Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Do wiceministra d.s. szkol. zawodowego. Jeżeli taki jest? |
asan | 19-01-2008 15:34:21 [#01] |
---|
Uprzejmie donoszę, a właściwie biję na alarm:
W mojej szkole technicznej(TECHNIKUM, ZSZ) zaczyna brakować nauczycieli do nauczania przedmiotów zawodowych- z grupy przed. elektrycznych, mechanicznych,budowlanych. Kłopot z obsadzeniem zajęć praktycznej nauki zawodu!!!Nauczyciele odchodzą na emeryturę. Nowych ani słychu , ani widu. Pomimo zgłoszenia oferty do powiatowego PUP.
Ratunek -zatrudniam emerytów, wbrew zaleceniom OP- 14 godz. ponadwymiarowych- 15 godz. ponadwym.
...................................................................................................
Proszę p. wiceministra ds. szkolnictwa zawodowego o zainteresowanie się tym zagadnieniem.
|
nina | 19-01-2008 16:10:57 [#02] |
---|
oj to prawda, mam ten sam problem. |
beera | 19-01-2008 16:13:47 [#03] |
---|
czy jest taki wiceminister można sprawdzic na stronach MEN
Jesli jest, lepiej korespondencję skierowaną do niego adresowac bezpośrednio tam.
jest niewykluczone, że nie każdy w MEN czyta forum |
fredi | 19-01-2008 16:52:33 [#04] |
---|
asan zawraca się do przyszłego wiceministra |
beera | 19-01-2008 16:57:46 [#05] |
---|
a
to w zasadzie moze i dobre miejsce, wobec tego;) |
joszka | 19-01-2008 17:22:03 [#06] |
---|
no to może pod auspicjami OSSKO policzymy kogo i w jakim wymiarze juz brakuje lub brakować będzie |
Marek Pleśniar![](http://oskko.edu.pl/forum/myimg/z_10.jpg) | 19-01-2008 17:22:48 [#07] |
---|
to dobre pytanie na spotkanie z ministrem za miesiąc
warto je tam zadać. |
Leszek![](http://oskko.edu.pl/forum/myimg/z_148.jpg) | 19-01-2008 18:20:32 [#08] |
---|
Zbigniew Włodkowski Podsekretarz Stanu
Odpowiedzialny za wzrost spójności społecznej, w tym za zwiększanie szans edukacyjnych środowisk zaniedbanych pod względem edukacyjnym oraz za kształcenie zawodowe i ustawiczne.
Asan - tu on jest
pozdrawiam |
asan | 19-01-2008 18:27:57 [#09] |
---|
Trzeba mieć wizję tego szkolnictwa. Trzeba natychmiast podjąć działąnia. Piszemy, dyskutujemy od wielu lat i MEN ma to............" w dużym poważaniu" Poprzedni resort wyjaśniał na swojej str. www, że nauczycieli w bród.
Popatrzcie na oryginalną strukturę MEN i na chybił trafił wybranego KO. Kto zajmował się i zajmuje się tkzw. szkolnictwem zawodowym. ................................................................................... Lepiej tyrać w korporacji niż uczyć w technikum?
PAP, JP / 2008-01-07
W szkołach technicznych i zawodowych zaczyna brakować nauczycieli. Starsi wybierają się na emeryturę, młodsi nie chcą tyrać w kiepsko wyposażonych pracowniach i wybierają pracę w korporacjach - twierdzi "Metro".
Mechanika, nauczyciela informatyki, inżyniera budownictwa z przygotowaniem pedagogicznym - dziesiątki takich ogłoszeń już latem zalały portale i tablice w urzędach pracy. Dyrektorzy szkół zawodowych i technicznych od zaraz potrzebują nauczycieli. Skąd te kłopoty? Tylko w zeszłym roku na wcześniejsze emerytury poszło aż 4,5 tys. pedagogów. Na ich miejsca wcale nie pchają się nowi. Co więcej - ubywa kolejnych. Belfrzy z technicznym wykształceniem wolą pracować gdzie indziej.
Do szkół coraz częściej pukają przedstawiciele firm z ofertami dla inżynierów. "Zależy im na młodych, którzy w małym palcu mają najnowsze technologie. Od razu oferują cztery razy większe pensje" - opowiada Stanisław Jodko, dyrektor gorzowskiego Technikum Elektronicznego. W jego szkole z pracy ostatni odeszło ośmiu nauczycieli specjalistów. Poszli do tajwańskiego koncernu, który buduje w Gorzowie fabrykę monitorów, i barlineckiej fabryki podłóg. Nic dziwnego, szkolna pensja to ok. 1,5 tys. zł, w koncernie - od 4 do 8 tys. zł.
Dziennik podaje kolejne przykłady: po kilku pedagogów w taki sam sposób straciły też technika w Kamieniu Pomorskim i Koszalinie.
Szkoły próbują sobie radzić, zatrudniając na pół etatu emerytów i ściągając do pomocy studentów. Tyle że to nie gwarantuje odpowiedniego poziomu nauki. "Co z tego, że mam wspaniałą nową pracownię, skoro nie ma jej kto obsługiwać. Emerytowani nauczyciele nie orientują się już w najnowszych technologiach" - wzdycha Jodko. "Gdy zabrakło anglistów, podniesiono larum - finansowano studia podyplomowe i robiono wszystko, by ich ściągnąć do szkół. Naszymi problemami nikt się nie przejmuje" - ocenia.
MEN na razie nie podejmuje działań. |
asan | 19-01-2008 18:28:38 [#10] |
---|
Dzięki Leszku, :) |
bosia | 20-01-2008 09:06:01 [#11] |
---|
Asan mam ten sam problem i myslę, że dotyczy to wszystkich, ktorzy mają takie szkoły.
Rozmawialismy o tym na kongresie na panelu szkół zawodowych.
Zasanawiam się nad takim wystąpieniem niejednostkowym.
Może dobra byłaby taka oddzielna konferencja dla zawodowców jak dla przedszkoli.
Bogna też się tym zajmuje. |
bosia | 20-01-2008 09:57:58 [#13] |
---|
Dzięki Grażka.
Problem jest rownież w tym, że to co robi centrum dotyczy tylko i wyłącznie miasta Łodzi (kontaktowałam się z nimi, nauczyciele byli na szkolenaich), a rozwiązania trzeba znaleźć dla całego kraju. |
grażka![](http://oskko.edu.pl/forum/myimg/z_66.jpg) | 20-01-2008 10:10:08 [#14] |
---|
Wiem, ale może lokalne doświadczenia da się wykorzystać? |
bosia | 20-01-2008 10:13:36 [#15] |
---|
Grażka do Ciebie bylo pierwsze zdanie - dzięki.
Dalej to juz ogólnie moje refleksje. |
grażka![](http://oskko.edu.pl/forum/myimg/z_66.jpg) | 20-01-2008 10:17:28 [#16] |
---|
:) | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|