Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Raport!!
strony: [ 1 ][ 2 ]
goszka2130-05-2005 14:00:50   [#01]
jejku!! właśnie siedzę i myślę..o raporcie z wewnętrznego..mierzenia..I nic nie wymyśliłam.ogranicza mnie cos takiego mojego KO"ustala się jednolitą strukturę dla wszystkich szkół i placówek strukturę z wewnętrznego mierzenia jakości szkoły lub placówki"..A ta jednolita ..położyła mnie na łopatki..Chcę sie podnieść...Ratunku..
beera30-05-2005 15:04:30   [#02]

no to

nie jestes sama;-)

z drugiej strony- nikt tego pewnie nie przeczyta

goszka2130-05-2005 15:22:30   [#03]
No wiesz???hihihihi Nikt nie przeczyta <rozczyta>.moje pisanie? Śmieję się ale jednak chciałabym wiedzieć jak sobie radzicie z raportem
AnJa30-05-2005 15:51:02   [#04]
Jakbyście miały wrażenie, że Waszego dorobku aż tak nie doceniają, że nawet nie czytają - prześlijcie raport do mnie.

Przeczytam, nawet niedoskonałości ( o ile będa) podkreslę i do poprawy odeślę.

Apostać  poprawiona to poproszę w wersji elektronicznej - cobym łatwo mógł nazwę szkoły na swoja zmienić;-)
Tadek30-05-2005 16:04:01   [#05]
Czy KO kraków ma taki wzorzec?>
wisiak30-05-2005 18:30:42   [#06]

nie tylko

Poznań też. U nas już 1-go poszły do kontroli. Jeszcze nie ma odzewu. Gdybym wiedziała, że dobry to bym przesłała.
Rycho30-05-2005 18:37:42   [#07]

Tadek,

KO Kraków ma taki wzorzec.
 
I czytając wątki na ten temat na forum cieszę się, że mam takie KO. :-)
inka230-05-2005 19:01:18   [#08]

STRUKTURA RAPORTU:

 

 

1.     Charakterystyka szkoły.

2.  Zakres diagnozowania, np. co zostało zbadane i ocenione.

3.    Wyniki diagnozowania ich analiza

i interpretacja.

4.     Ocena diagnozowanych obszarów pracy szkoły.

5.     Wnioski i rekomendacje.

Takie przesłanie zamieściło ko Lublin. Zaiste, dużo można napisać, co do konkretów - brak danych. Chciałam się uporać z tym raportem przed wakacjami i widzę, że będzie trudno.Czy ktoś z lubelskiego wie coś, o czym nie wiem ja?

Gaba30-05-2005 19:03:48   [#09]

a... czy ktoś wie, czy jest gdzieś raport/wzór raportu z Małopolskiego?

Bardzo bym chciała już to posiadać, by przestać się denerować...

beera30-05-2005 19:09:06   [#10]

inka2

macie WSPANIAŁY raport

naprawdę szczerze zazdroszczę

krystyna30-05-2005 19:13:44   [#11]

a podkarpackie KO prosi tak - do 30 czerwca

RAPORT

z wewnętrznego mierzenia jakości pracy

w ........................................................

(nazwa szkoły / placówki)

w roku szkolnym ................

 

  1. Ogólne informacje o szkole (placówce).

Proponuję wykorzystanie Charakterystyki szkoły (placówki) - wzór nr 3 do Organizacji nadzoru pedagogicznego w województwie podkarpackim. Można ponadto umieścić informacje o wizji i misji szkoły, o specyficznych uwarunkowaniach środowiskowych.

  1. Podstawa sporządzenia raportu:

       cele i zakres mierzenia jakości w danym roku szkolnym,

       źródła informacji,

       techniki i narzędzia diagnostyczne,

       przebieg mierzenia jakości.

Chodzi o przedstawienie, jakie sposoby mierzenia zastosowano, jakie czynności zostały przeprowadzone, jak i komu prezentowano wyniki.

  1. Wyniki - opis i ocena jakości pracy w diagnozowanym zakresie z uwzględnieniem standardów i wskaźników oceny jakości określonych w Załączniku nr 2.

Proponuję następujący układ: przytoczony standard, zacytowany wskaźnik, opis spełnienia, ocena stopnia spełnienia.

