Forum OSKKO - wątek

TEMAT: klasy integracyjne - tworzenie
strony: [ 1 ]
mizerowa16-06-2005 14:56:22   [#01]
co muszę mieć (jakie orzeczenie/ jaki zapis w nim) by móc utworzyć klasę integracyjną? czy wystarczą 3 orzeczenia Poradni o upośledzeniu umysłowym w stopniu lekkim, ale tylko w 1 jest napisane, że dziecko może realizować praogram w takiej klasie; w innych jest tylko mowa o szkole specjalnej.
rzewa17-06-2005 09:15:56   [#02]

a masz oddziały specjalne?

Jeśli nie, a dzieci sa w Twojej szkole - możesz wystąpić o utworzenie klasy integracyjnej do OP.
Grażyna17-06-2005 10:59:49   [#03]
do klasy integracyjnej możesz przyjąć te dzieci, które mają orzeczenie o kształceniu specjalnym w klasie integracyjnej, bez tego OP nie wyrazi zgody na utworzenie takiej klasy. Zwróć się do poradni o zmianę orzeczenia. Decyduje o tym zespół orzekający w oparciu o wniosek rodzica, zaświadczenie lekarskie i wyniki badań psychologiczno-pedagogicznych (i ew. innych)
agabu17-06-2005 12:22:44   [#04]

Spełniam prośbę zgredka i teraz mizerowej

Pora spełnić obietnicę. Z góry przepraszam, jeśli to, co napiszę będzie wyglądało na wymądrzanie się, ale przerobiłam to na własnej skórze tworząc oddziały wbrew OP. Piszę głownie o oddziałach integracyjnych, ale wszystkie te przepisy i sprawy odnoszą się też do oddziałów specjalnych w szkołach ogólnodostępnych.

Aby utworzyć u siebie oddział integracyjny lub/i specjalny należy poznać następujące przepisy:

1.       

USTAWA

z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty

Art. 1. System oświaty zapewnia w szczególności:

5) możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół przez dzieci i młodzież niepełnosprawną oraz niedostosowaną społecznie, zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami,

5a) opiekę nad uczniami niepełnosprawnymi przez umożliwianie realizowania zindywidualizowanego procesu kształcenia, form i programów nauczania oraz zajęć rewalidacyjnych,

Art. 3. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o:

1a) szkole specjalnej lub oddziale specjalnym - należy przez to rozumieć odpowiednio:

a) szkołę lub oddział dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, zorganizowane zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 71b ust. 7 pkt 2,

11) uczniach - należy przez to rozumieć także słuchaczy i wychowanków,

11a) szkole integracyjnej lub oddziale integracyjnym - należy przez to rozumieć odpowiednio szkołę lub oddział, w których uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego uczą się i wychowują razem z pozostałymi uczniami, zorganizowane zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 71b ust. 7 pkt 3,

Art. 71b. 1. Kształceniem specjalnym obejmuje się dzieci i młodzież, o których mowa w art. 1 pkt 5 i 5a, wymagające stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy. Kształcenie to może być prowadzone w formie nauki w szkołach ogólnodostępnych, szkołach lub oddziałach integracyjnych, szkołach lub oddziałach specjalnych i ośrodkach, o których mowa w art. 2 pkt 5.

2. W zależności od rodzaju niepełnosprawności, w tym stopnia upośledzenia umysłowego, dzieciom i młodzieży, o których mowa w ust. 1, organizuje się kształcenie i wychowanie, które stosownie do potrzeb umożliwia naukę w dostępnym dla nich zakresie, usprawnianie zaburzonych funkcji, rewalidację i resocjalizację oraz zapewnia specjalistyczną pomoc i opiekę.

7. Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określi, w drodze rozporządzenia:

1) w porozumieniu z ministrami właściwymi do spraw zdrowia oraz zabezpieczenia społecznego, warunki organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, o których mowa w ust. 2a, w tym kwalifikacje wymagane od osób prowadzących wczesne wspomaganie, uwzględniając w szczególności przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym, a także formy współpracy z rodziną dziecka,

2) warunki organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży, o których mowa w ust. 1, w tym warunki przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów oraz ich formy, w przedszkolach i szkołach lub oddziałach specjalnych oraz w ośrodkach, o których mowa w art. 2 pkt 5, uwzględniając szczególne potrzeby psychofizyczne i edukacyjne tych dzieci i młodzieży,

3) warunki organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży, o których mowa w ust. 1, w tym warunki przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów oraz ich formy, w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych oraz przedszkolach i szkołach lub oddziałach integracyjnych, uwzględniając w szczególności konieczność dostosowania programów nauczania oraz metod pracy do koncepcji programowej i organizacyjnej kształcenia w formach integracyjnych, a także zatrudnienie specjalistów dla jej realizacji.

