Pytanie moje jest następujące: CZY SAMO POSIADANIE ORZECZENIA ( np. ze względu na nadpobudliwość) O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO W KTÓRYM BRAK JEST ADNOTACJI O DOSTOSOWANIU WYMAGAŃ SPRAWDZIANU zobowiązuje dyrektora do zmiany warunków i formy sprawdzianu? Każy interpretuje inaczej (OKE i PPP): § 34. 1 . Uczniowie (słuchacze) ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się mają prawo przystąpić do sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza), na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, albo niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej,
6. Za dostosowanie warunków i formy przeprowadzania sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów (słuchaczy), o których mowa w ust. 1 i 5, odpowiada przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego, o którym mowa w § 37 ust. 1. |