Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Dotacja na podręczniki 2018
strony: [ 1 ][ 2 ]
dariuszn706-06-2018 13:38:50   [#01]

Gdzieś słyszałem, ale nie mogę sobie przypomnieć i znaleźć, że za rok szkolny 2018/2019, dotację rozliczmy całościowo czyli mogę, kupić to co potrzebuję byle zmieścić się w kwocie całościowej. Np. nie potrzebuję podręczników do klasy 5 z plastyki, muzyki i informatyki (zostają mi środki), brakuje mi na ćwiczeniach w klasie 7 i 8. Czy mogę kupić te ćwiczenia? 

Roman Langhammer06-06-2018 15:51:23   [#02]

Z tego co ja kojarzę, to jeśli Ci zostaną pieniądze z podręczników w danej klasie, to możesz kupić podręczniki w innej. Jeśli zostaną z ćwiczeń, to ćwiczenia.

alis06-06-2018 21:42:56   [#03]

Ja też kojarzę podobnie jak Roman;)

mstola06-06-2018 22:27:48   [#04]

a czy z gimnazjum można przenieść do SP pieniądze na podręczniki?

jasza6606-06-2018 22:35:08   [#05]

Podręczniki, to jeden worek a ćwiczenia drugi :-). Nie wiem jaki jest cel wprowadzenia obowiązku informowania OP skoro i tak nie możemy przekroczyć łącznej kwoty dotacji.

Podstawa skojarzeń to: 

art. 56 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. poz. 2203)

4. W ramach łącznej kwoty dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust. 5 pkt 1 i 3, przyznanej na wyposażenie danej publicznej szkoły podstawowej lub szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej, w danym roku budżetowym, w podręczniki lub materiały edukacyjne, dyrektor tej szkoły, ustalając zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych zgodnie z art. 22ab ust. 4 pkt 1 ustawy o systemie oświaty, może w uzasadnionych przypadkach wyrazić zgodę na zwiększenie kosztu zakupu kompletu podręczników lub materiałów edukacyjnych na każdego ucznia danej klasy, przekraczając odpowiednio kwoty, o których mowa w art. 55 ust. 5 pkt 1 albo 3, informując jednocześnie organ prowadzący o zwiększeniu kosztu zakupu kompletu podręczników lub materiałów edukacyjnych.

5. W ramach łącznej kwoty dotacji celowej, o której mowa w art. 55 ust. 5 pkt 2 i 4, przyznanej na wyposażenie danej publicznej szkoły podstawowej lub szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej, w danym roku budżetowym, w materiały ćwiczeniowe, dyrektor tej szkoły, ustalając materiały ćwiczeniowe zgodnie z art. 22ab ust. 4 pkt 2 ustawy o systemie oświaty, może w uzasadnionych przypadkach wyrazić zgodę na zwiększenie kosztu zakupu materiałów ćwiczeniowych na każdego ucznia danej klasy, przekraczając odpowiednio kwoty, o których mowa w art. 55 ust. 5 pkt 2 albo 4, informując jednocześnie organ prowadzący o zwiększeniu kosztu zakupu materiałów ćwiczeniowych.

7. Dotacja celowa może być wykorzystana także na pokrycie kosztu drukowania i powielania podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w celach dydaktycznych lub na zakup urządzeń umożliwiających drukowanie lub powielanie tych podręczników i materiałów, a w przypadku uczniów niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - także na zakup sprzętu lub oprogramowania umożliwiającego odczyt podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych w postaci elektronicznej.