 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ

z dnia 21 maja 2001 r.

w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół

 

Załącznik nr 1 

§ 5. 1. Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział.

2. Liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej oraz w oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej powinna wynosić od 15 do 20, w tym od 3 do 5 uczniów niepełnosprawnych.

(o oddziałach specjalnych sa tam  także tego typu szczegóły)

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU

z dnia 18 stycznia 2005 r.

w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych

(Dz. U. Nr 19, poz. 167)

ogłoszono dnia 1 lutego 2005 r.
obowiązuje od dnia 16 lutego 2005 r.

 ( tu trzeba znać dokładnie całość)

 

 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ

z dnia 12 lutego 2001 r.

w sprawie orzekania o potrzebie kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży oraz wydawania opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, a także szczegółowych zasad kierowania do kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania

(Dz. U. Nr 13, poz. 114 oraz z 2003 r. Nr 23, poz. 192)

ogłoszono dnia 23 lutego 2001 r.
obowiązuje od dnia 10 marca 2001 r.

 

(też całość)

 

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1)

z dnia 28 grudnia 2004 r.

w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej
dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2005

Na podstawie art. 28 ust. 6 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203, poz. 1966) zarządza się, co następuje:

( tu trzeba dokładnie poznać załącznik. Jest to jedyny akt prawny, gdzie są określone rodzaje niepełnosprawności. Na tym opierają się PPP wydając orzeczenia )

I tu zaczynają się problemy.

1. Problem z OP

Należy przekonać OP, że zgodnie z przepisami masz obowiązek utworzyć oddział integracyjny, bo masz troje dzieci z odpowiednimi orzeczeniami. Jeżeli w sprawozdaniach miałaś te dzieci wcześniej wykazane, masz mniejszy problem. Jeśli nie, w subwencji przychodzącej na gminę nie ma jej zwiększenia o odpowiednie wagi. Trzeba wtedy wziąć na siebie ryzyko zwiększenia przez 4 miesiące zadań bez dodatkowych pieniędzy. Przy jednym oddziale to bułka z masłem, ale jeśli jest ich więcej zaczynają się schody.

Po przejściu tych ustaleń powinna być uchwała Rady Gminy/Powiatu o tworzeniu w szkole oddziałów integracyjnych lub specjalnych, może Rada zechcieć uchwalić zmianę nazwy szkoły – robota ze statutem pieczęciami itd. – ale to nie jest konieczne. Uchwała daje szkole gwarancje, że nie zmieni się decyzji o tworzeniu oddziałów. Można wykazać o ile zwiększy się wpływająca do gminy subwencja – załącznik rozp. o podziale subwencji(pytanie, czy ta kasa trafi do szkoły, o to także trzeba będzie powalczyć). Pieniądze na niepełnosprawnych NIE SĄ ZNACZONE, trzeba więc wiedziec ile ich powinno się otrzymywać oprócz normalnej subwencji i o nie walczyć.

2. Problemem z rodzicami dzieci zdrowych

Należy ich przekonać, że ich zdrowe dzieci nie stracą na tym, że będą uczniami oddziału integracyjnego. Przełamać myślenie typu: "moje dziecko będzie w klasie dla głupków i będzie mieć niższy poziom nauczania". Trzeba wykazać korzyści dla dzieci zdrowych.

2.     Problem z rodzicami dzieci niepełnosprawnych

Należy ich przekonać, że ich dzieci będą tak samo ważne w szkole jak inne, ale nie najważniejsze, i ze tak właśnie jest dobrze. Poświęcić dużo czasu na pracę nad akceptacją możliwości dziecka i zachęcić do prawdziwej, a nie deklaratywnej współpracy. Pracować nad zmianą postawy roszczeniowej na postawę egzekwowania należnych dziecku praw.

3.     Problem z nauczycielami

Należy ich przekonać, że integracja w szkole to nie tylko dopust boży, ale i wymierne korzyści dla wszystkich. Tu nie będę się silić na żaden więcej komentarz ...

 

Odsyłam także do wątku KTO TO JEST UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY? Niektóre przepisy zmieniły się od tego czasu – niemniej jednak problem ucznia niepełnosprawnego nadal jest nierozwiązany. To z kolei wpływa na postawy rodziców. Nie mogą bowiem, i słusznie, zrozumieć, dlaczego, mając orzeczenie o niepełnosprawnosci dziecka wydane przez PCPR, muszą jeszcze raz przechodzić przez mękę orzekania o niepełnosprawności = potrzebie kształcenia specjalnego w PPP. Stale zadają pytania, dlaczego PPP nie respektuje orzeczeń o niepełnosprawności i ,niejako automatycznie, nie wydaje swoich, w których określa zakres specjalnych potrzeb (mamy tu sytuacje, gdy dziecko niepełnosprawne jest uczniem zdrowym). Dla jasności sprawy dodam, że PPP wydaje także orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dzieciom, które nie są niepełnosprawne - to trochę inna sprawa, która komplikuje np. sprawę dowozu uczniów niepełnosprawnych do szkoły przez gminę (mamy tu dziecko zdrowe, które jest uczniem niepełnosprawnym).

P.s.

PPP wydaje orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, ale to rodzic decyduje ( niezależnie od tego jaką szkołę sugeruje PPP),w której szkole i jakiej , w jakim oddziale (jeśli jest wybór) dziecko będzie się uczyć. PPP wykorzystując nieznajomość prawa rodziców i/lub lekceważąc ich prośby/żądania wpisuje w orzeczenia szkoły specjalne, łamiąc art 1 ust. 5 ustawy o systemie oświaty.

agabu17-06-2005 12:26:20   [#05]

P.p.s. do Grażyny

Tylko rodzic może się odwołać od orzeczenie PPP, żądając wprowadzenia w nim zmian - rozp. o orzekaniu, paragraf, bodaj 10, nie mam tego przed oczami.
zgredek17-06-2005 13:18:26   [#06]

Agnieszko

podziękowania serdeczne:-)
lenka09-02-2007 19:11:10   [#07]
Mam w swojej szkole oddziały integracyjne (LP). Chętnie nawiążę kontakt.
Antośka10-02-2007 23:05:34   [#08]

......też się przymierzamy do utworzenia klasy I  SP integracyjnej i tu pytanie do chyba Teriny( sorry jak popełniłam błąd przy nicku) lub innych pracownikow PP-P

  z dotychczasowych doświadczeń wiem, że P-PP niechętnie wydaje orzeczenia o upośledzeniu w st. lekkiem dzieciom  przedszkolnym( konkretnie 6 -latkom), co w zasadzie rozumiem, bo rozwój dzieciaków czesto jest nieharmonijny.Jestem w stałym kontakcie z przedszkolami, wiem jakie problemy mają dzieci sześcioletnie, które moga trafić do mojej szkoły.Wiem,że kilkoro potencjalnych uczniów mojej szkoły ma wczesne wspomaganie ale wiem też,ze obecni uczniowie klas II-III mojej SP też miało ww i dopiero teraz , po kolejnych badaniach dostaliśmy orzeczenie o up. w st. lekkim......

  co zrobić aby Poradnia wcześniej wydała takowe orzeczenie( pomijam tu zgodę rodzica, bo to jest inna inszosc)?

    Jak w przypadku wczesnego wspomagania, ktore jak wiadomo jest do czasu podjęcia przez dziecko nauki w szkole podstawowej, pomóc  uczniowi kl I-II?

sonata4311-02-2007 14:34:32   [#09]

Opinia o wczesnym wspomaganiu wydawana jest dla dziecka u którego stwierdzono niepełnosprawność (niekoniecznie uposledzenie umysłowe).

Często bywa tak, że u dziecka występuje niepełnosprawność złożona. Myslę, że warto sprawdzić jak jest w przypadku tych 6latków. Na poradnię nie ma co naciskać, bo to nic nie da. Dziecko z nieharmonijnym rozwojem, przy właściwej pracy szkoły i domu, może nadrobic zaległości.

Ja, tak najnormalniej w świecie, poszłabym do dyrektora poradni z posiadaną dokumentacją dotyczącą dzieciaków i porozmawiała nt. co się da w każdym przypadku zrobić, aby dziecko mogło trafić do klasy integracyjnej.

malggrz27-03-2007 13:18:46   [#10]

klasy integracyjne

Z jakimi dysfunkcjami dzieci moga otrzymać orzeczenie do kształcenia specjalnego?( w klasie integracyjnej). Ostatnio usłyszałam,ze uczeń z ADHD nie.
agabu27-03-2007 14:16:42   [#11]

Tu (i tylko tu) jest odpowiedź na Twoje pytanie:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ

z dnia 21 grudnia 2006 r.

w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2007

(Dz. U. Nr 246, poz. 1799)

ogłoszono dnia 28 grudnia 2006 r.
obowiązuje od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2007 r.

