Forum OSKKO - wątek

TEMAT: awans nauczyciela dyplomowanego
strony: [ 1 ][ 2 ]
agawa1025-05-2008 11:30:36   [#01]

witam, właśnie jestem na etapie pisania teczki n astopień nauczyciela. Czy ktos możę mi poradzić bo nie wiem czy dobrze interpretuje prawo - czy w chwili obecnej opisując

&8.2pkt4a - f piszemy z realizacji sprawozdanie czy opis i analizę z efektami????????????

Pozdrawiam

zgredek25-05-2008 11:38:13   [#02]

§ 9.  1. Dokumentacja załączona do wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego lub egzaminacyjnego, z zastrzeżeniem ust. 2, obejmuje:

1) dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje zawodowe, a w przypadku nauczyciela kontraktowego lub nauczyciela mianowanego także akt nadania stopnia awansu zawodowego - poświadczone kopie;
2) zaświadczenie dyrektora szkoły zawierające informacje o:
a) wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz nauczanym przez niego przedmiocie lub rodzaju prowadzonych zajęć w dniu wydania zaświadczenia oraz w okresie odbywania stażu; w przypadku nauczyciela, który w okresie odbywania stażu zmienił miejsce zatrudnienia, oraz nauczyciela zatrudnionego w kilku szkołach, w każdej w wymiarze niższym niż połowa obowiązkowego wymiaru zajęć, łącznie w wymiarze co najmniej połowy obowiązkowego wymiaru zajęć, należy załączyć zaświadczenia ze wszystkich szkół, w których nauczyciel był zatrudniony w okresie stażu,
b) dacie zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego nauczyciela,
c) dacie złożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego,
d) uzyskanej przez nauczyciela ocenie dorobku zawodowego za okres stażu oraz dacie jej dokonania, a w przypadku nauczyciela, który w okresie odbywania stażu zmienił miejsce zatrudnienia - także o ocenie dorobku zawodowego za okres stażu odbytego w poprzednim miejscu zatrudnienia;
3) w przypadku nauczyciela mianowanego:
a) opis i analizę realizacji wymagań określonych w § 8 ust. 2, w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów,
b) dyplom lub świadectwo potwierdzające zaawansowaną znajomość języka obcego w rozumieniu przepisów w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli - jeżeli nauczyciel realizował zadanie, o którym mowa w § 8 ust. 2 pkt 4 lit. d - poświadczoną kopię.
agawa1025-05-2008 11:49:12   [#03]
Dzięki, tzn że piszemy z wszystkich wymagań opis i analizę
zgredek25-05-2008 11:51:33   [#04]
tak myślę:-)
agawa1025-05-2008 11:54:43   [#05]
nie wiem jeszcze czy opisując wdrożenie  programu autorski ego należy załączyć recenzję programu czy tylko opis i analizę - bo już się nie dołancza się programu.
Leszek25-05-2008 11:54:57   [#06]

dobrze myślisz :-)

pozdrawiam

Leszek25-05-2008 11:56:13   [#07]

Agawa10 - żadnych załączników poza potwierdzeniem znajomości języka obcego (jesli wybrałaś taki punkt)

pozdrawiam

zgredek25-05-2008 12:00:27   [#08]
agawa - wszystko co trzeba złożyć napisali w § 9.1
agawa1025-05-2008 12:12:24   [#09]

wiem, przeczytałam dokładnie rozporządzenie ale i tak mam różne wątpliwości.

Man nadzieję żę juz niedługo będzie po...

zgredek25-05-2008 12:21:16   [#10]

w najlepszej sytuacji są ci, którzy nie znali poprzedniej wersji § 9.1

pytaj - będziemy odpowiadać

pozdrowienia:-)

Floris25-05-2008 12:40:21   [#11]

Mam pytanie do ostatniego wymagania:

 

opis i analiza realizacji wymagań określonych w § 8 ust. 2,pkt 5
w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów

  5)   umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

 

Ile tych problemów??? Kiedyś było co najmniej 2, a teraz????

zgredek25-05-2008 12:42:07   [#12]
skoro napisali: problemów - to co najmniej dwa;-)
zgredek25-05-2008 12:50:36   [#13]

Lena - spróbuj wyrzucić tamtą wersję ze swojej pamięci - lepiej nie porównywać

po prostu czytać - tak jak jest to teraz

 

Floris25-05-2008 12:57:37   [#14]

Ja to widzę tak:

Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego:

 

opis i analiza realizacji wymagań określonych w § 8 ust. 2,pkt 1
w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów,

1)        uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją;

 

opis i analiza realizacji wymagań określonych w § 8 ust. 2,pkt 2
w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów,

2)        wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;

 

opis i analiza realizacji wymagań określonych w § 8 ust. 2,pkt 3
w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów,
          

3)        umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć;

 

( realizacja co najmniej trzech z następujących zadań )

 

opis i analiza realizacji wymagań określonych w § 8 ust. 2,pkt 4 a
w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów,

a)        opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich,

 

opis i analiza realizacji wymagań określonych w § 8 ust. 2,pkt 4 b
w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów,

b)        wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych - także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej

 

opis i analiza realizacji wymagań określonych w § 8 ust. 2,pkt 4 c
w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów,

c)  poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych,

 

opis i analiza realizacji wymagań określonych w § 8 ust. 2,pkt 4 d
w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów
( i tu mała uwaga:
 dołączyć w tym miejcu też dyplom lub świadectwo potwierdzające zaawansowaną znajomość języka obcego w rozumieniu przepisów w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli - jeżeli nauczyciel realizował zadanie,o którym mowa w § 8 ust. 2 pkt 4 lit. d - poświadczoną kopię.) 

d)  uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków obcych - uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym,

 

 

opis i analiza realizacji wymagań określonych w § 8 ust. 2,pkt 4 e
w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów

e)  wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami

 

opis i analiza realizacji wymagań określonych w § 8 ust. 2,pkt 4 f
w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów

f)        uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej;

 

czyli mamy 3 do wyboru z 4) a,b,c,d,e,f …  i na koniec:

 

opis i analiza realizacji wymagań określonych w § 8 ust. 2,pkt 5
w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów

  5)   umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

Floris25-05-2008 13:07:58   [#15]
Tak mi wychodzi:same opisy i analizy do wszystkiego. Jak po sklejam te zapisy z rozporządzenia to jak wyżej.
Tak myślę, ale ... lepiej doczytać jeszcze raz.
Floris25-05-2008 13:08:58   [#16]
Tak mi wychodzi:same opisy i analizy do wszystkiego. Jak po sklejam te zapisy z rozporządzenia to jak wyżej.
Tak myślę, ale ... lepiej doczytać jeszcze raz.
zgredek25-05-2008 13:12:15   [#17]
mi też tak wychodzi jak napisałaś
agawa1025-05-2008 13:14:33   [#18]

Mnie też wydaje się, żę maja być same opisy i analizy do wszystkich punktów -tak tez rozumiem.

Nie wiem gdzie mam załączyć np kserokopie kursów doskonalących które realizowałam przed rozpoczęciem stażu i czy wogóle je dołanczać??

chciałabym powołac się na te kursy opisująć opisy i analizy. Nie wiem czy dobrze rozumuję?

zgredek25-05-2008 13:16:42   [#19]
napisz o kursach - ale po co chcesz dołączać potwierdzenia, ze je odbyłaś - nie ma takich wymagań
zgredek25-05-2008 13:20:13   [#20]
nie ma już tego zapisu, który wymagał potwierdzania czegoś co odbyło się przed stażem
agawa1025-05-2008 13:27:25   [#21]

gdziesz czytałam, ale w jakieś interpretacji że jeśli pisze się o przedsięwzięciach przed stażem to dołączyć potwierdzenia - ale nie koniecznie ta interpretacja mogła byc poprawna

a w którym punkcie powołać się na kursy które odbły sie przed stażem:

- czy zrobić tabelkę & 8 ust.2.pkt1

- czy powoływać sie na te kursy pisząc dane opisy i analizy?????????????????????

zgredek25-05-2008 13:29:37   [#22]

ta interpretacja odnosiła się najprawdopodobniej do poprzedniej wersji

nie wiem, gdzie - bo to zależy tylko i wyłącznie od Ciebie


post został zmieniony: 25-05-2008 13:30:09
agawa1025-05-2008 13:36:01   [#23]

Dzięki , troche już  mi się rozjaśniło...

Jeszcze jedno pytanie...czy w

§8 ust.2.pkt 4f

 

uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej

 

można jako sukces załączyć np. sukcesy dzieci biorących udział w konkursach np. plastycznych itp

 

nagrodę dyrektora?

