Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
nowy program technik budownictwa |
fredi | 17-03-2007 21:11:52 [#01] |
---|
Jeszcze nie mam.
Interesuje mnie ramówka proponowana w tym programie.
Interesują mnie wasze rozwiązania związane z ramówka.
jak znam życie Bogna już wie jak to zrobi. |
fredi | 18-03-2007 16:16:51 [#02] |
---|
i dla ambitnych jeszce sprzedawca wg nowego programu |
joszka | 18-03-2007 17:55:19 [#03] |
---|
Sprzedawca jak jest nowy? Tzn od kiedy? |
bogna | 18-03-2007 20:32:02 [#05] |
---|
technik budownictwa - technikum czteroletnie
Technik budownictwa |
311[04] |
311[04] /T-4,TU,SP/ MEN / 2007.02.13 | Plan nauczania – czteroletnie technikum 311 [04] technik budownictwa podbudowa programowa: gimnazjum
l.p. |
przedmioty nauczania |
dla młodzieży |
dla dorosłych |
liczba godzin tygodniowo w czteroletnim okresie nauczania |
liczba godzin w czteroletnim okresie nauczania |
klasy I - IV |
semestry I - VIII |
forma stacjonarna |
forma zaoczna |
1. |
podstawy budownictwa |
3 |
2 |
38 |
2. |
technologia budownictwa |
11 |
7 |
139 |
3. |
podstawy projektowania |
9 |
6 |
113 |
4. |
konstrukcje budowlane |
9 |
6 |
113 |
5. |
instalacje budowlane |
1 |
1 |
13 |
6. |
kosztorysowanie |
3 |
2 |
38 |
7. |
organizacja robót budowlanych |
2 |
2 |
25 |
8. |
eksploatacja obiektów budowlanych |
2 |
2 |
25 |
9. |
język obcy zawodowy |
2 |
1 |
25 |
10. |
zajęcia praktyczne |
6 |
4 |
76 |
11. |
specjalizacja * |
2 |
2 |
25 |
|
razem |
50 |
35 |
630 |
praktyka zawodowa: 3 tygodnie w klasie II i 3 tygodnie w klasie III | * program specjalizacji opracowuje szkoła w porozumieniu z pracodawcą. |
bogna | 18-03-2007 20:33:37 [#06] |
---|
technik budownictwa - technikum uzupełniające
Technik budownictwa |
311[04] |
311[04] /T-4,TU,SP/ MEN / 2007.02.13 | Plan nauczania – technikum uzupełniające 311 [04] technik budownictwa podbudowa programowa: zasadnicza szkoła zawodowa
l.p. |
przedmioty nauczania |
dla młodzieży |
dla dorosłych |
liczba godzin tygodniowo w trzyletnim okresie nauczania |
liczba godzin w trzyletnim okresie nauczania |
klasy I - III |
semestry I - VI |
forma stacjonarna |
forma zaoczna |
1. |
podstawy budownictwa |
1 |
1 |
13 |
2. |
technologia budownictwa |
8 |
6 |
107 |
3. |
podstawy projektowania |
6 |
4 |
80 |
4. |
konstrukcje budowlane |
6 |
4 |
80 |
5. |
instalacje budowlane |
1 |
1 |
13 |
6. |
kosztorysowanie |
2 |
2 |
27 |
7. |
organizacja robót budowlanych |
2 |
2 |
27 |
8. |
eksploatacja obiektów budowlanych |
2 |
2 |
27 |
9. |
język obcy zawodowy |
1 |
1 |
13 |
10. |
specjalizacja * |
2 |
1 |
27 |
|
razem |
31 |
24 |
414 |
praktyka zawodowa: 3 tygodnie w klasie II i 3 tygodnie w klasie III | * program specjalizacji opracowuje szkoła w porozumieniu z pracodawcą. |
bogna | 18-03-2007 20:35:33 [#07] |
---|
technik budownictwa - szkoła policealna
Technik budownictwa |
311[04] |
311[04] /T-4,TU,SP/ MEN / 2007.02.13 | Plan nauczania – szkoła policealna 311 [04] technik budownictwa podbudowa programowa: szkoła dająca wykształcenie średnie
l.p. |
przedmioty nauczania |
dla młodzieży |
dla dorosłych |
liczba godzin tygodniowo w dwuletnim okresie nauczania |
liczba godzin w dwuletnim okresie nauczania |
semestry I - IV |
semestry I - IV |
forma stacjonarna |
forma zaoczna |
1. |
podstawy budownictwa |
3 |
2 |
41 |
2. |
technologia budownictwa |
11 |
8 |
150 |
3. |
podstawy projektowania |
9 |
7 |
123 |
4. |
konstrukcje budowlane |
9 |
7 |
123 |
5. |
instalacje budowlane |
1 |
1 |
14 |
6. |
kosztorysowanie |
3 |
2 |
41 |
7. |
organizacja robót budowlanych |
2 |
2 |
27 |
8. |
eksploatacja obiektów budowlanych |
2 |
2 |
27 |
9. |
język obcy zawodowy |
2 |
1 |
27 |
10. |
zajęcia praktyczne |
6 |
4 |
82 |
11. |
specjalizacja * |
2 |
1 |
27 |
|
razem |
50 |
37 |
682 |