  1. Wskazanie mocnych i słabych stron pracy szkoły (placówki).

Powinny dotyczyć tylko diagnozowanych standardów i wskaźników.

  1. Uwagi i wnioski.

Powinny wynikać z mierzenia jakości, stanowić wskazówki do pracy.

  1. Sposób wykorzystania wyników mierzenia jakości.

W jaki sposób szkoła zamierza wykorzystać wnioski z przeprowadzonego mierzenia jakości.

  1. Załączniki (wg uznania autora), np. prezentacja danych, narzędzia badawcze.

 

 

Uwaga: w przypadku mierzenia jakości pracy zespołów szkół w zakresie III: Kształcenie oraz IV: Wychowanie i opieka proponuję opisywanie spełnienia standardów odrębnie dla poszczególnych typów szkół (palcówek). Jeśli mierzenie dotyczyło zakresu I: Koncepcja pracy lub II: Zarządzanie, opis może być wspólny.

 

....................................................................................................

(miejscowość i data sporządzenia Raportu)

.....................................................

(pieczęć i podpis dyrektora)

 

krystyna30-05-2005 19:15:33   [#12]

i może się przyda wzór pisma przewodniego:

Wzór pisma przewodniego w sprawie przekazania raportu z przeprowadzonego mierzenia jakości pracy szkoły/placówki.

 

 

 

.......................................                                             ...........................................

    /pieczątka szkoły/                                                                                              /miejscowość, data/

 

 

 

........................................

    /sygnatura pisma/

 

 

Pan/Pani

.......................................................

wizytator

Kuratorium Oświaty

w ..................................................

 

 

            Zgodnie z §5 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia MENiS z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz, przesyłam raport z przeprowadzonego w br. szkolnym wewnętrznego mierzenia jakości szkoły/placówki.

            Informuję jednocześnie, że ....... /podajemy informacje o sposobie i terminie                   ( ewentualnie planowanym terminie) wypełnienia obowiązku wynikającego z §5 ust. 1 pkt 3 ww.  rozporządzenia - w stosunku do rady pedagogicznej i rady rodziców/.

           

 

 

......................................

 /pieczątka i podpis dyrektora/

AnJa30-05-2005 19:17:03   [#13]
Kraków to chyba to:
RAPORT Z WEWNĘTRZNEGO MIERZENIA JAKOŚCI PRACY
w ......................................................
(nazwa szkoły)
w roku szkolnym.......................


1. Obszary lub zakres poszczególnych badań przeprowadzonych w danym roku szkolnym
2. Sposoby uzyskania informacji o jakości pracy szkoły w badanych obszarach lub zakresach (metody badawcze);
3. Wyniki badań;
4. Ocena jakości pracy w poszczególnych badanych obszarach lub zakresach uwzględniająca standardy i wskaźniki oceny jakości określone w załącznikach nr 1 – 5 do zarządzenia odpowiednio do typu szkoły lub placówki;
5. Wnioski - wskazanie mocnych i słabych stron pracy szkoły;
6. Proponowane działania naprawcze lub doskonalące jakość pracy szkoły.
7. Ewentualne załączniki:
Ä prezentacja danych;
Ä narzędzia badawcze;
Ä inne według uznania dyrektora szkoły lub placówki

I termin do 15 lipca.

adres:http://www.kuratorium.krakow.pl/index.php?ac=112&id=11
inka230-05-2005 19:17:42   [#14]
A nie wiem. Charakterystyka szkoły - mogę napisać, ze położona w malowniczej okolicy, gdzie woda czysta i trawa zielona. Dla mnie punkty nie są precyzyjne, ale może sie czepiam. Gdzieś wyczytałam, że w którymś ko raport ma się zawrzeć na 5 stronach. Też bym tak chciała.
beera30-05-2005 19:17:43   [#15]

A MY MAMY MIĘDZY INNYMI TAK:

Zobaczcie KWIATKI Z NASZEGO RAPORTU:

Godziny przyznane przez JST

Koła zainteresowań (liczba godz.)

Inne – jakie? (liczba godz.)

Godziny opłacane przez rodziców

komentarz ( nie mój- dostałam w mailu) - jak to się ma do segregacji???

Koła zainteresowań (liczba godz.)

