Zebrane materiały kongresowe,
prezentacje i linki. Można je znaleźć także w tekście relacji. W
korzystaniu z prezentacji angielskojęzycznych użyteczny może być tekst
relacji.
Lepiej uczyć – zagubiona funkcja szkoły.
Jacek
Strzemieczny, Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Prezentacja
do pobrania.
Czy nowy nadzór pedagogiczny spełnił nasze oczekiwania?
Joanna Berdzik, Ogólnopolskie
Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty.
Prezentacja
do pobrania.
Wielka Brytania. Delegacja
dyrektorów i samorządu Miasta Crewe w
Cheshire.
Michael Keenan, David
Pryce, Emma Szymura, Matthew Hole, Mark Taylor, James McHugh,
Andrew Sutter,
Prezentacja
do pobrania.
linki:
Every Child Matters:
http://www.everychildmatters.gov.uk
Ustawa o Dzieciach z 2004 r. (Children Act 2004,
http://www.dfes.gov.uk/publications/childrenactreport/ )
Szkocja.
Szkocki system wspierania
uczniów.
Dr Beata Kozielska.
Prezentacja
do pobrania. Polecany
link:
http://www.durhamtrial.org/
Funkcjonowanie szkoły w Finlandii.
Vesa Tonder
Prezentacja
do pobrania.
Prezentacja
do pobrania.
Sposoby podnoszenia efektywności zarządzania w jednostkach
oświatowych.
Jacek Różycki. VULCAN.
Prezentacja
do pobrania.
Rozwiązywanie sytuacji
kryzysowych w oświacie samorządowej.
Rozszerzony obraz sytuacji kryzysowej dot. wydarzeń w Gimnazjum nr 2 w
Gdańsku w październiku 2006 r.
przykład rozwiązywania tego typu problemów przez samorząd.
Regina Białousów, Dyrektor Wydziału
Edukacji Urzędu Miasta Gdańska, Krzysztof Sarzała, kierownik
Centrum Interwencji Kryzysowej, Gdańsk.
1.
Prezentacja
do pobrania.
2.
Prezentacja
do pobrania.
Polecany link:
Procedury,
strategie zarządzania kryzysem w szkole opracowane przez Zespół ds.
Przeciwdziałania Problemom Wychowawczym, działający na podstawie
Zarządzenia Nr 1424/06 Prezydenta Miasta Gdańska, z dnia 5.12.2006r.
Dylematy efektywności w edukacji.
Czy wzrost nakładów na edukację przekłada się na wyniki szkolne? I – co
nie mniej istotne – przed jakimi dylematami edukacyjnymi stoi ludzkość,
a więc i szkoła, gdy wiedzy przybywa szybciej niż czasu i środków na
kształcenie?
prof. nz. dr Antoni Jeżowski
Prezentacja
do pobrania.
Panel szkół ponadgimnazjalnych
Panel dyskusyjny
prowadzili członkowie OSKKO: koordynator Bogna Skoraszewska,
członek Zarządu OSKKO i Andrzej Jasiński. Współpracowali -
Jacek Wojdałowicz i Bożena Dobosz-Byjoś.
materiał do dyskusji do pobrania
Panel szkół podstawowych i gimnazjów
Prezentacja projektu międzynarodowego
British Council: Church of England Primary School in Chiddingstone, Kent
- Szkoła Podstawowa nr 89 im. Krzysztofa K. Baczyńskiego, Poznań
Prezentacja
do pobrania.
Dyskusja programowa.
Jako wprowadzenie do dyskusji
Ryszard Sikora przedstawił prezentację
materiał do dyskusji do pobrania
Prezentacja
do pobrania. będącą
podsumowaniem toczącej się od jakiegoś czasu na forum OSKKO
dyskusji nad problemami szkolnictwa podstawowego i gimnazjalnego
(http://oskko.edu.pl/forum/thread.php?t=25245&st=172).
UKRYTY PROGRAM W EDUKACJI.
Między niewiedzą a manipulacją…
Dr Wiktor Żłobicki,
Uniwersytet Wrocławski
Prezentacja
do pobrania.
Panel edukacji przedszkolnej
materiał do dyskusji do pobrania
Panel szkół
specjalnych i integracji
materiał do dyskusji do pobrania
Forma organizacyjno-prawna
działalności szkół a zakres samodzielności finansowej ich dyrektorów
dr Ewa Gońda Akademia Ekonomiczna w
Poznaniu
Prezentacja
do pobrania.
The Development of Education
system in Finland. Planowanie rozwoju systemu edukacji w Finlandii.
Leo Pahkin,
Narodowy Instytut Edukacji Finlandii (National Board of Education)
Prezentacja
do pobrania.
Czy nadchodzą dobre czasy dla
szkolnictwa i nauki? Strategia Rozwoju Kraju 2007-2015.
Dr hab. Małgorzata Sulmicka Katedra
Ekonomii Rozwoju i Polityki Ekonomicznej SGH, dyr. Departamentu
Programowania i Prognozowania w Rządowym Centrum Studiów Strategicznych
Prezentacja
do pobrania.
The financing of schools in
Poland: how efficient and how equitable?
Badania Banku Światowego nad
finansowaniem oświaty w Europie i Azji.
Wpływ subwencji oświatowej na efekty nauczania w Polsce. Polska na tle
innych krajów.
prof. Rosalind Levacic -
Institute of Education, University of London
Prezentacja
do pobrania.
|