Roman Langhammer03-07-2018 17:17:54   [#06]

Czy nie wydaje się Wam, że kwota na materiały ćwiczeniowe w klasach 4-8 jest zdecydowanie za mała?

gimnazjum04-07-2018 13:24:20   [#07]

Pilna prośba o wskaźnik dla niepełnosprawnego z autyzmem na materiały ćwiczeniowe na rok 2018/2019 i niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym bo gmina się upiera że jakies 2 rozporzadzenia i inne niż w tabeli na nowy rok ze str MEN, podalismy w pierwszym przypadku wskaźnik 2,6 do kwoty  49,50 a w drugim 2,8 z tej samej kwoty- może ktoś się wypowiedzieć

Jacek04-07-2018 13:42:52   [#08]

wskaźniki są na stronie MEN

http://men.gov.pl/wp-content/uploads/2018/04/tabela-dotyczaca-wysokosci-wskaznikow-na-rok-szkolny-2018-2019-1.xlsx 

gimnazjum04-07-2018 13:56:55   [#09]

dokładnie z tej tabeli korzystaliśmy, ale organ prowadzący twierdzi że w rozporzadzeniu na 2018 rok są inne wskaźniki

AleJ04-07-2018 14:30:46   [#10]

Jeśli zostaje na podręczniki to możesz kupić podręczniki jeśli na ćwiczenia to ćwiczenia.

 

Oczywiście, że kwota na ćwiczenia jest zbyt mała. Starcza tylko na podstawowe przedmioty czyli języki i matematyka.


post został zmieniony: 04-07-2018 14:32:43
Roman Langhammer04-07-2018 16:47:48   [#11]

Co z tego, że jak mi zostaje na ćwiczeniach, to mogę przeznaczyć na ćwiczeniach w innych klasach... za 1 zł zaoszczędzoną w klasie 4 nie kupię nic...:/ W podręcznikach to wykorzystałem, bo tam kwoty są większe... ale ćwiczenia? Masakra jakaś... Wydawnictwa robią w cenie ok. 6,18 - więc wystarcza na 4 przedmioty... np. matematyka, angielski, niemiecki, geografia... biologia i chemia już nie... Ale za to nauczyciele mogą się wykazać kreatywnością i zbierać na wyróżniającą ocenę...:/

lavender09-07-2018 06:41:43   [#12]

Czy  można zatem traktować również całościowo dotację dla uczniów z niepełnosprawnościami intelektualnymi?

Mam trzy wnioski:

1)uczniowie z niepełn. intelektualną w stopniu lekkim

2)uczniowie z niepełn. intelek. w stopniu umiarkowanym

3)uczniowie z autyzmem

rzewa09-07-2018 09:21:48   [#13]

nie, gdyż dotację na ucznia niepełnosprawnego rozlicza się osobno ze względu na rodzaj niepełnosprawności

może być całościowo o ile uczniowie mają tę samą niepełnosprawność

czyli tyle osobnych rozliczeń ile złożonych wniosków

lavender11-07-2018 06:16:17   [#14]

Jeszcze w temacie podręczników dla uczniów z niepełnosprawnościami...

Czy mam rację myśląc, że jeśli mam ucznia w klasie III gim. z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, a w klasie III nie kupuję w tym roku podręczników bo mam w bibliotece, to uczeń ten może otrzymać komplet z biblioteki (realizuje przecież tą samą podstawę programową), a za pieniądze z dotacji mogę kupić podręczniki "dodatkowe" (do kształcenia specjalnego) lub materiały edukacyjne (np. multimedia) oraz materiały ćwiczeniowe dostosowane do potrzeb konkretnego ucznia...  Analogiczna sytuacja z uczniami z autyzmem.

"Zasugerowano" mi, że to nie mogą być żadne inne książki jak tylko te, z których korzysta reszta klasy, a tylko "dostosowane" (np. powiększona czcionka i takie tam). Moim zdaniem  "dostosowane" to nie to samo co "zaadaptowane"

 

 

rzewa11-07-2018 15:05:12   [#15]

moim zdaniem, masz całkowitą rację - możesz kupić to co uważasz - nie ma znaczenia z czego korzystaja pozostali uczniowie w klasie

Bromba130-08-2018 19:10:07   [#16]

U mnie jest podobnie jak u Romana, pieniędzy wystarcza raptem na 4 zeszyty ćwiczeń.  

rzewa30-08-2018 19:59:00   [#17]

a po co zeszyty ćwiczeń?

dariuszn706-09-2018 08:44:15   [#18]

Mam pytanie odnośnie rozliczenia, w czasie wakacji dokładnie 30 sierpnia ubyła mi jedna uczennica klasy 8, czy muszę robić korektę wniosku i zwrot do wydawnictwa, (gdzieś czytałem, że nie muszę) ten komplet będzie mi potrzebny za rok, bo w klasie 7 mam więcej dzieci niż w 8.