praktyka zawodowa: 4 tygodnie | * program specjalizacji opracowuje szkoła w porozumieniu z pracodawcą. |
zgredek | 18-03-2007 20:40:01 [#08] |
---|
o dzięki dobry człowieku, znaczy dobra kobito! |
joszka | 18-03-2007 20:40:35 [#09] |
---|
A macie "siatkę " dla nowego sprzedawcy? |
bogna | 18-03-2007 20:49:49 [#10] |
---|
:) chyba mam w szkole, jutro sprawdzę |
bogna | 18-03-2007 20:53:00 [#11] |
---|
poczepiam się trochę ;-) * program specjalizacji opracowuje szkoła w porozumieniu z pracodawcą. co autor miał na myśli? ------------------- konstrukcje budowlane: w technikum czteroletnim dla młodzieży - 9 godzin, w szkole policealnej też 9 godzin, w technikum uzupełniającym - tylko 6. Wynika z tego, że brakujące 3 godziny w TU powiny być zrealizowane w ZSZ stanowiącej odpowiednią podbudowę... żaden ze znanych mi programów zsz nie zawiera takowych treści kształcenia! --------------- i po raz kolejny przyczepię się do ramowych planów nauczania: egzamin zawodowy taki sam, niezależnie od typu szkoły... w technikum czteroletnim dla dorosłych - na kształcenie zawodowe 630 godzin, w szkole policealnej dla dorosłych - 682. dlaczego taka różnica? |
hania1 | 18-03-2007 21:05:16 [#12] |
---|
A czy dla technika hotelarstwa ma ktoś pomysł na ramówkę według nowego programu? |
fredi | 18-03-2007 21:14:38 [#13] |
---|
Bogna dzięki są porządni dyrektorzy |
joszka | 18-03-2007 23:11:39 [#14] |
---|
Czekam z nadzieją dzięki z góry |
bogna | 19-03-2007 17:55:31 [#15] |
---|
sprzedawca - zsz
Sprzedawca |
522[01] |
522[01] /ZSZ,SP/ MEN / 2007.02.08 |
Plan nauczania – zasadnicza szkoła zawodowa zawód: sprzedawca 522[01] podbudowa programowa: gimnazjum
l.p. |
przedmioty nauczania |
dla młodzieży |
dla dorosłych |
liczba godzin tygodniowo w dwuletnim okresie nauczania |
liczba godzin w dwuletnim okresie nauczania |
klasy I - II |
semestry I - IV |
forma stacjonarna |
forma zaoczna |
1. |
towaroznawstwo |
4 |
3 |
55 |
2. |
organizacja sprzedaży |
4 |
3 |
55 |
3. |
sprzedaż towarów |
4 |
3 |
55 |
4. |
podstawy działalności handlowej |
2 |
2 |
28 |
5. |
zajęcia praktyczne |
20 |
15 |
275 |
|
razem |
34 |
26 |
468 | |
bogna | 19-03-2007 17:57:16 [#16] |
---|
sprzedawca - szkoła policealna
Sprzedawca |
522[01] |
522[01] /ZSZ,SP/ MEN / 2007.02.08 |
Plan nauczania – szkoła policealna zawód: sprzedawca 522[01] podbudowa programowa: szkoła dająca wykształcenie średnie
l.p. |
przedmioty nauczania |
dla młodzieży |
dla dorosłych |
liczba godzin tygodniowo w dwuletnim (?)okresie nauczania |
liczba godzin w dwuletnim (?) okresie nauczania |
semestry I - II |
semestry I - II |
forma stacjonarna |
forma zaoczna |
1. |
towaroznawstwo |
3 |
2 |
41 |
2. |
organizacja sprzedaży |
3 |
2 |
41 |
3. |
sprzedaż towarów |
3 |
2 |
41 |
4. |
podstawy działalności handlowej |
1 |
1 |
21 |
5. |
zajęcia praktyczne |
15 |
11 |
197 |
|
razem |
25 |
18 |
341 | |
bogna | 19-03-2007 17:59:06 [#17] |
---|
przepisałam tak jak było w programie, na czerwono - to oczywiście moje czepianie się ;-) |
zgredek | 19-03-2007 18:00:29 [#18] |
---|
bo się machnęli |
fredi | 19-03-2007 18:01:26 [#19] |
---|
nie ma
komputer w sklepie |
zgredek | 19-03-2007 18:07:30 [#20] |
---|
sprzedawca w policealnej - roczny |
bogna | 19-03-2007 18:12:27 [#21] |
---|
matematyka, czyli nie mniej niż... ;-) z rozp. w sprawie ramowych planów... c) podziału godzin przeznaczonych na kształcenie teoretyczne i kształcenie praktyczne w danym zawodzie dokonuje dyrektor szkoły, z tym że wymiar godzin przeznaczonych na kształcenie praktyczne w zasadniczej szkole zawodowej nie może wynosić mniej niż 60% godzin przewidzianych na kształcenie zawodowe 20 / 34 = 0,588 15 / 26 = 0,577 275 / 468 = 0,588 197 / 341 = 0,578 |
fredi | 19-03-2007 20:05:21 [#22] |
---|
i co dalej ?
