Forum OSKKO - wątek

TEMAT: nowy program technik budownictwa
strony: [ 1 ]
fredi17-03-2007 21:11:52   [#01]
Jeszcze nie mam.
Interesuje mnie ramówka proponowana w tym programie.
Interesują mnie wasze rozwiązania związane z ramówka.
jak znam życie Bogna już wie jak to zrobi.
fredi18-03-2007 16:16:51   [#02]
i dla ambitnych jeszce sprzedawca wg nowego programu
joszka18-03-2007 17:55:19   [#03]

Sprzedawca

jak jest nowy? Tzn od kiedy?
bogna18-03-2007 20:29:43   [#04]

programy dopuszczone w 2007/2008

http://www.men.gov.pl/programy/programy/progr_sz.pdf

i dla sprzedawcy jest nowy

Sprzedawca 522[01] 522[01] /ZSZ,SP/ MEN / 2007.02.08

bogna18-03-2007 20:32:02   [#05]

technik budownictwa - technikum czteroletnie

Technik budownictwa 311[04] 311[04] /T-4,TU,SP/ MEN / 2007.02.13

 

Plan nauczania – czteroletnie technikum

 

311 [04] technik budownictwa

 

podbudowa programowa: gimnazjum

 

l.p.

przedmioty nauczania

dla młodzieży

dla dorosłych

liczba godzin tygodniowo w czteroletnim okresie nauczania

liczba godzin w czteroletnim okresie nauczania

klasy I - IV

semestry I - VIII

forma stacjonarna

forma zaoczna

1.

podstawy budownictwa

3

2

38

2.

technologia budownictwa

11

7

139

3.

podstawy projektowania

9

6

113

4.

konstrukcje budowlane

9

6

113

5.

instalacje budowlane

1

1

13

6.

kosztorysowanie

3

2

38

7.

organizacja robót budowlanych

2

2

25

8.

eksploatacja obiektów budowlanych

2

2

25

9.

język obcy zawodowy

2

1

25

10.

zajęcia praktyczne

6

4

76

11.

specjalizacja *

2

2

25

 

razem

50

35

630

praktyka zawodowa: 3 tygodnie w klasie II i 3 tygodnie w klasie III

 

* program specjalizacji opracowuje szkoła w porozumieniu z pracodawcą.

bogna18-03-2007 20:33:37   [#06]

technik budownictwa - technikum uzupełniające

Technik budownictwa 311[04] 311[04] /T-4,TU,SP/ MEN / 2007.02.13

 

Plan nauczania – technikum uzupełniające

 

311 [04] technik budownictwa

 

podbudowa programowa: zasadnicza szkoła zawodowa

 

l.p.

przedmioty nauczania

dla młodzieży

dla dorosłych

liczba godzin tygodniowo w trzyletnim okresie nauczania

liczba godzin w trzyletnim okresie nauczania

klasy I - III

semestry I - VI

forma stacjonarna

forma zaoczna

1.

podstawy budownictwa

1

1

13

2.

technologia budownictwa

8

6

107

3.

podstawy projektowania

6

4

80

4.

konstrukcje budowlane

6

4

80

5.

instalacje budowlane

1

1

13

6.

kosztorysowanie

2

2

27

7.

organizacja robót budowlanych

2

2

27

8.

eksploatacja obiektów budowlanych

2

2

27

9.

język obcy zawodowy

1

1

13

10.

specjalizacja *

2

1

27

 

razem

31

24

414

praktyka zawodowa: 3 tygodnie w klasie II i 3 tygodnie w klasie III

 

* program specjalizacji opracowuje szkoła w porozumieniu z pracodawcą.

 

bogna18-03-2007 20:35:33   [#07]

technik budownictwa - szkoła policealna

Technik budownictwa 311[04] 311[04] /T-4,TU,SP/ MEN / 2007.02.13

 

Plan nauczania – szkoła policealna

 

311 [04] technik budownictwa

 

podbudowa programowa: szkoła dająca wykształcenie średnie

 

l.p.

przedmioty nauczania

dla młodzieży

dla dorosłych

liczba godzin tygodniowo w dwuletnim okresie nauczania

liczba godzin w dwuletnim okresie nauczania

semestry I - IV

semestry I - IV

forma stacjonarna

forma zaoczna

1.

podstawy budownictwa

3

2

41

2.

technologia budownictwa

11

8

150

3.

podstawy projektowania

9

7

123

4.

konstrukcje budowlane

9

7

123

5.

instalacje budowlane

1

1

14

6.