AnJa06-09-2018 08:58:42   [#19]

Tak- przynajmniej w mazowieckim. Gmina musi zwrócić nadpłaconą część dotacji.

Bromba109-09-2018 17:53:30   [#20]

Rzewa materiał ćwiczeniowy służy lepszemu zrozumieniu i utrwaleniu wiadomości. Wyobrażam sobie lekcję polskiego bez ćwiczeń, z dyskusją i wypracowaniami uczniów. Ale nie lekcję przyrody w klasie 4.

Uczę przyrody w klasach czwartych (ponad 100 uczniów), w tym roku po raz pierwszy od 5 lat mam tylko do dyspozycji podręcznik (brak środków na zakup ćwiczeń, zakaz poproszenia rodziców o to, mimo że państwo dało im wyprawkę).

Mogę uczniom wyświetlać na tablicy krzyżówki, schematy, mapy do przerysowania do zeszytu, ale ile ćwiczeń zrobię podczas jednej lekcji. Co z uczniami, którzy pracują szybciej (zawsze mogli zrobić więcej zadań na dodatkowe plusy). Co z tymi którzy pracują wolniej, a ja będę musiała wyświetlać dalej bo średni się już  nudzą?

Mam przed każdą lekcją kserować materiał ćwiczeniowy? Ponad 100 razy w każdym tygodniu? Kto za to zapłaci? Skąd papier? Co z prawami autorskimi?

Mam być teraz nauczycielem kserografem? Dlaczego moi uczniowie nie mogą mieć do dyspozycji ładnych kolorowych ćwiczeń? 

Dlaczego nie mogą na materiałach na miarę 21 wieku pracować w swoim tempie?

Podobnie w starszych klasach, mam wyświetlać mapy na tablicy, podobnie schematy (np klimatogramy) uczniowie będą je przerysowywać a potem potem zaznaczać na nich ? Czy może tylko geografia opisowa, bez pracy na mapie. Albo znowu nauczyciel kserograf? Tylko po co, skoro istnieją dobrze opracowane materiały, które sobie możemy pooglądać przez szybkę? O to chodzi w tej reformie? 

Na koniec dodam, że nawet na Ukrainie, gdzie uczniowie dostają podręczniki za darmo, rodzice kupują im potrzebne ćwiczenia. 

Ja i moi uczniowie możemy sobie o nich tylko pomarzyć.

 

rzewa09-09-2018 21:21:06   [#21]

cóż... jestem zdeklarowanym przeciwnikiem ćwiczeń - uważam, że one nie pomagają uczniom tylko rozleniwiają nauczycieli - w szkole jest nauczyciel, więc ćwiczenia powinny być zbędne - ćwiczenia to narzędzie do samodzielnej pracy ucznia

kto z uczniów chce, to może przy pomocy ćwiczeń uczyć się i utrwalać materiał samodzielnie, ale na lekcji to nauczyciel powinien pracować z uczniami i umożliwiać im jak najwszechstronniejsze poznawanie świata, przede wszystkim empiryczne

najlepsze efekty przynoszą samodzielne odkrycia uczniów oraz taki proces dydaktyczny, który pozwala uczniom na kreatywność i spontaniczne działanie

naprawdę szkoda czasu lekcyjnego na ćwiczenia...

AnJa09-09-2018 22:15:59   [#22]

Się zgadzam.

Tyle, że wiekszosc nauczycieli nie pamięta czasów sprzed zeszytów ćwiczeń - więc i pracy sobie bez nich nie wyobraża.

Choć  zeszyt do geografii to był i w latach 70.?