Inne – jakie? (liczba godz.)

Godziny realizowane społecznie

komentarz ( nie mój- dostałam w mailu) - CO TO ZNACZY????( REALIZOWAC SPOŁECZNIE GODZINY)

Koła zainteresowań (liczba godz.)

Inne – jakie? (liczba godz.)

AnJa30-05-2005 19:20:44   [#16]
Ale lubelski misie bardziej jednakowoż podoba:-)
.......
Podobanie podobaniem, ale lubie jednak bardziej takie jak u Asi;-)

Zwłaszcza, że większość danych z SIO bym miał:-)
inka230-05-2005 19:24:35   [#17]
Pozostaje tylko odwieczne pytanie: czemu służy ta nasza niekończąca się praca? Czy wizytator, który dostanie np. 50 raportów o objetości mawet jedynie 5 stron jest w stanie je przeanalizować? Przecież oprócz tego ma jeszcze za zadanie oceniać dyrektorów, kontrolować wyrywkowo szkoły i mierzyć, mierzyć, mierzyć...
beera30-05-2005 19:26:51   [#18]

aaaaaaaaa

jeśli te raporty mają spowodowac,ze on nie będzie oceniać dyrektorów, kontrolować wyrywkowo szkoły i mierzyć, mierzyć, mierzyć...

To napiszmy je na 10 stron;-))

Gaba30-05-2005 19:28:21   [#19]

AnJa, Ty mnie nieustannie zachwycasz:

1. szanujesz znaki drogowe...

2. chciałeś się poświęcić z tym Krakowem...

3. znasz się na stronach mojego KO...

 

czy są chętni na piwo w Kazimierzu?

Majka30-05-2005 19:38:01   [#20]

Asiu :)

Godziny przepracowane "społecznie" to te, które np. u nas wpisuje się w ankiecie -samochwałce pod taktownym zapytaniem: czy w przyszłym roku planujesz dodatkowe, poza pensum, zajęcia dla dobra swoich uczniów?
I tam są konsultacje do ustnej matury na przykład.....

To takie "nieplanowane", "spontaniczne", niekontrolowane działania dla dobra :)) Z których szef pisze potem raport.......
inka230-05-2005 19:40:11   [#21]
Asia, ja bym napisała nawet na 20, byleby go powstrzymac przed tym wałęsaniem sie po szkołach.  A może stwórzmy tajną zmowę i dajmy im robotę na cały rok - raporty zpracy szkoły!
maeljas30-05-2005 19:40:33   [#22]

tu Lublin !

Inka - dano nam termin do 31 sierpnia - coby raport obejmował cały rok szkolny - po co się spieszyć?

Uwzględniając zapisy § 4 ust.1 pkt 12 rozporządzenia MENiS z dnia 23 kwietnia 2004 roku w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego... oraz przedstawioną przez ministerstwo strukturę tzw. raportu wojewódzkiego Wydział Pragmatyki i Doskonalenia Nauczycieli uważa za istotne uwzględnienie przez dyrektorów szkół w tzw. raporcie z wewnętrznego mierzenia jakości informacji dotyczących:

 

1.                    przyjętego w danym roku szkolny zakresu mierzenia i zastosowanych w badaniu procedur, z uwzględnieniem metod, technik i narzędzi badań poszczególnych zagadnień (obszarów);

2.                    wyników mierzenia jakości w przyjętych obszarach (zagadnieniach);

3.                    sformułowanych na podstawie ww. wyników wniosków;

4.                    realizacji zaplanowanych i zamieszczonych w programie rozwoju zadań służących doskonaleniu jakości pracy szkoły (§5 ust.1 pkt 4 rozporządzenia);

5.                    sformułowanych, przedstawionych radzie pedagogicznej i zamieszczonych w protokole zebrania rady pedagogicznej ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego w danym roku szkolnym nadzoru pedagogicznego (art.40 ust.7 ustawy o systemie oświaty).