kosztorysowanie

3

2

41

7.

organizacja robót budowlanych

2

2

27

8.

eksploatacja obiektów budowlanych

2

2

27

9.

język obcy zawodowy

2

1

27

10.

zajęcia praktyczne

6

4

82

11.

specjalizacja *

2

1

27

 

razem

50

37

682

praktyka zawodowa: 4 tygodnie

 

* program specjalizacji opracowuje szkoła w porozumieniu z pracodawcą.

zgredek18-03-2007 20:40:01   [#08]

o dzięki dobry człowieku, znaczy dobra kobito!

joszka18-03-2007 20:40:35   [#09]

A macie "siatkę "

dla nowego sprzedawcy?
bogna18-03-2007 20:49:49   [#10]

:)

chyba mam w szkole, jutro sprawdzę

bogna18-03-2007 20:53:00   [#11]

poczepiam się trochę ;-)

* program specjalizacji opracowuje szkoła w porozumieniu z pracodawcą.

co autor miał na myśli?  

-------------------

konstrukcje budowlane:

w technikum czteroletnim dla młodzieży - 9 godzin,

w szkole policealnej też 9 godzin,

w technikum uzupełniającym - tylko 6.

Wynika z tego, że brakujące 3 godziny w TU powiny być zrealizowane w ZSZ stanowiącej odpowiednią podbudowę...

żaden ze znanych mi programów zsz nie zawiera takowych treści kształcenia!

---------------

i po raz kolejny przyczepię się do ramowych planów nauczania:

egzamin zawodowy taki sam, niezależnie od typu szkoły...

w technikum czteroletnim dla dorosłych - na kształcenie zawodowe 630 godzin,

w szkole policealnej dla dorosłych - 682.

dlaczego taka różnica?

hania118-03-2007 21:05:16   [#12]
A czy dla technika hotelarstwa ma ktoś pomysł na ramówkę według nowego programu?
fredi18-03-2007 21:14:38   [#13]

Bogna dzięki

są porządni dyrektorzy
joszka18-03-2007 23:11:39   [#14]

Czekam z nadzieją

dzięki z góry
bogna19-03-2007 17:55:31   [#15]

sprzedawca - zsz

Sprzedawca 522[01] 522[01] /ZSZ,SP/ MEN / 2007.02.08

 

Plan nauczania – zasadnicza szkoła zawodowa

 

zawód: sprzedawca 522[01]

 

podbudowa programowa: gimnazjum

 

l.p.

przedmioty nauczania

dla młodzieży

dla dorosłych

liczba godzin tygodniowo w dwuletnim okresie nauczania

liczba godzin w dwuletnim okresie nauczania

klasy I - II

semestry I - IV

forma stacjonarna

forma zaoczna

1.

towaroznawstwo

4

3

55

2.

organizacja sprzedaży

4

3

55

3.

sprzedaż towarów

4

3

55

4.

podstawy działalności handlowej

2

2

28

5.

zajęcia praktyczne

20

15

275

 

razem

34

26

468

bogna19-03-2007 17:57:16   [#16]

sprzedawca - szkoła policealna

Sprzedawca 522[01] 522[01] /ZSZ,SP/ MEN / 2007.02.08

 

Plan nauczania – szkoła policealna

 

zawód: sprzedawca 522[01]

 

podbudowa programowa: szkoła dająca wykształcenie średnie

 

 

l.p.

przedmioty nauczania

dla młodzieży

dla dorosłych

liczba godzin tygodniowo w dwuletnim (?)okresie nauczania

liczba godzin w dwuletnim (?) okresie nauczania

semestry I - II

semestry I - II

forma stacjonarna

forma zaoczna

1.

towaroznawstwo

3

2

41

2.

organizacja sprzedaży

3

2

41

3.

sprzedaż towarów

3

2

41

4.

podstawy działalności handlowej

1

1

21

5.

zajęcia praktyczne

15

11

197

 

razem

25

18

341

bogna19-03-2007 17:59:06   [#17]

przepisałam tak jak było w programie,

na czerwono - to oczywiście moje czepianie się ;-)

zgredek19-03-2007 18:00:29   [#18]

bo się machnęli

fredi19-03-2007 18:01:26   [#19]
nie ma
komputer w sklepie
zgredek19-03-2007 18:07:30   [#20]
sprzedawca w policealnej - roczny
bogna19-03-2007 18:12:27   [#21]

matematyka, czyli nie mniej niż... ;-)

z rozp. w sprawie ramowych planów...