A konkretnie tu:

Załącznik do rozporządzenia
Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 21 grudnia 2006 r.

 

ALGORYTM PODZIAŁU CZĘŚCI OŚWIATOWEJ SUBWENCJI OGÓLNEJ

DLA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO NA ROK 2007

A jeszcze dokładniej w tym kawałku:

 gdzie:

- P1 do P27 oznaczają wagi,
- N1 do N27 oznaczają przypisane wagom liczebności uczniów w jednostce samorządu terytorialnego z indeksem i = 1-2.873,
    określone następująco:
P1 = 0,38  dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów dla dzieci i młodzieży zlokalizowanych na terenach wiejskich lub w miastach do 5 000 mieszkańców - N1,i,
P2 = 1,40  dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, niedostosowanych społecznie, z zaburzeniami zachowania, zagrożonych uzależnieniem, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, z chorobami przewlekłymi - wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy (na podstawie orzeczeń, o których mowa w art. 71b ust. 3 ustawy wymienionej w § 1 ust. 1 rozporządzenia) - N2,i,
P3 = 2,90  dla uczniów niewidomych i słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową, z zaburzeniami psychicznymi - wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy (na podstawie orzeczeń, o których mowa w art. 71b ust. 3 ustawy wymienionej w § 1 ust. 1 rozporządzenia) - N3,i,
P4 = 3,60  dla uczniów niesłyszących i słabosłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym (na podstawie orzeczeń, o których mowa w art. 71b ust. 3 ustawy wymienionej w § 1 ust. 1 rozporządzenia) - N4,i,
P5 = 9,50  dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim realizujących obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poprzez uczestnictwo w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych organizowanych w szkołach podstawowych i gimnazjach, dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz z autyzmem (na podstawie orzeczeń, o których mowa w art. 71b ust. 3 ustawy wymienionej w § 1 ust. 1 rozporządzenia) - N5,i,
P6 = 0,80  dodatkowo dla niepełnosprawnych uczniów w oddziałach integracyjnych w szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach ponadgimnazjalnych (na podstawie orzeczeń, o których mowa w art. 71b ust. 3 ustawy wymienionej w § 1 ust. 1 rozporządzenia) - N6,i,
P7 = 0,08  dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i szkół ponadpodstawowych - N7,i,
P8 = 0,15  dla słuchaczy kolegiów pracowników służb społecznych oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych i szkół ponadpodstawowych prowadzących kształcenie zawodowe, w tym na realizację praktycznej nauki zawodu - N8,i,
P9 = 0,20  dla uczniów oddziałów i szkół dla mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym, a także dla uczniów pochodzenia romskiego, dla których szkoła podejmuje dodatkowe zadania edukacyjne - N9,i,
P10 = 1,50 dla uczniów oddziałów i szkół dla mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym, a także dla uczniów pochodzenia romskiego, dla których szkoła podejmuje dodatkowe zadania edukacyjne; dotyczy szkół podstawowych, w których łączna liczba uczniów korzystających z zajęć dla mniejszości narodowej lub etnicznej, społeczności posługującej się językiem regionalnym lub uczniów pochodzenia romskiego nie przekracza 84, oraz gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, w których łączna liczba uczniów korzystających z zajęć dla mniejszości narodowej lub etnicznej, społeczności posługującej się językiem regionalnym lub uczniów pochodzenia romskiego nie przekracza 42 (waga P10 wyklucza się z wagą P9) - N10,i,
P11 = 0,20 dla uczniów klas sportowych - N11,i,
P12 = 1,00 dla uczniów klas mistrzostwa sportowego - N12,i,
P13 = 1,00 dla uczniów kształcących się w zawodach medycznych (waga P13 wyklucza się z wagą P8) - N13,i,
P14 = 1,01 dla uczniów szkół muzycznych I stopnia - N14,i,
P15 = 1,70 dla uczniów szkół muzycznych II stopnia - N15,i,
P16 = 2,01 dla uczniów ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia - N16,i,
P17 = 3,36 dla uczniów ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia - N17,i,
P18 = 0,92 dla uczniów liceów plastycznych - N18,i,
P19 = 1,35 dla uczniów ogólnokształcących szkół sztuk pięknych - N19,i,
P20 = 3,42 dla uczniów szkół baletowych - N20,i,
P21 = 1,00 dla słuchaczy zakładów kształcenia nauczycieli - N21,i,
P22 = 1,00 dla uczniów szkół, niezależnie od typu szkoły, zorganizowanych w zakładach opieki zdrowotnej, w tym w zakładach opiekuńczo-leczniczych i zakładach lecznictwa uzdrowiskowego - N22,i,
P23 = 1,84 dla wychowanków zespołów pozalekcyjnych zajęć wychowawczych realizowanych w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych zorganizowanych w zakładach opieki zdrowotnej, w tym w zakładach opiekuńczo-leczniczych i zakładach lecznictwa uzdrowiskowego - N23,i,
P24 = 0,60 dla uczniów klas terapeutycznych lub wyrównawczych w szkołach podstawowych i gimnazjach - N24,i,
P25 = 0,17 dla uczniów klas dwujęzycznych (waga P25 wyklucza się z wagami P9 i P10) - N25,i,
P26 = 0,04 dla uczniów gimnazjów dla dzieci i młodzieży - N26,i,
P27 = 3,00 dla uczniów szkół kształcących w zawodach podstawowych dla żeglugi morskiej i śródlądowej realizujących w procesie kształcenia postanowienia Międzynarodowej konwencji o wymaganiach w zakresie wyszkolenia marynarzy, wydawania im świadectw oraz pełnienia wacht, 1978, sporządzonej w Londynie dnia 7 lipca 1978 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 39, poz. 201 oraz z 1999 r. Nr 30, poz. 286) i posiadających certyfikat uznania procesu kształcenia uzyskany zgodnie z odrębnymi przepisami - N27,i;
5) Uz,i - przeliczeniowa liczba wychowanków albo dzieci i młodzieży uprawnionych lub korzystających w bazowym roku szkolnym, w zakresie zadań pozaszkolnych, obliczana według wzoru:

