powrót

Konsultacja Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oœwiaty

ROZPORZ¥DZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ 1)
zdnia        2006 r.

zmieniaj¹ce rozporz¹dzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i s³uchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szko³ach publicznych


tekst projektu w formacie Word do pobrania

dyskusja na Forum OSKKO

Projekt z dnia 2 sierpnia 2006 r.

Na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 7 wrzeœnia 1991 r. o systemie oœwiaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z póŸn. zm.2)) zarz¹dza siê, co nastêpuje:

§1.W rozporz¹dzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 wrzeœnia 2004 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i s³uchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szko³ach publicznych (Dz. U. Nr 199, poz. 2046, z 2005 r. Nr 72, poz. 649, Nr 108, poz. 905 i Nr 218, poz. 1840 oraz z 2006 r. Nr 100, poz. 694) wprowadza siê nastêpuj¹ce zmiany:

1)w§13:

a) ust. 2 i 3 otrzymuj¹ brzmienie:

2. Œródroczn¹ ocenê klasyfikacyjn¹ zachowania ustala siê wed³ug skali okreœlonej w statucie szko³y, z zastrze¿eniem ust. 4 - 5a. 3. Roczn¹ ocenê klasyfikacyjn¹ zachowania, pocz¹wszy od klasy IV szko³y podstawowej, ustala siê wed³ug nastêpuj¹cej skali:

1)       wzorowe;

2)       bardzo dobre;

3)       dobre;

4)       poprawne;

5)       nieodpowiednie;

6)       naganne,

z zastrze¿eniem ust. 5 i 5a.",

1)      Minister Edukacji Narodowej kieruje dzia³em administracji rz¹dowej - oœwiata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporz¹dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 5 maja 2006 r. w sprawie szczegó³owego zakresu dzia³ania Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. Nr 76, poz. 538).

2)    Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zosta³y og³oszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781 oraz z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020, Nr 131, poz. 1091, Nr 167, poz. 1400 i Nr 249, poz. 2104.


 

b)  po ust. 5 dodaje siê ust. 5a w brzmieniu:

5a. Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia posiadaj¹cego orzeczenie o potrzebie kszta³cenia specjalnego albo indywidualnego nauczania lub opiniê publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym specjalistycznej, nale¿y uwzglêdniæ wp³yw stwierdzonych zaburzeñ lub odchyleñ rozwojowych na zachowanie ucznia.",

c)  ust. 6 otrzymuje brzmienie:

6. Ocena klasyfikacyjna zachowania nie ma wp³ywu na:

1)                oceny klasyfikacyjne z zajêæ edukacyjnych;

2)                promocjê   do   klasy   programowo   wy¿szej   lub   ukoñczenie   szko³y, z zastrze¿eniem ust. 7 i 8.",

d)  po ust. 6 dodaje siê ust. 7 i 8 w brzmieniu:

7. Rada pedagogiczna mo¿e podj¹æ uchwa³ê o niepromowaniu do klasy programowo wy¿szej lub nieukoñczeniu szko³y przez ucznia, któremu po raz drugi z rzêdu ustalono nagann¹ roczn¹ ocenê klasyfikacyjn¹ zachowania. 8. Uczeñ, któremu po raz trzeci z rzêdu ustalono nagann¹ roczn¹ ocenê klasyfikacyjn¹ zachowania, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wy¿szej, a uczeñ najwy¿szej programowo klasy w danym typie szko³y nie koñczy szko³y.";

2)  w § 18 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

2. Pocz¹wszy od klasy IV szko³y podstawowej, uczeñ otrzymuje promocjê do klasy programowo wy¿szej (na semestr programowo wy¿szy), je¿eli ze wszystkich obowi¹zkowych zajêæ edukacyjnych, okreœlonych w szkolnym planie nauczania, uzyska³ roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne wy¿sze od oceny niedostatecznej, z zastrze¿eniem ust. 4 i 5, § 13 ust. 7 i 8 oraz § 19 ust. 10.";

