Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
monitorowanie podstawy programowej |
goszka21 | 29-03-2006 19:18:31 [#01] |
---|
W jaki sposób monitorujecie realizację podstawy programowej w przedszkolu? |
joljol | 29-03-2006 19:30:02 [#02] |
---|
mam arkusz do monitoringu, który nauczycielki składaja mi dwa razy do roku |
Gaba | 29-03-2006 20:02:12 [#03] |
---|
to nie jest zadanie jednostki oświatowej! |
joljol | 29-03-2006 21:01:04 [#04] |
---|
Szanowna Gabo, przeszłam przez zewnętrzne mierzenie i trzeba mieć. Przynajmniej w moim kuratorium. I to dokładnie. A jest to oczywiście zadaniem dyrektora, który sprawuje nadzór pedagogiczny, m.in. monitoruje |
Viola2 | 29-03-2006 21:04:59 [#05] |
---|
joljol też tak mi sie wydaje, że trzeba monitorować realizację podstawy programowej. Na jednym ze szkoleń pani zaprobonowała (aby dla spokoju duszy dyrektora) nauczyciele po skończonym etapie edukacyjnym pisali oświadczenie o zrealizowaniu podstawy programowej joljol jeśli możesz podesłać ten arkusz będę wdzięczna. może ja kiedyś się czymś zrewanżuje |
JarTul | 29-03-2006 21:17:38 [#06] |
---|
I tak oto w oświacie powstaje swoiste "perpetum mobile" biurokracji. A moim zdaniem do monitorowania najlepiej nadają się monitory.. i to kolorowe - najlepiej LCD, a jeszcze lepiej plazma. Idąc dalej drogą monitorów proponuję: 1. Wprowadzenie jednego centralnego nauczyciela w skali kraju dla każdej klasy (znaczy rocznika) z każdego przedmiotu - prowadzone przez niego zajęcia będą wyświetlane na ekranach we wszystkich klasach w kraju za pośrenictwem np. Internetu. 2. W każdej klasie (sali) monitoring (kamery)... i pan Zdzisio "monitorujący" porządek na monitorze w portierni - jak "cóś" się będzie działo w sali nie tak, to pan Zdzisio podejdzie i ścierką albo czym cięższym przyłoży (to takie "nowoczesne metody wychowania" - bardzo na czasie) - i "bedzie" spokój. Oszczędności dla budżetu w perspektywie lat - ogromne. Wszyscy według tego samego programu wyuczeni. Proste do monitorowania i ewaluacji... Może, "który" poseł znajdzie tu inspirację do dalszego reformowania naszej oświaty. |
joljol | 29-03-2006 21:19:14 [#07] |
---|
przyślę ci w poniedziałek bo od jutra będę sie szkolić okresowo. A swoją drogą z arkusza monitoringu wyszło niektórym moim nauczycielkom, że trochę po macoszemu traktują np. wychowanie techniczne. Coś czasem te papierzyska dają, choć wolałabym by ich było zdecydowanie mniej |
joljol | 29-03-2006 21:21:14 [#08] |
---|
no i może jeszcze te plazmy przyzna, w ramzch oświaty dyrektorów |
PawełR | 29-03-2006 21:22:42 [#09] |
---|
a? a czy te papiery też mogą być do zerówki? kurcze mam troszkęproblem z zerówką, właśnie z realizacją podstawy, bo może być szeroko interpretowana? |
joljol | 29-03-2006 21:25:42 [#10] |
---|
zerówka to też przedszkole a tam sie bada jeszcze osiągnięcie przez dziecko dojrzałości szkolnej |
JarTul | 29-03-2006 21:27:19 [#11] |
---|
Te plazmy to będą z oszczędności na wynagrodzeniach dyrektorów - bo w szkole będzie tylko pan Zdzisio, którego zatrudni organ prowadzący w ramach konkursu. Ostanie się też KO - będzie mierzyć, badać, ewaluować, monitorować monitoring itp. itp. oraz OKE - dla egzaminów, które pod okiem kamer będą rzetelne i wiarygodne. Żadnych ZN, PZE... |
PawełR | 29-03-2006 21:29:43 [#12] |
---|
tak tak dojrzałość.... teraz mi to poradnia załatwia w tym roku, ale nie mam w zasadzie żadnego narzędzia do badania dojrzałosci... powinno być? jeśli można prosić o ten instrument do monitorowania podstawy... a może do wymiany wrzuć... dzięki |
joljol | 29-03-2006 21:32:25 [#13] |
---|
pójdę na kurs gotowania bo może i panią Stasię zostawią; zawsze to taniej niż jakieś podyplomówki kwalifikacyjne. Z czterech semestrów zostanie na plazmę i kamerę monitorującą, założę w sypialni i też będę monitorować |