czy ramówka w tych programach to tylko propozycja dla dyrektora , czy obowiązek ? |
zgredek | 19-03-2007 23:41:57 [#23] |
---|
właśnie - ciekawe pytanie moim zdaniem propozycja ramówki obowiązkowe określane są w rozporządzeniu ale jakoś niezbyt siebie przekonałam:-( znaczy chyba słabe argumenty przedstawiłam:-( czy można ingerować w ramówki okreslone w danym programie dla zawodu? |
zgredek | 19-03-2007 23:46:55 [#24] |
---|
tak napisali w MEN:
Na podstawie rozporządzeń Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawach: ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 15, poz. 142, Nr 137, poz. 1155, z 2003 r. Nr 116, poz. 1093 oraz z 2004 r. Nr 43, poz. 393)
oraz klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 114, poz. 1195, z późn . zm.),
dyrektorzy ponadgimnazjalnych szkół prowadzących kształcenie zawodowe ustalają szkolne plany nauczania dla typów szkół, w których będzie realizowane kształcenie w danym zawodzie. Liczba godzin, przewidziana na kształcenie zawodowe w danym typie szkoły, powinna być zgodna z odpowiednim ramowym planem nauczania. Na szkolnym planie nauczania należy zamieścić nazwę i symbol cyfrowy zawodu oraz numer programu nauczania – zgodnie z niniejszym wykazem.
Praktyka zawodowa powinna być realizowana w wymiarze określonym w programie nauczania. |
zgredek | 20-03-2007 02:21:24 [#25] |
---|
i tu jakaś taka niekonsekwencja mi się jawi: ramówki sobie można dostosować - a praktyki nie to ja jednak poprosze o pp - pp, że praktyki zawodowe powinny być realizowane zgodnie z programem - znaczy autorzy programu mają wszechmoc jakąś, czy co? w tym programie dla technika budownictwa po gimnazjum są dwie - 3-tygodniowe a jeśli w innym będzie jedna trzy-tygodniowa? czyli jedne szkoły tak, drugie siak? a niby dlaczego we wszystkich programach powinny być dwie 3-tygodniowe czepiam się - bo nie bardzo wiem na jakiej podstawie autorzy programów takie sprawy ustalają a może nie wiem, bom nie doczytała? |
zgredek | 20-03-2007 02:34:36 [#26] |
---|
a na koniec zadam głupie pytanie: na jakiej podstawie opracowano ten program? bo chyba podstawa programowa jakaś powinna być, a z tego co wiem - to nie ma żadnej:-( a może nie wiem, bom nie doczytała?;-) |
zgredek | 20-03-2007 02:36:50 [#27] |
---|
|
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2000 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach: technik archiwista, technik budownictwa, technik geodeta, technik handlowiec, technik hutnik, technik instrumentów muzycznych, technik ochrony fizycznej osób i mienia, technik organizacji reklamy, technik technologii drewna, technik technologii odzieży, technik włókiennik i mechanik pojazdów samochodowych. |
Status aktu prawnego: |
|
nieobowiązujący |
Data wydania: |
|
2000-08-03 |
Data wejścia w życie: |
|
2000-09-29 |
Data obowiązywania: |
|
2000-09-29 |
Data uchylenia: |
|
2002-09-02 |
Organ wydający: |
|
MIN. EDUKACJI NARODOWEJ | |
zgredek | 20-03-2007 03:11:03 [#29] |
---|
ot i wszystko: Wykaz zawodów, dla których są zatwierdzone podstawy programowe
Poniżej znajduje się wykaz 135 podstaw programowych kształcenia w zawodach, które są zaakceptowane przez ministrów właściwych dla zawodów oraz zatwierdzone przez ministra edukacji narodowej, lecz proces ich ustalania w drodze rozporządzenia, zgodnie z ustawą o systemie oświaty, dopiero się rozpoczął. Podstawy programowe kształcenia w poszczególnych zawodach będą ukazywały się sukcesywnie w Dzienniku Ustaw, w formie załączników do rozporządzeń.