 

 

zgredek25-05-2008 13:37:55   [#24]

to już dla mnie za trudne

poczekaj na inne wypowiedzi

ewa1225-05-2008 13:44:00   [#25]
a co ze znajomością języka. Znam go tyle co ze szkoły średniej. Nie kończyłam żadnych dodatkowych szkół dających swiadectwo ?
agawa1025-05-2008 13:45:22   [#26]
Dzięki za informacje........poczekam, a teraz zabiorę się za pisanie opisów i analiz bo na mnie czekają.
zgredek25-05-2008 13:46:06   [#27]

tak sobie myślę - że ten ostatni punkt to takie coś co się  nie mieści w tych wczesniej zapisanych

wiadomo, że nie można naszej pracy zamieścić w "ramkach" - znaczy "stąd-dotąd"

są osiągnięcia, które nie mieszczą się w poprzednich punktach, a są bardzo ważne

-------

jeśli otrzymałaś nagrodę dyrektora - to otrzymałaś ją za swoją pracę - czy nie mieści się ta praca we wcześniejszych punktach?

jeśli pracą z dziećmi doprowadziłaś do ich sukcesów - czy nie możesz tego opisać w innych punktach?

nie potrafię tego rozstrzygnąć na odległość:-(

zgredek25-05-2008 13:48:29   [#28]

ewa - niestety nie możesz tej znajomości języka "umieścić" w dokumentacji

rozporządzenie dokładnie określa, kiedy można znajomość języka wykorzystać w awansie

skrzat25-05-2008 13:55:12   [#29]
ewo 12 - tylko certyfikaty!

agawa, zajrzy tutaj:
<http://www.literka.pl/tabela-mianowany.html>
agawa1025-05-2008 14:01:41   [#30]

Zajrzałam, ale nie mam tam konta, czy warto założyc konto sa tam nowośći?

Wszystkie nowości jak pisza są tylko dla użytkowników.

skrzat25-05-2008 14:06:17   [#31]
"Literka" to bardzo dobra strona dla awansujących się. Informacje sa aktualizowane.
skrzat25-05-2008 14:08:56   [#32]
Niestety, nie da sie skopiować tabeli, w której sa przykłady działan do poszczególnych paragrafów.
Leszek25-05-2008 14:33:25   [#33]

przy obecnym zapisie nauczyciel przygotowujący "teczkę" ma większe możliwości interpretacyjne.

Zatem Agawa10 będziesz przedstawiać w teczce to co uznasz , ze spełnia dany wymóg.

Nie bój się uzasadniać swoje osiągnięcia.

pozdrawiam

skrzat25-05-2008 14:45:40   [#34]
"Zatem Agawa10 będziesz przedstawiać w teczce to co uznasz , ze spełnia dany wymóg."

...chyba że komisja uzna inaczej;)
Leszek25-05-2008 15:30:46   [#35]

oczywiście konisja to oceni, każdy ma od 0 do 10 pkt...

ale po to opis i analiza aby uzasadnić swoje zdanie

pozdrawiam

sońka25-05-2008 18:41:03   [#36]
w naszym KO za szczególne osiągnięcia nigdy nie uznawano nagród uczniów (to ich sukcesy, mimo że czasem nauczyciel sie do tego przyczynił, choć tak naprawdę nie zawsze), a nagrodę dyrektora i prezydenta miasta za zbyt niską
można było być pewnym uznania tego punktu dopiero przy nagrodzie kuratora lub ministra!
waldie25-05-2008 21:20:30   [#37]

1. Rozumiem, że dyrektor nie musi potwierdzać tego co nauczyciel 'opisuje i analizuje' w "teczce". Jak zatem komisja stwierdza wiarygodność owych 'opisów i analiz' skoro nie zostaną umieszczone potwierdzjące to załączniki?

2. Czy zgodzicie się z opinią, że n-l mianowany, który wcześniej nie uzyskiwał awansu w drodze egzaminu/rozmowy (który np. został mianowany z mocy prawa) w dokumentacji na dyplomowanego opisuje całokształt swojej dotychczasowej pracy? Czy wszyscy 'awansowicze' mogą opisywać w dokumentacji swoją pracę od momentu uzyskania ostaniego stopnia awansu aż do dziś, czy tylko poprzestać na okresie stażu?

Przede mną pierwsze awanse, pytań dużo a doświadczenie marne, liczę na Wasze podpowiedzi :)

Jersz25-05-2008 22:05:22   [#38]

1. Oczywiście dyrektor nie potwierdza na piśmie działań nauczyciela. W teczce nauczyciel nie załącza materiałów na potwierdzenie. Ciekawe ale mam wrażenie, że dołączenie takich materiałów będzie powodowało wezwanie nauczyciela do ich odebrania. W każdym razie nie bedzie można ich pokazać członkom komisji, poniważ mogą oni zapoznawac się jedynie z materiałami wymaganymi w przepisach.