3)  w § 20 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

1) je¿eli w wyniku klasyfikacji koñcowej, na któr¹ sk³adaj¹ siê roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z obowi¹zkowych zajêæ edukacyjnych uzyskane w klasie programowo najwy¿szej (semestrze programowo najwy¿szym) i roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z obowi¹zkowych zajêæ edukacyjnych, których realizacja zakoñczy³a siê w klasach programowo ni¿szych (semestrach programowo ni¿szych) w szkole danego typu, z uwzglêdnieniem § 18 ust. 6, uzyska³ oceny klasyfikacyjne z zajêæ edukacyjnych wy¿sze od oceny niedostatecznej, z zastrze¿eniem ust. 3 i 4 oraz§ 13 ust. 7 i 8 ";

4)  w § 30 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

2. W klasie III gimnazjum jest przeprowadzany egzamin obejmuj¹cy:

1) w czêœci pierwszej - wiadomoœci i umiejêtnoœci z zakresu przedmiotów humanistycznych;


 

2)           w czêœci  drugiej  - wiadomoœci i umiejêtnoœci   z zakresu   przedmiotów matematyczno-przyrodniczych;

3)           w czêœci   trzeciej   -   wiadomoœci i umiejêtnoœci   z zakresu   wybranego jêzyka obcego nowo¿ytnego, ustalone w standardach wymagañ bêd¹cych podstaw¹ przeprowadzania egzaminu w ostatnim roku nauki gimnazjum, okreœlonych w odrêbnych przepisach, zwany dalej egzaminem gimnazjalnym".";

5)  po § 32 dodaje siê § 32a w brzmieniu:

„§ 32a. 1. Uczniowie przystêpuj¹ do czêœci trzeciej egzaminu gimnazjalnego z zakresu tego jêzyka nowo¿ytnego, którego ucz¹ siê w danej szkole.

2.             W przypadku, gdy uczeñ uczy siê w szkole wiêcej ni¿ jednego jêzyka obcego,  jego   rodzice   (prawni   opiekunowie)   sk³adaj¹ dyrektorowi   szko³y pisemn¹ deklaracjê  o  przyst¹pieniu   ucznia  do  egzaminu  gimnazjalnego z zakresu jednego z tych jêzyków.

3.             Deklaracjê, o której mowa w ust. 2, sk³ada siê nie póŸniej ni¿ do dnia 20 wrzeœnia    roku    szkolnego,    w    którym    jest    przeprowadzany    egzamin gimnazjalny.

4.  Informacjê o jêzyku obcym, z zakresu którego dany uczeñ przyst¹pi do egzaminu   gimnazjalnego,   dodaje   siê  do   listy,   o   której   mowa  w   § 38 ust. 1  pkt 1.";

6)  w § 51 w ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

2)   w czêœci pisemnej:

a)    jêzyk polski,

b)         jêzyk obcy nowo¿ytny,

c)          jeden przedmiot wybrany przez absolwenta spoœród nastêpuj¹cych przedmiotów

biologia, chemia,

fizyka i astronomia, geografia, historia,

d)         matematyka,

e)         jêzyk mniejszoœci narodowej - dla absolwentów szkó³ lub oddzia³ów z nauczaniem jêzyka danej mniejszoœci narodowej.";

7)   w §53:

a)   ust. 1 otrzymuje brzmienie:

1. Egzamin maturalny z przedmiotów obowi¹zkowych mo¿e byæ zdawany na poziomie podstawowym albo na poziomie rozszerzonym, z wyj¹tkiem przedmiotów, o których mowa w ust. 2. Wyboru poziomu egzaminu maturalnego z danego przedmiotu, w czêœci ustnej i czêœci pisemnej, zdaj¹cy dokonuje w deklaracji, o której mowa w § 59 ust. 1.",

b)   ust. 3 otrzymuje brzmienie:


 

3. Egzamin maturalny z przedmiotów dodatkowych jest zdawany na poziomie rozszerzonym, z wyj¹tkiem przedmiotów, o których mowa w ust. 4.",

c)  uchyla siê ust 5-7;

8)   w §59:

a)   ust. 2 otrzymuje brzmienie:

