Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
konsultacja OSKKO - statut ramowy: p. szk. specjalnej.... |
Marek Pleśniar | 05-05-2010 09:47:08 [#01] |
---|
RAMOWY STATUT PUBLICZNEJ SZKOŁY SPECJALNEJ PRZYSPOSABIAJĄCEJ DO PRACY DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU UMIARKOWANYM LUB ZNACZNYM ORAZ DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI SPRZĘŻONYMI
Projekt rozporządzenia
Ministra Edukacji Narodowej w sprawie ramowych statutów
(wersja skierowana do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji
społecznych)
Treść projektu rozporządzenia
Treść uzasadnienia
Załącznik nr 7
post został zmieniony: 05-05-2010 09:51:12 |
poziombka | 07-05-2010 08:35:15 [#02] |
---|
Jest tak:
§ 3. 1. Jednostką organizacyjną szkoły jest oddział, grupa oddziałowa, grupa międzyoddziałowa lub grupa międzyklasowa. 2. Liczba uczniów w oddziale szkoły wynosi do 8, z zastrzeżeniem ust. 3. 3. Liczba uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi w oddziale szkoły wynosi do 4.
Znowu niejasność. Co oznacza punkt 3? Czy ilośc 4 dotyczy uczniów, z których wszyscy mają niepełnosprawność sprzężoną? Jeśli tak, to bzdura! Wyobraźcie sobie klasę przysposabiającą, gdzie np. każdy uczeń oprócz oczywiście upośledzenia umiarkowanego lub znacznego porusza sie na wózku..... I tak czterech!
Dlatego proponuję:
§ 3. 1. Jednostką organizacyjną szkoły jest oddział, grupa oddziałowa,
grupa międzyoddziałowa lub grupa międzyklasowa.
2. Liczba uczniów w oddziale szkoły wynosi do 8, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. W przypadku, gdy co najmniej jeden uczeń w oddziale posiada niepełnosprawność sprzężoną, liczbę uczniów można obniżyć o 2.
|
poziombka | 07-05-2010 08:40:46 [#03] |
---|
Jeszcze jedno "dziwo":
§ 7.
2. Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, sportowe i kształtujące kreatywność trwają 60 minut.
Może coś przegapiłam, ale po raz pierwszy słyszę, że w szkole przysposabiającej są zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze! Rewalidacyjne, owszem, ale rewalidacyjno - wychowawcze???
No i kolejna kwestia czasu trwania zajęć. Zastanawiam sie, jak MEN to widzi - najpierw uczniowie realizują normalne zajęcia edukacyjne, 45 - minutowe, a potem zaczynają się 60 - minutowe zajęcia sportowe czy kreatywność? To nie będzie "kompatybilne" z godzinami lekcyjnymi, więc nie bardzo wiem, jak to wkleić w plan zajęć. Czekać do popołudnia? Które dziecko z upośledzeniem umiarkowanym wytrzyma oczekiwanie na zajęcia, a potem same zajęcia 60 - minutowe?
Mnóstwo pytań...
|
rzewa | 07-05-2010 10:47:29 [#04] |
---|
po każdej lekcji robisz 15 min przerwy, a po tych zajęciach nie bo nie potrzeba i problem znika ;) |
rzewa | 07-05-2010 10:57:01 [#05] |
---|
podobnie jak asia i ewa proponuję od razu:
Uwagi Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej do projektu ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia … 2010 r. w sprawie statutu szkoły specjalnej
|
UWAGI SZCZEGÓŁOWE DO PROJEKTU ROZPORZĄDZENIA
|
Zapis projektu
|
Uwagi OSKKO
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Uwagi dodatkowe
|
1.
|
post został zmieniony: 07-05-2010 11:01:13 |
poziombka | 07-05-2010 10:57:59 [#06] |
---|
Problem nie znika, bo jesli po każdych zajęciach zrobię 15 minut przerwy, to zajęcia skończą się o 15.00. Mamy szkołę dwuzmianową, to druga zmiana ma kończyć o 20.00?
A co z przerwą dla nauczyciela? Jesli będzie realizował zajęcia w trybie 60 - minutowym, to ma pracować bez przerw?
|
rzewa | 07-05-2010 11:03:28 [#07] |
---|
nie wiem dlaczego tabelka mi się nie wkleiła - jak naisałam post było ok, ale po wysłaniu nie za bardzo... może coś robię źle ale nie wiem co... :-(
i specjalnie przeszłam na IE a tu nici... :-(( |
poziombka | 14-05-2010 10:00:33 [#08] |
---|
Uwagi
Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty do projektu ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 kwietnia 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia,
wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz
niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i
oddziałach oraz ośrodkach
|
UWAGI SZCZEGÓŁOWE DO PROJEKTU
ROZPORZĄDZENIA
|
Zapis projektu
|
Uwagi OSKKO
|
§ 3.
1. Jednostką organizacyjną szkoły jest oddział, grupa oddziałowa,
grupa międzyoddziałowa lub grupa międzyklasowa. 2. Liczba uczniów w
oddziale szkoły wynosi do 8, z zastrzeżeniem ust. 3. 3. Liczba uczniów z
niepełnosprawnościami sprzężonymi w oddziale szkoły wynosi do 4. |
§ 3.
1. Jednostką organizacyjną szkoły jest oddział, grupa oddziałowa,
grupa międzyoddziałowa lub grupa międzyklasowa.
2. Liczba uczniów w oddziale szkoły wynosi do 8, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. W przypadku, gdy
co najmniej jeden uczeń w oddziale posiada niepełnosprawność sprzężoną,
liczbę uczniów można obniżyć o 2.
|
§ 7.
2. Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, sportowe i kształtujące
kreatywność trwają 60 minut.
|
§ 7.
2. Zajęcia rewalidacyjne, sportowe i kształtujące
kreatywność trwają 45 minut.
|
|
|
|
|
|
|
Uwagi
dodatkowe
|
§ 7.
Uzasadnienie: Z uwagi na konieczność
organizowania w szkole zajęć lekcyjnych i specjalistycznych w bardzo
ścisłym powiązaniu i skoordynowaniu z organizacją wszystkich zajęć w
szkole, a także z uwagi na czas możliwych oddziaływań specjalistów na
ucznia niepełnosprawnego - szczególnie z niepełnosprawnością
intelektualną - należy przyjąć, że godzina zajęć oddziaływań
specjalistycznych trwa 45 minut. Natomiast całkowity czas pracy
nauczyciela wyznaczony jest przez stosowne przepisy oświatowe.
|
|
malchow | 19-05-2010 00:11:09 [#09] |
---|
I to można nazwać podsumowaniem prac:)
Pozdrawiam pozimbka:) | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|