Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Kto jest szczęliwy- po ewaluacji zewnętrznej?
strony: [ 1 ][ 2 ]
śliwka g14-05-2013 15:16:06   [#51]

Przede mną efekty i zarządzanie.

W szkole podstawowej są oddziały przedszkolne- "O" Jak to się ma do ewaluacji zewnętrznej w  wymienionych obszarach? Obejmuje wszystkich (n-le, rodzice, partnerzy) jak w przedszkolach, czy tylko n-li jako pracowników sp, a rodzice i partnerzy z sp i gim?

Mam zespól sp z oddziałami przedszkolnymi i gim.

Ewaluacja zapowiedziana: sp i gim 2 obszary.

Zapewne dowiem się na spotkaniu organizacyjnym. Jakieś wskazówki na ten piękny dzień;)

Pozdrawiam

AnJa14-05-2013 15:22:56   [#52]

Wskazówki? No - czekaj spokojnie.

Tak jak w znanej dosyć  a prawdziwej anegdodce. Zbliża się północ. Dzwoni telefon stojacy przy łożku dostojnika kremlowskiego: Tu Stalin. Zgłoście się jutro o 9 do tow. Berii. A teraz śpijcie spokojnie. Dobranoc.   

śliwka g14-05-2013 15:58:58   [#53]

:)))))

Nad snem czuwa ....... św. Antoni:))) 

Pozdrawiam:)

ankate14-05-2013 16:57:01   [#54]

Mam 3 oddziały przedszkolne i badane mialam te same obszary. Oddziałów przedszkolnych ewaluacja nie obejmowała. Nauczycielki nawet nie były zapraszane do wywaidów i ankiet :-)

 

dyrlo14-05-2013 17:38:21   [#55]

śliwka g -  Św. Antoni od zguby jest a nie od snu.

AnJa14-05-2013 19:42:06   [#56]

jak się znajdzie to się lepiej śpi- czyli i od snu

ala4414-05-2013 19:49:44   [#57]

Mnie tylko przychodzi św. Tomasz Juda -podobno jest od spraw beznadziejnych;))

Właśnie dostałam harmonogram ewaluacji (w poniedziałek zaczynam) i niech mi nikt nie mówi, że nie przeglądają papierów skoro każdego dnia (4) mam wpisaną analizę dokumentacji ... 

śliwka g14-05-2013 20:04:50   [#58]

O widzicie. Dzięki ewaluacji powtórkę ze świętych zrobić można. Juda to chyba Tadeusz:) Bliski coraz bardziej.:)))

ankate- dziękuję 

Alu- będzie dobrze. Niezbyt optymistyczne: "i to minie..."

koperek14-05-2013 20:27:15   [#59]

Jestem po całościówce...oddziałów przedszkolnych nie ruszali ale nauczyciele z przedszkolnych jak najbardziej uczestniczyli w ankiecie. Zawsze więcej pozytywnych odpowiedzi. Przeanalizuj z gronem pytania ankietowe,daj rodzicom ankiety i wywiad, partnerom szkoły też...niech się oczytają a niejasności wyjaśnij...aby wszyscy w chórze zgodnie śpiewali...:-))))))

koperek14-05-2013 20:29:15   [#60]

A jeśli modlitwa do do anioła stróża ....

ala4414-05-2013 21:04:29   [#61]

śliwka - masz rację -Tadeusz - ale  mój ewaluator ma na imię Tomasz -to wszystko wyjaśnia:))) 

koperek - dałam bo w  końcu to nie jest ściśle  tajne, a jak my się zastanawiamy nad odpowiedziami to co dopiero rodzice i partnerzy

dzięki za wsparcie 

befana14-05-2013 21:23:20   [#62]

Jak czytam i słyszę, jak to się rady pedagogiczne,  rodzice i partnerzy szkolą przed ewaluacją, to aż się dziwię,że ja tak na żywca , bez przygotowania wszystkich mentalnie i merytorycznie, udzwignęłam ewaluację całościową i jeszcze to przeżyłam(jako dyrektor też). Toż to horror jest;-D

sanna15-05-2013 09:39:38   [#63]

Co do świętych - to jeszcze św. Rita od spraw beznadziejnych:-))

A na powaznie, jesli pracujecie z przysłanymi ankietami - to radzę sprawdzić, czy są na pewno dla danego obszaru

W ubiegłym roku przez blisko tydzień pracowałam nad Procesami, a ewaluacja miała być z Efektów

aliszek26-05-2013 11:16:54   [#64]

Kończy się u nas ewaluacja - w trakcie zbierania danych miła atmosfera, ogólnie spokojnie...Szok przeżyłam na ostatnim spotkaniu , tzw. podsumowującym - na spotkaniu z dyrektorem Pani nie zostawiła suchej nitki na szkole, na zebraniu RP były już tylko same zachwyty - jakie to wspaniałe grono, jak świetnie pracuje, jak dużo robi dla szkoły! Ten sam dyrektor , takie samo podejście do pracy w SP i Gimn. Tymczasem SP wypadła dość dobrze, gimnazjum słabo, m.in. cele prowadzonych analiz egz. zewn. w opinii dyrektora i nauczycieli są różne ( mamy dwa wspólne, dyrektor podał jeszcze kilka innych i tym sobie chyba zaszkodził, a przecież jako kierownik placówki powinien nawet dostrzegać więcej!) To bardzo ciekawe , bo te same cele w SP są wspólne. Co ciekawe, w skali staninowej podnosimy  w gimnazjum o 1-2 staniny wyżej w stosunku do SP.