 

 

 

Macia30-05-2005 19:54:01   [#23]

kurataor swiętokrzyski wyciął numer

organizację nadzoru zamieścił na stronie ko w kwietniu z datą listopadowa i termin oddania raportu okreslił do 15 czerwca
AnJa30-05-2005 20:00:12   [#24]
Te raporty,

A)o ile będa krótkie ( nie mylić z rzeczowe) pozwolą KO na:
1. wyłapanie z wniosków problemów jakie maja szkoły i pomysłów na ich rozwiązanie - lektura bedzie więc dosyć sympatyczna, aczkolwoiek wartość minimalna,

lub

2. na nic nie pozwolą, bo w rodzaju zbiorówki, która KO zrobi misz masz komletny wyjdzie.


B) o ile będa długie

1. zrezygnowanie z dziesiątków stron ankiet autodiagnozy ( jeśli napisane wg. szblonu jak u Asi),

lub

2. na nic nie pozwolą, bo nie da sie ich czytać (jeśli KO nie narzuci wzorca)
......
Mam do końca zajęć 2 rzeczy do zrobienia: raport i awanse. To trochę szperam w obu temtach.
Znaczy - w awansie przestałem, chyba zrozumiałem w czym rzecz.
.....
Z Krakowem to  dziecku podpadłem - miało chyba jakby ochotę.
Znaki mam od zawsze - znaczy szacunek. Nie bardzo wiem skąd, ale mam.
inka230-05-2005 20:02:09   [#25]
Jak się przyglądam temu raportowemu zamieszaniu, to dochodzę do wniosku, że nasz kurator jeszcze się mieści w jakichś normach zdroworozsądkowych - i termin nam dal przyzwoity, i wytyczne dotyczące tej wiekopomnej twórczości jakieś tam. A spieszę się, bo jadę za wodę!!!! Hurrra!!
maeljas30-05-2005 20:08:46   [#26]
nio! :-)))
Karolina30-05-2005 20:11:28   [#27]
matko - jak dobrze to mieć za sobą ;-)
inka230-05-2005 20:26:19   [#28]
Karolino - nie mów, że masz, nie wierzę.
Gaba30-05-2005 20:31:39   [#29]

AnJA, zwal to na mnie...

Dziecku powiedz, że p. Gaba choć nie wygląda, ale ma instynkt kury i młodego zapraszamy.

Przemek, ma wejscie, gdzie chce - za hasło: tato załatw kogoś trzeźwego, by nas wziął z basesenu.

beera30-05-2005 20:50:07   [#30]

Do maci:

macia 30.05.2005 19:54 [#23]
kurataor swiętokrzyski wyciął numer
organizację nadzoru zamieścił na stronie ko w kwietniu z datą listopadowa i termin oddania raportu okreslił do 15 czerwca

a wiesz czemu??

Bo w kwietniu MENIS mierzył KO i sprawdzał w ankietach do dyrektorów, czy znają strukturę raportu. Wiec Twoje KO szybciutko wrzucilo na strony swoje ;-)

Tak u nas się mierzy- MENIS KO, KO szkoły...

A w raportach- aż milo jak świetnie...

Karolina30-05-2005 21:01:05   [#31]
inka - wielkopolskie musiało oddać raporty do końca kwietnia - mamy już więc to za sobą
bogna30-05-2005 22:15:22   [#32]

powtórzę za Karoliną :-)

mamy już raport za sobą ;-))))))))))))
Wertykal30-05-2005 23:11:41   [#33]

Pewnie to juz bylo, ale...

Tak se czytam Rozporzadzenie MENiS z dnia 23 kwietnia 2004 roku w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego...

I nijak nie znajduje anmi wzoru raportu, ani terminu jego sporzadzenia (raz w roku szkolnym to dosc enigmatyczne sformulowanie) ani tym bardziej terminu zlozenia w KO.
A przeciez nie tylko KO bo i RP, i RR, i OP.

Radosna tforczosc kuratoriow ciekawa jest, ale bym sie nie przejmowal. Nie zadnej podstawy prawnej. A zadanie czynnosci od podwladnego bez podstawy prawnej mozna zakwalifikowac jako np. mobbing czyli czyn zagrozony kara chyba nawet wiezienia...

;-)

Marek

§ 5.

