Spotkanie z Ministrem Edukacji Narodowej i Sportu, Mirosławem Sawickim
W poniedziałek 23 sierpnia 2004r dyrektor Biura OSKKO, Marek Pleśniar spotkał
się z Ministrem Edukacji Narodowej i Sportu.
Celem wizyty było:
Przedstawienie Ministrowi Ogólnopolskiego
Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty – dwuletniego partnera społecznego
MENiS z zaangażowaniem
konsultującego projekty prawne Ministerstwa. Braliśmy udział w konsultacji
już kilkudziesięciu projektów.
OSKKO jest największą w kraju organizacją pozarządową skupiającą dyrektorów,
wizytatorów, pracowników organów prowadzących (obecnie ok. 1000 członków).
Prowadzimy najczęściej przez dyrektorów uczęszczane forum internetowe, czytane
przez prawie 14 000 osób z tej grupy odbiorców (80% to dyrektorzy).
www.oskko.edu.pl/forum/.
Uzyskanie patronatu Pana Ministra dla VI Krajowej Konferencji Dyrektorów Szkół. Impreza ta odbędzie się w dn. 23-25 września 2004r, tym razem w Olsztynie.
Pozyskanie pomocy w popularyzacji imprezy – w postaci ogłoszenia w witrynie internetowej MENiS.
Zaproszenia Pana Ministra na Konferencję.
Minister w rozmowie stwierdził że zna i obserwuje od dawna działalność Stowarzyszenia, był u jego początków jako sympatyk.
M. Pleśniar przedstawił sposób komunikowania się Stowarzyszonych i dyskutantów Forum OSKKO. Podkreślił skuteczność i szybkość wymiany informacji między dyrektorami, wicedyrektorami, nauczycielami - dzięki Internetowi. Pan Minister pozdrowił uczestników Forum
Najważniejszym celem wizyty w ministerstwie było zaproszenie Ministra na Konferencję.
W efekcie rozmowy Minister zapowiedział przyjazd na KKDS, obiecał umieszczenie informacji o niej w witrynie MENiS oraz udzielił VI Krajowej Konferencji Dyrektorów Szkół patronatu. Wystąpienia oficjalne odbędą się w sobotę, 25 września 2004r i tę część konferencji planuje odwiedzić minister
Poruszono niektóre tematy Konferencji:
Szkoła a wychowanie. Pan Minister wyraził pogląd, że warto mówić o zadaniach szkoły w sferze wychowania a nie o jej uprawnieniach. Dyrektor przedstawił zamierzenia organizatorów - uściślenie obszarów wychowawczej pracy szkoły - w których może ona działać, dojście do wniosków możliwych do przedstawienia środowiskom spoza oświaty.
Status dyrektora placówki oświatowej. Pan M. Sawicki podkreślił szczególną rolę dyrektora, który w sposób autorski prowadzi szkołę, jest postacią kluczową. Przedstawiciel OSKKO mówił o nieroszczeniowych, skierowanych na jakość oświaty działaniach Stowarzyszonych.
System doskonalenia nauczycieli.
Ponadto poświęcono nieco czasu perspektywom rozwoju ruchu stowarzyszeniowego oraz nadziejom obu stron na rozwój współpracy. Rozmowę zakończono: