.2.1 "....umożliwia im korzystanie ze sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych dostosowanych do indywidualnych potrzeb...."
W szkołach masowych nie ma praktycznie sprzętu specjalistycznego. OP nie da pieniedzy na zakup sprzętu dla pojednyczego ucznia, skąd więc wziąść ?
par.3.1. .. nie dłużej niż do ukończenia przez ucznia odpowiednio 15, 19 i 23 roku życia
Co z uczniami, którzy są np. w II klasie gimnazjalnej i mają już 19 lat? Czy będą jakieś przepisy przejściowe umozliwiające im ukończenie edukacji?
par. 4.2 - tak jaqk w 2.2.- skąd kasę na sprzęt i srodki
par. 4.3. realizację zadań specjalistycznych, w tym alternatywnych metod komunikacji
Czy w szkole masowej są specjaliści od tych spraw? Czy będzie możliwość zatrudnienia takiej osoby?
par. 4.7 wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania
Znowu sprawa specjalisty
par. 4.8 - pomoc pedagogiczno - psychologiczna - brak psychologów w szkołach
par. 5.1 zatrudnienie w szkołach specjalistów z pedagogiki specjalnej wspierającyh kształcenie integracyjne
Nie wiem, czy dobrze rozumię, ale dotyczy to również szkoół masowych?
Jeżeli tak, to np. u nas jest grupa dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, ale też 1 dziecko z niedosłuchem i 1 niedowidzące. Czyli oligo, surdo i tyflo?
par. 5.5 w uzadadnionych przypadkach zatrudnić można pomoc nauczyciela
Należy sprecyzować, które przypadki są uzasadnione, bo może dojść do sytuacji, że dla OP nie będą to żadne
par. 5.6. przeczy pozostałym - po uzyskaniu zgody OP. Po co jest w takim razie mowa o zatrudnianiu specjalistów buuuuuuuuuuuu
ciąg dalszy nastąpi jak ochłonę |