joljol | 29-03-2006 21:35:16 [#14] |
---|
PawełR a jakże test do badania dojrzałości szkolnej. Jest już nawet na płycie, kupiłam za 90 zł. Zlicza, robi raporty, tylko ołówków nie struga. polecam |
JarTul | 29-03-2006 21:35:53 [#15] |
---|
... i tak trzymać. :-))) to może i wicepremierem zostaniesz (choć te studia i podyplomówki przeszkadzają..., ale dyplomy do szuflady, kurs gotowania i konserowania powierzchni płaskich i... świat przed nami otworem stoi). |
PawełR | 29-03-2006 21:38:00 [#16] |
---|
daj namiar na taką płytkę, bardzo prosze, może na meila, co by nie robić reklamy ? |
joljol | 29-03-2006 21:38:38 [#17] |
---|
a tak na serio, to mój kolega dostał propozycję pracy pod warunkiem, że schowa dyplomowanego do szuflady, i okaże tylko mianowanego |
joljol | 29-03-2006 21:40:38 [#18] |
---|
PawełR dam w poniedziałek, nie jestem chomik. tylko poprosze wydawcę o prowizję- trzeba dbać o swoje interesy |
grażka | 29-03-2006 21:40:53 [#19] |
---|
Hm - a ja tylko wybrałam program do realizacji - zakładam, że mądry MEN czy MENiS po to miał tych mądrych rzeczoznawców programów, że to oni sprawdzili, czy dopuszczony program podstawę programową realizuje. I po sprawdzeniu program dopuścili. |
PawełR | 29-03-2006 21:41:23 [#20] |
---|
joljol Dasz mi taki namiar... bardzo proszę, jeśli ten program fajny |
joljol | 29-03-2006 21:44:06 [#21] |
---|
grażka a jak masz leniwą kadrę pedagogiczną, która wszystko po łebkach robi |
PawełR | 29-03-2006 21:45:34 [#22] |
---|
leniwa kadra to jedno, ale kadra, która wszystko wie i nie chce nic wiedzieć więcej... heheh to dopiero jest... |
Viola2 | 29-03-2006 21:47:08 [#23] |
---|
a i tak za wszystko odpowiada dyrektor, za to przecież bierzemy dodatki |
grażka | 29-03-2006 21:48:16 [#24] |
---|
O! To prawie o mnie - bom ja kadra właśnie. |
grażka | 29-03-2006 21:49:02 [#25] |
---|
Leniwa zresztą przeokropnie :) |
Ajcila | 29-03-2006 21:50:17 [#26] |
---|
grażko Ty jednak do leniwych sie nie zaliczasz:-) Z Ciebie to pracuś ogromny:-) |
joljol | 29-03-2006 21:50:52 [#27] |
---|
ja tym swoim najmądrzejszym pokazuję w sprawozdaniach że jakoś malizną od nich czuć. Wziełam się też za ocenianie już wyawansowanych bo u nas teraz taki trend w KO |
grażka | 29-03-2006 21:51:24 [#28] |
---|
Witaj Alu :* Ale podstawy nie ewoluuję :) |
PawełR | 29-03-2006 21:51:52 [#29] |
---|
joljol Hej dasz czy nie dasz mi...? bo pytam i pytam ;) |
grażka | 29-03-2006 21:52:02 [#30] |
---|
MIC! Ewaluuję! |
Ajcila | 29-03-2006 21:52:56 [#31] |
---|
Prowadzisz zapewne systematyczną diagnozę rozwoju dziecka |
grażka | 29-03-2006 21:54:49 [#32] |
---|
Ha! Jasne, że tak! Połączoną z planowaniem miesięcznym :))) |
joljol | 29-03-2006 21:54:58 [#33] |
---|
PawełR czytaj dobrze - w 18 potwierdziłam, że dam |
Tara | 29-03-2006 21:57:53 [#34] |
---|
joljol czy to co robisz zapisane jest w rozporządzeniu o nadzorze? W jakiej formie to robisz no ...to ocenianie. |
PawełR | 29-03-2006 21:58:20 [#35] |
---|
upsssssssss joljol o rety wybacz... za szybko mówiliśmy :)))))))))))) przepraszam |
joljol | 29-03-2006 21:59:31 [#36] |
---|
w przedszkolu ciągle jest coś do wypełniania, planowania, konsultowania z rodzicami |
joljol | 29-03-2006 22:05:53 [#37] |
---|
Tara mam takie dwie n-lki, które to przez cały awans ciągle narzekały, że żyły sobie wypruwają, że mają tego dość, że jak zrobią to w końcu będą mieć spokój. A od n-la dyplomowanego - mistrza w zawodzie wymagania są dużo większe, więc zwiększyłam zakres obowiązków dodatkowych, koleżankom tłumacząc, że nikt tego od nich lepiej nie zrobi. No i są dowartościowane. A naprawdę, nasze wizytatorki po prostu wymagają od dyplomowanych nowości, szkoleń |
agaton61 | 29-03-2006 22:13:03 [#38] |
---|