c) podziału godzin przeznaczonych na kształcenie teoretyczne i kształcenie praktyczne w danym zawodzie dokonuje dyrektor szkoły, z tym że wymiar godzin przeznaczonych na kształcenie praktyczne w zasadniczej szkole zawodowej nie może wynosić mniej niż 60% godzin przewidzianych na kształcenie zawodowe

20 / 34 = 0,588

15 / 26 = 0,577

275 / 468 = 0,588

197 / 341 = 0,578

fredi19-03-2007 20:05:21   [#22]
i co dalej ?
czy ramówka w tych programach to tylko propozycja dla dyrektora , czy obowiązek ?
zgredek19-03-2007 23:41:57   [#23]

właśnie - ciekawe pytanie

moim zdaniem propozycja

ramówki obowiązkowe określane są w rozporządzeniu

ale jakoś niezbyt siebie przekonałam:-(

znaczy chyba słabe argumenty przedstawiłam:-(

czy można ingerować w ramówki okreslone w danym programie dla zawodu?

zgredek19-03-2007 23:46:55   [#24]

tak napisali w MEN:

Na podstawie rozporządzeń Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawach: ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 15, poz. 142, Nr 137, poz. 1155, z 2003 r. Nr 116, poz. 1093 oraz z 2004 r. Nr 43, poz. 393)

oraz klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 114, poz. 1195, z późn

. zm.),

dyrektorzy ponadgimnazjalnych szkół prowadzących kształcenie zawodowe ustalają szkolne plany nauczania dla typów szkół, w których będzie realizowane kształcenie w danym zawodzie. Liczba godzin, przewidziana na kształcenie zawodowe w danym typie szkoły, powinna być zgodna z odpowiednim ramowym planem nauczania. Na szkolnym planie nauczania należy zamieścić nazwę i symbol cyfrowy zawodu oraz numer programu nauczania – zgodnie z niniejszym wykazem.

Praktyka zawodowa powinna być realizowana w wymiarze określonym w programie nauczania.
zgredek20-03-2007 02:21:24   [#25]

i tu jakaś taka niekonsekwencja mi się jawi:

ramówki sobie można dostosować - a praktyki nie

to ja jednak poprosze o pp - pp, że praktyki zawodowe powinny być realizowane zgodnie z programem - znaczy autorzy programu mają wszechmoc jakąś, czy co?

w tym programie dla technika budownictwa po gimnazjum są dwie - 3-tygodniowe

a jeśli w innym będzie jedna trzy-tygodniowa?

czyli jedne szkoły tak, drugie siak?

a niby dlaczego we wszystkich programach powinny być dwie 3-tygodniowe

czepiam się - bo nie bardzo wiem na jakiej podstawie autorzy programów takie sprawy ustalają

a może nie wiem, bom nie doczytała?

zgredek20-03-2007 02:34:36   [#26]

a na koniec zadam głupie pytanie:

na jakiej podstawie opracowano ten program?

bo chyba podstawa programowa jakaś powinna być, a z tego co wiem - to nie ma żadnej:-(

a może nie wiem, bom nie doczytała?;-)

zgredek20-03-2007 02:36:50   [#27]
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2000 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach: technik archiwista, technik budownictwa, technik geodeta, technik handlowiec, technik hutnik, technik instrumentów muzycznych, technik ochrony fizycznej osób i mienia, technik organizacji reklamy, technik technologii drewna, technik technologii odzieży, technik włókiennik i mechanik pojazdów samochodowych.

Status aktu prawnego: 

  nieobowiązujący

Data wydania: 

  2000-08-03

Data wejścia w życie: 

  2000-09-29

Data obowiązywania: 

  2000-09-29

Data uchylenia: 

  2002-09-02

Organ wydający: 

  MIN. EDUKACJI NARODOWEJ
zgredek20-03-2007 02:58:20   [#28]

http://www.men.gov.pl/ksztzaw/podstawy_programowe/zawody.php

a tu podstawa programowa dla technika budownictwa jest

co to jest?

zgredek20-03-2007 03:11:03   [#29]

ot i wszystko:

Wykaz zawodów, dla których są zatwierdzone podstawy programowe

Poniżej

znajduje się wykaz 135 podstaw programowych kształcenia w zawodach, które są zaakceptowane przez ministrów właściwych dla zawodów oraz zatwierdzone przez ministra edukacji narodowej, lecz proces ich ustalania w drodze rozporządzenia, zgodnie z ustawą o systemie oświaty, dopiero się rozpoczął. Podstawy programowe kształcenia w poszczególnych zawodach będą ukazywały się sukcesywnie w Dzienniku Ustaw, w formie załączników do rozporządzeń.

