Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Dyskusja o zatrudnieniu w zespołach szkół - PILNE!
strony: [ 1 ][ 2 ]
Fakir204-01-2007 09:45:46   [#01]

http://orka.sejm.gov.pl/Druki5ka.nsf/0/2A9107D68C2625AEC125724500455502/$file/1246.pdf 

10 stycznia będzie komisja temu poświęcona...

Poproszono mnie o wyrażenie zdania...

Mnie się to podoba, chociaż (wbrew temu co napisano w uzasadnieniu) pewne skutki finansowe to za soba pociągnie jednak...

Co sądzicie?

beera04-01-2007 09:50:57   [#02]

Jak juzpisalismy na kilku wątkach OSKKO wystosowało pismo w tej sprawie.

Opinię opracowała Bogna Skoraszewska

rzewa04-01-2007 09:52:06   [#03]
http://www.oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=19306#fbk
Fakir204-01-2007 09:54:04   [#04]

Jasne :)))

Dziękuję !

Adaa04-01-2007 15:58:29   [#05]

gratuluje Bognie...jej opinia bedzie prezentowana na komisji sejmowej

;-)

beera04-01-2007 16:01:52   [#06]

yhm

jest u posłów- reprezentanta wnioskodawców, przewodniczącej komisji i w men

nie wiem, czy Marek się zdecyduje pojechac na tę komisję- mamy jak zwykle zaproszenie

A Bogna  zrobiła rzecz profesjonalnie:)

Fakir204-01-2007 17:07:15   [#07]

Teraz ma tę opinię więcej osób :)))

Zwrócił się do mnie jeden z członków komisji z prośbą o wyrażenie zdania. Wyraziłem.

Coś mnie "pikło" i wrzuciłem ten wątek.

Dzięki Ewy linkowi puściłem dalej - przyjęto z zainteresowaniem (bo nie mieli tego materiału) i obiecano... puścić do reszty członków komisji, jako świetne :)))

:)))

Magosia04-01-2007 17:12:33   [#08]

Nasz poseł

Jeden z posłów komisji to mój niedawny wójt - "przerabialiśmy" absurdalnośc aktualnych przepisów na niejednej dyskusji- myślę,że to może być dobry i mocny głos.
kasiek04-01-2007 17:18:05   [#09]

W końcu...

... mogę zacząć znowu marzyć o zatrudnieniu na podstawie mianowania, uczę w zespole szkół - podstawowa 12/18 i gimnazjum 8/18 i nie było możliwości zatrudnienia na podstawie mianowania, chociaż mam umowę na etat w podstawówce i dopełniam w gimnazjum ...

Dzwoniłam w tej sprawie we wrześniu do kuratiorium i ministerstwa, poinformowali mnie, że nie ma możliwości zatrudnienia na podstawie mianowania, ponieważ nie mam etatu w jednej szkole (a przecież na umowie mam). W naszej gminie sytuacja wygląda chyba tak, że na palcach u jednej ręki można policzyć tych nauczycieli mianowanych, którzy są zatrudnieni na podstawie mianowania, wyjątek stanowi nauczanie wczesnoszkolne i ci szczęśliwcy, którzy mają uprawnienia do 2 przedmiotów i mieszczą się z 18 godzinami w jednej szkole...

beera04-01-2007 17:22:00   [#10]

posłowie Komisji  opracowanie dostaną na posiedzeniu, bo ma ten materiał przewodnicząca komisji i pojedzie z nim na komisję Marek

Ale zawsze to dobrze, gdy się glos stowarzyszenia popularyzuje w sposób wszechstronny:)

....................

Magosiu- to cenne, gdy się członkowie komisji choć otarli o tę tematykę, bo na posiedzeniu będą przedstawiciele MENu, mający odmienne zdanie na ten temat ( jak i na np. komisji w sprawie awansu)

Marek Pleśniar04-01-2007 17:50:26   [#11]

to stanowisko przekazałem posłom i będę na tej komisji 10tego

fredi04-01-2007 18:17:15   [#12]

magosia

znamy, znamy
pozostałych też
a tu jeden z nich
http://www.djjoy.vipserv.org/psl/photo.php?idk=01&show=26
rzewa04-01-2007 19:04:39   [#13]

a tak na marginesie... Kasiek:

jestes zatrudniona na podstawie mianowania i twój dyrektor jak najprędzej powinien to na piśmie stwierdzić!
bogna04-01-2007 19:12:26   [#14]

rzewa, na jakiej podstawie tak twierdzisz?

moim zdaniem Kasiek nie spełnia warunku:

KN - Art. 10.