Może byłoby łatwiej, gdyby można było przerzucać kasę z podreczników na ćwiczenia - bo argumenty Bromby mnie przekonują - tyle, ze sensu podręcznika do geografii nie widzę

fordek04-12-2018 13:30:12   [#23]

Probujemy rozliczyć kwotę dotacji na podręczniki.W zwiazku ze zmieniającą sie liczbą uczniów jeszcze w październiku pani księgowa przerzucila z podręczników to co zostało w klasie V na klasę IV bo tam zabrało.W ogolnym rozliczeniu dotacji sie wszystko zgadza.Jednak OP uważa ,ze do gminy nalezy zwrócić to co zostalo z klasy V a brak pewnej kwoty w klasie IV dopłacić z budżetu szkoły.Wydawało mi sie ze można zrobić pewne przesunięcia pomiędzy klasami.A moze się mylę.

Proszę o pomoc.

rzewa04-12-2018 13:37:41   [#24]

można zrobić przesunięcia tylko trzeba o tym zawiadomić OP - patrz art 56 ust 4 i 5 u.f.z.o.

ruch uczniów po 15 września nie ma wpływu na przyznaną dotację - jeśli liczba uczniów się zwiększy i trzeba dokupić podręczniki to będzie to refundowane z dotacji 2019 r.

MalMiz07-12-2018 11:13:45   [#25]

proszę o podpowiedź:

jedna ze szkół podstawowych zamawiając pieniądze na podręczniki w kl. III nie dokonywała zamówienia ( ani pierwotnie ani w aktualizacji). teraz poprosiłam o dostarczenie wykazów zakupionych podręczników w celu rozliczenia dotacji i na wykazie mam zakup 9 podręczników do kl. III do j. angielskiego. Wiem , że dotacje rozlicza się z łącznej kwoty ale .... czy taka sytuacja , że w ogóle nie zamawiano środków dla danej klasy pozwala przesunąć środki dla tej klasy? czy chodzi jedynie o możliwość przesunięcia środków pomiędzy klasami gdy zamówiony komplet dla tej klasy okazał się np. o 0,50gr droższy niż kwota przewidziana w dotacji a w innej klasie o te 0,50gr tańszy.

gimnazjum07-12-2018 14:22:41   [#26]

szkoła podstawowa na jakim załączniku robi rozliczenie dotacji 6 czy 8 bo zamieszanie się u nas zrobiło w tej kwestii?

rzewa09-12-2018 10:29:21   [#27]

a to samorządowa szkoła? jeśli tak to na takim jaki określi OP

jeśli niesamorządowa to na załączniku nr 6

a gmina na załączniku nr 8

MalMiz10-12-2018 08:34:59   [#28]

ponawiam

proszę o podpowiedź:

jedna ze szkół podstawowych zamawiając pieniądze na podręczniki w kl. III nie dokonywała zamówienia ( ani pierwotnie ani w aktualizacji). teraz poprosiłam o dostarczenie wykazów zakupionych podręczników w celu rozliczenia dotacji i na wykazie mam zakup 9 podręczników do kl. III do j. angielskiego. Wiem , że dotacje rozlicza się z łącznej kwoty ale .... czy taka sytuacja , że w ogóle nie zamawiano środków dla danej klasy pozwala przesunąć środki dla tej klasy? czy chodzi jedynie o możliwość przesunięcia środków pomiędzy klasami gdy zamówiony komplet dla tej klasy okazał się np. o 0,50gr droższy niż kwota przewidziana w dotacji a w innej klasie o te 0,50gr tańszy.

gimnazjum10-12-2018 09:08:27   [#29]

rzewo: szkoła podstawowa jako jst, gmina nie określiła załącznika i każda ze szkół w gminie inaczej to widzi( wypełniamy każda inny załącznik), gdzie napisano, że gmina powinna to określić ?

rzewa10-12-2018 09:55:13   [#30]

a kto wymaga rozliczenia?

ten kto wymaga, określa sposób rozliczenia

jol210-12-2018 12:08:02   [#31]

