|
JAK nieWIELE OD SZKOŁY ZALEŻY... Czyli o odpowiedzialności
rozproszonej.
Dr Marek Kaczmarzyk,
Uniwersytet Śląski.
|
|
KARY I NAGRODY W SZKOLE.
Dr hab. Jacek Pyżalski, prof. UAM.
|
|
EWALUACJA WEWNĘTRZNA. Obszar: Tworzenie przez
nauczycieli na lekcjach sytuacji sprzyjających
wykorzystaniu uczniowskiej wiedzy w praktyce.
Trenerki: Indira Lachowicz
i Bernadetta Czerkawska, Era Ewaluacji Sp. z
o.o.
|
|
PROWADZENIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO W KONTEKŚCIE
PODNIESIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA Z MATEMATYKI W SZKOŁACH
PONADGIMNAZJALNYCH.
Instytut Wspomagania Oświaty (iwspo.pl).
|
|
JAKOŚĆ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO A ZWOLNIENIA Z WF-U. ROLA
NADZORU W OGRANICZENIU LICZBY ZWOLNIEŃ Z WYCHOWANIA
FIZYCZNEGO.
Ewa Sprawka
– doradca metodyczny, Łódzkie Centrum Doskonalenia
Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.
|
|
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA NA OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘCIACH
EDUKACYJNYCH – NADZÓR PEDAGOGICZNY DYREKTORA SZKOŁY.
Ewa Sitko, Małgorzata Taraszkiewicz.
Temat wspierany przez firmę
Librus.
|
|
LEKCJA Z TABLETEM - OD POMYSŁU DO SCENARIUSZA.
Maciej Jonek
- kierownik wydziały edukacji firmy Multiedukacja, psycholog
szkolny w Zespole Szkół nr 1 im. I. Paderewskiego w Wałbrzychu,
edukator.
|
|
WŁĄCZANIE DO PRAKTYKI PRZEDSZKOLNEJ STRATEGII DZIAŁAŃ
OPARTEJ NA TEORII INTELIGENCJI WIELKORAKICH HOWARDA GARDNERA.
Beata Wosińska, Małgorzata Marczak
– doradcy metodyczni, Łódzkie Centrum Doskonalenia
Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.
|
|
KONSTRUKTYWISTYCZNY MODEL
PRACY W DZIECIĘCEJ AKADEMII MŁODYCH TWÓRCÓW.
Hanna Derewlana
– doradca metodyczny, Łódzkie Centrum Doskonalenia
Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.
|
|
UTWORZENIE SIECI WSPÓŁPRACY
PRZEDSZKOLI I SZKÓŁ W ZAKRESIE WDRAŻANIA NOWOCZESNYCH NARZĘDZI
INTERAKTYWNYCH.
Beata Wosińska, Małgorzata Marczak
– doradcy metodyczni, Łódzkie Centrum Doskonalenia
Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.
|
|
DOSTOSOWANIE PROCESU UCZENIA
SIĘ DO MOŻLIWOŚCI I POTRZEB DZIECKA 6-LETNIEGO.
Aleksandra Proc, Agnieszka Kacprzak
– doradcy metodyczni, Łódzkie Centrum Doskonalenia
Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.
|
|
WYNIKI EWALUACJI NOWEGO MODELU WSPOMAGANIA PRACY SZKÓŁ I
DOSKONALENIA NAUCZYCIELI.
Marianna Hajdukiewicz
– koordynator projektu "System doskonalenia nauczycieli oparty
na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół" realizowanego
przez Ośrodek Rozwoju Edukacji.
|
|
POLSKIE WARUNKI ŚRODOWISKA UCZENIA SIĘ I PRACY
NAUCZYCIELI NA PODSTAWIE RAPORTU TALIS 2013.