Może ktoś się orientuje, jak wygląda poziom spełniania wymagania w przypadku, gdy ewaluatorzy podali wniosek: ,,Analizuje się wyniki egzaminu gimnazjalnego. Cele prowadzonych analiz w opinii dyrektora i nauczycieli są różne"

Mimo , że dwa wspólne, jeden inny nauczycieli i kilka innych dyrektora ...

Proszę podzielcie się opiniami, bo nie mogę spokojnie spać;-))

Leszek26-05-2013 11:33:05   [#65]

ciekawie wyciągają  wnioski ewaluatorzy...

pozdrawiam

aliszek26-05-2013 11:49:50   [#66]

Dziękuję za pozdrowienia -  są teraz naprawdę cenne;-))))

PS I nie ma tu krzty ironii;-)


post został zmieniony: 26-05-2013 11:50:15
ankate26-05-2013 12:20:07   [#67]

My w tym obszarze robimy (w naszym mniemaniu wszystko , co jest możliwe do wykonania, naprawdę!)  i mamy wszystko udokumentowane i rzeczywiście wnioski są realizowane na bieżąco, wyniki sprawdzianów od 4 lat są  w 7 staninie ...i co - tylko "B"

Na pytanie, co jeszcze możemy zrobić, bo nie mamy pojęcia,  dowiedzieliśmy się, że przed nami jeszcze poziam bardzo wysoki i najwyższy, a na chwilę obecną s t a g n a c j a, hmmm

Madmienię, do sprawdzianu przystępuje u nas 18- 24 dzieci rocznie i jeden słabszy uczeń niestety ma duży wpływ na wynik, nie tak jak w szkołach, gdzie do sprawdzaianu przystępuje kilka klas szóstych.

Cała Rada odczuwa pewien niedosyt, co do innych obszarów wszyscy się zgadzają z oceną ealuatorów.

ankate26-05-2013 12:27:33   [#68]

Ale i tak na pytanie zadane w temacie wątku odpowiem Myyyyyy

jaris-126-05-2013 19:00:30   [#69]

No, ale"B", to bardzo dobry wynik. Trochę chyba nam się orientacja pozmieniała przez te literki. Traktujemy, że "A" jest ok - wg mnie, to już dla naprawdę szczególnych osiągnięć. Fakt, że 7 stanina trzeba tylko pogratulować. Ja dostałem "C" z uzasadnieniem, że faktycznie robimy wszystko, ale wyniki nie rosną, a to jedno z kryteriów oceny.

Leszek26-05-2013 21:22:19   [#70]

chyba do standaryzacji nam daleko...

pozdrawiam

Leszek26-05-2013 21:23:29   [#71]

a literki ciągle górą...

a jakie ważne, nie czyta się reszty...

pozdrawiam

ala4426-05-2013 22:07:16   [#72]

Leszku - te nieszczęsne literki są całym złem ewaluacji. Nikt z nas nie oczekuje od ewaluatorów wskazówek aby udoskonalać swoją pracę w szkole, ale chcemy dostać jak najwyższą literkę bo to ocena naszej pracy dla OP i rodziców, komentarza już nikt nie czyta:(

U mnie póki co się ewaluacja zewnętrzna kończy. Atmosfera przesymaptyczna, ale.... mam ogromną ochotę załozyć nowy wątrek - sondę, aby wypowiedziały się zewaluowane szkoły -

co nam dała ewaluacja  zewnętrzna i jak wpłynęła na podniesienie jakości naszej pracy?

 

 

 

 

 

Marek Pleśniar26-05-2013 22:13:15   [#73]

literki?

jakoś okrężnie mi się kojarzy:

"Ludożerca je nożem i widelcem – mamy postęp?"

Lec

ala4426-05-2013 23:20:17   [#74]

moja myśl "nieuczesana" na dziś :

"staliśmy nad przepaścią, ale zrobiliśmy krok do przodu"

Gomółka

Leszek27-05-2013 11:04:03   [#75]

alu44 daj spokój Mikołajowi,

zostaw to powiedzenie Władysławowi (tow. Wiesławowi)

pozdrawiam

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ][ 2 ]