Forum OSKKO - wątek

TEMAT: wyniki egzaminu gimanzjalnego
strony: [ 1 ]
Gaba15-06-2002 13:07:39   [#01]
jak wypadliście...

jakoś tak cicho, że sama się boję odezwać
Adam N15-06-2002 14:07:16   [#02]

mogło być lepiej

Policzyłem średnią szkoły z obu części i wyszło 29 punktów z części humanistycznej i 32 z matematyczno - przyrodniczej
Andrzej z G17-06-2002 11:03:42   [#03]

A ja

mam z humanistycznej 37.5 i z mat.-przyr. 40.5 Ale w naszym woj. coś sprawdzają bo za wysokie wyszły te średnie. Pozdrawiam. Andrzej.
Jersz17-06-2002 22:21:32   [#04]

A z jakiego jesteś województwa?

Jak myślicie, czy wyniki z egzaminów gimnazjalnych są uczciwe?
Andrzej z G17-06-2002 23:16:28   [#05]

Województwo

POMORSKIE - Pozdrawiam. Andrzej
Gaba18-06-2002 07:22:42   [#06]
U mnie jest
z hum 39 (jest to najwyższa grupa wyników wśród  szkół naszej OKE) i 34 z matmy tylko (wyniki tzw. powyżej średniej) - ale, myślałam, że będzie lepiej... może dlatego, że to najsłabsze nasze klasy...

Średnia szkoły 71,8

a więc zadanko na rok przyszły - wyrównać dysproporcję...
BożenaB18-06-2002 07:47:11   [#07]
U nas jak u Adama N tylko wyższy wynik z cz. hum i niższy z mat-przyr.
U nas było uczciwie. Z całą pewnością.
Szkołę mamy osiedlową; bezrobocie ok. 25%; średnie wyksztalcenie rodziców - zawodowe.

Poprawiałam prace (egzaminator); szkoły, z których prace poprawiałam, też pisaly uczciwie. W jednej ze szkół zauważyliśmy ściąganie (rozpoznaliśmy po rozw. zad. otw.); napisaliśmy o tym do OKE - nic nie wiem o jakiejś reakcji.
Zapropponowalismy, żeby od przyszłego roku jeden z członków każdej komisji był z zewnątrz. Wymiana między szkołami; to się da zrobić.
Konto zapomniane18-06-2002 07:56:30   [#08]

Wyniki

U mnie humanistyczny 33, matematyczno-przyrodniczy 29, z wiadomości prasowych wynika, że dla województwa śląskiego średnio 31 humanistyczny, 27 mat - przyr.
Jersz18-06-2002 16:12:35   [#09]

Zapropponowalismy, żeby od przyszłego roku jeden z członków każdej komisji był z zewnątrz. Wymiana między szkołami

Bożeno, brawo. To dobry pomysł. Rozwiąże to problemy z brakiem obserwatorów w wielu szkołach.

Pozdrawiam JERSZ

BożenaB19-06-2002 07:58:07   [#10]
Jersz, dziękuję.
Ten pomysł był wspólny całego naszego zespołu egzaminatorów; napisaliśmy o nim do OKE w uwagach do protokołu.
NIe tylko chodzi o to, żeby ukrócić ściągania ale też pomówienia. Ktoś zadzownoł do OKE i podał nazwę szkoły w której ściągano (ale nie tej, w której ściągano naprawdę). Poprawiałam prace tej pomówionej szkoły. Miałm telefon, żeby sprawdzić pod kątem ściągania. Podobno nauczyciele wyszli na moment i uczniowie w zad testowych przekazywali sobie poprawne odp. Sprawdzałam bardzo dokładnie i niczego takiego nie zauważyłam. Ktoś puscił plotkę, ktoś zadzwonił do OKE ...  Ja nie chciałabym, żeby  mojej szkole coś takiego się przydarzyło. Bo to: nieważne czy on pobił. czy jego pobili ...
Dlatego "obcy" w komisji nam, uczciwym, tez się przyda.
I myślę, że OKE powinno wydać takie zalecenie.
BozenaB
beera19-06-2002 08:37:00   [#11]

My też tak..

Taki sam pomysł poszedł do naszej OKE.

Zresztą był już tu stosowany podczas egzaminu klas VIII i badań kompetencji.

 

Daje to korzyść dwustronną. Uczniowie nie ściągają - to pirewsza

Druga to taka, że dobre wyniki dobrze pracującej szkoły nie budzą żadnych wątpliwości.

hania19-06-2002 10:12:40   [#12]

tak było..

U nas w gminie. Trzy gimnazja i "w kółko" jako obserwatorzy ktoś był. Tyle, że piszą uczniowie w kilku salach, ja byłam w jednej ( no bo uczniom nie wolno przeszkadzać, chodzić po sali wychodzić itp- to z przepisów, które oke przysłała. Wiem, że inni też tak jak ja.. Potem, przez znajomych słyszałam zdania uczniów, że taka baba wredna przyszła, siedziała cały czas i nic ściagnać się nie dało :-))
HenrykB19-06-2002 17:36:48   [#13]

Jestem za wymianą między szkołami

tylko czy wierzycie, że na nieuczciwych to pomoże?

U mnie hum. ponad 32, matem. ciut poniżej 29. Jestem zadowolony.

Może ktoś zna średnią krajową? Mazowieckie swoje średnie podało.

sialka20-06-2002 11:25:01   [#14]

błędy w ocenianiu

W mojej szkole jest trochę zamieszanie ze średnią. Niby mamy jedno gimnazjum ale klasy trzecie (ze względów lokalowych) znajdowały się w swoich dawnych podstawówkach, miały też całkiem innych nauczycieli. Dlaczego nauczyciele z jednej szkoły mają ponosić konsekwencje z innych szkół. W szkole gdzie uczę: częsc humanistyczna 36,6 a przyrodnicza 29,8 jast to dużo więcej niż w u innych w naszej gminie.
A co sądzicie o błednym ocenianiu prac. Niektórzy uczniowie po interwencji i ponownej ocenie zyskali od 2 do 10 punktów!!!!!!
Iwona120-06-2002 11:57:46   [#15]

a gdzie

i u kogo ci uczniowie interweniowali? Wyniki miały byc ostateczne i nie podlegające odwołaniu!!!
sialka20-06-2002 12:33:39   [#16]

interwencja

Można oglądać swoje prace w kuratorium po napisaniu podania. Pracę ogląda się w obecności egzaminatora. W razie nieścisłości pisze się podanie o ponowne sprawdzenie pracy, sprawdza ją komisja. Kuratoria wyznaczają terminy, w których jest to możliwe. Z reguły są to 3 dni od otrzymania wyników przez szkołę.
Gaba22-06-2002 07:53:20   [#17]
...też myślę, że tym ocenianiem jest słabo... u nas uczeń - słaby, otrzymał 49 punktów z części humanistycznej... gdyby otrzymał 39 pomyślałabym: ale... sukces.

Lata zajmowałam się szkoleniem egzaminatorów, więc sądzę, że moje umiejętności w zakresie pomiaru są duże. Nie zdarzyło mi się, by różnica pomiędzy moją oceną szkolną - a testu była przepaścią. Od trzech lat zdazrają mi się różnice rzedu pół stopnia.

49 - geniusz... zważywszy na jakość egzaminu.
dst - to okolica 25 punktów.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]