Forum OSKKO - wątek

TEMAT: nowa wersja oceniania zachowania - hmmm
strony: [ 1 ]
Gaba03-08-2006 12:07:44   [#01]

przeczytałam w naszym wątku... prasy oświatowej i  - uśmiechnęłam się.

To, czego nie widać na Alei Szucha 25 będzie wioczne w naszje szkole...

 

ZACHOWANIE:
Ocena z zachowania, czyli do trzech razy sztuka. (tzn. jaka sztuka i jakie 3 - 3 naganne cząstkowe, czy 3 lata pod rząd, czy 3 kolejne klasyfikacje - wtedy 1,5 roku)...


Ocena z zachowania będzie wpływać na promocję ucznia do następnej klasy - zakłada projekt rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, opracowany w resorcie edukacji.
Projekt przewiduje, że promocji do następnej klasy nie otrzymałby uczeń, który trzy razy z rzędu miałby naganną (najniższą) roczną ocenę z zachowania. Jeśli uczeń otrzymałby taką ocenę dwa razy z rzędu, to o jego promocji do następnej klasy miałaby decydować rada pedagogiczna szkoły.

Obecnie ocena z zachowania nie ma wpływu na to, czy uczeń zda do następnej klasy. Pomysł, by uczeń z naganną oceną z zachowania nie przechodził do następnej klasy, znajdował się już w przedstawionym wiosną tego roku projekcie nowelizacji rozporządzenia, przygotowanym przez ówczesnego szefa resortu edukacji, Michała Seweryńskiego.

Zgodnie z tamtą propozycją jednorazowe otrzymanie oceny nagannej skutkowało pozostaniem ucznia w tej samej klasie. Projekt ten spotkał się z krytyką opozycji i wielu środowisk oświaty.

 

Panie Ministrze, ktoś Pana ośmiesza i są to Pana doradcy - szkoła którą kieruję trwa 3 lata, po 3 latach zmagań - nie mam zasadniczo siły dorosłego już gagatka oglądac jeszcze rok...

Majka03-08-2006 12:12:39   [#02]
masz rację :)))
cykl szkolny trwa 3 lata - wszędzie :)))
hania03-08-2006 12:17:36   [#03]

no...

a cząstkowych może w ogóle nie być.....

a ktoś ma może śródroczną klasyfikacyjną opisową (bo może mieć)

a ktoś ma 2 razy klasyfikację śródroczną ( bo może mieć)

a etapy edukacyjne trwają 3 lata....

AnJa03-08-2006 12:30:58   [#04]
aha - napisałem to samo na przeglądzie prasy

że klasyfikacja roczna, to napisano w tej notce juz
Konto zapomniane03-08-2006 12:42:53   [#05]
w zawodówkach 2 lata -ich więc nikt nie wystraszy...
nowinka03-08-2006 18:59:14   [#06]
czytam czerwcowy numer dyrektora i zglupiałam , co dalej wejdzie czy nie od 01.09.2006?
Marek Pleśniar03-08-2006 20:00:36   [#07]

jak zauwazyłaś - to numer czerwcowy;-)

czytaj forum:-)

Tadek03-08-2006 20:16:42   [#08]

Tam nie ma że w cyklu

AnJa03-08-2006 20:23:58   [#09]
ano nie ma

czyli, że co?

delikwent ma mi składac nie tylko swiadectwo ukończenia gimnazjum, ale ipromocyjne z kl.II?
Gaba03-08-2006 20:31:53   [#10]
nie... wszystkie od klasy IV, V przez VI, całe gimnazjum...
AnJa03-08-2006 20:41:25   [#11]
w notce napisano, że jeśli w 3 z rzędu
DYREK04-08-2006 10:07:44   [#12]

projekt rozporządzenia

http://www.men.waw.pl/oswiata/projekty/projekt_rozporzadzenia_020806.pdf
AnJa04-08-2006 10:38:37   [#13]
przydałoby się w wersji do edytowania

na pare dni znikam - postaram się przetrawić - ale jest do przełknięcia chyba (w porównaniu z zapowiedziami)

na pewno dziwny ten przelicznik 1,5 rozszerzonego na podstawowy - chyba , że wziąl się z doświadczenia(jakaś średnia z przeliczników, które uczelnie stosuja przy rekrutacji)

podoba mi się to z językiem w gimnazjum - dzisiaj dzieciaki wpisują rózne kretyństwa w aplikacji do szkoły co do znajomoąci języka kontynuowanego a potem wychodzą koszmarki na lekcjach
krzynio04-08-2006 10:40:18   [#14]
Ktoś kto wymyśla takie projekty powinien przypomnieć sobie zasadę: najpierw myślę, potem mówię. Łatwo jest coś powiedzieć, ale trudno to potem obronić. Jaki jest więc cel powołania Instytutu Wychowania? Pieniądze z jego funkcjonowania należy przekazać szkołom - na zatrudnienie psychologów i podejmowanie szerokich działań wychowawczych. Nie należy natomiast ograniczać szkole przepisami oddziaływań wychowawczych i procedur dyscyplinarnych. Przecież przed nauczycielami i dyrekcją stoją same trudności: nic nie można powiedzieć, nic nie można zrobić, dasz karę - to zaraz odwołanie. W szkołach pracują naprawdę mądrzy ludzie, spotykają się codziennie z problemami wychowawczymi i nagannymi zachowaniami. Wiedzą, co trzeba robić, kiedy ukarać i za co, kiedy dać naganne zachowanie - trzeba im tylko dać możliwość działania. Wracając do wpływu zachowania na promocję - podzielam zdanie gabi: kto będzie trzymał w szkole ucznia z nagannym zachowaniem? Czy to nie spowoduje podejmowania przez szkoły działań przeciwnych - wystawiania oceny nieodpowiedniej, żeby pozbyć się ucznia ze szkoły?
Marek Pleśniar04-08-2006 11:04:24   [#15]

wersja do edytowania już jest - tzn OSKKO ma:-) dziś zamieszczam

txzn teraz:-) do południa

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]