|
Co nowego na forum i w wymianie plików? Październik 2006
|
przejdź do - listopad 2006 / wrzesień 2006/ wakacje 2006
W październiku praca w
szkole toczy się już na pełnych obrotach.
Jesteśmy zazwyczaj po fazie rozruchu i nabieramy optymalnej szybkości.
Pewnie pracowalibyśmy spokojnie ze ściśle określonym w sierpniu celem, gdyby nie
to, że codziennie do nas napływają nas nowe pomysły, projekty, programy,
przesłania i listy.
Jesteśmy jak w diabelskim młynie- co chwilę zmienia się sytuacja i priorytety.
Usiłujemy jednak i w tych okolicznościach zachować spokój i zdrowy rozsądek, choć to łatwe nie jest.
No więc w październiku:
Zastanawialiśmy się, co nauczyciel powinien wykonywać w ramach 40-stu godzin pracy:
Być w szkole i w niej nie być, czyli czy w szkole są możliwe „zastępstwa koleżeńskie”
Czy warto szkole pośredniczyć pomiędzy firmami, a uczniem. A jeśli warto, to pod jakimi warunkami:
Nie ma miesiąca, żebyśmy
nie rozmawiali o problemach związanych z awansem zawodowym nauczycieli:
Pytanie forumowicza:
Czy zdobycie tytułu doktora nauk humanistycznych jest "innym
znaczącym osiągnięciem w pracy zawodowej" - chodzi o awans zawodowy
nauczyciela- par8 4f
Odpowiedzi
udzieliliśmy tu:
jeszcze raz awans...
Na inne pytania odpowiadamy:
Przedłużenie czy ponowne odbycie stażu?
Zastanawiamy się już od dłuższego czasu, czy:
I rozmawiamy o „ przedprojekcie Rozporządzenia w sprawie awansu zawodowego”
Konsultacja OSKKO - rozporządzenie w sprawie awansu zawodowego
Mamy na
koncie sukces z INDYWIDUALNYM ROCZNYM PRZYGOTOWANIEM PRZEDSZKOLNYM DZIECI
Udana Interwencja OSKKO -NI przedszkolaków jest w
projekcie UOSO
Rozważaliśmy zagadnienia związane z realizacja przez ucznia obowiązku szkolnego
Wyjazd za granicę a obowiązek szkolny
Pomocne w egzekwowaniu obowiązku szkolnego są umieszczone w plikach materiały Jacka Rudnika
20.10.2006 |
Jacek |
Komplet
druków do zastosowania w egzekucji obowiązku szkolnego (Upomnienie,
zawiadomienie do OP-u z Tytułem wykonawczym) |
Omawialiśmy
organizację pracy w szkole:
Sanepid i trudne lekcje
Czas trwania godziny w NI-nie mogę znaleźć
Co z 11 listopada i 26 grudnia
Organizacja pracy szkoły, to
także obszar administracyjno-obsługowy.
Pomagaliśmy sobie i w tym zakresie:
04.10.2006 |
bbasia |
zakres
czynności konserwatora |
04.10.2006 |
Rycho |
Regulamin
ngród dla adm i obsł. |
17.10.2006 |
reniab |
Procedury
finansowe po nowemu; może się przydać w księgowości; nasz audyt ocenił
pozytywnie |
Rozważaliśmy zagadnienia związane z opieką zdrowotną nad dziećmi w szkole:
Na pytania:
Czy nauczyciel może podać dziecku lek, taki jak w apteczce, np.
przeciwbólowy, bądź inny? Jeśli tak , to jakie leki mogą być podawane uczniom w
szkole, w sytuacji, kiedy nie ma pielęgniarki? Czy też tylko lekarz i
pielęgniarka mają takie uprawnienia?
Odpowiadaliśmy:
Czy wolno nauczycielowi podać lek?
Zastanawialiśmy się też
jak to jest z lekarstwami, które są dostępne pielęgniarce:
Leki dla pielęgniarki - podstawa prawna
I jak kilka razy do roku rozmawialiśmy o zastępstwach doraźnych:
Świętowaliśmy w swoim gronie DEN
Życzenia z okazji DEN
I
odpowiadaliśmy, jak to jest z naszym Stowarzyszeniem:
OSKKO
Wydarzenia w Gdańsku w drugiej dekadzie października - samobójcza śmierć dziecka po dręczeniu przez kolegów w klasie, ukierunkowały nasze dyskusje na forum
Pochyliliśmy się nad tą tragedią
Ona jedyna - matka Ani oparła się złości i histerii
W obliczu wydarzeń gdańskich omawialiśmy zawodowy kontekst problemu, opuszczenie lekcji przez nauczyciela, wpis w dzienniku, obowiązek nadzoru
Zastanawialiśmy się także na ile przyczyną agresji w naszych szkołach jest istnienie gimnazjum i czy ich likwidacja uzdrowiłaby sytuację w szkołach
List otwarty w sprawie gimnazjów- Handke, Książek
Oczywiście, że gimnazja to przeogromna porażka
Omawialiśmy program „zero tolerancji” przedstawiony przez wicepremiera, ministra edukacji R.Giertycha
"Zero tolerancji" - MEN zaostrzy kary dla uczniów i nauczycieli