Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Podstawy programowe kształcenia w zawodach
strony: [ 1 ]
zgredek20-01-2006 20:25:50   [#01]

Dz. U. Nr 10, poz. 54 :

  
Podstawy programowe kształcenia w zawodach: asystent operatora dźwięku, fotograf, monter izolacji budowlanych, operator maszyn i urządzeń do obróbki plastycznej, operator maszyn i urządzeń metalurgicznych, technik architektury krajobrazu, technik hutnik, technik mechanik, technik mechatronik i technik technologii odzieży.
bogna20-01-2006 23:00:52   [#02]

ciekawe

technik architektury krajobrazu

była podstawa opracowana 3 lata temu, gdy wprowadzono ten zawód do klasyfikacji...

i teraz ta podstawa opublikowana?

czy zrobiona jakaś nowa?

zgredek20-01-2006 23:03:21   [#03]

na lexie i inforze nie ma jeszcze tekstu - pewnie jutro będzie

a gdy wprowadzano mechatronika? to chyba też coś musiało być - a to 3-4 lata temu zdaje się

zgredek20-01-2006 23:10:28   [#04]

takie znalazłam;-)

Znowelizowana podstawa programowa kształcenia w zawodzie

technik architektury krajobrazu

  Został zatwierdzony przez Ministra Edukacji Narodowej, przy akceptacji treści przez Ministra Środowiska, do użytku szkolnego nowy dokument – podstawa programowa kształcenia w zawodzie technik architektury krajobrazu.

Istotne zmiany w tym dokumencie, w stosunku do poprzednio obowiązującego dotyczą:

1)                             nauki jazdy ciągnikiem, która stanowi obowiązkowe zajęcie edukacyjne dla wszystkich uczniów (słuchaczy), niezależnie od typu szkoły i formy kształcenia;

2)                             wprowadzenia na wniosek Ministra Środowiska, będącego wiodącym ministrem właściwym dla zawodu technik architektury krajobrazu, nowych treści kształcenia, dotyczących zadrzewień na obszarach niezurbanizowanych.

Ponadto uprzejmie informujemy, że w I kwartale 2006 r. Minister Edukacji Narodowej zleci opracowanie przedmiotowego programu nauczania dla zawodu technik architektury krajobrazu, który będzie uwzględniał w całości znowelizowaną podstawę programową kształcenia w zawodzie.

bogna21-01-2006 00:09:18   [#05]
dzięki :-)
fredi21-01-2006 16:41:18   [#06]
nowe załączniki obowiązują od 1 klasy czy wszystkie klasy ?
bogna21-01-2006 16:45:04   [#07]
a kto ich tam wie ;-)
fredi21-01-2006 17:00:57   [#08]
w poprzednich rozporzadzeniach pisało, z edotyczy klas rozpoczynajacych naukę.
bogna23-01-2006 19:01:52   [#09]

uwielbiam stabilizację ;-)

 
Na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 2 lit. d ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm. ) zarządza się, co następuje: 

§ 1. 1. Określa się podstawy programowe kształcenia w następujących zawodach objętych klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego, stanowiącą załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 8 maja 2004 r. w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego (Dz. U. Nr 114, poz. 1195 oraz z 2005 r. Nr 116, poz. 969): 

1) asystent operatora dźwięku - symbol cyfrowy 313[06]; 
2) fotograf - symbol cyfrowy 313[05]; 
3) monter izolacji budowlanych - symbol cyfrowy 713[08]; 
4) operator maszyn i urządzeń do obróbki plastycznej - symbol cyfrowy 812[01]; 
5) operator maszyn i urządzeń metalurgicznych - symbol cyfrowy 812[02]; 
6) technik architektury krajobrazu - symbol cyfrowy 321[07]; 
7) technik hutnik - symbol cyfrowy 311[16]; 
8) technik mechanik - symbol cyfrowy 311[20]; 
9) technik mechatronik - symbol cyfrowy 311[50]; 
10) technik technologii odzieży - symbol cyfrowy 311[34]. 
2. Podstawy programowe, o których mowa w ust. 1, stanowią załączniki nr 1-10 do rozporządzenia. 

§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

----------------

(Dz. U. 2006 r. Nr 10 poz. 54). Akt opublikowano 20 stycznia br. Wejdzie on w życie 4 lutego br. 

------------------------

I tak nagle - od 4 lutego - w środku cyklu kształcenia?

zmieniamy, dokładamy....

i nic to,

że czas inaczej rozplanowany,

że programu do zmienionej podstawy brak...

fredi31-01-2006 15:28:25   [#10]
no to jak  w końcu ?
maggy27-02-2006 20:01:04   [#11]

podstawy programowe dla technika bud. w TB 4-letnim i uzupełn.

Nie mogę znaleźć znowelizowanej podstawy programowej kształcenia w zawodzie technik budownictwa dla 4-letniego technikum i technikum uzupełniającego.Opracowujemy w szkole ramowy szkolny plan nauczania na 2006/07.Proszę o pomoc.
zgredek27-02-2006 20:28:45   [#12]

nie ma nic

 

  Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2000 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach: technik archiwista, technik budownictwa, technik geodeta, technik handlowiec, technik hutnik, technik instrumentów muzycznych, technik ochrony fizycznej osób i mienia, technik organizacji reklamy, technik technologii drewna, technik technologii odzieży, technik włókiennik i mechanik pojazdów samochodowych.

Status aktu prawnego: 

  nieobowiązujący

Data wydania: 

  2000-08-03

Data wejścia w życie: 

  2000-09-29

Data obowiązywania: 

  2000-09-29

Data uchylenia: 

  2002-09-02

Organ wydający: 

  MIN. EDUKACJI NARODOWEJ
maggy27-02-2006 20:41:41   [#13]

podst.progr.

Jeśli nie ma nic , to z czego korzystać?Dalej modyfikować starą podstawę?
zgredek27-02-2006 20:46:39   [#14]

darować sobie podstawę - zająć się programem

http://www.mein.gov.pl/programy/programy/progr_sz.php
zgredek27-02-2006 20:48:46   [#15]

głupio napisałam:-(

Ustalając wymiary godzin na poszczególne przedmioty (moduły) zawodowe, dla każdej klasy - semestru, należy kierować się wymaganiami programowymi tych przedmiotów (modułów) w całym okresie kształcenia i korelacją międzyprzedmiotową, lub w przypadku programów o strukturze modułowej - dydaktyczną mapą modułów. Praktyka zawodowa powinna być realizowana w wymiarze określonym w programie nauczania.
maggy27-02-2006 21:04:10   [#16]
Korzystamy z progr.21 03/T-5,T-3,SP/MEN/1997.06.09 i ustalając liczbę godzin na poszczególne przedmioty kierujemy się wymaganiami progr. i korelacją międzyprzedmiotową. Czy obecnie należy obliczać procenty na poszczególne bloki tematyczne?Jakie przedmioty przyporządkować na poszczególne bloki? Nie zgadzają nam się cele kształcenia z treściami, które ujęte są w podstawie progr.Sami dopasowujemy ale są rozbieżności między nauczycielami przedm.bud.Jak jest w Waszych zespołach przedmiotowych? Jak  u Was opracowywane są takie szkolne plany?
zgredek28-02-2006 00:26:17   [#17]

nie wiem, co Ci odpowiedzieć - ten sam program - jakoś nie ma problemów - mniej więcej proporcjonalnie określona jest ilość godzin

podniosę wątek, to może ktoś napisze

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]