Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Wso - w statucie czy jako załącznik?
strony: [ 1 ]
Małgorzata1028-01-2005 16:28:34   [#01]

Witam serdecznie,

wracam do dyskutowanego juz na forum wątku. Jakie przepisy oświatowe mówią o tym, że wso może być załącznikiem do statutu albo tez musi być integralną cześcią statutu?

A co z programem wychowawczym?

Programem profilaktyki?

ola 1328-01-2005 16:58:23   [#02]

Rozp.o coenianiu: par. 3 ust 4

4. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia.

Co do reszty mam zapisane cele obu w statucie, szczegóły itp odrębny dokument

Martuś28-01-2005 17:05:32   [#03]
Myślę i mam tak jak Ola.
Kasia6628-01-2005 17:27:43   [#04]
Ja mam w statucie WSO jako rozdział, ale SPW i SPP oddzielnie.
józefinaw28-01-2005 20:53:27   [#05]

Kasiu 66

co oznaczają  SPW i SPP
org28-01-2005 21:45:37   [#06]
program wychowawczy i program profilaktyki
rzewa29-01-2005 00:44:27   [#07]

statut nie może miec żadnych załączników

wypowiadał się juz tutaj na ren temat Antoni Jeżowski.

Zatem szczegółowe warunki i sposób wewnętrznego oceniania określac musi SAM statut, a programy wychowawczy i profilaktyczny sa osobnymi dokumentami mającymi własna podstawę prawną, podobnie program rozwoju szkoły czy szkolny zestaw programów nauczania oraz programy poszczególnych zajęć i przedmiotów czy ścieżek.

Marek Pleśniar29-01-2005 01:33:23   [#08]

im bardziej Kubuś zaglądał za załącznikami do.. statutu tym bardziej załączników tam nie było;-)

trąbiliśwa o tym sto razy;-)

OlaM30-01-2005 14:30:16   [#09]

ale

przecież może być jako załącznik "dokument statutowy nr ......". Nikt mi się do tej pory o to nie "doczepił"

Statut szkoły jest napisany dla całej społeczności uczniowskiej. Dla ucznia, który ma 12 - 13 lat, dla rodzica o różnym poziomie intelektualnym i ja wychodzę właśnie z takiego założenia. Jak wszytsko umieszczę w statucie to "niektórzy" nic w nim nie znajdą.

beera30-01-2005 14:45:31   [#10]

często czym innym

sa przepisy prawa, a czym innym praktyka stosowania tych przepisów :-)

Antoni Jeżowski30-01-2005 16:36:27   [#11]

oświata

jak widać to wielkie zbiorowisko indywidualności (czasem też indywiduów :-), o(d)pornych na... wszystko. Co mi tak nauka (o prawie), praktyka (stosowania prawa), teoria czy historyczna ciągłość uwarunkowań!!! Ja mam patent na moje rozwiązania i one się sprawdzają! Co więcej - z dumą odkrywcy głoszę to publicznie! A przecież w szkole (podobno) edukuje się nie tylko podczas lekcji, ale po prostu życiem szkoły. Jeśli to życie nacechowane jest dewiacjami, to jest wielka szansa, że dewianci (albo ignoranci) wchodzą z niej w życie dorosłej społeczności. No, chyba żeby nie. Nie robiono w "tym temacie" badań. A szkoda.

To taka niedzielna refleksja, wcale ad personam, a raczej tak na marginesie... bo w kwestii merytorycznej, z powodów wskazanych wyżej, zwyczajnie nie mam siły... :))))

rzewa30-01-2005 18:50:47   [#12]

ja też już czasami...

nie mam siły... i mam jakieś takie poczucie marnowania czasu... ;-(
OlaM31-01-2005 07:06:08   [#13]

Antoni mnie zbeształ zresztą Rzewa też, ale nic na to nie poradzę, że jestem odporna na ..........wszystko.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]