73. technik budownictwa |
fredi | 20-03-2007 07:43:26 [#30] |
---|
zgredek sam ze sobą na sam najlepiej się mam ? |
2katarzyna | 24-03-2007 16:31:17 [#31] |
---|
Proszę o podpowiedź, co znaczy, że program specjalizacji opracowuje szkoła w porozumieniu z pracodawcą? Wyczytałam w szukaju, że można zrezygnować ze specjalizacji. Wtedy godziny rozdzielam na obowiązkowe przedmioty zawodowe. W t. mechanicznym to aż 8 godzin. Czy tak macie? |
zgredek | 24-03-2007 18:05:57 [#32] |
---|
nie rozumiem o co pytasz:-( ale to pewnie znalazłaś: Warszawa, 2005-12-08 MINISTERSTWO EDUKACJI I NAUKI Departament Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Państwo Kuratorzy /wszyscy/ W związku z licznymi sygnałami dotyczącymi problemów z wprowadzaniem specjalizacji i liczbą godzin przeznaczonych na realizację zajęć specjalizujących - Ministerstwo Edukacji i Nauki Departament Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego uprzejmie przypomina, że szkoła może wybrać i wprowadzić specjalizację w zawodzie, jeżeli podstawa programowa kształcenia w danym zawodzie przewiduje taką możliwość. Wyboru specjalizacji dokonuje dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. Decyzja taka powinna być odpowiedzią na potrzeby regionalnego rynku pracy, a w efekcie prowadzić do zwiększenia szans absolwentów na podjęcie zatrudnienia. Maksymalny wymiar godzin przeznaczonych na realizację zajęć z zakresu specjalizacji, która jest przyuczeniem do przyszłego stanowiska lub pokrewnych stanowisk pracy, określa podstawa programowa w każdym zawodzie. Godziny na specjalizację pochodzą z puli godzin przeznaczonych w danym typie szkoły na obowiązkowe zajęcia edukacyjne z zakresu kształcenia zawodowego. Specjalizacja może być realizowana w formie zajęć teoretycznych i zajęć praktycznych specjalizujących lub wyłącznie w formie zajęć praktycznych specjalizujących. Zajęcia praktyczne specjalizujące i miejsca ich realizacji nie odbiegają swym charakterem od zajęć praktycznych, będących jednym z obowiązkowych przedmiotów ujętych w większości programów nauczania dla zawodów. Ponieważ wprowadzenie specjalizacji w zawodzie pod koniec okresu kształcenia nie jest obowiązkowe, to oczywistym jest, że dyrektor szkoły może przeznaczyć wszystkie godziny ujęte w ramowym planie nauczania tylko na obowiązkowe zajęcia edukacyjne z zakresu kształcenia zawodowego, a więc na realizację przedmiotów zawodowych, bądź modułów ogólnozawodowych i zawodowych, ujętych w dopuszczonym do użytku szkolnego programie nauczania. W związku z powyższymi wyjaśnieniami Ministerstwo Edukacji i Nauki –Departament Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego uprzejmie przypomina, że standardy wymagań potwierdzających kwalifikacje w danym zawodzie ujmują wyłącznie treści kształcenia zawarte w podstawie programowej kształcenia w tym zawodzie. Zatem egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe przeprowadzany jest w zawodzie, zaś specjalizacja, często odmienna w każdej ze szkół prowadzących kształcenie zawodowe, nie jest przedmiotem sprawdzenia na zewnętrznym egzaminie zawodowym. p.o. Zastępcy Dyrektora Ewa Konikowska-Kruk |
fredi | 27-03-2007 22:10:28 [#33] |
---|
Powtórzę pytanie
i co dalej ?
czy ramówka w tych programach to tylko propozycja dla dyrektora , czy obowiązek ?
Jaką ramówkę planujecie dla sprzedawcy ? |
joszka | 24-04-2007 22:42:49 [#34] |
---|
Fredi Powtórzę pytanie
i co dalej ? czy ramówka w tych programach to tylko propozycja dla dyrektora , czy obowiązek ? Jaką ramówkę planujecie dla sprzedawcy ?
Powtórzyłem ubiegłoroczną-tzn pomogł program do układania arkusza -jutro będzie weryfikacja w OP-niech się z tym wiozą w Pireneje |
fredi | 25-04-2007 07:14:35 [#35] |
---|
joszka mówisz o sprzedawcy ? | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|