5. Stosunek pracy z nauczycielem mianowanym i z nauczycielem dyplomowanym nawiązuje się na podstawie mianowania, jeżeli:

 

6) istnieją warunki do zatrudnienia nauczyciela w szkole w pełnym wymiarze zajęć na czas nieokreślony.

rzewa04-01-2007 19:14:49   [#15]

napisała, że

ma umowę w sp w pełnym wymiarze na czas nieokreślony

a że obecnie ma uzupełnienie w gimnazjum to co z tego?

zatrudniony na podstawie mianowania tez może uzupełniać...
cynamonowa04-01-2007 19:18:08   [#16]

szkole, czyli zespole.....wszyscy nauczyciele w mojej szkole zatrudnieni sa w zespole, moze wyszlismy przed szereg...:) ( SIO nigdy się z tego powodu nie buntowało)

Nasze umowy stwierdzajace zatrudnienie w zespole zawierają także wzmiankę:jest zatrudniony w Zespole Szkół........., realizujac godziny dydaktyczne w szkole podstawowej i gimnazjum.

bogna04-01-2007 19:23:28   [#17]

zatrudniony na podstawie mianowania tez może uzupełniać...

owszem, jeśli już jest zatrudniony.

Nowego stosunku pracy, moim zdaniem, nie można w ten sposób nawiązać.

beera04-01-2007 19:25:57   [#18]

nie jest wazne, że " gdzies się tak robi"

bo może się i robi, ale w ten sposób, to w ogóle niewazne sa jakie sa przepisy, bo sobie każdy moze zrobic co chce

unormowania prawne mają znaczenie-, bo gdyby nie miały, kasia nie miałaby tego problemu, który ma.

rzewa04-01-2007 19:28:28   [#19]

owszem

ale nowego stosunku pracy nie można tak nawiazać bez wględu na to czy na podstawie mianowania czy nie
bogna04-01-2007 19:40:19   [#20]
uważasz, że nie można stosować art. 22 ust. 1?
rzewa04-01-2007 19:44:25   [#21]

przy zatrudnianiu?

nie - on dotyczy n-la już zatrudnionego, nieważne czy zatrudnionego na podstawie mianowania czy nie.
bogna04-01-2007 19:52:11   [#22]

a to "już" zatrudnionego

to Twoim zdaniem kwestia dni, godzin czy minut?

rzewa04-01-2007 19:57:48   [#23]
bogna, jeśli zatrudniam n-la mianowanego (dyplomowanego) na czas nieokreślony w pełnym wymiarze, to... zatrudniam go na podstawie mianowania (innej możliwości po prostu nie ma) i nieważne czy napiszę to na umowie czy nie.

I teraz jak juz jest zatrudniony, a nie mam dla niego etatu (zatrudniając miałam, bo inaczej nie mogłabym zatrudnic jak zatrudniłam), to organ prowadzący może go skierować na uzupełnienie na odstawie art 22 ust 1 KN.

i nie maja tu nic do rzeczy dni czy godziny...
beera04-01-2007 20:06:00   [#24]

dlaczego więc KO i MEN mają inne zdanie?

widac praktyka bywa inna

bogna04-01-2007 20:06:18   [#25]

rzewa chodzi mi o zatrudnienie nauczyciela (od załóżmy 1 września 2006r.),

dla którego mam w technikum 12 godzin

w ZSZ 6 godzin.

Może być zatrudniony w technikum a uzupełniać w zsz?

ewa04-01-2007 20:19:18   [#26]

praktyka różna jest...

bogna jak byłam dyrkiem w zespole to tak zatrudniałam

rzewa04-01-2007 22:17:08   [#27]

bogna,

moim zdaniem nie - wg. mnie bardzo to naciągane jest i bym tak nie zatrudniła

Ja bym zatrudniła w zespole na etat (i nie jestem odosobniona w tym jak mam powody sądzić), ale jeśli juz wystrzegamy się zatrudniania w zespole, to powinny być 2 umowy w niepełnym wymiarze.