Art.55 ust.2 i 59  Ustawy o finansowaniu oświaty. Gmina wnioskuje, przekazuje  i rozlicza dotację przyznaną dla publicznych i niepublicznych szkół. Rozliczenie szkół do gminy - zał. nr 6 , a Gmina do kuratorium - zał nr 8

rzewa10-12-2018 12:16:08   [#32]

nie, załącznik nr 6 dotyczy tylko szkół niesamorządowych

Gmina, będąca OP dla szkół samorządowych może zdecydować, że szkoły te rozliczają się na załączniku nr 6 albo nr 8 lub w jakikolwiek inny sposób - to leży w tym wypadku w gestii OP, którym jest gmina

jeśli OP, którym jest gmina, tego nie określił szkoły mogą postąpić jak uważają, czyli przedstawić rozliczenie w dowolny sposób, w tym wykorzystując załącznik nr 6 lub nr 8

MalMiz17-12-2018 15:13:42   [#33]

jak zaksięgować / zrobić refundację zakupionych podręczników i ćwiczeniówek z dotacji MEN w poprzednim roku budżetowym tj. w 2017 , refundacja nastąpiła w 2018 r. ( chodzi o ujęcie księgowe) ?

jasza6617-12-2018 20:19:18   [#34]

Do #11 Jeśli chodzi o dotację na ćwiczenia, to można za nią zakupić np. papier ksero. Nigdy nie zwróciliśmy ani grosza z dotacji na ćwiczenia :-)

rzewa18-12-2018 16:33:40   [#35]

MalMiz pytasz jako szkoła czy jako gmina?

MalMiz20-12-2018 08:35:11   [#36]

jako organ (gmina)

MalMiz20-12-2018 08:36:47   [#37]

a jako szkoła jest inaczej ? jak to różnica i gdzie ona występuję ?

rzewa20-12-2018 09:33:36   [#38]

jako szkoła nie powinnaś tej refundacji otrzymać z gminy :-)

a jako gmina po prostu otrzymaną kasę w ramach refundacji księgujesz na odpowiednim paragrafie wpływów i przesuwasz pomiędzy rozdziałami zgodnie z dyspozycją szefa

jak sama nazwa wskazuje, jest to zwrot wcześniej poniesionych kosztów, więc po prostu po jej otrzymaniu wycofujesz wcześniej wydatkowane środki - czyli gmina ma prawo dowolnie wykorzystać tę kasę

w razie kontroli jako rozliczenie tej dotacji przedstawiać będziesz dokumenty finansowe świadczące o poniesieniu tych wydatków, a więc te datowane przed otrzymaniem dotacji (nawet jeśli były poniesione w roku poprzednim - po 15 października)

gimnazjum29-01-2019 11:43:48   [#39]

wrócę do dotacji - czy szkoła ma obowiązek 1% dotacji przekazanej na obsługę wykorzystać w 100%?

rzewa30-01-2019 00:16:09   [#40]

szkoła nie ma obowiązku tego 1% otrzymać - jak otrzyma to wydaje tak samo jak każde inne pieniądze otrzymane z gminy

w rozliczeniu dotacji podręcznikowej zarówno szkoła jak i gmina rozlicza się tylko z kasy wydanej na podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe

Dan6728-03-2019 08:15:43   [#41]

Witam

Mam pytanie odnośnie kwot dotacji na podręczniki w roku szkolnym 2019/20 - prognozowane kwoty to:

  • podręczniki do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, podręczniki do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego lub materiały edukacyjne, w kwocie do wysokości 75 zł na ucznia – w przypadku klas I–III;
  • 2) materiały ćwiczeniowe w kwocie do wysokości 50 zł na ucznia – w przypadku klas I–III;
  • 3) podręczniki lub materiały edukacyjne, w kwocie do wysokości:
  • a) 140 zł na ucznia – w przypadku klasy IV,
  • b) 180 zł na ucznia – w przypadku klasy V i VI,
  • c) 250 zł na ucznia – w przypadku klasy VII i VIII;
  • 4) materiały ćwiczeniowe w kwocie do wysokości 25 zł na ucznia – w przypadku klas IV–VIII.

Bardzo proszę o potwierdzenie czy dobrze myślę, z góry bardzo dziękuję!

