Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Konsultacja: podstawa programowa - przedszkole i kształc. ogólne
strony: [ 1 ]
Marek Pleśniar09-02-2014 09:36:09   [#01]

Zapraszamy zainteresowanych do udziału w konsultacji zmian prawa.

Do Biura OSKKO wpłynęło z MEN zaproszenie do konsultacji, jak poniżej. 
Jeżeli znajdą się głosy merytoryczne, istotne dla rozporządzenia, mamy czas do 19 lutego na ich skierowanie do MEN.

Zapraszamy na stronę konsultacji w celu pobrania projektu rozporządzenia, załączników i uzasadnienia: http://www.oskko.edu.pl/oskko/pp-wp_ko/

=======

 

Szanowni Państwo,

zgodnie z dyspozycją Ministra Edukacji Narodowej, stosownie do postanowień § 12 ust. 4 i 5 uchwały nr 49 Rady Ministrów z dnia 19 marca 2002 r. - Regulamin pracy Rady Ministrów (M. P. Nr 13, poz. 221, z późn. zm.), uprzejmie przekazuję link do projektu: "Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół"  skierowanego przez Ministra Edukacji Narodowej do uzgodnień i konsultacji w terminie do 20 lutego br.

 

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół


post został zmieniony: 10-02-2014 14:25:33
grażka09-02-2014 15:29:05   [#02]

No, to zobaczymy, co to w przedszkolu dzieci mają się nauczyć.

slos10-02-2014 10:21:55   [#03]

Po pierwszym, szybkim czytaniu, wygląda nie najgorzej, szczególnie usunięcia. Ja bym jeszcze bardziej zredukował w I-III treści z wiedzy ogólnej na rzecz doskonałego opanowania umiejętności czytania ze zrozumieniem i liczenia. Trochę mało czasu przy natłoku zajęć na głębszą analizę :-(

izael10-02-2014 12:45:14   [#04]

Mam tak jak Sławek - mało czasu i szybkie czytanie. Podobne refleksje także mam.

Zmiany - ok.

slos13-02-2014 09:19:01   [#05]

Uch. Przeczytałem i porównałem.

Zmiany w podstawie programowej:

Załącznik 1:

- wprowadzenie punktu 16. – przygotowanie do posługiwania się językiem obcym nowożytnym – bez uwag;

- drobne zmiany redakcyjne w innych punktach – bez uwag.

Załącznik 2:

I etap edukacyjny (I-III):

Edukacja polonistyczna:

- wprowadzenie  edukacji teatralnej w szerszym zakresie:

 w punkcie b) proponuję: „umie celowo posłużyć się rekwizytem w odgrywanej scence.”

 Edukacje pozostałe:

- wprowadzone drobne zmiany nie budzą zastrzeżeń;

 II etap edukacyjny (IV-VI):

- język polski:

 Proponuję po „wybór mitów greckich, baśni i legend” wprowadzić: „…oraz innych tekstów o charakterze uniwersalnym dla kultury”.

Uzasadnienie: pozwoli to nauczycielowi lepiej realizować elementy zawartej w nauce o literaturze edukacji filozoficznej, umożliwi wykorzystanie świeckich treści Biblii i innych ksiąg religijnych, mitów słowiańskich i pozostałych (celtyckich, skandynawskich) istotnych dla rozumienia dzisiejszej kultury i literatury oraz kształtowania postaw dialogicznych i tolerancyjnych.

 - pozostałe przedmioty – bez zastrzeżeń.

robson15-02-2014 07:31:44   [#06]

Nauka języka w przedszkolu to zabawa, ale do tego też trzeba mieć wiedzę. Jak interpretować słowa o podstawach??? W przypadku nauki języka mam wątpliwości, czy te podstawy wystarczą. Językiem powinni zajmować się specjaliści

robson15-02-2014 07:34:02   [#07]

Reszta proponowanych zmian jest ok

grażka15-02-2014 09:27:15   [#08]

W przedszkolu niezbędny jest na co dzień logopeda - jak już będzie, to o wtedy o językach obcych pogadajmy.

Mam na dziś troje ciężko zaburzonych trzylatków, terminy poradniane to co cztery do 6 tygodni. Kolejna siódemka dzieci ma wady do specjalistycznej korekty - jako nauczyciel przedszkola mam podstawy do prowadzenia profilaktyki logopedycznej, a nie specjalistycznej terapii.

I rozporządzenie o pomocy psychologiczno-pedagogicznej - jak po kilku latach oceniacie skuteczność jego zapisów? Faktycznie pomoc specjalistyczna jest przy dziecku?

Podstawa programowa może sobie być, tylko jej zapisy są kolejną wrzutą na barki nauczycieli obowiązków, których realizacja będzie dyskusyjna - jako i rytmiki, judo, szachów i piłki nożnej.

Gogru16-02-2014 17:38:19   [#09]

A co, jeżeli nauczyciel w ogóle nie zna angielskiego? Bardzo łatwo jest zmieniać przepisy przerzucając ciężar i koszty reform na nauczycieli, jak chcą pracować, to niech płacą, a jak nie to wyrzucić :)

 

Marek Pleśniar18-02-2014 11:29:36   [#10]

trzeba kończyć, prosimy o ostatnie uwagi

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]