A gdybyś miała np liceum tylko i chodziło by o sąsiednie technikum np. to byś też tak zatrudniła z  usupełnieniem? Przecież uzupełnianie jest w gestii OP...
Marek Pleśniar04-01-2007 23:47:51   [#28]

fakirze, Ty jedziesz tam czy przekazujesz opinię komuś kto będzie (posłowi)?

bo sie gubię? Jeśli masz okazję być też na na komisji to przesunięto ją - dziś zmieniono godzinę posiedzenia. Dziś dwukrotnie przesyłano mi nowe informacje z kancelarii sejmu

tak czy owak koniecznie przekaż każdemu uczestnikowi sprawy którego znasz nasze stanowisko OSKKO bo tego trzeba jak najwięcej

ja tam (na posiedzeniu KENiM) będę, stanowisko ma tez szef komusji edukacji, szef projektu i minister edukacji

każda kolejna osoba uświadomiona o naszych działaniach to ogromna korzyść

jeśli chcesz/che ten ktoś - dam Ci to też w Wordzie - z logo OSKKO itd

napisz to wyślę

fredi05-01-2007 06:49:36   [#29]
ja zatrudniam w zespole
Fakir205-01-2007 09:03:26   [#30]

Marku...

Niestety nie będzie mnie tam... Tylko przekazałem "wyżej"...

Materiały (w fromie elektronicznej) ten "mój" człowiek przyjął z radością, bo jak sama zanaczyła (bo to kobieta). wcale się na tym nie zna a chce być zorientowana... Obiecała przekazaćswoim koleżankom i kolegom, bo jej się to spodobało (materiały są świetne - tak rzekła)...

Samo nastawienie pozytywne :)

Nie mieli tego materiału wcześniej... 

Jeśli możesz - prześlij z logiem w Wordzie. Natychmiast dam jej jeszcze raz... Niech reklamują OSKKO :)

Marek Pleśniar05-01-2007 09:08:53   [#31]

ok, dawam!

:-)

Magosia05-01-2007 09:42:38   [#32]

Marek

prześlij i na moja pocztę - pogadam też z naszym wojtem- poslem ( H. Smolarz).
Marek Pleśniar05-01-2007 09:46:17   [#33]
leci:-)
Fakir205-01-2007 09:54:57   [#34]

Dziekuję!

Poleciało dalej :)

agabu05-01-2007 10:02:48   [#35]

A może by tak

pomyśleć o tym, żeby zmienić więcej tzn. nie mówić o zespołach szkół lecz o szkole kształcącej na trzech, dwóch etapach kształcenia. Wtedy nie powstawałby zespół a szkoła (za zgodą KO) o innym stopniu organizacji wewętrznej. Przecież może być szkoła, w krórej uczeń kończy klasę I pierwszego etapu edukacyjnego (szkoły podstawowej) lub klasę II trzeciego etapu edukacyjnego (gimnazjum) itp. Może taka zmiana miałaby sens? jak myslicie?
Ala05-01-2007 10:03:49   [#36]
a czy ktoś myślał może jak rozwiązać sprawę majątku i wyposażenia w zespołach? czy konieczna jest rozdzielność wyposażenia, pomocy dydaktycznych itd oraz prowadzenie ksiąg inwentarzowych dla każdej szkoły osobno?
agabu05-01-2007 10:06:25   [#37]

Alu,

dlatego właśnie, nie tylko w związku z zatrudnieniem przyszedł mi do głowy pomysł szkoły, a nie zespołu.

Magosia05-01-2007 10:06:43   [#38]

U mnie nie ma rozdzielności

- bo się nie da tego zrobić.
AnJa05-01-2007 10:11:24   [#39]
Alu - ideą tworzenia zespołów było ułatwianie własnie administrowania mieniem i zatrudniania pracowników.

Wskutek głupoty któregoś urzednika którejs ekipy ministerstwa wymyslono, ze zatrudnianie ma byc utrudnione- na szczęście wladza  durnego urzednika nie sięgała juz mienia (bo to jest OP, a tam nawet durnemu daje się wyperswadować absurdalne pomysły).

Agabu - zespoły powstały jako połaczenia szkół ponadpodstawowych, początkowo zwykle zawodowych, potem niestety tez licealnych i zawodowych (do dzisiaj po takim połączeniu mamy kaca).
I gdyby tak było do dzisiaj - nie byłoby problemu - niestety wymyslono gimnazja, a potem jeszcze pozwolono na łaczenie ich w zespoły z podstawówkami.
agabu05-01-2007 10:20:13   [#40]
AnJa - przecież wiem jak było. Sadzę jednak, ze w przypadku łączenia szkół ogólnokształcących - SP + G (+ LO) miałoby to sens. Można też myśleć o tym, żeby nie łączyć LO i ZSZ.
AnJa05-01-2007 11:38:31   [#41]
moim zdaniem takie cudeńka jak SP-G-LO są jedynie wytworem nadambicji władz niewielkich miasteczek, nie mają żadnego sensu i kaleczą dzieci i nauczycieli - nie mam żadnego uzasadnienia, ot tak mi się wydaje