Właściwie już dawno stopień awansu zawodowego stracił swój szczególny charakter. Bardzo się rozpowszechnił. Trudno się dziwić. wynagrodzenie nauczyciela nie jest zbytnio zachwycajace. Uzyskanie stopnia n-la dyplomowanego to sposób na podwyższenie wynagrodzenia. Nauczycielowi , wielu nauczycielom się poprostu ten dyplomowany należy. Tak myśli zapewne wielu dyrektorów, którzy zachecają nauczycieli do rozpoczynania staży. Tylko nieliczni dyrektorzy decydują się na negatywną ocenę dorobku zawodowego dla nauczyciela. Tak myśli również wielu ekspertów i możliwe że i pracowników KO.

2. Zgadzam się z opinią

Ciekawe bedzie odpytywanie nauczyciela na rozmowie. Moga one dotyczyć zgodnie z przepisami tylko okresu stażu i szkoły w której odbywał staż. Gdy do wniosku było dołączone sprawozdanie (teraz go już nie ma ) można było to sprawdzić. Teraz bedzie trzeba o to zapytać nauczyciela, zeby się upewnić. Zadawanie pytań nie dotyczących działań realizowanych w okresie stażu jest naruszeniem prawa i skutkuje odwołaniem się nauczyciela jeśli nie uzyska awansu.

Obecny system (po zmianach) otwiera jeszcze szerzej drzwi dla nowych dyplomowanych. To właściwie najlepszy (!) sposób na szybkie dokończenie likwidacji systemu awansu zawodowego. Niedługo bedziemy mieli strukturę odwróconej piramidy stanu nauczycielskiego.

 

waldie25-05-2008 22:42:20   [#39]

Jersz, dzięki, ale...

N-l ma już ocenę dorobku dokonaną prawie przed 3 latami, kiedy składał sprawozdanie ze stażu - kiedy obecnemu dyrkowi się nawet nie śniło, że będzie dyrkiem. Taki n-l odbywał staż w latach 2002-2005, dziś składa dokumentację, w której odnosi się do swojej np. 20-letniej pracy, w tym do stażu sprzed paru lat. I to wszystko bez potwierdzenia???

Troszkę mi zamieszało w główie to co napisałeś. Jak wszyscy chyba tutaj zdaję sobie sprawę z tego co napisałeś o awansie, choć nie popieram takiego podejścia. Jaką możliwość wpływu na awans n-la ma dyrektor w przypadku jak w powyższym akapicie? Poza tym - zgodziłęś się z opinią dot. opisywania zadań przedstażowych i poztażowych a jednocześnie zanegowałeś to samo pisząc, że powinny dotyczyć "zgodnie z przepisami tylko okresu stażu".

Tak jeszcze zapytam: gdzie zapisano, że opisu i analizy nie można zilustrować/uzupełnić (np. załącznikiem) :) ?

Może ktoś się przyłączy do dyskusji?

Floris25-05-2008 23:18:33   [#40]

„Poza tym - zgodziłęś się z opinią dot. opisywania zadań przedstażowych i postażowych a jednocześnie zanegowałeś to samo pisząc, że powinny dotyczyć "zgodnie z przepisami tylko okresu stażu".

 

Raczej Jersz nie zanegował … pisał  o pytaniach  w czasie  rozmowy.

 

"Ciekawe bedzie odpytywanie nauczyciela na rozmowie."

waldie25-05-2008 23:51:49   [#41]

Może i tak, ale nie w tym rzecz. Chodzi mi o to:

N-l mianowany, który teraz kończy staż pyta mnie: "teczka z załącznikami czy bez?", "opisywać tylko staż, czy też ten 1 rok, który odczekałem po otrzymaniu stopnia mianowanego zanim rozpocząłem staż na dyplomowanego?"

O to samo mnie pyta n-l, który staż odbywał kilka lat temu a dopiero teraz składa dokumentację (bo miał na to 3 lata). Cokolwiek im odpowiem, zapytają jeszcze: "dlaczego tak a nie tak?". Chciałbym znać odpowiedzi.

Co do załączników sprawa jest jasna - aktualne rozporządzenie nie przewiduje.

Sprawozdanie z okresu stażu dotyczy okresu stażu - też jasne.

Ale co do okresu pracy jaki powinien być opisany w dokumentacji - tego wciąż nie wiem jednoznacznie. Logiczne by było odniesienie się tylko do okresu stażu, choć § 9. 1. rozporządzenia ("Dokumentacja załączona do wniosku..." itd.) ani chyba żaden inny przepis tego nie określa. Bo jeśli uwzgledniać całokształt pracy od ostatniego awansu - to poco byłby określony czas trwania stażu?

