uczniowi z np. zaburzeniami zachowania jak najbardziej przyda się ktoś po terapii pedagogicznej. A jakie przygotowanie, lepsze niż pedagogika integracyjna, można sobie wyobrazić do pracy w klasie integracyjnej ? |