Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Nowe roporządzenie, początek problemów?
strony: [ 1 ]
BeataD19-02-2003 14:06:18   [#01]
ściągnęłam sobie (serdeczne podziękowania dla Leszka:-) rozporządzenie w sprawie trybu i sposobu organizowania nauczania indywidualnego.

Stoi tam jak wół, że wchodzi w życie w dniu ogłoszenia, czyli już.

Zwiększono w nim ilości godzin przydzielanych dzieciom, a moje od września mają sześć ( teraz mają mieć osiem), co w takim razei trzeba teraz zrobić? Pisać o więcej??? I upierać się, żeby dali??? I czy muszą dać???? Czy w subwencji to było????

Kurczę,  radźcie...
Problem znowu nasz...
BeataD19-02-2003 15:07:03   [#02]

I sama sobie tu piszę, tak?

Może jednak ktoś coś wymyśli? Żebym miała prościej?
Jacek19-02-2003 15:34:27   [#03]
 

Powinno się iść na korzyść ucznia i zwiększyć ilość godzin do tych podanych w rozporządzeniu i sugerowanych w orzeczeniu z PPP. Nauczanie indywidualne organizuje dyrektor szkoły zgodnie z przepisami w tym zakresie i z pieniędzy które ma w budżecie.

Problem w tym, żę nie zawsze da sie tak zaplanować by pieniędzy starczyło. Sądzę że powinnaś zgłosić to w organie prowadzącym bo być może będą musieli zwiększyć ilość pieniędzy na wynagrodzenia. Ja podam swój przypadek z ur. Od września w gimnazjum planowałem nauczanie indywidualne dla dwóch uczniów (24 godz.). Niedługo po rozpoczęciu roku szkolnego otrzymałem kolejne orzeczenia PPP i musiałem uwzględnić kolejnych uczniów do nauczania indywidualnego (72 godz.). Dzwoniłem do organu (do wydziału edukacji) informując o tym i że zamierzam złożyć aneks do organizacji roku szkolnego. Usłyszałem w słuchawce, że nie muszę tego robić bo organizacja nauczanie należy do moich kompetencji i w ramach przyznanego budżetu. A na pytanie, że może nie starczyć kasy powiedziano że jakoś to będzie. Pod koniec roku faktycznie nie starczyło pieniędzy i nauczycielom nie mogłem zapłacić w terminie lecz czekać na budżet tegoroczny. Dzwoniąc do działu finansowego organu powiedziano mi że mogłem wcześniej poinformować to rada gminy zmieniła by budżet.

Tak więc zabezpiecz się i skieruj pismo do organu że zmienia Ci się ilość godzin płatnych to ich problem żeby znaleźli kasę
Karolina19-02-2003 16:36:32   [#04]

Wlaśnie - dziwnie się to ułożyło i pewno większość tkwi w nieświadomosci, że można przydzielić więcej godzin. Przy okazji, dobrze się stało, że ciut te godziny podnieśli :-)

My mielismy zawsze tzw środek - ten środek teraz stał się wymiarem najniższym jednak mieści się w przedziale. Więc nic nie zwojujemy - ale Beato jeśli twoj uczeń spadł teraz poniżej tego przedziału - to probuj - może dorzucą?

:-)

BeataD19-02-2003 16:56:08   [#05]

Tak zrobię

Serdeczne dzięki!

Piszę zatem do organu, ale tak czy siak w środku roku to trochę nie w porządku. Chociaż oczywiście dla dzieci lepiej.

Moje muszą mieć o dwie godziny więcej, bo u mnie zawsze było najmniej co dał minister.

Sylwek19-02-2003 18:48:13   [#06]
Popieram Jacka trzeba walczyć o więcej. A tak nawiasem mówiąc nasza opóźniająca się Pani Łybacka podobno ma wylecieć. Dzisiaj rano zadał Jej to pytanie dziennikarz Programu I. Wyjaśniła, że jeśli do tego dojdzie to oczywiście zgodzi się z decyzją premiera, gdyż decyzja zależy Niego. Z rozmow z ludźmi w Warszawie wiem, że Ta nasza Pani zanim cokolwiek podipisze sama wszystko analizuje i się zastanawia dość długo podpisać czy nie podpisać. Z tego wynika, że chyba nie ma zaufania do swoich ministrialnych urzędasów.
Ewa z Szydłowca19-02-2003 20:10:07   [#07]

W mojej szkole, też w ciągu tego roku, rodzice 2 dzieci dostarczyli orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego. Wystąpiłam do organu prowadzącego o wyrażenie zgody, gdyż jest to moim zdaniem forma aneksu do projektu organizacyjnego, który zatwierdza właśnie organ. Jeżeli wyraża zgodę, powinien znaleźć na to fundusze.

A tak w ogóle, to czy można odmówić przyznania takiego nauczania, jeżeli poradnia określa jego konieczność?

Karolina19-02-2003 20:21:09   [#08]

a jak odmówisz to co będziesz z tego miała?

Jak dziecko, ktore wyraźnie jest chore lub bardzo niepełnosprawne ruchowo lub na kroplówce...lub....jak będzie funkcjonowało w szkole?

 

W sumie nie wiem...może dyrektor odmowic? Chyba nie?

Tera19-02-2003 20:40:30   [#09]

Ewa:-)

Jak uczę - naście lat w szkole to jeszcze się nie zdarzyło, żeby

odmówiono nauczania, a mamy tego w roku trochę. Niektóre stałe,

inne doraźne wypadek, ciąża itp.

Ewa z Szydłowca20-02-2003 06:10:20   [#10]

Tera

W mojej szkole to też się nie zdarzyło. Patynie takie nasunęło mi się tylko dlatego, że nasz władze miejskie już trzeci rok ciągle szukają oszczędności w oświacie. Poobcinali nam już wszystko co było możliwe i nie wiem jak daleko mogą posunąć się w przypadku nauczania indywidualnego.
violka20-02-2003 19:57:36   [#11]

Ewo wg mnie nie mogą się posunąć za daleko

skoro jest orzeczenie to nauczanie musi być klasy młodsze 6-8 godz., starsze 8-10

ja równiez dostalam w połowie roku 3 go nie planowane

moje pismo dotyczące zapewnienia środków załtwiono odmownie, pisząc że mam sobie radzić w ramach budżetu przydzielonego szkole

i poradzę sobie najwyżej w pod koniec roku kalendarzowego zabraknie na zastępstwa (może nie będzie tyle potrzeba)

w każdym razie na przyszły rok zaplanuję na wszelki wypadek jednego więcej indywidualnego (u nas piszemy na arkuszu - "przewiduję ... godzin nauczania indywidualnego")

Leszek20-02-2003 20:37:24   [#12]

Zwróćcie uwagę, że za organizację nauczania indywidualnego odpowiedzialny jest dyrektor szkoły, a nie gmina, powiat czy też kuratorium.

Nie ma możliwości odmówić jeśli rodzic dostarczy pełną dokumentację, z orzeczeniem poradni p-p przede wszystkim.

Tylko poradnia może odmówić wydania orzeczenia o potrzebie nauczania indywidualnego. A rodzicowi służy wtedy od tej odmowy odwołanie do kuratora. Dyrektor nie ma już mozliwości odmówić.

Pozdrawiam

1.Ustawa o systemie oswiaty

- art. 71b. 1a. Indywidualnym nauczaniem obejmuje się dzieci i młodzież, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 lutego 2001r.

w sprawie orzekania o potrzebie kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży oraz wydawania opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, a także szczegółowych zasad kierowania do kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania.

(Dz. U. z 2001 r., Nr 13, poz. 114 i zm. z 2003 r. Nr 23, poz. 192)

3. Rozporządzenie MENiS z dnia 29 stycznia 2003 r. w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2003 r. Nr 23, poz. 193)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]