jeśli już jednak funkcjonują - powinno usankcjonowac się zespół jako jednostkę organizacyjną ze wszystkimi kompetencjami jako szkoły

cyrk i tak będzie - SU, RR, RS- bo według mnie te powinny być rozdzielne
agabu05-01-2007 11:41:52   [#42]

moim zdaniem takie cudeńka jak SP-G-LO są jedynie wytworem nadambicji władz niewielkich miasteczek, nie mają żadnego sensu i kaleczą dzieci i nauczycieli

Nie rozumiem tego. Wyjaśnisz to szerzej?

AnJa05-01-2007 12:46:13   [#43]
szerzej nie;-)

krótko- dzieciak jest od 4 klasy do matury (9 lat)uczony często przez tego samego nauczyciela -albo nauczyciela z tego samego sosu (pokój nauczycielski, zespół przedmiotowy)- zderzenia z życiem bywają  wtedy trudne

nauczyciel - ucząc na tak różnych poziomach uśrednia się - w efekcie często ma nadmierne wymgania w stosunku do uczniów klasy IV, a za nisie wobec LO,

uniwersalizacja metod pracy też jest zjawiskiem częstym
...
pracowałem (i pracuję)w róznych szkołach, mam sporo nauczycieli z doświadczeniami z takich szkół lub przez jakiś czas dorabiających albo u nas, albo w sasiednim gimnazjum czy podstawówe - nie teoretyzuję więc
Magosia05-01-2007 14:07:02   [#44]

Też nie rozwijam szerzej

ale zdecydowanie popieram Andrzeja.

Gdybym mogła rozdzielić swoj zespół szkół ( sp+ Gim.) też bym go rozdzieliła. Inne są problemy i sposób zarządzania w odniesieniu do maluchów( 7- 10 lat) inne- w odniesieniu do mlodzieży gimnazjalnej .

Ale - skoro juz mam zespół to chce uregulowania prawnego w odniesieniu do zatrudniania.

AnJa05-01-2007 14:20:10   [#45]
oooo!

magosia jako poniekąd humanistka precyzyjnie wyraziła to, co ja wyrazić chcialem
cynamonowa05-01-2007 14:22:50   [#46]
a ja gdybym mogła.....nie rozdzieliłabym swojego zespołu. jesteśmy osiedlową szkołą. Wszystkie "gigusie" mamy już rozszyfrowane w sp, potem dzieląc klasy w gimnazjum wiemy co i jak, kto z kim moze być w jednej klasie, kto nie. Jak i komu przydzielać zespoły wyrównawcze itp. Uważam, ze odpada nam czas na długie poznawanie nastolatka, którego niestety czasem przez tylko trzyletni pobyt w gimnazjum trudno rozpoznać. Wyniki egzaminów też mamy dobre, myślę, ze wpływ na to ma fakt przkazywania informaccji o uczniu przez nauczycieli z tego sameo pokoju nauczycielskiego.
ulkowa05-01-2007 15:20:35   [#47]

To dam przykład bezsensownego zatrudniania nauczyciela na szkołe w Zespole Szkół Ponagimnazjalnych (zawodowych).

Mamy 5 typów szkół (do 31 sierpnia 2005 mieliśmy 12): zasadnicza szkoła zawodowa, technikum, liceum profilowane, technikum uzupełniające. technikum uzupełniające dla dorosłych.

Przykład polonistki (nauczycielka kontraktowa):

Rok szkolny 2005/2006. Umowa na pełny wymiar w Technikum plus uzupełnienie etaty  (Liceum Profilowane, Technikum Uzupełniające i Technikum Uzupełniające dla Dorosłych. Dodatkowa umowa na 3,53 etatu w Zasadniczej Szkole Zawodowej. Na koniec roku szkolnego 31.08.2006) dotała świadectwo pracy na dodatklową umowę.

Rok szkolny 2006/20o7.  Główna umowa bez zmian (była na czas nieokreślony. Do głównej umowy uzupełnienie etatu w Liceum Profilowanym, Technikum Uzupełniającym, Technikum Uzupełniający dla Dorosłych i w Zasadniczej szkole Zawodowej. Dodatkowa umowa na 5,32/18 etatu w Liceum Profilowanym. Oczywiści na koniec roku sxzkolnego 2006/07 też dostanie świadectwo pracy.

