Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Poprawność zpisania tematu w dzienniku.
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]
Jola14-12-2004 14:45:19   [#101]
Szczęście, że dyrektorzy poloniści się nie boją!
Adaa14-12-2004 14:48:56   [#102]

hm...w sprawie zaciekawienia...

wielokrotnie na forum formułowane sa zaskakujace  tytuły watków..tak..wzbudzaja zainteresowanie...czasami zaskakują

tylko potem, po jakimś czasie, za cholere człowiek nie może skojarzyć co w tym watku tak naprawde było ..:-))

ekscentryczność tez wymaga logiki:-)

Jola14-12-2004 14:49:09   [#103]
jachus, łobuzie ;-) kilka razy próbowałeś już powiedzieć nam papa, ale widzisz sam, że temat na temat jest dla nas zbyt ciekawy :-)))
Jan z T14-12-2004 14:53:11   [#104]

Jasne

że sie zgodzę sie, pod warunkiem wszakże, iż odczuwasz nieodpartą potrzebę, informowania uczniów o temacie jako wyboru z dwu jedynie tu zaproponowanych. Dla mnie do pomyślenia są i inne sformułowania, ale przyznać się musze, że poza zastępstwami, nigdy lekcji JĘZYKA POLSKIEGO nie miałem zaszczytu prowadzić. Wtręt o innych tematach potrzebny mi, by jeszcze raz, i to wyraźniej - podkreślić nadrzędność treści nad formą,  czyli NIE NA TEMACIE ŚWIAT (rezultatów pedagogogicznych) się opiera.
Adaa14-12-2004 14:55:05   [#105]

oczywiście..

ekstrawagancja..nie ekscentryczność:-)

a może i dobrze;-)

Jola14-12-2004 14:56:13   [#106]

nie na temacie świat się opiera

Zgadzam się :-)))))
Jan z T14-12-2004 14:57:11   [#107]

Fajnie...

Musiałem kaszę pyszną jeść, a tu mnie tylu przeskoczyło:-)))
komeniusz03-10-2007 18:45:55   [#108]
Czy wpisywanie tematów z języków obcych w języku polskim reguluje jakieś rozporządzenie, czy tylko zarządzenia osób wizytujących?
Jersz03-10-2007 19:05:25   [#109]

jest podstawa prawna

W Polsce wykonywanie czynności urzędowe na terytorium RP wykonywane są w języku polskim. Szkoła wykonuje zadania publiczne na terytorium RP, musi więc zgodnie z ustawą wykonywać wszystkie czynności urzędowe w języku polskim. Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania jest czynnością urzędową.

USTAWA
z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim

ze zmianami na podstawie

Dz. U. Nr 90 z 8 listopada 1999 r., poz. 999 Dz. U. Nr 29 z 18 kwietnia 2000 r., poz. 358

Art. 1. Przepisy ustawy dotyczą ochrony języka polskiego i używania go w działalności publicznej oraz w obrocie prawnym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Art. 4. Język polski jest językiem urzędowym:

1) konstytucyjnych organów państwa,

2) organów jednostek samorządu terytorialnego i podległych im instytucji w zakresie, w jakim wykonują zadania publiczne,

3) terenowych organów administracji publicznej,

4) instytucji powołanych do realizacji określonych zadań publicznych,

5) organów, instytucji i urzędów podległych organom wymienionym w pkt 1 i pkt 3, powołanych w celu realizacji zadań tych organów, a także organów państwowych osób prawnych w zakresie, w jakim wykonują zadania publiczne,

6) organów samorządu innego niż samorząd terytorialny oraz organów organizacji społecznych, zawodowych, spółdzielczych i innych podmiotów wykonujących zadania publiczne.

Art. 5. 1. Podmioty wykonujące zadania publiczne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dokonują wszelkich czynności urzędowych w języku polskim, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

Maelka03-10-2007 19:30:51   [#110]

Komeniusz

Jestem pełna podziwu za wygrzebanie tak starego, a tak aktualnego wątku.