 

 

    gdzie:
- P28 do P41 oznaczają wagi,
- N28 do N41 oznaczają przypisane wagom liczebności uczniów w jednostce samorządu terytorialnego z indeksem i = 1-2.873,
    określone następująco:
P28 = 4,000 dla dzieci niesłyszących, słabosłyszących, niewidomych, słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową, z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym lub głębokim, z zaburzeniami psychicznymi, z chorobami przewlekłymi - objętych wychowaniem i kształceniem specjalnym w przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych (na podstawie orzeczeń, o których mowa w art. 71b ust. 3 ustawy wymienionej w § 1 ust. 1 rozporządzenia) - N28,i,
P29 = 1,500 dla wychowanków internatów i burs - N29,i,
P30 = 0,500 dodatkowo dla wychowanków internatów i burs, będących uczniami szkół specjalnych - N30,i,
P31 = 3,640 dla wychowanków internatów szkół artystycznych - N31,i,
P32 = 0,200 dla wychowanków domów wczasów dziecięcych - N32,i,
P33 = 6,500 dla wychowanków specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii, którzy korzystają z zakwaterowania w tych ośrodkach (waga P33 wyklucza się z wagami P29 i P30) - N33 ,i,
P34 = 11,000 dla wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych, którzy korzystają z zakwaterowania w tych ośrodkach (waga P34 wyklucza się z wagami P29 i P30) - N34,i,
P35 = 1,500 dla wychowanków młodzieżowych ośrodków socjoterapii, którzy nie korzystają z zakwaterowania w tych ośrodkach - N35,i,
P36 = 9,500 dla wychowanków ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz dla dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi i z autyzmem będących wychowankami przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych (na podstawie orzeczeń, o których mowa w art. 71b ust. 3 ustawy wymienionej w § 1 ust. 1 rozporządzenia) - N36,i,
P37 = 0,020 dla korzystających ze szkolnych schronisk młodzieżowych według rzeczywistej liczby miejsc i liczby miesięcy ich użytkowania - N37,i,
P38 = 0,840 dla dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych, szkołach podstawowych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych (na podstawie opinii, o których mowa w art. 71b ust. 3 i 3a ustawy wymienionej w § 1 ust. 1 rozporządzenia) - N38,i,
P39 = 0,001 dla placówek realizujących zadania pozaszkolne według rzeczywistej liczby uczniów na terenie i-tej gminy - N39,i,
P40 = 0,030 dla placówek realizujących zadania pozaszkolne, w tym umożliwiających realizację obowiązku nauki w formach pozaszkolnych, według rzeczywistej liczby uczniów na terenie i-tego powiatu - N40,i,
P41 = 0,008 dla placówek realizujących zadania pozaszkolne według rzeczywistej liczby uczniów na terenie i-tego województwa - N41,i;
6) Di - wskaźnik korygujący dla i-tej jednostki samorządu terytorialnego, obliczany według wzoru:

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]