I tak samo wciąż nie wiem czy komisje swoją pracę i wiarygodność kandydata opierają tylko na jego pięknych oczach, tekstach i słowach dot. opisów i analiz? :)

Floris26-05-2008 00:34:55   [#42]

Nie wiem Waldie, też mam wątpliwośi związane z awansem. Im dłużej czytam to rozporządznie tym mam większe wątpliwości.

Może rano ktoś mądrzejszy uporządkuje ten wątek.

Leszek26-05-2008 08:31:44   [#43]
niech nauczyciel w opisach i analizach ujmie dorobek całości swego funkcjonowania w szkole...
a potwierdzać niczym nie musi...
pozdrawiam
Irenka26-05-2008 23:56:21   [#44]
A co z dyrektorem , czy może opisywać całokształt swojej pracy na zajmowanym stanowisku, czy tylko ściśle trzymać się ostatnich trzech lat pracy. Kto dyrektorowi potwierdza dorobek?
link12303-06-2008 00:11:27   [#45]
Podnoszę wątek: jestem "nowym dyrektorem". Zwraca się do mnie nauczyciel - ocena dorobku zawodowego za okres stażu na dyplomowanego. Na tego "nowego dyrektora" to mnie powołali w ciągu roku szkolnego. Na jakiej podstawie mam dokonać takiej oceny - w szkole poprzednik - dyrektor nie przekazał żadnych dokumentów dotyczących stażu zainteresowanego nauczyciela. Dodatkowo - nauczyciel jest chroniony - umowa na podstawie mianowania przed wejsciem w życie rozporządzenia o kwalifikacjach - w świetle obecnych przepisów /kwalifikacje/ - nie posiada. Czy zatem może ubiegać sie o kolejny stopień awansu zawodowego?
Jersz03-06-2008 00:27:57   [#46]

Dokumenty muszą być - wniosek nauczyciela w sprawie rozpoczęcia stażu, kopia zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. Jeśli ich nie ma wśród dokumentów szkoły, poniważ było w szkole jak było (i dlatego m.in. jesteś w szkole nowym dyrektorem) to nauczyciel posiada zatwierdzony plan rozwoju. Można więc dokonać oceny stanu. No jesli wychodzi, że nauczyciel skończył właśnie staż to powinien w przwidzianym prawem czasie złożyć sprawozdanie. Ty Hubercie musisz poprosić RR o opinie, a jak będziesz ją oraz sprawozdanie nauczyciela miał, to napiszesz ocenę dorobku zawodowego. Nauczyciel nie składa wniosku o dokonanie oceny dorobku. Brak pp do tego. Nauczyciel poprostu składa do dyrektora sprawozdanie z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. Jesli chodzi o jego kwalifikacje, jeśli jako nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania zachował kwalifikacje, to je poprostu ma i koniec. Jeśli posiadał kwalifikacje przed wejściem w zycie przepisów, które nie pozwalałyby  go zatrudnić jako rozpoczynającego pracę, i był wówczas zatrudniony na podstawie mianowania, to posiada kwalifikacje w "świetle obecnych przepisów" -> paragraf 20. Zresztą ty jako dyrektor decydujesz tylko o tym czy ma dostać pozytywną lub negatywną ocenę dorobku zawodowego za okres stażu. To komisja i kurator ocenią czy dostanie stopień nauczyciela dyplomowanego.

Pozdrawiam Jersz

link12317-06-2008 17:43:35   [#47]
A powiedzcie jak z terminami:  nauczyciel składa sprawozdanie do dyrektora. Ile czasu ma dyrektor na wydanie oceny za okres stażu. W jakim trybie i czasie może zwrócić się o opinię do Rady Rodziców
rzewa17-06-2008 18:31:12   [#48]
dyrektor ma 21 dni na ocenę, a rr ma 14 dni na opinię od otrzymania prośby dyrektora
link12317-06-2008 20:22:56   [#49]
podajcie pp wystąpienia o ocenę do RR
zgredek17-06-2008 20:24:53   [#50]

KN:

Art. 9c.

6. Ocenę dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu ustala, w terminie nie dłuższym niż 21 dni od dnia złożenia sprawozdania, o którym mowa w ust. 3, z uwzględnieniem stopnia realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela, dyrektor szkoły:

1) w przypadku nauczyciela stażysty i nauczyciela kontraktowego - po zapoznaniu się z projektem oceny opracowanym przez opiekuna stażu i po zasięgnięciu opinii rady rodziców;
2) w przypadku nauczyciela mianowanego - po zasięgnięciu opinii rady rodziców.

7. Rada rodziców powinna przedstawić swoją opinię w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie dorobku zawodowego nauczyciela. Nieprzedstawienie opinii rady rodziców nie wstrzymuje postępowania, o którym mowa w ust. 6.

strony: [ 1 ][ 2 ]