Przez pierwsze 25 postów nie zorientowałam się, że to odgrzewany wątek .

A temat wiecznie żywy!

;-)

komeniusz03-10-2007 19:34:07   [#111]

Jersz

Dziękuję za konkret..  :-) Zawsze można na Was liczyć!
malgala03-10-2007 22:17:28   [#112]

zapisy w dzienniku zajęć zespołu wyrównawczego


Przeczytałam od początku z wielkim zainteresowaniem przerywanym czasami wybuchami śmiechu. Nawet nie przypuszczałam, że ten wątek może tak bardzo poprawić wieczorny humor.

Jako matematyk raczej mam jasno zapisane tematy ("dzielenie" zdecydowanie odrzucam jako temat lekcji, bo gdybym sama taki zobaczyła, to zastanawiałabym się czego i z kim).

Będąc w temacie tematów zastanawiam się nad zapisem innych tematów, a mianowicie tematów zajęć zespołu wyrównawczego (po tej porcji powyższej lektury nawet podoba mi się takie powtórzenie słowa "temat").
Do zespołów mamy dzienniki zajęć pozalekcyjnych. I cóż tam trzeba wpisać? Cele, zadania i tematykę zajęć na I i potem II semestr (choć semestrów jako takich nie ma), obecnośi uczniów i tematy zajęć. Problemu nie ma tylko z obecnościami. Pozostałe zapisy nie mogą w żaden sposób oddać tego, co dzieje się na takich zajęciach.
Cele i zadania - tu wiadomo, czemu takie zajęcia mają służyć.
Tematyka zajęć - bądź człowieku mądry i zaplanuj ją, gdy praktycznie należałoby zaplanować dla każdego ucznia osobno i jeszcze nie można z góry przewidzieć co mu będzie sprawiało trudności, a na wpis tylko jedna strona.
Tematy zajęć - zgodnie ze stanem faktycznym powinnam pisać ich tyle, ilu uczniów uczestniczy w zajęciach, bo praktycznie z każdym robię co innego, tylko gdzie to zmieścić i kiedy zapisać gdy zajęć jedna godzina tygodniowo (zaraz po niej druga by była potrzebna ale już bez uczniów, co by na niej dokumentację pracy zapisać).

Piszę więc bardzo ogólnie, nikt z czytających te zapisy nie będzie wiedział co tak na prawdę na tych zajęciach było, a i ja sama za jakiś czas mogę się w tym pogubić.

anpk04-10-2007 00:47:35   [#113]

wg mnie...

Na początku wyjaśnienie: uczę w klasach I-III. I w związku z tym nie wyobrażam sobie, aby temat podany uczniom miał być tak samo sformułowany, jak w dzienniku.

W związku z tym wydaje mi się sprawą oczywistą rozbieżność między zapisem na tablicy (w zeszycie, czy w moim przypadku najczęściej przekazem słownym) a sporządzeniem dokumentacji.

Jestem gorącym zwolennikiem tego, aby zapis w dzienniku odwoływał się do celów...haseł programowych itp. To powinien być rzetelny zapis raczej natury historycznej niż wolnej twórczości.

anpk04-10-2007 00:58:01   [#114]

"Chochlikowe psoty"

To był temat moich zajęć. Czego dotyczył? Jakie to były zajęcia?

Powyższe sformułowanie przeznaczone było dla uczniów. W dzienniku pojawił się zupełnie inny wpis.

komeniusz04-10-2007 17:44:11   [#115]
i pomyśleć, że zapytałam tylko o pewien mały szczególik... :-))
wieraj04-10-2007 18:32:08   [#116]
a co powiecie na temat sprawdzian?
malgala04-10-2007 19:33:42   [#117]

To mamy przykład jednowyrazowego tematu.

Poprosiłabym jednak nauczyciela o jego rozwinięcie.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]