Joljol poproszę również o ten arkusz. Będę dozgonnie wdzięczna. |
Tara | 29-03-2006 22:14:07 [#39] |
---|
Generalnie to wszyscy musimy sie szkolić,ale skąd moje pytanie? Spotkałam sie ostatnio ze swierdzeniem że nauczyciel dyplomowany powiniem na każdy rok napisać sobie plan rozwoju lub coś w tym stylu,właśnie żeby nie spocząć na laurach.Ten ktoś też twierdził że jest to zapisane w rozporządzeniu o nadzorze i o to właśnie mi chodzi. |
grażka | 29-03-2006 22:15:28 [#40] |
---|
MIC! Idę spać, mam chyba dość, bo potem obudzę się z krzykiem ;) |
grażka | 29-03-2006 22:17:37 [#41] |
---|
I przepraszam, jesli ktoś poczuł się dotknięty - dziś spędziłam w pracy godziny od 6.00 do 20.00. Bez żadnych planów corocznych i innych ewaluacji. Marzę czasem o spoczęciu na laurach. |
Ajcila | 29-03-2006 22:22:10 [#42] |
---|
grażko ale sama musisz przyznać że są tacy nauczyciele, którzy najchętniej odpracowaliby swoje 5 godzin i nic po za tym |
Gaba | 30-03-2006 04:05:56 [#43] |
---|
dokładnie - ponawiam apel o zatrzymanie oszołomstwa i czapy biurokratycznej - Czy na pewno wiecie, wiemy, wiedzą - do czego ma służyc podstawa programowa? dyrektor, zespół ds. nie monitoruje realizacji PP - to zaprzeczenie idei podstawy. Podstawa jest dla autorów programów, podręczników i egzaminów... - to smutne, przykre i żałosne, do czego posuwają się ludzie nie posiadający elementranej wiedzy. Bo do czego ma słuzyc podstawa... Mnie pani od szkolenia nie interesuje, bo gdy pani będzie wiedziała, co mówi, to się z panią skontaktujmy. Nie wiedzą do czego słuzy podstawa i tyle - ty możesz badać, analizować najwyżej (aż!!!) PROGRAM. Mnie praca nad 5 programia nauczania do jezyka polskiego zajęla 5 lat. Wyśmiewam i będę to robić - wszystkie próby przerzucania na nauczycieli badania spoójności programów, podręczników z podstawą programową - to zadania recenzetów!!! By to zrobic trzeba miec niewarygodny aparat badawczy - osobną insytucję do prac, to, co nazywamy badaniami jest niezgodne z metodologią jakichkolwiek badań, warto więc uświadamiać osobom z KO, że bładzą (odsyłasm np. do eseju J. Bunera nt. Programu nauczania juz roku 1968!!!). Szkoła czy przedszkole jest od badania realizacji programu. G.O. - jedna z tych, która pracowała w roku 1998 nad podstawą programowa i bardzo tego czasem żałuje. ;-) |
AnJa | 30-03-2006 08:01:18 [#44] |
---|
"Szkoła czy przedszkole jest od badania realizacji programu."
Dzięki - przez 18 lat błądziłem, uważając, że szkoła jest od uczenia i wspomagania wychowania, a czasami i ,z lekka, opiekowania.
Ale jak tak refleksyjnie popatrze w przeszlość to myślę, że chyba masz rację - i to jest jedna z przyczyn tych wypaleń i innych odpałów, ktore w trakcie pracy nabywamy i w formie fobii szkolnych w dzieciach zaszczepiamy. |
goszka21 | 30-03-2006 12:30:59 [#45] |
---|
Joljol--------ja jednak poproszę o ten arkusz..Jeśli możesz.. Dziękuję |
Tara | 30-03-2006 16:38:06 [#46] |
---|
Może nasz KO czyta Forum?Chyba tak bo coś napomknął o tym w swoim wystąpieniu. |
beera | 30-03-2006 16:41:32 [#47] |
---|
każde KO czyta nasze forum :))) ale w kwestii podstawy- są niewinni, to priorytety MENISU są |
Tara | 30-03-2006 16:53:53 [#48] |
---|
Aha Asiu spójrz łaskawie na nagrodę jubileuszową o której teraz napisałam co o tym sądzisz? Jeśli oczywiście masz chwilkę. |
bardu | 30-03-2006 19:30:25 [#49] |
---|
JEŚLI OŻESZ POKAŻ JAK TO ROBVISZ-PRZEŚLIJ NA MAILA! DZIĘKI |
joljol | 30-03-2006 19:50:23 [#50] |
---|
Widzę, że jednak monitorowanie realizacji (nie badanie) podstawy programowej wielu osobom spędza sen z oczu. A swoją drogą Gabo, spałaś dziś trochę? I tak jak obiecałam prześlę wszystkim zainteresowanym ale dopiero w poniedziałek, bo jeszcze jutro nie będę w przedszkolu. Też bym czasami chciała spocząć, niekoniecznie na laurach. |
|