Sebastian Skrobisz
-
Zespół Szkół i Placówek Kwalifikacji Zawodowych
w Zgierzu.
|
|
DOBRE PRAKTYKI PRACY DYDAKTYCZNEJ. Blok Centrum
Edukacji Obywatelskiej.
I BLOK – ROLA WSPÓŁPRACY I PARTNERSTWA W
PROCESIE PODNOSZENIA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA.
1. Elżbieta Sumowska - Temat zmiany:
„Zrodziliśmy się do pomocy wzajemnej” –
współpraca nauczycieli i uczniów w procesie
nauczania i uczenia się.
|
|
2. Elżbieta Zapłata-Szwedziak Temat zmiany:
Ocenianie kształtujące jako wsparcie w procesie
nauczania – uczenia się.
|
|
3. Krystyna Brinkiewicz . Temat zmiany
Współpraca nauczycieli jako początek zmian
prowadzących do efektywnego uczenia się.
|
II BLOK POPRAWA EFEKTYWNOŚCI UCZENIA SIĘ I
NAUCZANIA POPRZEZ WPROWADZENIE STRATEGII
OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO.
4. Teresa Lechocińska - Temat zmiany:
W naszej
szkole uczniowie uczą się świadomie. Elementy
oceniania kształtującego sposobem na poprawę
efektywności nauczania.
|
|
5. Iza Kuligowska. Temat zmiany:
Rozwój
nauczania i uczenia się – ocenianie
Kształtujące.
|
|
6. Maria Papis. Temat zmiany:
Wprowadzenie
zmiany elementów oceniania kształtującego w
Gimnazjum im. ks. kan. M. Maciejewskiego w
Pniewach.
|
III BLOK KROK PO KROKU- DO ŚWIADOMEGO UCZENIA
SIĘ UCZNIÓW PRZEZ ELEMENTY OCENIANIA
KSZTAŁTUJĄCEGO.
7. Bogusława Czarny. Temat zmiany:
Cele lekcji
drogą do świadomego uczenia się uczniów w naszej
szkole.
|
|
8. Barbara Chylewska. Temat zmiany:
Po nową
jakość szkoły czyli od współpracy po uczące
obserwacje i widoczne uczenie się uczniów.
|
|
9. Magdalena Brodala. Temat zmiany:
Podniesienie
efektywności nauczania – spacery koleżeńskie, NaCoBeZu i przyjazny klimat szkoły.
|
|
|
EDUKACJA
FILMOWA
EDUKACJA FILMOWA NA
ZAJĘCIACH SZKOLNYCH I POZASZKOLNYCH. PORADNIK DYREKTORÓW
PLACÓWEK OŚWIATOWYCH, NAUCZYCIELI, WYCHOWAWCÓW, EDUKATORÓW
FILMOWYCH.
EDUKACJA FILMOWA W
PROGRAMACH MKiDN
Anna Wotlińska
-
Naczelnik Wydziału Edukacji Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa
Narodowego.
CELE EDUKACJI FILMOWEJ ORAZ POTENCJAŁ FILMU JAKO
NARZĘDZIA KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA
Arkadiusz Walczak
- Warszawskie Centrum Innowacji
Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
KINOSZKOŁA - INTERDYSCYPLINARNY PROGRAM EDUKACJI
MEDIALNEJ
Joanna Zabłocka-Skorek
- autorka ogólnop.
Interdyscyplinarnego Programu Edukacji Medialnej
„KinoSzkoła”
MOŻLIWOŚCI I SPOSOBY WYKORZYSTANIA
FILMU DO PRACY WYCHOWAWCZEJ Z MŁODZIEŻĄ
Anna Równy
|
|
|
NOWOCZESNE TECHNOLOGIE.
Prezentacja Partnera Kongresu - firmy AGRAF.
|
|
DYREKTOR - AKTUALNY ZWIERZCHNIK, BYŁY KOLEGA.
Strefa Potencjału - Coaching & Training Team
Trenerzy: Beata i Bolesław Kotlińscy.
|
|