Ta Pani jest młodym nauczycielem i przy takiej polityce kadrowej dla tej pani trze3ba by było ałożyc osobną szafę na akta osobowe.

Zaznaczam ze jest to Zespół Szkół Zawodowych gdzie jest jeden dyrektor i trzech wice. Wszystko podpisuje dyrektor Zespołu Szkół Zawodowych.

Pania polonistkę nazywam królikiem doświadczalnym (pani się nie obraza).

No cóż muszę powiedzieć, że doświadczenie nie wypaliło. Pani też się śmieje na początku roku szkolnego jak musi podpisywać tony papierów.

Zaznaczam, że w roku szkolnym 2006/07 zatrudniliśmy juz nauczyciela wg starych zasad. A Nasza "pani królik doświadczalny" od nastepnego roku szkolnego będzie tez juz zatrudniona NORMALNIE a reszta to będą godziny ponadwymiarowe.

bogna07-01-2007 19:35:33   [#48]

proszę

przed Marka wyjazdem do Warszawy na posiedzenie  KENiM (10 stycznia)

o jakieś krytyczne uwagi, uzupełnienia do tego pisma o zespołach

(wrzucę tutaj, żeby nie latać po wątkach)

Stowarzyszeni w Ogólnopolskim Stowarzyszeniu Kadry Kierowniczej Oświaty popierają poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty i ustawy -  Karta Nauczyciela, mający na celu ograniczenie niekorzystnej dla nauczycieli i uczniów wykładni ustaw, poprzez doprecyzowanie ich przepisów.

Negatywne zjawiska związane z wynikającą z art. 10 ust. 1 KN koniecznością zatrudniania nauczycieli w konkretnej szkole zespołu zamiast w zespole szkół, sygnalizowane były już podczas I Kongresu Zarządzania Oświatą, zorganizowanego przez OSKKO we wrześniu 2006r. Zdaniem stowarzyszonych należą do nich:

 

o          konieczność corocznej modyfikacji umów o pracę wielu nauczycieli, w związku ze  zmianą obowiązków i liczby godzin zajęć w poszczególnych szkołach zespołu, skutkującą poczuciem niestabilności zatrudnienia nauczycieli;

o          ograniczenie możliwości zatrudnienia przez mianowanie i pozbawienie nauczycieli uprawnień wynikających z tej formy zatrudnienia;

o          nieuzasadnione zwiększanie kosztów zatrudnienia, wynikające z konieczności zawierania odrębnej umowy z nauczycielem, zatrudnionym w jednej ze szkół zespołu a uzupełniającym etat w innej szkole tego zespołu, którego całkowity wymiar przydzielonych godzin przekracza pensum;

o          konieczność wystawiania nauczycielowi pracującemu w zespole szkół, w przypadku rozwiązania stosunku pracy, kilku świadectw pracy;

o          kłopoty z organizacją i rozliczaniem zastępstw w zespołach szkół, wynikające z faktu, iż nauczyciel nie może pełnić zastępstw  w szkole, w której nie jest zatrudniony;

o          sztuczne ograniczenia w organizacji zajęć pozalekcyjnych oraz w opiece nad uczniami w czasie imprez ogólnoszkolnych;

o          utrudnienia w organizacji pracy szkolnych pedagogów, psychologów, nauczycieli – bibliotekarzy;

o          zatrudnienie dyrektora zespołu szkół i innych osób sprawujących funkcje kierownicze tylko w jednej ze szkół zespołu;

o          ograniczenia rozwoju zawodowego nauczycieli w okresie stażu, poprzez wymagane  przepisami powiązanie rozwoju z konkretną szkołą w zespole a nie ze wszystkimi szkołami, w których nauczyciel pracuje (§ 7 i § 8 Rozporządzenia w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli)

 

Uważamy, że dla jednoznacznego stosowania przepisów oświatowych wobec zespołów szkół i zatrudnionych w nich nauczycieli konieczne jest wprowadzenie, oprócz proponowanych w poselskim projekcie ustawy, następujących zmian:

 

 

Przepisy prawa

Uwagi OSKKO

UoSO

Art. 2. System oświaty obejmuje:

1) przedszkola, w tym z oddziałami integracyjnymi oraz przedszkola specjalne,

2) szkoły:

a) podstawowe, w tym: specjalne, integracyjne, z oddziałami integracyjnymi i sportowymi, sportowe i mistrzostwa sportowego,

b) gimnazja, w tym: specjalne, integracyjne, z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi, sportowymi i przysposabiającymi do pracy, sportowe i mistrzostwa sportowego,

c) ponadgimnazjalne, w tym: specjalne, integracyjne, z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi i sportowymi, sportowe, mistrzostwa sportowego, rolnicze i leśne,

d) artystyczne;

3) placówki oświatowo-wychowawcze, w tym szkolne schroniska młodzieżowe, umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień oraz korzystanie z różnych form wypoczynku i organizacji czasu wolnego;

 

Mając na uwadze art. 3 Kodeksu Pracy, uważamy za celowe uzupełnienie wykazu jednostek organizacyjnych funkcjonujących w systemie oświaty o zespoły szkół.