2. Zdaj¹cy, który zamierza przyst¹piæ do egzaminu maturalnego bezpoœrednio po ukoñczeniu szko³y, sk³ada deklaracjê przewodnicz¹cemu szkolnego zespo³u egzaminacyjnego, o którym mowa w § 60 ust. 1, a absolwent, który ukoñczy³ szko³ê we wczeœniejszych latach - dyrektorowi szko³y, któr¹ ukoñczy³. Wstêpn¹ deklaracjê zdaj¹cy ma obowi¹zek z³o¿yæ nie póŸniej ni¿ do dnia 30 wrzeœnia, a ostateczn¹ deklaracjê nie póŸniej ni¿ do dnia 20 grudnia roku szkolnego, w którym zdaj¹cy zamierza przyst¹piæ do egzaminu maturalnego.",

b)   ust. 4 otrzymuje brzmienie:

4. Do deklaracji zdaj¹cy mo¿e do³¹czyæ oœwiadczenie o wyra¿eniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, o której mowa w art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 i Nr 153, poz. 1271 oraz z 2004 r. Nr 25, poz. 219 i Nr 33, poz. 285), w celu przekazania przez komisjê okrêgow¹ wyników egzaminu maturalnego uzyskanych przez zdaj¹cego szkole wy¿szej, o przyjêcie do której ubiega siê zdaj¹cy.",

c)   ust. 7 otrzymuje brzmienie:

7. Na podstawie z³o¿onych deklaracji i oœwiadczeñ przewodnicz¹cy szkolnego zespo³u egzaminacyjnego, o którym mowa w § 60 ust. 1, sporz¹dza informacjê obejmuj¹c¹ dane zawarte w deklaracjach i oœwiadczeniach, i przesy³a j¹ poczt¹ elektroniczn¹ lub na noœniku zapisu elektronicznego dyrektorowi komisji okrêgowej, nie póŸniej ni¿ do dnia 10 stycznia roku szkolnego, w którym jest przeprowadzany egzamin maturalny.",

d)            uchyla siê ust. 8 i 9,

e)            ust. 10 otrzymuje brzmienie:

10. Przepis ust. 7 stosuje siê odpowiednio do dyrektora szko³y, o którym mowa w ust. 2 i dyrektora Zespo³u Szkó³ dla Dzieci Obywateli Polskich Czasowo Przebywaj¹cych za Granic¹ z siedzib¹ w Warszawie.";

9) w § 64:

a) ust. 3 otrzymuje brzmienie: 3. W sk³ad zespo³u przedmiotowego wchodz¹:


 

1)           nauczyciel danego przedmiotu wpisany do ewidencji egzaminatorów, o której mowa w art. 9 c ust. 2 pkt 7 ustawy - jako przewodnicz¹cy;

2)           drugi nauczyciel danego przedmiotu -jako cz³onek.",

b) po ust. 4 dodaje siê ust. 4a w brzmieniu:

4a. W sk³ad zespo³u przedmiotowego nie mo¿e wchodziæ nauczyciel, który prowadzi³ zajêcia z danego przedmiotu ze zdaj¹cymi.";

10)   w §82:

a)   ust. 1 otrzymuje brzmienie:

1. Egzamin maturalny w czêœci pisemnej z jêzyka polskiego i jêzyka mniejszoœci narodowej mo¿e byæ zdawany na poziomie podstawowym albo na poziomie rozszerzonym.",

b)   ust. 3 otrzymuje brzmienie:

3. Egzamin na poziomie rozszerzonym trwa 180 minut i polega na sprawdzeniu umiejêtnoœci rozumienia czytanego tekstu nieliterackiego oraz umiejêtnoœci pisania tekstu w³asnego zwi¹zanego z tekstem literackim zawartym w arkuszu egzaminacyjnym.";

11)   w §83:

a)   ust. 1 otrzymuje brzmienie:

1. Egzamin maturalny w czêœci pisemnej z jêzyka obcego nowo¿ytnego, jako przedmiotu obowi¹zkowego, mo¿e byæ zdawany na poziomie podstawowym albo  na  poziomie  rozszerzonym,   a jako  przedmiotu  dodatkowego  - jest zdawany na poziomie rozszerzonym.",

b)  ust. 3 otrzymuje brzmienie:

3. Egzamin na poziomie rozszerzonym trwa 190 minut i sk³ada siê z dwóch czêœci:

1)          czêœæ pierwsza trwa  120  minut i  polega na sprawdzeniu  umiejêtnoœci formu³owania    wypowiedzi    pisemnej    i    stosowania    struktur    leksykalno- gramatycznych;

2)          czêœæ druga trwa 70 minut, z czego 25 minut zajmuje praca z nagranym tekstem,   i   polega   na   sprawdzeniu   umiejêtnoœci   rozumienia   ze   s³uchu, rozumienia    tekstu    czytanego    oraz    rozpoznawania    struktur    leksykalno- gramatycznych.";

12)   w§85a:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:


 

1. Egzamin maturalny w czêœci pisemnej z historii, jako przedmiotu obowi¹zkowego, mo¿e byæ zdawany na poziomie podstawowym albo na poziomie rozszerzonym, a jako przedmiotu dodatkowego - jest zdawany na poziomie rozszerzonym.",

b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:

3. Egzamin na poziomie rozszerzonym trwa 180 minut i polega na rozwi¹zaniu testu oraz sprawdzeniu umiejêtnoœci pracy z materia³em Ÿród³owym, interpretowania oraz syntetyzowania, a tak¿e umiejêtnoœci formu³owania wypowiedzi   pisemnej.  Zadania  egzaminacyjne  obejmuj¹ zakres wymagañ, o których mowa w § 50 ust. 1, dla poziomu rozszerzonego.";

13)  w §86:

a)  ust. 1 otrzymuje brzmienie:

1. Egzamin   maturalny  w   czêœci   pisemnej   z   biologii,   chemii   oraz   fizyki i astronomii, jako przedmiotów obowi¹zkowych, mo¿e byæ zdawany na poziomie podstawowym    albo    na    poziomie    rozszerzonym,    a   jako    przedmiotów dodatkowych -jest zdawany na poziomie rozszerzonym.",

b)  ust. 3 otrzymuje brzmienie:

3. Egzamin na poziomie rozszerzonym trwa 150 minut i polega na rozwi¹zaniu zadañ egzaminacyjnych sprawdzaj¹cych umiejêtnoœæ zastosowania poznanych metod do rozwi¹zywania problemów dotycz¹cych treœci obejmuj¹cych zakres wymagañ, o których mowa w § 50 ust. 1, dla poziomu rozszerzonego.";

14)  w §87

a)  ust. 1 otrzymuje brzmienie:

1. Egzamin maturalny w czêœci pisemnej z geografii, jako przedmiotu obowi¹zkowego, mo¿e byæ zdawany na poziomie podstawowym albo na poziomie rozszerzonym, a jako przedmiotu dodatkowego - jest zdawany na poziomie rozszerzonym.",

b)  ust. 3 otrzymuje brzmienie:

3. Egzamin na poziomie rozszerzonym trwa 150 minut i polega na rozwi¹zaniu zadañ egzaminacyjnych z wykorzystaniem ró¿norodnych materia³ów Ÿród³owych, z uwzglêdnieniem ró¿nych skal przestrzennych. Zadania egzaminacyjne obejmuj¹ zakres wymagañ, o których mowa w § 50 ust. 1, dla poziomu rozszerzonego.";

15)  w §88

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:


 

1. Egzamin maturalny w czêœci pisemnej z matematyki, jako przedmiotu obowi¹zkowego, mo¿e byæ zdawany na poziomie podstawowym albo na poziomie rozszerzonym, a jako przedmiotu dodatkowego - jest zdawany na poziomie rozszerzonym.",

b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:

3. Egzamin na poziomie rozszerzonym trwa 150 minut i polega na rozwi¹zaniu zadañ egzaminacyjnych wymagaj¹cych rozwi¹zania problemów matematycznych. Zadania egzaminacyjne obejmuj¹ zakres wymagañ, o których mowa w § 50 ust. 1, dla poziomu rozszerzonego.";

