|
||||
Pióro i papier w wirtualnej przestrzeni. Edukacja z
użyciem cyfrowego pióra. Celem spotkania było przedstawienie uczestnikom najnowszej technologii, umożliwiającej przetworzenie informacji graficznej (np. listy obecności, którą nauczyciel sprawdza w dzienniku szkolnym) na informację cyfrową. Proces jest możliwy dzięki użyciu specjalnego pióra z wbudowanym procesorem – z jego pomocą sprawdzamy obecność w dzienniku wydrukowanym na papierze pokrytym mapą cyfrową (dla użytkownika różnica, w zestawieniu ze zwykłym papierem, polega jedynie na tym, że papier ma lekko szary odcień). Następnie pióro podpinamy do specjalnej stacji w komputerze, dzięki której lista z dziennika staje się widoczna na ekranie i zostaje przetworzona na informację cyfrową. Uzyskane w ten sposób dane możemy wykorzystywać do różnych prac, statystyk i obliczeń w ramach platformy użytkownika. Twórcy podkreślają, że technologia jest łatwa i intuicyjna w obsłudze. W ramach tej technologii dostępne są: dziennik lekcyjny, sprawdzian, lekcja oraz zeszyt do nut. Twórcom technologii zależało na maksymalnym ułatwieniu cyfryzacji danych niezbędnych w pracy szkoły przy jednoczesnym zachowaniu pisma odręcznego. Zdaniem autorów projektu pismo odręczne jest naturalne dla człowieka i powinniśmy dokładać wszelkich starań, aby właśnie w szkole nie zostało wyparte przez pisanie na klawiaturze. |
||||
|
||||