 

KP - Art. 3. Pracodawcą jest jednostka organizacyjna, choćby nie posiadała osobowości prawnej, a także osoba fizyczna, jeżeli zatrudniają one pracowników.

UoSO

Art. 7. 1. Szkołą publiczną jest szkoła, która:

 

3) zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach, z zastrzeżeniem ust. 1a;

 

Zasadnym wydaje się uwzględnienie, iż zatrudnianie nauczycieli może też być cechą zespołu szkół

UoSO

Art. 36a

5. W celu przeprowadzenia konkursu organ prowadzący szkołę lub placówkę powołuje komisję konkursową w składzie:

 

1) po trzech przedstawicieli:

a) organu prowadzącego szkołę lub placówkę,

b) organu sprawującego nadzór pedagogiczny;

2) po dwóch przedstawicieli:

a) rady pedagogicznej,

b) rodziców;

3) po jednym przedstawicielu zakładowych organizacji związkowych, przy czym przedstawiciel związku zawodowego nie może być zatrudniony w szkole lub placówce, której konkurs dotyczy.

Sugerujemy doprecyzowanie składu komisji konkursowej w odniesieniu do istniejącego zespołu szkół

UoSO

Art. 37. 1. W szkole lub placówce, w których zgodnie z ramowym statutem może być utworzone stanowisko wicedyrektora i inne stanowiska kierownicze, powierzenia tych stanowisk i odwołania z nich dokonuje dyrektor szkoły lub placówki, po zasięgnięciu opinii organu prowadzącego, rady szkoły lub placówki oraz rady pedagogicznej.

 

Unormowania wymagają zasady utworzenia stanowiska wicedyrektora i innych stanowisk kierowniczych w przypadku szkół połączonych w zespół.

KN

Art. 1. 1. Ustawie podlegają nauczyciele, wychowawcy i inni pracownicy pedagogiczni zatrudnieni w:

 

1) publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach oraz zakładach kształcenia i placówkach doskonalenia nauczycieli działających na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 1a oraz pkt 2 lit. a;

Uważamy za konieczne uzupełnienie zapisów art. 1 ust. 1  KN o nauczycieli zatrudnionych w zespołach szkół.

Uwzględnienie w tym artykule zespołu szkół jako odrębnej jednostki organizacyjnej pozwoli na stosowanie wszelkich zapisów KN wobec nauczycieli zatrudnionych w zespołach (w tym także art. 10 ust. 1.).

KN

Art. 10.

1. Stosunek pracy z nauczycielem nawiązuje się w szkole na podstawie umowy o pracę lub mianowania, z zastrzeżeniem ust. 8.

 

5. Stosunek pracy z nauczycielem mianowanym i z nauczycielem dyplomowanym nawiązuje się na podstawie mianowania, jeżeli:

 

6) istnieją warunki do zatrudnienia nauczyciela w szkole w pełnym wymiarze zajęć na czas nieokreślony.

Obecny stan prawny jest krzywdzący dla  nauczycieli mianowanych lub dyplomowanych, których nie można zatrudnić przez mianowanie, mimo że łącznie w szkołach zespołu są zatrudnieni w pełnym wymiarze czasu pracy.

Marek Pleśniar07-01-2007 19:37:04   [#49]
oo, tak! wypraw mnie bognoo i spółko z o.o.bo roboty huk:-)
cynamonowa07-01-2007 19:41:39   [#50]

Nieśmiało dorzucę " bałagan organizacyny" podczas np. sprawdzianów i egzaminów. Co z tego, ze podczas egzaminu klasy I i II mają wolne jak w szkole sa wszystkie klasy I-VI ( i odwrotnie)

* nie jest to uwaga odnoście zatrudnienia w zespole ale sygnał doprecyzowania zapisów w tej własnie kwestii

strony: [ 1 ][ 2 ]