16) w § 89 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

1. Egzamin maturalny w czêœci pisemnej w szko³ach lub oddzia³ach dwujêzycznych z przedmiotów, o których mowa w § 51 ust. 2 pkt 2 lit. c, nauczanych w jêzyku obcym, bêd¹cym drugim jêzykiem nauczania, jako przedmiotów obowi¹zkowych, mo¿e byæ zdawany na poziomie podstawowym albo na poziomie rozszerzonym, a jako przedmiotów dodatkowych -jest zdawany na poziomie rozszerzonym.";

17)w§89a:

a)   ust. 1 otrzymuje brzmienie:

1. Egzamin maturalny w czêœci pisemnej z historii muzyki, historii sztuki, wiedzy o spo³eczeñstwie, wiedzy o tañcu, jest zdawany na poziomie rozszerzonym.",

b)            uchyla siê ust. 2,

c)             ust. 3 otrzymuje brzmienie:

3. Egzamin trwa 180 minut i polega na rozwi¹zaniu testu oraz na sprawdzeniu umiejêtnoœci pracy z materia³em Ÿród³owym, interpretowania oraz syntetyzowania, a tak¿e umiejêtnoœci formu³owania wypowiedzi pisemnej. Zadania egzaminacyjne obejmuj¹ zakres wymagañ, o których mowa w § 50 ust.1,  dla poziomu rozszerzonego.";

18) w §94:

a) ust. 1-4 otrzymuj¹ brzmienie:

1. Wyniki czêœci pisemnej egzaminu maturalnego s¹ wyra¿ane w skali procentowej.

2.    Zdaj¹cy  zda³  egzamin   maturalny  w  czêœci   pisemnej,  je¿eli   z   ka¿dego przedmiotu obowi¹zkowego uzyska³ co najmniej 30 % punktów mo¿liwych do uzyskania na danym poziomie.


 

3.           Zdaj¹cemu, który w czêœci pisemnej zdawa³ egzamin z danego przedmiotu obowi¹zkowego na poziomie rozszerzonym  i nie uzyska³ co najmniej 30 % punktów mo¿liwych do uzyskania z tego przedmiotu na poziomie rozszerzonym, wynik egzaminu z tego przedmiotu ustala siê na poziomie podstawowym, przy czym przyjmuje siê, ¿e 1% punktów uzyskanych na poziomie rozszerzonym jest równowa¿ny 1,5% punktów na poziomie podstawowym.

4.           Wyniki   uzyskane  w   czêœci   pisemnej   egzaminu   maturalnego   z   danego przedmiotu odnotowuje siê na œwiadectwie dojrza³oœci z zaznaczeniem poziomu egzaminu.";

19)   w § 96 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

3. W przypadku uniewa¿nienia egzaminu maturalnego z przedmiotu dodatkowego, na œwiadectwie dojrza³oœci w miejscu przeznaczonym na wpisanie wyniku egzaminu maturalnego z danego przedmiotu wpisuje siê 0 %".";

20)  w § 96a:

a)           w ust. 1 uchyla siê pkt 2,

b)           uchyla siê ust. 3;

21)   § 97 otrzymuje brzmienie:

„§ 97. 1. Zdaj¹cy zda³ egzamin maturalny, je¿eli w czêœci ustnej i czêœci pisemnej ze wszystkich przedmiotów obowi¹zkowych uzyska³ wynik okreœlony w § 72 ust. 2 i 3 oraz § 94 ust. 2, 3 i 6, z zastrze¿eniem ust. 2.

2.   Zdaj¹cy zda³ egzamin maturalny, jeœli z jednego przedmiotu obowi¹zkowego, w czêœci ustnej albo czêœci pisemnej, nie spe³ni³ warunków, o których mowa w ust. 1, ale ze wszystkich egzaminów z przedmiotów obowi¹zkowych uzyska³ œredni¹ co najmniej 30% punktów, przy czym do obliczenia tej œredniej przyjmuje siê, ¿e 1% punktów uzyskanych na poziomie rozszerzonym jest równowa¿ny 1,5% punktów na poziomie podstawowym.

