Nowoczesne narzędzia wspomagające proces nadzoru i
ewaluacji w praktyce.
Tomasz Pieper
Prelegent rozpoczął wystąpienie od określenia celu spotkania, czyli
wyjaśnienia sposobów funkcjonowania interaktywnego systemu zarządzania
informacją, oraz nakreślenia korzyści płynących z przysposobienia
narzędzia tego rodzaju w szkołach.
W pierwszej kolejności Tomasz Pieper odwołał się do raportu z ewaluacji
Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni, pochodzącego z dnia 20
stycznia 2014 roku. Na jego podstawie ewaluatorzy zewnętrzni zwrócili
uwagę na wpływ systemu na pracę szkoły, m.in. system ułatwił szkole
zarządzanie informacjami o pracy placówki. Następnie prowadzący
podkreślił korzyści płynące z wykorzystania w pracy interaktywnego
systemu zarządzania informacją, wśród których znalazły się ułatwienie
monitorowania pracy w szkołach i możliwość sporządzenia raportu bez
konieczności samodzielnej obróbki tekstu.
Prowadzący zwrócił uwagę na główne funkcje systemu, czyli:
-
Systematyczne gromadzenie informacji o pracy placówki w postaci
sprawozdań,
-
Źródło informacji do analizy jakości pracy, czyli ewaluacji
zewnętrznej,
-
Łatwy i szybki dostęp osób uprawnionych do zbioru potrzebnych
informacji, statystyk i sprawozdań,
-
Dostęp do raportów sprawozdawczych o zaprogramowanej strukturze,
-
Dostęp do raportów przeglądowych tworzonych wg własnych kryteriów,
-
Monitoring przepływu informacji, audyt sprawozdawczości,
-
Zdalne wydawanie poleceń wykonania analizy, oceny, badania,
przygotowania sprawozdania z realizacji zadań w określonych
obszarach działalności,
-
Automatyczne powiadamianie o wywołaniach, sprawozdaniach oraz
wiadomościach,
-
Komunikator informacji poufnych i publicznych.
Po opisaniu wyżej wymienionych funkcji prelegent przeszedł do opisania
zalet systemu, takich jak:
-
Znaczna automatyzacja analizy jakości pracy placówki w wybranych
obszarach, dzięki systemowi raportów i analizatorowi ankiet,
-
Pozyskanie narzędzi pomocnych przy przeprowadzeniu ewaluacji
wewnętrznej,
-
Informatyzacja instytucji w przestrzeniach związanych z obiegiem
informacji,
-
Dostęp do zgromadzonych danych z każdego miejsca przez przeglądarkę
internetową,
-
Automatyczne powiadomienie o konieczności przygotowania
sprawozdania, nowych wiadomościach i ogłoszeniach,
-
Pomoc w usprawnieniu zarządzania szkołą lub placówką.
Wystąpienie zakończyło się prezentacją sposobu działania systemu.
|