1. Dyrektor szkoły lub placówki, we współpracy z nauczycielami zajmującymi inne stanowiska kierownicze w szkole lub placówce, sprawując nadzór pedagogiczny, wykonuje w szczególności następujące zadania:

1) planuje, organizuje i przeprowadza wewnętrzne mierzenie jakości, w tym badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów;

2) decyduje o doborze technik i narzędzi diagnostycznych wykorzystywanych przy dokonywaniu wewnętrznego mierzenia jakości, tworzy je oraz może współdziałać w ich tworzeniu z instytucjami wspomagającymi;

3) raz w roku szkolnym opracowuje raport z przeprowadzonego wewnętrznego mierzenia jakości i przedstawia go kuratorowi oświaty, radzie pedagogicznej, radzie rodziców i organowi prowadzącemu szkołę lub placówkę;

bogna30-05-2005 23:18:26   [#34]

było i MENiS nam odpowiedział ;-)))

Odpowiedź MENiS  Pismo w sprawie realizacji ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz
panda31-05-2005 06:44:53   [#35]

nie narzekajcie na swoje,

spróbujcie określić zakres treściowy tego co stworzyło ko w Olsztynie:

http://www.ko.olsztyn.pl/nadzor_pedagogiczny/nowe_11_2004/szkoly/raport.doc

Bez wypełniania przez dyrektorów "zmieścili się" na 9 stronach. Zaczęłam wypełniać i jestem już na 19. a nie wstawiam jeszcze plików z raportami. ;-))

emilka3431-05-2005 09:41:05   [#36]

raport

A może ktoś wie jak powinien wyglądać raport w mazowieckim? Nie wiem jak się do tego zabrać.
Wertykal31-05-2005 16:46:02   [#37]

Przeczytalem link od Bogny i jestem przerazony.

Ale do rzeczy. Nie jestem na biezaco, wiec nie wiem czy to koniec. Ale z niniejszego watku i radosnej tworczosci kuratoriow wnosze ze tak. Szmkoda...

Szkoda, ze zostawiliśmy tę sprawę tak zawieszoną. Nie zgadzam się z opiniami MENiS.

 

Gdyby tak było jak w piśmie od nich stoi, to dlaczego nie zapisali tego wprost w rozporządzeniu np: termin zlozenia oraz forme raportu okresla kurator?

Czasy okólników i prawa powielaczowego chyba mamy już za sobą?

 

Oczywiście sprawa najważniejsza: na pytanie zadane przez OSKKO (o podstawę prawną!) otrzymaliśmy  odpowiedź o przesłankach. ;-))) Trochę obok, nie?

 

Po trzecie. Stwierdzenie MENiS'a: "Rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...) nie rozstrzyga kwestii związanych z kształtem raportu z wewnętrznego mierzenia, ale też nie ustanawia autonomii dyrektora szkoły w tym zakresie." jest oczywistą nieprawdą. Jak bowiem rozumieć brzmienie

§ 5.

1.      Dyrektor szkoły lub placówki, we współpracy z nauczycielami zajmującymi inne stanowiska kierownicze w szkole lub placówce, sprawując nadzór pedagogiczny, wykonuje w szczególności następujące zadania:

3) raz w roku szkolnym opracowuje raport z przeprowadzonego wewnętrznego mierzenia jakości i przedstawia go kuratorowi oświaty, radzie pedagogicznej, radzie rodziców i organowi prowadzącemu szkołę lub placówkę;

Czy jest tu miejsce dla innego niż dyrektor szkoły podmiotu? O tym, że w całym dokumencie nie ma wymienionej ani formy ani terminu już pisaliśmy…

 

Na koniec rarytas. Ogłaszam konkurs. Które Kuratorium, kiedy i w jakiej formie zrealizowało wyrażony w piśmie pogląd MENiS’a:

 

Złożoność zadania, jakim jest sporządzanie raportu, ale także rola jaką może on spełnić w monitorowaniu osiąganej przez szkoły jakości wymaga podjęcia dyskusji przez zainteresowane strony (kuratora oświaty i dyrektorów szkół - zgodnie z zasadą nadzoru o współpracy nadzorujących z nadzorowanymi) oraz ustalenia jednoznacznych oczekiwań w tym zakresie. Dyskusja powinna być skupiona m.in. wokół następujących zagadnień:

•         Czym jest raport?

•         Kto jest jego odbiorcą?

•         W jakim celu go sporządzamy?

•         Jakie funkcje powinien spełniać?

•         O czym powinien informować?

•         W jakiej formie powinny być przedstawione wyniki?