3.    Przepisu ust. 2 nie stosuje siê do osoby, której uniewa¿niono egzamin, lub która   nie   przyst¹pi³a   co   najmniej   do   jednego   egzaminu   z   przedmiotu obowi¹zkowego.";

22)  w § 98a:

a) ust. 5 otrzymuje brzmienie:

5. Zdaj¹cy, przystêpuj¹cy do egzaminu maturalnego w celu podwy¿szenia wyniku czêœci pisemnej egzaminu z danego przedmiotu, niezale¿nie od poziomu, na którym zdawa³ egzamin maturalny z tego przedmiotu, mo¿e przyst¹piæ do egzaminu z tego przedmiotu odpowiednio na poziomie podstawowym albo na poziomie rozszerzonym.",


 

b) uchyla siê ust. 6.

§ 2. W rozporz¹dzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 paŸdziernika 2005 r. zmieniaj¹cym rozporz¹dzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i s³uchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szko³ach publicznych (Dz. U. Nr 218, poz. 1840 oraz z 2006 r. Nr 69, poz. 487) uchyla siê § 7.

§ 3. 1. W roku szkolnym 2006/2007 egzamin maturalny w czêœci pisemnej z historii, wiedzy o spo³eczeñstwie, historii muzyki, historii sztuki i wiedzy o tañcu jako przedmiotu obowi¹zkowego, mo¿e byæ zdawany na poziomie podstawowym albo na poziomie rozszerzonym, a jako przedmiotu dodatkowego - jest zdawany na poziomie rozszerzonym.

2.              Egzamin na poziomie podstawowym trwa 120 minut i polega na rozwi¹zaniu testu obejmuj¹cego zakres wymagañ, o których mowa w § 50 ust. 1  rozporz¹dzenia wymienionego w §1 niniejszego rozporz¹dzenia, dla poziomu podstawowego.

3.              Egzamin na poziomie rozszerzonym trwa 180 minut i polega na rozwi¹zaniu testu oraz sprawdzeniu umiejêtnoœci pracy z materia³em Ÿród³owym, interpretowania oraz syntetyzowania, a tak¿e umiejêtnoœci formu³owania wypowiedzi pisemnej. Zadania egzaminacyjne   obejmuj¹ zakres  wymagañ,   o   których   mowa  w  §   50   ust.   1 rozporz¹dzenia wymienionego w §  1   niniejszego  rozporz¹dzenia,  dla  poziomu rozszerzonego.

§ 4. 1. Osoby, które zdawa³y egzamin maturalny po raz pierwszy w roku 2005 lub 2006 i nie zda³y tego egzaminu tylko z jednego przedmiotu obowi¹zkowego w czêœci ustnej albo w czêœci pisemnej, ale ze wszystkich egzaminów obowi¹zkowych zdawanych pisemnie na poziomie podstawowym, a ustnie na wybranym poziomie, uzyska³y œrednio co najmniej 30% punktów mo¿liwych do uzyskania, zda³y egzamin maturalny.

2.        Przepis ust. 1 nie dotyczy osób, które nie przyst¹pi³y co najmniej do jednego egzaminu z przedmiotu obowi¹zkowego, lub którym uniewa¿niono egzamin.

3.        Okrêgowe komisje egzaminacyjne, w terminie 14 dni od dnia wejœcia w ¿ycie rozporz¹dzenia, wydadz¹ œwiadectwa dojrza³oœci osobom, o których mowa w ust. 1.

§ 5. Rozporz¹dzenie wchodzi w ¿ycie po up³ywie 7 dni od dnia og³oszenia, z wyj¹tkiem:

1)            § 85a ust. 1 i 3 oraz § 89a ust. 1 i 3 rozporz¹dzenia wymienionego w § 1 niniejszego rozporz¹dzenia, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporz¹dzeniem, które wchodz¹w ¿ycie z dniem 1 wrzeœnia 2007 r.;

2)            pkt 17 lit. b, który wchodzi w ¿ycie z dniem 1 wrzeœnia 2007 r.;

3)            § 30 ust. 2, § 32a oraz § 51 ust. 2 pkt 2 rozporz¹dzenia wymienionego w § 1 niniejszego rozporz¹dzenia, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporz¹dzeniem, które wchodz¹w ¿ycie z dniem 1 wrzeœnia 2008 r.

powrót na pocz¹tek

MINISTER EDUKACJI NARODOWEJ