Dan6728-03-2019 10:50:51   [#42]

Bardzo proszę [#41]

rzewa28-03-2019 18:53:57   [#43]

Ustawa o finansowaniu zadań oświatowych: [przepisy ogólne]

Art. 55 ust. 5. Dotacja celowa jest obliczana i przyznawana na wyposażenie publicznych szkół podstawowych i szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w:

1) podręczniki do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, podręczniki do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego lub materiały edukacyjne, w kwocie do wysokości 75 zł na ucznia - w przypadku klas I-III;
2) materiały ćwiczeniowe w kwocie do wysokości 50 zł na ucznia - w przypadku klas I-III;
3) podręczniki lub materiały edukacyjne, w kwocie do wysokości:
a) 140 zł na ucznia - w przypadku klasy IV,
b) 180 zł na ucznia - w przypadku klasy V i VI,
c) 250 zł na ucznia - w przypadku klasy VII i VIII;
4) materiały ćwiczeniowe w kwocie do wysokości 25 zł na ucznia - w przypadku klas IV-VIII.

I przepisy przejściowe

Art. 113 ust. 5. Odpowiednio w 2018 r. i 2019 r. dotacja celowa jest obliczana i przyznawana na wyposażenie:

1) klas II i III szkół podstawowych i szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie klasy II i III szkoły podstawowej w podręczniki do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego lub materiały edukacyjne do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego - do wysokości 25 zł na ucznia;
2) klas II i III szkół podstawowych i szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie klasy II i III szkoły podstawowej w materiały ćwiczeniowe - do wysokości 50 zł na ucznia;
3) klas V i VI szkół podstawowych i szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie klasy V i VI szkoły podstawowej w podręczniki lub materiały edukacyjne - do wysokości 140 zł na ucznia;
4) klas V i VI szkół podstawowych i szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie klasy V i VI szkoły podstawowej w materiały ćwiczeniowe - do wysokości 25 zł na ucznia;

gimnazjum13-06-2019 11:53:37   [#44]

Ja jak rok temu proszę o wskazanie miejsca gdzie znajdę wskaźniki dla ucznia niepełnosprawnego z autyzmem na materiały ćwiczeniowe na rok 2019/2020 i niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.

rzewa13-06-2019 13:15:05   [#45]

szkoły przekształcone (szkoły podstawowe):

Rozporządzenie MEN z dnia 20 marca 2018 r. w sprawie wysokości wskaźników zwiększających kwoty dotacji celowej na wyposażenie szkół podstawowych w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych (Dz. U. poz. 611)

http://dziennikustaw.gov.pl/du/2018/611/D2018000061101.pdf

szkoły nieprzekształcone (gimnazjum)

Rozporządzenie MEN z dnia 20 marca 2018 r. w sprawie wysokości wskaźników zwiększających kwoty dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych w 2018 r. i 2019 r. (Dz. U. poz. 615)

http://dziennikustaw.gov.pl/du/2018/615/D2018000061501.pdf

 

gimnazjum07-08-2019 10:14:40   [#46]

Jaka jest podstawa prawna zwrotu kosztu zakupu podręcznika lub materiału edukacyjnego zakupionego z dotacji celowej, który uległ zniszczeniu, uszkodzeniu przez ucznia na konto organu prowadzącego bo art. 22ak ust.3 UoSO rzekomo w całości uchylony ?

parkerpl07-08-2019 12:33:10   [#47]

Art. 64 ust. 1 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych

Aleks15-08-2019 20:46:25   [#48]

Jaki jest wskaźnik zwiększający wysokość dotacji celowej w przypadku niepełnosprawności sprzężonych. Niestety nie widzę tego w rozporządzeniu

 

gregorz22-08-2019 09:44:50   [#49]

Rodzic doniósł wczoraj orzeczenie o kształceniu z uwagi na Aspergera. A już podręczniki zamówione jednakowe dla całej klasy już są w szkole. Mam pytanie czy teraz w aktualizacji można złożyć załącznik nr 2 i ująć to dziecko i domówić materiały edukacyjne dla uczennicy? Czy to nie będzie potem problemu z rozliczeniem?

Z góry dziękuję za pomoc

 

rzewa22-08-2019 23:35:20   [#50]

tak, można

problemu ni powinno być

strony: [ 1 ][ 2 ]