•         Kto powinien decydować o obszarach podlegających mierzeniu?

•         Jak powinien być sporządzony?

•         Jakie kryteria poprawności powinien spełniać?

•         Kiedy należy go przekazać organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny?

Wspólnie wypracowane ustalenia, zaakceptowane przez wszystkich zainteresowanych, powinny być zamieszczone w dokumencie „Organizacja i tryb sprawowania nadzoru pedagogicznego" i stać się obowiązujące dla wszystkich organów nadzoru pedagogicznego w danym województwie.

 

Skąd się bierze kulawe prawo oświatowe?

Ano z takich „prawniczych fajerwerków MENiS’a”…

AndrzejK31-05-2005 21:42:26   [#38]

raport

Przeglądam dokumenty z nadzoru z seminarium z Panią Dzierzgowską . Bylem w Poznaniu i we Wroclawiu. Góra 6 stron raport.Jeśli ma to być wszystko porownywalne i ma czemuś służyć to nie komplikujmy. Kto to będzie potem czytał? A realizowal...................? Chyba że papiery są ważniejsze od ucznia.

Jeśli spytalem rodzicow co to ewaluacja to jeden z nich wstał i powiedział.

Panie a co to takiego? Prościej, krócej i na temat panie Andrzeju

beera01-06-2005 09:12:12   [#39]

6 stron raportu??

a jak to się ma segregatora materiałów dotyczących mierzenia?

W tym do planu nadzoru pięcioletniego i rocznego?

Zazwyczaj nie krytykuję zbytnio - ale nie ma dla mnie spójności w tezach i działaniach...

.......

Marek- porównuję sytuację do rozporządzenia o ocenianiu. Odpisała nam Zawisza- niewystarczająco. Weszliśmy z nią w polemikę- ominęła nas szerokim łukiem.

MENIS w tej chwili jest jak przyczajony tygrys- czeka, co będzie dalej. Nie ma sensu się z nimi kontaktować w celu uzyskania konsensusu, bo oni nie dyskutują, a już na pewno nie partnersko.

Przed nami szansa z nową ekipą- tak piszę, bo jestem optymistką

beera01-06-2005 09:19:47   [#40]

a na marginesie

Anja napisał, ze wolałby raport taki jak mam ja- prostszy do wypełnienia, bo SIO;-)

Taki podział jaki dokonalo moje KO jest- dla mnie- absurdem

Muszę moje wewnętrzne mierzenie rozkawalkować na typy podane przez Kuratorium. Musze porozdzielać wewnętrzne mierzenie na kawalątka. Czyli jesli dla mnie obszarem, w ktorym poruszałam się w tym roku było wychowanie i profilaktyka, to nie mogę tego opisac w jednym miejscu, bo coś monitorowałam, coś hospitowałam, część jest w programie rozwoju, częśc w prirytetach

Np- "prowadzenie dokumentacji" muszę wpisać w dwa miejsca.

Nie ma w sytuacji takiej konstrukcji Raportu miejsca dla mnie- dyrektora szkoły.

Pomijam fakt,że w malej szkole z 12 nauczycielami jak się zrobi priotrytety MENIS i KO, to nie ma już czasu na nic inego- żadne tam wewnetrzne potrzeby...

 

Kontrolowanie realizacji przez szkołę lub placówkę wymagań określonych w przepisach prawa (realizacja obowiązku szkolnego, prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania, ...).

Komentarz, interpretacja i ocena:

..............................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................

Wnioski:

.............................................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................................

Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów z uwzględnieniem wyników uzyskiwanych przez nich na poszczególnych etapach kształcenia, a także na podstawie porównywania tych wyników                    z wynikami uzyskiwanymi przez uczniów na sprawdzianie i egzaminach.

Komentarz, interpretacja i ocena:

............................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................

Wnioski:

.............................................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................................

Monitorowanie podejmowanych przez szkołę lub placówkę oraz nauczycieli działań zmierzających  do doskonalenia jakości pracy szkoły lub placówki we wszystkich zakresach ich działalności                         z uwzględnieniem rodzajów podejmowanych działań.

Komentarz, interpretacja i ocena:

............................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................

Wnioski:

.............................................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................................