73. technik budownictwa

fredi20-03-2007 07:43:26   [#30]

zgredek

sam ze sobą na sam najlepiej się mam ?
2katarzyna24-03-2007 16:31:17   [#31]
Proszę o podpowiedź, co znaczy, że program specjalizacji opracowuje szkoła w porozumieniu z pracodawcą? Wyczytałam w szukaju, że można zrezygnować ze specjalizacji. Wtedy godziny rozdzielam na obowiązkowe przedmioty zawodowe. W t. mechanicznym to aż 8 godzin. Czy tak macie?
zgredek24-03-2007 18:05:57   [#32]

nie rozumiem o co pytasz:-( ale to pewnie znalazłaś:

Warszawa, 2005-12-08

MINISTERSTWO EDUKACJI I NAUKI
Departament Kształcenia
Zawodowego i Ustawicznego

Państwo Kuratorzy
/wszyscy/

W związku z licznymi sygnałami dotyczącymi problemów z wprowadzaniem specjalizacji i liczbą godzin przeznaczonych na realizację zajęć specjalizujących - Ministerstwo Edukacji i Nauki Departament Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego uprzejmie przypomina, że szkoła może wybrać i wprowadzić specjalizację w zawodzie, jeżeli podstawa programowa kształcenia w danym zawodzie przewiduje taką możliwość. Wyboru specjalizacji dokonuje dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. Decyzja taka powinna być odpowiedzią na potrzeby regionalnego rynku pracy, a w efekcie prowadzić do zwiększenia szans absolwentów na podjęcie zatrudnienia.

Maksymalny wymiar godzin przeznaczonych na realizację zajęć z zakresu specjalizacji, która jest przyuczeniem do przyszłego stanowiska lub pokrewnych stanowisk pracy, określa podstawa programowa w każdym zawodzie. Godziny na specjalizację pochodzą z puli godzin przeznaczonych w danym typie szkoły na obowiązkowe zajęcia edukacyjne z zakresu kształcenia zawodowego. Specjalizacja może być realizowana w formie zajęć teoretycznych i zajęć praktycznych specjalizujących lub wyłącznie w formie zajęć praktycznych specjalizujących. Zajęcia praktyczne specjalizujące i miejsca ich realizacji nie odbiegają swym charakterem od zajęć praktycznych, będących jednym z obowiązkowych przedmiotów ujętych w większości programów nauczania dla zawodów.

Ponieważ wprowadzenie specjalizacji w zawodzie pod koniec okresu kształcenia nie jest obowiązkowe, to oczywistym jest, że dyrektor szkoły może przeznaczyć wszystkie godziny ujęte w ramowym planie nauczania tylko na obowiązkowe zajęcia edukacyjne z zakresu kształcenia zawodowego, a więc na realizację przedmiotów zawodowych, bądź modułów ogólnozawodowych i zawodowych, ujętych w dopuszczonym do użytku szkolnego programie nauczania.

W związku z powyższymi wyjaśnieniami Ministerstwo Edukacji i Nauki –Departament Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego uprzejmie przypomina, że standardy wymagań potwierdzających kwalifikacje w danym zawodzie ujmują wyłącznie treści kształcenia zawarte w podstawie programowej kształcenia w tym zawodzie. Zatem egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe przeprowadzany jest w zawodzie, zaś specjalizacja, często odmienna w każdej ze szkół prowadzących kształcenie zawodowe, nie jest przedmiotem sprawdzenia na zewnętrznym egzaminie zawodowym.

p.o. Zastępcy Dyrektora
Ewa Konikowska-Kruk

fredi27-03-2007 22:10:28   [#33]
Powtórzę pytanie

i co dalej ?
czy ramówka w tych programach to tylko propozycja dla dyrektora , czy obowiązek ?
Jaką ramówkę planujecie dla sprzedawcy ?
joszka24-04-2007 22:42:49   [#34]

Fredi

Powtórzę pytanie

i co dalej ?
czy ramówka w tych programach to tylko propozycja dla dyrektora , czy obowiązek ?
Jaką ramówkę planujecie dla sprzedawcy ?
Powtórzyłem ubiegłoroczną-tzn pomogł program do układania arkusza -jutro będzie weryfikacja w OP-niech się z tym wiozą w Pireneje
fredi25-04-2007 07:14:35   [#35]

joszka

mówisz o sprzedawcy ?

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]