Prowadzenie hospitacji, w tym hospitacji diagnozującej z uwzględnieniem liczby poszczególnych rodzajów hospitacji.

Komentarz, interpretacja i ocena:

............................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................

Wnioski:

.............................................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................................

Dokonywanie ewaluacji.

Komentarz, interpretacja i ocena:

............................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................

Wnioski:

.............................................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................................

  1. Inne działania podejmowane w danym roku szkolnym:

Realizacja zadań określonych w priorytetach Ministra Edukacji Narodowej i Sportu i Dolnośląskiego Kuratora Oświaty

Komentarz, interpretacja i efekty działań:

............................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................

Wnioski:

.............................................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................................

Realizacja zadań określonych w rocznym programie rozwoju szkoły                   

Komentarz, interpretacja i efekty działań:

............................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................

Wnioski:

.............................................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................................

Realizacja zadań określonych w priorytetach Ministra Edukacji Narodowej i Sportu i Dolnośląskiego Kuratora Oświaty

Komentarz, interpretacja i efekty działań:

............................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................

Wnioski:

.............................................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................................

Realizacja zadań określonych w rocznym programie rozwoju szkoły                   

Komentarz, interpretacja i efekty działań:

............................................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................

Wnioski:

.............................................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................................

AnJa01-06-2005 10:28:13   [#41]
Wiesz - ja to Twoje to bym tak wybiórczo potraktował.

A jak znam siebie - to gdzieś przy 20 stronie zacząłbym wpisywać: nie rozumiem pytania, przy 40: ? przy 60: diabli wiedzą.

w ankietach z mego KO na razie do ? dochodzę - na 3-4 stronie.

Ale raport mniej wkurzający, więc więcej bym wytrzymał:-)
beera01-06-2005 10:37:31   [#42]

kurrrka

wybiórczo?

Moja pani wizytator stwierdziła " wasze dokumenty wysyłane do mnie świadczą o jakości pracy szkoły"

;-))

zgredek01-06-2005 10:42:24   [#43]
świadczyłyby zatem wybiórczo;-)
AnJa01-06-2005 10:54:02   [#44]
Nasza była twierdziła to samo.

Kiedy prostowałem, mówiąc, że co najwyżej o kulturze pracy dyrektora, a ten został wybrany jednogłośnie z udziałem w komisji jej szefa - nie podejmowała dyskusji.
Wertykal01-06-2005 12:15:07   [#45]

Takie opinie swiadcza co najwyzej o jakosci (i poziomie merytorycznym) mowiacego.

Co zreszta nie dziwi, bo jaka jest wiemy od dawna...

;-)

Marek

asik03-06-2005 19:14:23   [#46]

macia

gdzie ten termin oddania raportu znalazłaś? Przeszukałam wszystkie działy KO chyba gdzieś musiało mi to umknąć.
asik03-06-2005 19:40:36   [#47]

przepraszam

nie czytałam dokładnie. Już znalazłam.
Zola05-06-2005 00:04:32   [#48]
u nas wzorzec ma jakieś 20 stron, niby ma ręce i nogi, ale jak dodam do tego co wymagają we wzorcu to wyjdzie jakieś 50-60 stron, taka sobie mała magisterka ratuuuuuuuunku :-((( mam w tym samym czasie nabór i oceny za staż i klasyfikację i komisje awansowe
ale co ja bajdurzę , wszyscy tak mają i to wcale nie jest pocieszające :-((((
Gaba05-06-2005 07:59:12   [#49]
to, co zrobiły kuratoria swidczy wyłacznie o jakości iuch pracy - dawanie nierealnych treminów...
Anula05-06-2005 18:25:22   [#50]

mazowiecki raport

czytam, czytam, czytam i nic (no może troszke). Być może nie potrfie czytać ze zrozumieniem. :))))))))))) Jeśli już ktoś zabiera się do raportu to może podyskutujmy jak go napisać. KO nie mówi nic. Jakby było zaklęte.............. A co my biedni mamy robić? Wzór mamy barrrrdzo ciekawy. Byłam na szkoleniu dotyczącym pisania raportów prowadzonym przez panią z Lublina. Jej komentarz był ciekawy: macie najtrudniejszy raport, współczuję wam. Nic dodać nic ująć..............:((((((((((((((
strony: [ 1 ][ 2 ]